Je denkt dat het vmbo wat je addergebroed gaat doen na de basisschool wel een kwaliteitsopleiding is?quote:Op donderdag 6 september 2012 22:59 schreef x-Lily het volgende:
Als ik ooit mezelf vermenigvuldig ga ik mijn kind maar op een internaat in het buitenland zetten voor de basisschoolopleiding...
Atheneumquote:Op donderdag 6 september 2012 23:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Je denkt dat het vmbo wat je addergebroed gaat doen na de basisschool wel een kwaliteitsopleiding is?
In juni 2014 heb ik mijn diploma///quote:Op donderdag 6 september 2012 23:04 schreef OEM het volgende:
[..]
Weinig kans. En alsof het vwo nog zo kwalitatief hoogstaand is.
Als je ze tussen andere probleemkinderen zet stoken ze elkaar alleen maar meer op, daar wordt het dus juist erger van en niet beter. Als je ze tussen gemiddelde kinderen zet is de kans veel groter dat het zichzelf op een gegeven moment wel oplost.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:59 schreef x-Lily het volgende:
Door diverse bezuinigingen belanden echte probleemkids, die gevaarlijk zijn voor hunzelf en hun omgeving, steeds vaker op het gewoon onderwijs waar ze niet thuishoren.
Jij bent je eigen addergebroed?quote:Op donderdag 6 september 2012 23:04 schreef x-Lily het volgende:
[..]
In juni 2014 heb ik mijn diploma///
maar de juffen kunnen ze niet aan, dat is nou juist het probleemquote:Op donderdag 6 september 2012 23:04 schreef cricket het volgende:
[..]
Als je ze tussen andere probleemkinderen zet stoken ze elkaar alleen maar meer op, daar wordt het dus juist erger van en niet beter. Als je ze tussen gemiddelde kinderen zet is de kans veel groter dat het zichzelf op een gegeven moment wel oplost.
Wij hebben een keer op een jongen moeten springen omdat hij met een schaar iemand wilde vermoorden.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:07 schreef x-Lily het volgende:
[..]
maar de juffen kunnen ze niet aan, dat is nou juist het probleemToen ik een keer op een kerstavond van mijn vroegere basisschool was moesten juffen een jongen vasthouden op de vloer tijden het kijken naar een voorstelling, omdat hij mensen wou slaan
In plaats van dat joch op de grond te drukken kunnen ze die andere kinderen beter leren dat een keer terugmeppen ervoor zorgt dat het snel genoeg afgelopen is.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:07 schreef x-Lily het volgende:
[..]
maar de juffen kunnen ze niet aan, dat is nou juist het probleemToen ik een keer op een kerstavond van mijn vroegere basisschool was moesten juffen een jongen vasthouden op de vloer tijden het kijken naar een voorstelling, omdat hij mensen wou slaan
Ze zit net in de brugklas en stelt zich nu al zo op.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:12 schreef Lokasenna het volgende:
Toen jij op de basisschool zat was het toch ook al zo
5 atheneummmquote:Op donderdag 6 september 2012 23:13 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ze zit net in de brugklas en stelt zich nu al zo op.
Kinderen van 8 met Iphones en die praten over pijpen en beffen. Ik vind dat echt absurd.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:12 schreef Frank_Drebin het volgende:
Het gaat met de tijd mee. Overigens lijkt het net of ik mijn grootmoeder hoor praten als ik de OP lees. Verder vind ik niet dat het per definitie slechter is geworden, gewoon anders, je kunt het niet met vroegah vergelijken naar mijn mening. Iedere tijd is toch anders.
Chillen op het plein met vrienden?quote:Op donderdag 6 september 2012 23:13 schreef DeRakker. het volgende:
Maar ts nu weet ik nog steeds niet wat je op een basisschool doet?
Een klacht over pauperbasisonderwijs is terecht, maar beweren dat het allemaal zo erg is geworden in die paar jaarquote:Op donderdag 6 september 2012 23:13 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ze zit net in de brugklas en stelt zich nu al zo op.
whut?quote:Op donderdag 6 september 2012 23:14 schreef x-Lily het volgende:
[..]
Chillen op het plein met vrienden?
Dat komt door het internet. Vroeger leerden we het woordje neuken (was al heel ondeugend) maar konden we niet even opzoeken wat het betekent. Tegenwoordig kunnen kinderen overal bij en ze zijn vreselijk handig op het net - dus leren ze dingen veel vroeger. Dat hou je niet meer tegen.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:13 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Kinderen van 8 met Iphones en die praten over pijpen en beffen. Ik vind dat echt absurd.
Mwoah er zijn grenzen.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:15 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat komt door het internet. Vroeger leerden we het woordje neuken (was al heel ondeugend) maar konden we niet even opzoeken wat het betekent. Tegenwoordig kunnen kinderen overal bij en ze zijn vreselijk handig op het net - dus leren ze dingen veel vroeger. Dat hou je niet meer tegen.
Oh toen ik op de basisschool zat wisten we het ook.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:13 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Kinderen van 8 met Iphones en die praten over pijpen en beffen. Ik vind dat echt absurd.
Kinderen vinden het spannend daarover te praten, dat hou je niet tegen hoor.quote:
Ik zie ze nog steeds buiten spelen bij m'n oude school, op hetzelfde pleintje waar ik 25 jaar geleden rondrende. Taalgevoel aanleren gaat verder ook het beste op die leeftijd, al moet dat inderdaad wel een bijzaak zijn t.o.v. sociale ontwikkeling.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:59 schreef x-Lily het volgende:
Vroeger mocht je nog echt een kindje zijn bij de kleuters. Lekker knippen, plakken, kleuren, liedjes zingen, buiten spelen, maar nee, tegenwoordig moet je allemaal lettertjes leren en zelfs Engelse woordjes terwijl je Nederlands pas net kent
Mee eens, door het uitkleden van speciale onderwijsvormen krijg je nu dat een paar onhandelbare kinderen alle aandacht opzuigen waardoor iedereen er slechter van wordt. Op scholen voor (voortgezet) speciaal onderwijs zie je ook al een onwenselijke verschuiving waarbij de afdelingen voor zeer moeilijk lerende kinderen (ZMLK) nu ook gevallen erbij krijgen die eigenlijk gewoon ZMOK zijn (moeilijk opvoedbaar) en vaak extreem gewelddadig. Je moet kinderen onderwijzen op de juiste plek, en dat gebeurt nu niet meer.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:59 schreef x-Lily het volgende:
Door diverse bezuinigingen belanden echte probleemkids, die gevaarlijk zijn voor hunzelf en hun omgeving, steeds vaker op het gewoon onderwijs waar ze niet thuishoren.
Dat werd 20 jaar geleden ook massaal gedaan.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:59 schreef x-Lily het volgende:
In groep 8 samen een musical maken? Nee joh, gewoon stukken instuderen van een musical die half Nederland opvoert!
Tja, ik zie ze nog steeds rennen en springen hoor. Volgens mij is er minder veranderd dan je denkt, ik ben alleen wel wat bang dat het allemaal van die smartphonezombies gaan worden.quote:[b]Op donderdag 6 september 2012 22:59
Buitenspelen? Gewoon elke pauze even Hyven met de juf en Facebooken met je vriendjes. Gewoon op de computer op school of op het plein met je Blackberry. Niks knikkeren of tikkertje spelen.
Om over het aantal dikzakken maar niet te spreken. En die scholen vinden het goed dat die kids niet actief zijn in de pauze.
Oh het blijft niet alleen bij praten hoor. Ze worden ook steeds jongerquote:Op donderdag 6 september 2012 23:17 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Kinderen vinden het spannend daarover te praten, dat hou je niet tegen hoor.
Jaren geleden hadden ze het ook zo gedaan als ze die informatie net zo makkelijk konden opzoeken als nu.
Wil jij verzorgd worden door zo'n pauper wanneer je zelf bejaard bent?quote:Op donderdag 6 september 2012 23:20 schreef Bitterlemon het volgende:
En vertel, wat voor invloed heeft dit op jou?
En dat Engels en zo is alleen maar goed.
Tja, ik heb dat nooit gezien in mijn omgeving. Maar waar ik woon is het gemiddelde ook heel andersquote:Op donderdag 6 september 2012 23:20 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Oh het blijft niet alleen bij praten hoor. Ze worden ook steeds jonger
Ik heb ook Engels gegeven in groep 2.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:20 schreef Bitterlemon het volgende:
En vertel, wat voor invloed heeft dit op jou?
En dat Engels en zo is alleen maar goed.
Hoe weet je dat?quote:Op donderdag 6 september 2012 23:20 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Je hebt het dus over jouw toekomstige kinderen, wat dat er iets goed mis ik met jouw psychische gesteldheid is overduidelijk. Al die klaagtopics die je uitkotst waarin je steeds maar iets te klagen hebt over hoe anderen er naar hun volste recht voor kiezen hun leven in te vullen...breng eens een bezoekje aan een psycholoog.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:59 schreef x-Lily het volgende:
Vaak gaat het ook met hun ouders niet altijd even goed.
http://forum.girlscene.nl(...)ijstje-139757.0.htmlquote:Op donderdag 6 september 2012 23:20 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Oh dat heb ik wel meegemaakt hoor. Niet all the way ofzo, maar nog een paar stappen er voor.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:21 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
Je kijkt wanneer kinderen sex hebben?
Is allemaal stoere praat.... ze lullen onzin.
Ben jij dan nog maagd met je 5 atheneum? Veel meisjes verliezen dat stukje rond die leeftijd.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:22 schreef x-Lily het volgende:
[..]
http://forum.girlscene.nl(...)ijstje-139757.0.html
Idd...
Het is girlscene, meiden die na hun 18e zijn ontmaagd posten dat daar niet.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:22 schreef x-Lily het volgende:
[..]
Idd...
Ja je kunt dat niet tegenhouden denk ik, maar kom op zeg... 13 jarige meisjes die seks hebben? Pleasequote:Op donderdag 6 september 2012 23:22 schreef x-Lily het volgende:
[..]
Idd...
Niet veel anders dan 10 jaar terug.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:22 schreef x-Lily het volgende:
[..]
Idd...
1 geval maakt geen regel.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:23 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Oh dat heb ik wel meegemaakt hoor. Niet all the way ofzo, maar nog een paar stappen er voor.
ik veb 17 gedoubleerdquote:Op donderdag 6 september 2012 23:23 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ben jij dan nog maagd met je 5 atheneum? Veel meisjes verliezen dat stukje rond die leeftijd.
Was vroeger zeker nog niet zo?quote:Op donderdag 6 september 2012 23:24 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja je kunt dat niet tegenhouden denk ik, maar kom op zeg... 13 jarige meisjes die seks hebben? Please
Is in sommige delen van de wereld nog heel normaal, hier kwam dat vroeger ook nog wel eens voor.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:24 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja je kunt dat niet tegenhouden denk ik, maar kom op zeg... 13 jarige meisjes die seks hebben? Please
Ik weet zeker dat dat nu vaker gebeurt dan vroeger ja.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:25 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Was vroeger zeker nog niet zo?
misschien in jouw simshuisquote:Op donderdag 6 september 2012 23:25 schreef Pizzalucht het volgende:
TS heeft kinderen op de basischool?
Hou eens opquote:Op donderdag 6 september 2012 23:27 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dus je ziet continu kinderen op school sex hebben? apart...
Zoenen enz. is van alle tijden...
De meiden van bv. een groep 8 zijn daar mee bezig. En tuurlijk zit daar ook wel grote meiden praat tussen, maar soms ook niet. Ik zeg alleen dat ik het mee maak. Niet dat iedereen dat doetquote:Op donderdag 6 september 2012 23:29 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja ik vind het gewoon een aparte stelling... dat wel heel fout is als je dat kan onderbouwen.
Ik had een keer een meisje geknuffeld in groep 8 en dat vond ik toen al heel watquote:Op donderdag 6 september 2012 23:32 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
De meiden van bv. een groep 8 zijn daar mee bezig. En tuurlijk zit daar ook wel grote meiden praat tussen, maar soms ook niet. Ik zeg alleen dat ik het mee maak. Niet dat iedereen dat doet
Dat was vroeger ook al de leeftijd dat het interessant ging worden.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:32 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
De meiden van bv. een groep 8 zijn daar mee bezig. En tuurlijk zit daar ook wel grote meiden praat tussen, maar soms ook niet. Ik zeg alleen dat ik het mee maak. Niet dat iedereen dat doet
Mooie tijden.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:34 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ik had een keer een meisje geknuffeld in groep 8 en dat vond ik toen al heel wat___________!
schuifelenquote:Op donderdag 6 september 2012 23:34 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ik had een keer een meisje geknuffeld in groep 8 en dat vond ik toen al heel wat___________!
Truequote:Op donderdag 6 september 2012 23:35 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dat was vroeger ook al de leeftijd dat het interessant ging worden.
Niet als je dat bij de juf deed.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:37 schreef kastenmakersboy2 het volgende:
Aan de borsten voelen was bij mij in groep 8 ook al best normaal
quote:Op donderdag 6 september 2012 23:37 schreef kastenmakersboy2 het volgende:
Aan de borsten voelen was bij mij in groep 8 ook al best normaal
gelukkig niet.. lelijke dikke juf hahaquote:Op donderdag 6 september 2012 23:37 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Niet als je dat bij de juf deed.
Niemand had bij ons borsten in groep 8 volgens mijquote:Op donderdag 6 september 2012 23:38 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]Wat
Wij deden flesje draaien en het 'ergste' wat we moesten doen was een zoen op de wang geven.Hoe oud ben je?
22.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:38 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]Wat
Wij deden flesje draaien en het 'ergste' wat we moesten doen was een zoen op de wang geven.Hoe oud ben je?
ik lette daar ook totaal niet op eigenlijkquote:Op donderdag 6 september 2012 23:39 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Niemand had bij ons borsten in groep 8 volgens mij
ik heb bij scheikunde geleerd sat Lz je het woord kut wegstreept je precies dezelfde zin overhoudtquote:
Maar dan zonder kutquote:Op donderdag 6 september 2012 23:49 schreef x-Lily het volgende:
[..]
ik heb bij scheikunde geleerd sat Lz je het woord kut wegstreept je precies dezelfde zin overhoudt
Maar ben je nou maagd of niet?quote:Op donderdag 6 september 2012 23:49 schreef x-Lily het volgende:
[..]
ik heb bij scheikunde geleerd sat Lz je het woord kut wegstreept je precies dezelfde zin overhoudt
Het basisonderwijs is inderdaad anders geworden maar het niveau is vrijwel hetzelfde gebleven. Het vervolgonderwijs en wat daarna komt is de laatste jaren gewoon huilen met de pet op.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:12 schreef Frank_Drebin het volgende:
Het gaat met de tijd mee. Overigens lijkt het net of ik mijn grootmoeder hoor praten als ik de OP lees. Verder vind ik niet dat het per definitie slechter is geworden, gewoon anders, je kunt het niet met vroegah vergelijken naar mijn mening. Iedere tijd is toch anders.
Geen idee op welke basisschool jij bent geweest maar mijn dochter mocht nog gewoon tekenen/knippen/plakken/spelen in groep 1&2. Enige verandering dan in mijn eigen basisschooltijd is dat ze nu door middel van een aantal testjes(ook tekenen/knippen/plakken) kijken of de kinderen goed mee kunnen komen.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:59 schreef x-Lily het volgende:
De basisscholen in Nederland zijn niet meer wat het is geweest. En dat bedoel ik niet op een positieve manier. Dit ga ik toelichten.
Vroeger mocht je nog echt een kindje zijn bij de kleuters. Lekker knippen, plakken, kleuren, liedjes zingen, buiten spelen, maar nee, tegenwoordig moet je allemaal lettertjes leren en zelfs Engelse woordjes terwijl je Nederlands pas net kent
Door diverse bezuinigingen belanden echte probleemkids, die gevaarlijk zijn voor hunzelf en hun omgeving, steeds vaker op het gewoon onderwijs waar ze niet thuishoren. Vaak gaat het ook met hun ouders niet altijd even goed. Gevolg is een stijging van het aantal incidenten op het schoolterrein. Bijvoorbeeld dat ouders met andere ouders gaan vechten op het plein
Naar de dichtsbijzijnde basisschool gaan en dan na schooltijd met je vriendjes en vriendinnetjes spelen? Hartstikke leuk, maar door zwarte en witte scholen, sluiting scholen en door de kwaliteit onderling zijn ouders genoodzaakt hun kind verder weg op school te zetten.
In groep 8 samen een musical maken? Nee joh, gewoon stukken instuderen van een musical die half Nederland opvoert! Of maak een rap met de rapfabriek over vriendschap, dat kan ook.
Buitenspelen? Gewoon elke pauze even Hyven met de juf en Facebooken met je vriendjes. Gewoon op de computer op school of op het plein met je Blackberry. Niks knikkeren of tikkertje spelen.
Om over het aantal dikzakken maar niet te spreken. En die scholen vinden het goed dat die kids niet actief zijn in de pauze.
Als ik ooit mezelf vermenigvuldig ga ik mijn kind maar op een internaat in het buitenland zetten voor de basisschoolopleiding...
Nou bij ons wel hoor, we gingen ze zelfs vergelijken met elkaar wie de grootste hadquote:Op donderdag 6 september 2012 23:39 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Niemand had bij ons borsten in groep 8 volgens mij
Pauper in vuilnisjas die de verpaupering van het basisonderwijs aan de kaak stelt, hilarisch.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:14 schreef x-Lily het volgende:
[..]
Chillen op het plein met vrienden?
Dit inderdaad haha.quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:13 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Nou bij ons wel hoor, we gingen ze zelfs vergelijken met elkaar wie de grootste had
Zie je een reactiepijl in mijn zin? Nee, dus kut blijft gewoon staan, kutTS.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:49 schreef x-Lily het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 september 2012 23:03 schreef Internepper het volgende:
Terechte klacht. Als mijn kinderen later op de basisschool 's middags thuis komen, schop ik ze naar buiten en gaan ze voetballen. Heb echt een hekel aan die kinderen die meteen achter hun xbox of playstation kruipen.
Wat!?quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:13 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Nou bij ons wel hoor, we gingen ze zelfs vergelijken met elkaar wie de grootste had
Een aantal testjes? Noemen ze dat zo?quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:37 schreef aeque het volgende:
[..]
Geen idee op welke basisschool jij bent geweest maar mijn dochter mocht nog gewoon tekenen/knippen/plakken/spelen in groep 1&2. Enige verandering dan in mijn eigen basisschooltijd is dat ze nu door middel van een aantal testjes(ook tekenen/knippen/plakken) kijken of de kinderen goed mee kunnen komen.
En de school heeft gewoon standaard een aantal strakke regels waardoor er geen problemen zijn en geen mobieltjes aanwezig zijn.
Dus generaliseer het hele basisonderwijs niet.
Lol.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:12 schreef IrCute het volgende:
Ik had gezoend met mijn toenmalige vriendje in groep 8 en toen kreeg ik een hele speech van mijn jufdat het niet normaal is omdat ik zo jong ben blablabla
en wat voor vragen moet ik me voorstellen dan?quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:37 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Een aantal testjes? Noemen ze dat zo?
Bij 1 zo'n testje moeten de kinderen 40 vragen beantwoorden en na vraag 5 vragen ze al of ze ook naar buiten mogen. En dan heb ik het over 1 zo'n testje.
Brrrquote:Op vrijdag 7 september 2012 12:47 schreef Chai het volgende:
[..]
Lol.Ik had gezoend in groep 7 met een jongen en een ander meisje ook, was een soort weddenschap.
Het was walgelijk, die jongen was een ontzettende propellerEn zelfbewust en stoer dat ik was zei ik ook tegen hem dat dat niet fijn was en dat hij dat niet moest doen, maar hij deed het alsnog.
Voor zover ik weet is dit niet gebeurd. Echt alleen een aantal tekeningen en plaksels.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:37 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Een aantal testjes? Noemen ze dat zo?
Bij 1 zo'n testje moeten de kinderen 40 vragen beantwoorden en na vraag 5 vragen ze al of ze ook naar buiten mogen. En dan heb ik het over 1 zo'n testje.
Wat hebben jullie dan op school? Leerling Volg Systeem?quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:33 schreef aeque het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is dit niet gebeurd. Echt alleen een aantal tekeningen en plaksels.
Dat denk ik ook wel ja, maar daar is echt niets geks aan hoor op de leeftijd van 12. Borsten gaan groeien en dat is interessant dus automatisch worden andere dingen ook al interessant. Ik was al bewust van masturbatie op mijn 10 - 11e ofzo. Klinkt jong maar valt mee, ik ben goed terecht gekomenquote:Op vrijdag 7 september 2012 12:35 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Wat!?
Dan hadden wij misschien een platte klas.
Ik weet alleen dat het in het midden en einde van het jaar plaats vind...quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:46 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Wat hebben jullie dan op school? Leerling Volg Systeem?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |