Heb nog ergens een Australian jas hangen en de bomberjacks zaten toch wel erg lekker.quote:Op donderdag 6 september 2012 09:00 schreef MikeyMo het volgende:
Guilty, luister er nog steeds fervent naar maar alle uiterlijke kenmerken zijn inmiddels wel verdwenen
haha, ja ik heb nog steeds mijn aussie ergens liggen en een half vergane Cavello broekquote:Op donderdag 6 september 2012 09:02 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Heb nog ergens een Australian jas hangen en de bomberjacks zaten toch wel erg lekker.
En de rest van de 'Happy Hardcore'.quote:Op donderdag 6 september 2012 09:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik natuurlijk. En dat was heel stoer en zo.
Totdat gabber Piet en Hakkuhbar het verklote en er een kindertroep van maakte
Waar heb jij het nou over joh?quote:Op donderdag 6 september 2012 09:33 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik moet stiekem altijd een beetje lachen als je zo'n verlepte kaalkop ziet bij de Albert Heijn. Zo'n ingevallen kop van jarenlang nachtelijk doorhalen met honderdduizend pakken pep en inmiddels eind 30 en samen met zo'n Anita in een flatje op de bank, mijmerend over de goede ouwe tijd.
Ha, dat is een goede maat van een mattie van mij.quote:Op donderdag 6 september 2012 09:33 schreef Rekkie het volgende:
Tuurlijk maar hoe kan het ook anders als je Ruffneck in de familie hebt.
Heul nie! Heb nu gewoon een vette harses van de drank hoor!quote:Op donderdag 6 september 2012 09:33 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik moet stiekem altijd een beetje lachen als je zo'n verlepte kaalkop ziet bij de Albert Heijn. Zo'n ingevallen kop van jarenlang nachtelijk doorhalen met honderdduizend pakken pep en inmiddels eind 30 en samen met zo'n Anita in een flatje op de bank, mijmerend over de goede ouwe tijd.
Hele kleine pilletjes?quote:Op donderdag 6 september 2012 09:41 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik was een jaar of tien elf ?
Te jong daarvoor maar die kinderversie hadden we wel.
Ik droeg karl kani shirtsquote:Op donderdag 6 september 2012 09:54 schreef Rekkie het volgende:
Op één of andere manier moet altijd hier aan denken:
Goddomme ik zie mezelf nog steeds lopen in mijn Aussies en Cavello's
mag ik dan ook weer 16 jaar zijn met een instelling "i dont give a fuck"quote:
Ik had een schitterende grijze aussie uit Italië die de eerste jaren dat ik hem had in Nederland niet te verkrijgen was. Daar kreeg ik veel vragen over.quote:
Evolutie! Dát zouden er meer moeten doen.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:42 schreef DoofenSchmirz het volgende:
Yup, gabber geweest, alleen geen kale kop, dat vond ik zo'n onzin......
Ik weet nog dat ik met 4 vrienden door het park liep, Aussie en alles erop en eraan. Zagen we een groepje Alto's zitten op het gras.
Wij er naartoe lopen, wilden ze hun spullen pakken en wegwezen. FF met ze gepraat en 5 minuten later zaten we met zijn allen te blowen. Punker-alto's en gabbers samen.
Dat was in die tijd echt not done, vandaar dat ze er vandoor wilden gaan. Ze werden altijd geterroriseerd door gabbers en het was een eye-opener voor hen en ons.
Toen waren we ineens 5 vrienden rijker, ook al lagen de interesses anders. Zij zijn toen meegegaan naar een underground hakkuhfeest en wij een keer naar een punk-rock feest.
Was echt lachen!
Heb zelf van 1992 tot 2000 of zo in het wereldje rond gelopen. Was een fantastische tijd, vooral de eerste 2-3 jaar waren geweldig; qua sfeer en kwaliteit onovertroffenquote:Op donderdag 6 september 2012 10:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
Begin jaren 90 de opkomst van de gabber meegemaakt. Prachtige tijden gehad
Thunderdomefeesten begin jaren 90![]()
![]()
Hellraiser en immortality feesten in sporthallen zuid in 93/94![]()
![]()
De feesten in quelderduyn in Den Helder 93/94![]()
![]()
ghosttown feesten in Utrecht![]()
![]()
Parkzicht![]()
![]()
Bubbles in lelystad![]()
![]()
En nog extreem veel kleinere feesten waarvan de namen, data en plaatsen veelal door elkaar heen zijn gaan lopen.
begin jaren 90 ontzettend veel naar hardcore feesten geweest. Totdat je de sfeer zichtbaar zag veranderen in 97/98. Toen her veel te veel mensen heen gingen die er eigenlijk helemaal niets te zoeken hadden. Maar de jaren dat ik veel ging heb ik goede herinneringen aan.
Het was ook echt gezellig, wij waren aan het lanterfanten met een paar flessen drank en zij hadden de dope. Alles was op een gegeven moment ook he-le-maal op!quote:Op donderdag 6 september 2012 12:53 schreef Knofl00k het volgende:
[..]
Evolutie! Dát zouden er meer moeten doen.
Prachtig.
White Power man-whore.... *Sidder*quote:
Pitbull smokings en een blik van "I kill you!!" tja, dat samen met de gemaakte haat jegens andere muziek en het klopt wel ja.quote:Op donderdag 6 september 2012 13:27 schreef tong80 het volgende:
'Dat was in die tijd echt not done, vandaar dat ze er vandoor wilden gaan. Ze werden altijd geterroriseerd door gabbers en het was een eye-opener voor hen en ons'
De eerste die er iets van post. Ik was bang voor die gasten.
quote:Op donderdag 6 september 2012 14:31 schreef StateOfMind het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
Dit was met stip één van de beste parties waar ik in al die jaren geweest ben. Alweer iets meer dan 18 jaar geleden en ik herinner het me nog als de dag van gisteren
James Brown is still alive! Who the fuck is James Brown?quote:Op donderdag 6 september 2012 15:17 schreef okiokinl het volgende:
ben nog in parkzicht geweest toen dominator en james brown is dead net aansloegen. en de gabbertjes net begonnnen met hun hoofd scheren maar nog geen aussies droegen.
dat was dus 1 keer maar nooit weer, wat een kutsfeer was dat, stelletje achterlijke hooligans.
wij gingen naar kraak/hardcore acid feesten, veel leuker.
Ik vind Gabbermuziek juist geen hardcore. Is zo mainstream geweest en nog steeds dat het gemeengoed is. Hardcore is voor mij underground en uniek voor fijnproevers.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:22 schreef Giertje het volgende:
maar af en toe hardcore op zijn tijd vind ik wel prettig
In de begin jaren was het alles behalve mainstream, ondanks dat er toen al (1992,1993) al zeer veel feesten waren door het hele land met tienduizenden bezoekers (Thundedome '93 waren meen ik 28.000 bezoekers). Misschien te groot om nog underground te zijn, maar zeker geen mainstream.quote:Op donderdag 6 september 2012 21:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vind Gabbermuziek juist geen hardcore. Is zo mainstream geweest en nog steeds dat het gemeengoed is. Hardcore is voor mij underground en uniek voor fijnproevers.
Mijn hardcore is ondergrondse alternatieve gitaarmuziek.
maar ook toen was gabber niet echt underground. is het nooit geweest eigenlijk in nederland, het is groot geworden in parkzicht, grote club in rotterdam en ging vrij snel naar grote commerciele feesten. de allereerste gabber platen waren al top 40 hits.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In de begin jaren was het alles behalve mainstream, ondanks dat er toen al (1992,1993) al zeer veel feesten waren door het hele land met tienduizenden bezoekers (Thundedome '93 waren meen ik 28.000 bezoekers). Misschien te groot om nog underground te zijn, maar zeker geen mainstream.
Sterker nog: je werd als het ware een beetje verguisd en met de nek aangekeken door 'de rest'. In mijn beginjaren ('92/'93) waren we op school met 900 man slechts met een man of 10 (over verschillende klassen en leeftijden) die naar feesten gingen. We werden gemeden![]()
Een paar jaar later ging jan en alleman naar die feesten toe, en toen was het gedaan met de oude sfeer.
De teloorgang van toen is ingezet door die gabber Piet rotzooi en de daarop volgende happy hardcore trend.
dacht new kidsquote:Op vrijdag 7 september 2012 02:11 schreef okiokinl het volgende:
happy hardcore was ook weer heel wat anders dan gabber. was meer voor 12 jarigen.
Pandemoniumquote:Op zondag 23 september 2012 14:25 schreef Catkiller het volgende:
Acht jaar geleden wat feestjes af geweest. De mensen die ik destijds kon hadden alleen meer met de drugs in hun broekzak dan met de muziek volgens mij
Als ik het weer luister krijg ik wel weer zin om naar zo'n feest te gaan maar dat zal wel niks worden
Sporthallen-Zuid toch?quote:Op maandag 24 september 2012 15:31 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Pandemonium
Daar lopen voornamelijk liefhebbers, dat is ook echt gewoon een kwaliteitsfeest!
Yep, dat is het enigste feest wat volgens mij nog het dichtste bij komt in de buurt van de grote hardcore feesten in de jaren 90.quote:
quote:Op donderdag 6 september 2012 13:06 schreef Xlarge het volgende:
Op vrijdag vaak naar Demisec/Cargo in Spijkenisse,
De vrijdagavonden in Zak zijn onvergetelijk! Geen geluidslimiet en alles mocht en kon (in het begin dan)quote:
ik was er elk weekend te vinden! Ook op die vrijdagavondfeestjes.quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:38 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
De vrijdagavonden in Zak zijn onvergetelijk! Geen geluidslimiet en alles mocht en kon (in het begin dan)
In 2002 had ik volgens mij mijn laatste feestje, Sensation Blackquote:Op dinsdag 25 september 2012 11:07 schreef VRIDZ het volgende:
In 2002 eindelijk pas mijn eerste feestje gehad
Totaal geen kijk op tong.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:43 schreef tong80 het volgende:
Ik vond jullie maar een stelletje meelopende pubers geregisseerd door de media.
Zonder muzikale smaak en alles afwijzend dat niet in je straatje lag.
Volgens mij geldt dat in grote lijnen voor zoveel mensen/jeugd. Veel pubers zijn zoekende naar een eigen identiteit, maar tegelijk blijven we als mens een kuddedier. Als je dus eenmaal iets gevonden hebt waar je je thuis voelt, in dit geval gabber, heb je ook een bepaalde drang om dat te verdedigen. En sommigen moeten dat weer verder doortrekken, door het af te kraken van andere muziek dan 'hun' muziek.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:43 schreef tong80 het volgende:
Ik vond jullie maar een stelletje meelopende pubers geregisseerd door de media.
Zonder muzikale smaak en alles afwijzend dat niet in je straatje lag.
Ik ging in 88 al naar de eerste house-parties als rocker. Was mooi om onder gelijkgestemde voorlopers te zijn. Niet veel later kwamen de gabbers de sfeer verpesten. Agressie ipv verbroedering. Tell me.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:47 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Totaal geen kijk op tong.
Behalve wat je via diezelfde media vernam danEn natuurlijk veel echte meelopers... Dat zijn die mensen die zich er nu voor schamen
Met zo'n vijandige houding als de jouwe vraag je er ook een beetje om tong.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ging in 88 al naar de eerste house-parties als rocker. Was mooi om onder gelijkgestemde voorlopers te zijn. Niet veel later kwamen de gabbers de sfeer verpesten. Agressie ipv verbroedering. Tell me.
Ik en vijandigquote:Op dinsdag 25 september 2012 13:55 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Met zo'n vijandige houding als de jouwe vraag je er ook een beetje om tong.
Wat een vooroordelen van onze vrijgevochten house-rocker.quote:
Jazeker.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik en vijandigLees je mijn posts wel ?
Ik had een kale collega die zijn haar weer liet groeien en afstand nam van de gabbercultuur.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:00 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Wat een vooroordelen van onze vrijgevochten house-rocker.
Ik had een kat, die heette Doebie.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik had een kale collega die zijn haar weer liet groeien en afstand nam van de gabbercultuur.
Ik had een sexgodin zonder haar naam aan te nemen als Fokker.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:03 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ik had een kat, die heette Doebie.
En maar zuigen op die grote duim natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik had een sexgodin zonder haar naam aan te nemen als Fokker.
Ja mijn homovriend Hilbert nam zelfs een rondje extra.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:05 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
En maar zuigen op die grote duim natuurlijk.
Ik ben sprakeloos.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja mijn homovriend Hilbert nam zelfs een rondje extra.
Begrijp ik. Don't fuck with Ad Rem.quote:
Ik heb die begintijd dus niet meegemaakt, zoals jij blijkbaar dus wel.. dus daar kan ik niet over oordelen. Maar uit eigen ervaring kan ik dus zeggen dat er echt wel genoeg mensen zijn die zowel gabber luisteren, als zoveel andere stijlen. Behoorlijk bekrompen als mensen echt denken dat iemand alleen maar naar 1 muziekstijl kan luisteren, en dan alle andere stijlen dan maar kut zou vinden. Ik moet er niet aan denken dat ik mn hele leven lang maar naar 1 muziekstijl zou moeten luisteren.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:57 schreef tong80 het volgende:
@ VRIDZ. Ik denk dat de gemiddelde alternatieve gitaarmuziekliefhebber vredelievender was en meer open stond voor andere muziek en invloeden. Ik kocht of luisterde ook naar public Enemy enzo.
Gabbers waren ééndimentionaal.
quote:
Haha, ja dat maar ook echt die punkrock zoals Nofx, no use for a name, rancid of sick of it all. Gabbers had ik niet zoveel mee... je had natuurlijk die 'rivaliteit' maar we lieten elkaar gewoon met rust. Je had ook niet zoveel gabbers bij ons op school, daar waren meer alto's. De gabbers zaten voornamelijk op de MAVO en LTS.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |