Ik vind het wel goede muziek, maar ik vind het weinig vernieuwend. Kan wel zeggen dat hij Live erg goed is, maar doorbraak-mogelijkheden in het buitenland kan ik mij nauwelijks voorstellen...quote:Op maandag 17 september 2012 19:13 schreef Breach het volgende:
Maar is er in dit topic dan echt niemand die Blaudzun een held vindt?
nee hoor, ik vind vrijwel geen enkele mannelijke zanger met hoge stem goed.quote:Op maandag 17 september 2012 19:11 schreef Felagund het volgende:
Dus is het toch verbazend dat je hem niet leuk vind.
Ik hoor echt 10x liever Tim Knol. Als er dan toch iemand moet doorbreken in het buitenland...quote:Op maandag 17 september 2012 19:17 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het wel goede muziek, maar ik vind het weinig vernieuwend. Kan wel zeggen dat hij Live erg goed is, maar doorbraak-mogelijkheden in het buitenland kan ik mij nauwelijks voorstellen...
Tim Knol vind ik dan weer verschrikkelijk (alle respect voor de fok-user thoughquote:Op maandag 17 september 2012 19:22 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik hoor echt 10x liever Tim Knol. Als er dan toch iemand moet doorbreken in het buitenland...
Ik vind er niks aan.quote:Op maandag 17 september 2012 19:13 schreef Breach het volgende:
Het grootste probleem met de nieuwe XX - en dat is grappig juist iets wat ik altijd toejuich - is dat ie veel te kort is. Normaal wordt een album te lang uitgestrekt met onnodige stiltes of herhalingen, maar bij dit album worden de (nog wel) goed bedachte grooves niet goed genoeg uitgebouwd en te snel afgekapt. Ik er op deze manier echt niet inkomen, voor ik er goed en wel in was was het alweer afgelopen. Bands die dit beter deden dit jaar is bijvoorbeeld Purity Ring (al eerder genoemd) of Yeasayer.quote:Op maandag 17 september 2012 13:18 schreef DO2 het volgende:
Ik vind die relatief lage rating van 't nieuwe album van AC op PF eigenlijk niet eens echt verrassend,
omdat dat album - ook in mijn beleving - gewoon niet zo ontzettend goed is.
- En hetzelfde geldt nu voor 't nieuwe album van XX.
Die plaat vind ik ook minder spannend dan 't debuutalbum.
Grappig, dat vind ik net een pluspunt, dat ze niet meedoen met de hype van 70 minuten lange albums. Qua lengte is het perfect en vind het een heel aangenaam album, draai het graag, maar dat verrassingseffect van het debuut is toch weg, vrees dat dat nooit meer zal terugkomen.quote:Op maandag 17 september 2012 20:31 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Het grootste probleem met de nieuwe XX - en dat is grappig juist iets wat ik altijd toejuich - is dat ie veel te kort is. Normaal wordt een album te lang uitgestrekt met onnodige stiltes of herhalingen, maar bij dit album worden de (nog wel) goed bedachte grooves niet goed genoeg uitgebouwd en te snel afgekapt. Ik er op deze manier echt niet inkomen, voor ik er goed en wel in was was het alweer afgelopen. Bands die dit beter deden dit jaar is bijvoorbeeld Purity Ring (al eerder genoemd) of Yeasayer.
Eerlijk is eerlijk, het debuut had ook gewoon betere nummers. Singles als Crystalised of Islands staan hier niet opquote:Op maandag 17 september 2012 20:32 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Grappig, dat vind ik net een pluspunt, dat ze niet meedoen met de hype van 70 minuten lange albums. Qua lengte is het perfect en vind het een heel aangenaam album, draai het graag, maar dat verrassingseffect van het debuut is toch weg, vrees dat dat nooit meer zal terugkomen.
Wees gerust. Ik vind het wel ook erg goed.quote:Op maandag 17 september 2012 19:13 schreef Breach het volgende:
Coole beschrijving. En het klinkt ook lekker. Die ga ik onthouden.quote:Op maandag 17 september 2012 20:32 schreef Norrage het volgende:
Voor de electro liefhebbers: De nieuwe Kid Koala (turntable held van het Ninjatune label) is er een heel erg fijn blues-electro album uitgekomen genaamd 12 bit blues. Een aanrader hoor! Voor de liefhebbers van electro met blazers, experimenteel gedoe, toegankelijkheid en een lekkere beat!
Wel grappig, ik heb juist omgekeerd dat ik liever zijn laatste plaat (die vind ik best oké) opzet dan hem live zie (best saai). Tim vind ik dan een tikkie leuker. Maar laten we wel wezen, op dit moment zijn er veel meer leukere platen te luisteren dan van bovengenoemde artiesten! De nieuwe Ben Folds Five bijvoorbeeld!quote:Op maandag 17 september 2012 19:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind het wel goede muziek, maar ik vind het weinig vernieuwend. Kan wel zeggen dat hij Live erg goed is, maar doorbraak-mogelijkheden in het buitenland kan ik mij nauwelijks voorstellen...
Maar dat is geen Nederlander die in Amerika wil doorbreken.quote:Op maandag 17 september 2012 23:43 schreef bigshadow het volgende:
De nieuwe Ben Folds Five bijvoorbeeld!
Ja, ik had moeten zetten top 5 of top 10.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:24 schreef Z het volgende:
Al jouw aankopen komen toch in je lijst. EN dan ga ik daar elk jaar weer wat van zeggen
Jij bent dan ook een heldquote:Op dinsdag 18 september 2012 17:22 schreef methodmich het volgende:
Wees gerust Breach, ik vind Blaudzun ook goed. Dus je hebt nog wel medestanders. Zowel zijn meer ingetogen debuut als het veel rijkere Seadrift Soundmachine en de laatste worp Heavy Flowers. Dat is wat mij betreft tot nu toe één van de betere platen van 2012.
Maar ik moet de nieuwe Ben Folds Five nog beluisteren, dus wie weet moet Blaudzun straks nog een plekje afstaan in de eindlijst.
Leuke band is dat ja, ga ze misschien later dit jaar live zien met Deerhoof.quote:
En op Le Guess Who, met bijna de allerbriljantste lineup (ook Beak>, Destroyer, Fuck Buttons, Deerhoof, Why?) die ik ooit op een festival heb gezien....maar ik kan nietquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:37 schreef Z het volgende:
En waar komt Deerhoof dan? Fantastische live band. De nieuwe plaat kom ik alleen niet doorheen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |