Ze komen inhoudelijk volstrekt onredelijk over op het gebied van kwesties als abortus.quote:Op vrijdag 7 september 2012 01:19 schreef IPA35 het volgende:
De SGP mag dan wel een partij van reli gekkies zijn maar in debatten komen zij heel redelijk over en ze hebben niet eens een heel verkeerd programma. Ik kan Kees zelfs uitstaan, tenzij hij weer eens over Israël begint want dan heb ik toch echt een teiltje nodig.
Tweeverdieners en de beperkte beschikbaarheid\belachelijk prijzen van bouwgrond drijven de huizenprijzen op. Niet de HRA.quote:Op donderdag 6 september 2012 21:16 schreef deelnemer het volgende:
Het CDA heeft teveel achter de marktideologie aangelopen (als echte gelovigen). Ik zag Buma vandaag nog tegen Samsom zeggen dat hij de HRA niet mag beperken, omdat mensen dan de prijs van hun huis zien dalen. Terwijl het CDA en de VVD verantwoordelijk zijn voor het opdrijven van de huizenprijzen.
Inderdaad, gelukkig lijken ze bij het CDA op tijd het licht te zien, ze spreken nu ook van een "morele crisis".quote:Op donderdag 6 september 2012 21:16 schreef deelnemer het volgende:
Het CDA heeft teveel achter de marktideologie aangelopen (als echte gelovigen). Ik zag Buma vandaag nog tegen Samsom zeggen dat hij de HRA niet mag beperken, omdat mensen dan de prijs van hun huis zien dalen. Terwijl het CDA en de VVD verantwoordelijk zijn voor het opdrijven van de huizenprijzen.
Het is omgekeerd. De HRA is een subsidie in een schaarste markt en drijft de prijzen op. Huizenprijzen stijgen daarom boven de bouwkosten. Het verschil gaat zitten in de grondprijzen. Dat is gewoon marktwerking. Dat je teveel betaalt voor een huis is dus het gevolg van de HRA. Met dank aan CDA & VVD. Dat hebben ze je nooit uitgelegd. So sneaky.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:21 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Tweeverdieners en de beperkte beschikbaarheid\belachelijk prijzen van bouwgrond drijven de huizenprijzen op. Niet de HRA.
Als er genoeg huizen beschikbaar zouden zijn, zou de prijs niet stijgen.
Niemand besteed voor de lol meer geld aan een huis.
Van de Christenunie mag je misschien nog iets beter verwachten, maar de SGP pretendeert toch helemaal nergens godsdienstvrijheid voor te staan? Zij komen er gewoon openlijk voor uit dat Nederland een theocratie moet worden.quote:Op vrijdag 7 september 2012 15:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat me wel opvalt bij Slob en Van der Staaij is dat ze - ondanks hun gelovige achtergrond - zeer selectief zijn in hun pleidooi voor godsdienstvrijheid, sowieso vrijheden in het algemeen trouwens.
Nu wisten wij dat al van de conservatieve Christenen natuurlijk, met name wat betreft homorechten, maar laatst was er een debat op Politiek 24 van alleen de Christelijke partijen georganiseerd door het Nederlands Dagblad, en daar viel mij op dat er tegenwoordig ook een haast "Wilderiaanse" focus op de islam wordt gelegd door beide Christelijke partijen.
Ook zit Arie Slob op dit moment bij het tv programma De halve maan waarin hij weer laat doorschemeren het niet zo op de islam te hebben, deze rechtse benadering op deze godsdienst verbaast mij van een Christelijke partij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |