Je zit gewoon in een fase. Ik wil echt niet overkomen als een oude lul die het allemaal wel beter weet, maar er is in feite geen probleem. Je bent jong, je hebt wel behoefte aan intimiteit (anders geen relaties) maar je raakt niet verliefd. Dan ga je dus niet met de juiste mensen om.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:39 schreef Volgut het volgende:
[..]
Er is genoeg aan de hand. Maarja, ik snap wel dat mijn probleem in jullie ogen geen probleem is omdat het hier voornamelijk gaat over niemand kunnen krijgen en bange jongens die niks durven. Maar je hebt in feite ook het tegenovergestelde waar je wel degelijk mee kunt zitten. Over aandacht heb je gelijk maar geen gebrek aan en ik kom hier serieus niet om in het middelpunt van belangstelling t staan. Ik kom hier alleen maar om mijn twijfels etc kwijt te kunnen, in het echte leven kan het niet echt.
Ligt eraan hoe lang het duurt. Je hebt nergens zin in en je bent aan het piekeren. Volgens mij kom je dus niet veel de deur uit, kenmerk van een depressie is ook dat je je daar niet toe kunt zetten. Verder lijdt je leven eronder want je studie gaat kut.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:42 schreef julia222 het volgende:
[..]
Ja daar heb ik zelf ook wel over nagedacht.. Maar waar ligt de grens tussen een dip en een lichte depressie?
Ik kom wel de deur uit (studie, sport, cursus, werken), maar moet mezelf wel telkens een schop onder m'n kont geven. En ik doe geen van allen met plezier. De rest van de tijd zit ik liever thuis, dan dat ik bijvoorbeeld de stad in ga. Nieuwe contacten vind ik moeilijk omdat ik zelf op dit moment geen leuk persoon ben (niet vrolijk, erg in mn hoofd zitten). Ben ook veel moe (kan ook door telkens dat piekeren komen).quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe lang het duurt. Je hebt nergens zin in en je bent aan het piekeren. Volgens mij kom je dus niet veel de deur uit, kenmerk van een depressie is ook dat je je daar niet toe kunt zetten. Verder lijdt je leven eronder want je studie gaat kut.
Je zal wel niet helemaal in de kreukels liggen, dus je kan eerst proberen jezelf te verplichten eens wat leuke dingen te gaan doen en te proberen nieuwe contacten te maken die je uit je dip/depressie slepen. Als dat niet lukt kan je altijd nog hulp gaan zoeken.
Wat Volgut zegt kan dus wel werken. Ga eens op reis. Geef je studie op als het een blok aan je been is. Gooi dingen radicaal om. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Toch is de enige manier om eruit te komen door nieuwe dingen te doen en nieuwe mensen te leren kennen die je inspireren. Kan je aangeven waarom je ontevreden bent? Of is het alleen maar 'ik heb geen zin'? Cliché, maar je zit natuurlijk alleen maar op een dood spoor wanneer jij vindt dat je op een dood spoor zit.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:52 schreef julia222 het volgende:
[..]
Ik kom wel de deur uit (studie, sport, cursus, werken), maar moet mezelf wel telkens een schop onder m'n kont geven. En ik doe geen van allen met plezier. De rest van de tijd zit ik liever thuis, dan dat ik bijvoorbeeld de stad in ga. Nieuwe contacten vind ik moeilijk omdat ik zelf op dit moment geen leuk persoon ben (niet vrolijk, erg in mn hoofd zitten). Ben ook veel moe (kan ook door telkens dat piekeren komen).
Ik ben door een aantal zaken erg onzeker geworden. Heb een beetje moeite om mezelf terug te vinden (zoals ik was).quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:57 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Toch is de enige manier om eruit te komen door nieuwe dingen te doen en nieuwe mensen te leren kennen die je inspireren. Kan je aangeven waarom je ontevreden bent? Of is het alleen maar 'ik heb geen zin'? Cliché, maar je zit natuurlijk alleen maar op een dood spoor wanneer jij vindt dat je op een dood spoor zit.
Aantal zaken is natuurlijk heel vaagquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:59 schreef julia222 het volgende:
[..]
Ik ben door een aantal zaken erg onzeker geworden. Heb een beetje moeite om mezelf terug te vinden (zoals ik was).
Je doet een beetje alsof ik een puber ben. Maar dat is niet zo. Misschien heb je gelijk, moet ik gewoon weer gaan studeren, kom ik meteen met allerlei verschillende mensen in aanraking, andere stad, dat is waar. Helemaal nieuw. Maar eerst ga ik nog reizen want ben nog niet gemotiveerd genoeg.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je zit gewoon in een fase. Ik wil echt niet overkomen als een oude lul die het allemaal wel beter weet, maar er is in feite geen probleem. Je bent jong, je hebt wel behoefte aan intimiteit (anders geen relaties) maar je raakt niet verliefd. Dan ga je dus niet met de juiste mensen om.
Newsflash, bijna niemand gaat op latere leeftijd nog volop om met mensen die ze nog van de middelbare kennen. Een kenmerk van volwassen worden is dat je andere dingen leuk gaat vinden, en daar heb jij dus ook 'last' van. Dan kan je twee dingen doen, ervan gaan balen en jezelf een quarterlife crisis in gaan praten, of gewoon iets anders gaan doen. Andere vrienden, andere omgeving, ander leven dat beter bij je past.
Over een jaar of 2 ken jij hele andere mensen waar je je heel prettig bij voelt. Dikke kans dat daar ook een jongen bij zit waar je wel warmere gevoelens bij krijgt dan alleen maar aandrang om weer eens seks te hebben.
Snap ik, maar wil niet teveel in detail treden op internet. Ik vind het in ieder geval moeilijk om m'n zelfvertrouwen terug te krijgen. Daardoor zit ik niet lekker in m'n vel..heb ik moeite in omgang met anderen, waardoor ik weer raar overkom..dat maakt me weer onzeker..etc.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:00 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Aantal zaken is natuurlijk heel vaagWat voor zaken zijn dat?
Je komt vast wel iemand tegen hoor. Denk dat heel veel mensen bang zijn om alleen over te blijven (inclusief moi).quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:06 schreef Volgut het volgende:
[..]
Je doet een beetje alsof ik een puber ben. Maar dat is niet zo. Misschien heb je gelijk, moet ik gewoon weer gaan studeren, kom ik meteen met allerlei verschillende mensen in aanraking, andere stad, dat is waar. Helemaal nieuw. Maar eerst ga ik nog reizen want ben nog niet gemotiveerd genoeg.
Ach ja, mijn mening verandert ook zo snel weer over wat ik wil enzo, een eeuwige twijfelaar. En soms ben ik meegaand met mensen. Nu jij dit zegt denk ik: dat is ook wel zo. Maar als iemand iets anders zegt denk ik: dat is ook wel weer zo.
Nouja, in 2011 ben ik van de middelbare school afgegaan dus misschien slijt het ook nog wel ofzo. Ik hoop dat ik iemand tegenkom die mij ook echt leuk vind, zullen we zien. Ik zie het nu gewoon wat sombertjes in.
Nee, je bent geen puber, maar ook nog niet volwassen. Voor mijn gevoel hoort dit bij je leeftijd. Ook dat meegaande en het met mensen eens zijn.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:06 schreef Volgut het volgende:
[..]
Je doet een beetje alsof ik een puber ben. Maar dat is niet zo. Misschien heb je gelijk, moet ik gewoon weer gaan studeren, kom ik meteen met allerlei verschillende mensen in aanraking, andere stad, dat is waar. Helemaal nieuw. Maar eerst ga ik nog reizen want ben nog niet gemotiveerd genoeg.
Ach ja, mijn mening verandert ook zo snel weer over wat ik wil enzo, een eeuwige twijfelaar. En soms ben ik meegaand met mensen. Nu jij dit zegt denk ik: dat is ook wel zo. Maar als iemand iets anders zegt denk ik: dat is ook wel weer zo.
Nouja, in 2011 ben ik van de middelbare school afgegaan dus misschien slijt het ook nog wel ofzo. Ik hoop dat ik iemand tegenkom die mij ook echt leuk vind, zullen we zien. Ik zie het nu gewoon wat sombertjes in.
En dit is ook waar. Zelfs als je aandacht krijgt kan je dat gevoel sterk hebben. En daar heb ik ook last van, terwijl ik ook niet heel erg te klagen heb. Alleen op de leeftijd van 19 is het nog wel echt te vroeg om te zeggen dat je altijd alleen zult zijn.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:09 schreef julia222 het volgende:
[..]
Je komt vast wel iemand tegen hoor. Denk dat heel veel mensen bang zijn om alleen over te blijven (inclusief moi).
Ik ga ook niet om details vragen dan. Dan moet ik het toch bij het advies van eerder houden. Probeer mensen om je heen te verzamelen waar jij je prettig bij voelt, dan kan je werken aan dat zelfvertrouwen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:08 schreef julia222 het volgende:
[..]
Snap ik, maar wil niet teveel in detail treden op internet. Ik vind het in ieder geval moeilijk om m'n zelfvertrouwen terug te krijgen. Daardoor zit ik niet lekker in m'n vel..heb ik moeite in omgang met anderen, waardoor ik weer raar overkom..dat maakt me weer onzeker..etc.
Ja, er zijn zoveel leuke en interessante mensen dus waarom vindt iemand JOU echt leuk. En vindt die persoon jou dan wel ECHT leuk om wie je bent of is het om het uiterlijk enzo. Blabla. Nou, hoop dan maar dat ik helemaal smoorverliefd word ooit en het wederzijds is en voor een lange tijd.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:09 schreef julia222 het volgende:
[..]
Je komt vast wel iemand tegen hoor. Denk dat heel veel mensen bang zijn om alleen over te blijven (inclusief moi).
Slaat eigenlijk nergens op. Ook op je 19e kun je dat gevoel hebben en dat denken. Maakt het niet anders dan wanneer je 29 bent.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En dit is ook waar. Zelfs als je aandacht krijgt kan je dat gevoel sterk hebben. En daar heb ik ook last van, terwijl ik ook niet heel erg te klagen heb. Alleen op de leeftijd van 19 is het nog wel echt te vroeg om te zeggen dat je altijd alleen zult zijn.
Klopt kan je denken. Alleen de kans dat het uiteindelijk is niet uitkomt is alleen vele malen groter dan wanneer je bv 30+ bent.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:16 schreef Volgut het volgende:
[..]
Slaat eigenlijk nergens op. Ook op je 19e kun je dat gevoel hebben en dat denken. Maakt het niet anders dan wanneer je 29 bent.
Ik zeg ook niet dat jij dat nu niet kan of mag voelen. Als jij dat zo ervaart is dat ook gewoon zo. Maar realistisch bekeken is de kans nu nog klein dat je echt voor altijd alleen zult zijn. Dat moet je jezelf wel voor gaan houden, anders word je echt een verbitterde vrouw.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:16 schreef Volgut het volgende:
[..]
Slaat eigenlijk nergens op. Ook op je 19e kun je dat gevoel hebben en dat denken. Maakt het niet anders dan wanneer je 29 bent.
Wat is dan wel zo?quote:Op woensdag 19 september 2012 11:33 schreef ook_gek het volgende:
Nou top weet je dat ook weer. Leuke vriendin om wat leuks mee te doen en op naar de volgende.
Gevoel was en is er niet, niks aan te doen. Ook niet gaan mekkeren over vriend zone want dat is niet zo.
Tuurlijk kan het zo groeien. Maar elke situatie is anders. Ik ben ook wel eens keihard de friendzone ingedonderd en dat was uiteindelijk ook goed gekomenquote:Op woensdag 19 september 2012 09:27 schreef Vlaggenroof het volgende:
jullie weten allemaal het verhaal van het meisje waarik mee heb afgesproken etc.
nou in de tussentijd nog een keer met haar na de efteling geweest, en afgelopen zondag was ze bij mij thuis. en steeds meer begon ik haar echt leuk tevinden al gaf ze wel aan datze geen vriend wilde. gisteravond bedachtik medat ik het haar moest vertellen, maar wel in haar gezicht. dus ik liet haar doorschemeren dat als ik haar zag ik haar wat moest vertellen. natuurlijk dramde ze door en heb ik verteld datik haar leuk vond en dat ik weetdat ze toch geen vriendwilde.
wat zegt zeals reactie? ' ik zeg niet dat ik geen vriend wil maar voel niets meer voor je dan vriendschappelijk'
ik ben bijna 19 maar toch.. dit wasde eerste keer dat alles wel goed ging. ik dacht zo dat hetkon groeien :l
Dat er geen gevoel was. Dat komt vaak genoeg voor. En je kan van alles gaan bedenken maar soms is het heelquote:
ik doe dat geen wat maximaal is en dan net iets verder. Lukt het dan nog niet jammer dan. Ik heb mee dan me best gedaan einde verhaal.quote:Off topic: Trouwens, ik ben wel benieuwd hoe jij reageert op frustratie, Gekkie
Die neiging heb ik wel. Dan ga ik er over nadenken en zo. Maar het ligt ook in m'n aard denk ik.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:45 schreef Cassandra87 het volgende:
Erin blijven hangen is nog meer killing
Nou ja ik herken het zelf ook wel, daar niet van. Ik ben meer van het wat als. Vanochtend dook er een jochie op uit mijn dooie hoek, totaal niet gezien. Kon net op tijd remmen. Dan kan ik, als ik niets te doen heb, gerust een hele middag denken, wat als ik nou te laat was met remmen?quote:Op woensdag 19 september 2012 13:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Die neiging heb ik wel. Dan ga ik er over nadenken en zo. Maar het ligt ook in m'n aard denk ik.
Bij mij werkt dat niet zo. Als mij iets zou overkomen wat mij aan het denken zet, dan leidt dat denken mij af van de normale afleiding.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:52 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Nou ja ik herken het zelf ook wel, daar niet van. Ik ben meer van het wat als. Vanochtend dook er een jochie op uit mijn dooie hoek, totaal niet gezien. Kon net op tijd remmen. Dan kan ik, als ik niets te doen heb, gerust een hele middag denken, wat als ik nou te laat was met remmen?
Je schiet er geen fuck mee op. Maar normaal gesproken als je voldoende afleiding hebt zou dat analyseren ook wat moeten minderen. Gezonde balans
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |