abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 6 september 2012 @ 08:20:05 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_116448944

Vind je het een jeugdzonde en schaam je je er voor ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_116448976
JA!
pi_116449081
Ik. Was veel te oud, maar dat kon me geen reet schelen. Erg leuke tijd gehad.
  donderdag 6 september 2012 @ 08:36:50 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_116449157
Terrorwijvuhhhh! _O_ _O_ O+ O+

:')

Nee, ik was net ietsjes te jong
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 6 september 2012 @ 08:39:18 #5
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_116449202
Vraag me af wat die meiden hebben gedaan met die halve geschoren koppen? Dan moet je toch je hele kop kaal scheren wil je weer je haar op gelijke lengte krijgen. Later werden er ook nog stukjes uit de wenkbrauw geschoren :X
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 6 september 2012 @ 08:43:04 #6
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_116449261
Voor de 1e gabbertijd was ik te jong :(.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_116449375
Zwaar goedkope tijd. Om die wijven te neuken had je geen breezers of GHB nodig. Ze slikte zelf alles al! Toptijd.

Ik was er overigens geen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  donderdag 6 september 2012 @ 09:00:28 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_116449608
Guilty, luister er nog steeds fervent naar maar alle uiterlijke kenmerken zijn inmiddels wel verdwenen :P
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_116449641
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:00 schreef MikeyMo het volgende:
Guilty, luister er nog steeds fervent naar maar alle uiterlijke kenmerken zijn inmiddels wel verdwenen :P
Heb nog ergens een Australian jas hangen en de bomberjacks zaten toch wel erg lekker.
pi_116449930
Niet kaal...wel bomber en Australian
Gemiddeld 1x per maand naar een grote party.
Nog aantal keer bij dat hardcore programma van TMF op tv geweest bij zo'n party verslag :)

Vooral de feestjes in het sportpaleis in Antwerpen waren legendarisch..Thunderdome 1997
  donderdag 6 september 2012 @ 09:20:12 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_116450043
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:02 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Heb nog ergens een Australian jas hangen en de bomberjacks zaten toch wel erg lekker.
haha, ja ik heb nog steeds mijn aussie ergens liggen en een half vergane Cavello broek
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_116450167
Ik natuurlijk. En dat was heel stoer en zo.

Totdat gabber Piet en Hakkuhbar het verklote en er een kindertroep van maakte :'(
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_116450189
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 6 september 2012 @ 09:27:50 #15
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_116450229
Ik. Problemen mee???
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 6 september 2012 @ 09:30:28 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_116450272
Dan komen we namelijk wel even met het hele groepje boos kijken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_116450278
quote:
6s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik natuurlijk. En dat was heel stoer en zo.

Totdat gabber Piet en Hakkuhbar het verklote en er een kindertroep van maakte :'(
En de rest van de 'Happy Hardcore'.
  donderdag 6 september 2012 @ 09:32:08 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_116450305
Gabber ben je trouwens niet voor even, gabber ben je voor je hele leven.

Dus de TT klopt niet.
pi_116450338
Tuurlijk maar hoe kan het ook anders als je Ruffneck in de familie hebt.

Ik deed overigens niet aan kale koppen. Bij nader inzien dus niet heel echt gabber ;)
  donderdag 6 september 2012 @ 09:33:50 #20
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_116450344
Ik moet stiekem altijd een beetje lachen als je zo'n verlepte kaalkop ziet bij de Albert Heijn. Zo'n ingevallen kop van jarenlang nachtelijk doorhalen met honderdduizend pakken pep en inmiddels eind 30 en samen met zo'n Anita in een flatje op de bank, mijmerend over de goede ouwe tijd. :D
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_116450379
Nooit! Zo'n hekel aan die herrie! Het merendeel van mijn klasgenoten liep rond in een trainingspak :') En die herrie werd dan ook nog es gedraaid in de kantine van school }:|
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_116450413
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:33 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik moet stiekem altijd een beetje lachen als je zo'n verlepte kaalkop ziet bij de Albert Heijn. Zo'n ingevallen kop van jarenlang nachtelijk doorhalen met honderdduizend pakken pep en inmiddels eind 30 en samen met zo'n Anita in een flatje op de bank, mijmerend over de goede ouwe tijd. :D
Waar heb jij het nou over joh? :')
pi_116450419
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:33 schreef Rekkie het volgende:
Tuurlijk maar hoe kan het ook anders als je Ruffneck in de familie hebt.
Ha, dat is een goede maat van een mattie van mij.
pi_116450491
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:33 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Heul nie! Heb nu gewoon een vette harses van de drank hoor!
  donderdag 6 september 2012 @ 09:41:19 #25
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_116450509
Ik was een jaar of tien elf ?
Te jong daarvoor maar die kinderversie hadden we wel.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_116450530
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:41 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik was een jaar of tien elf ?
Te jong daarvoor maar die kinderversie hadden we wel.
Hele kleine pilletjes?
pi_116450570
half kaal, mat bovenop en lopen in mijn gabberoutfit, ja ik was er eentje hoor :)
  donderdag 6 september 2012 @ 09:50:57 #28
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_116450760
Nooit gabber geweest maar vroeg in de jaren 90 wel m'n kop half kaal.

Grappig dat het woord 'gabber' van Yiddische oorsprong is en tegelijkertijd een neo-nazi label aan gabbers hangt.

Ik luisterde wel naar hardcore (naast andere dingen) en dat doe ik nog wel eens.
reset
pi_116450836
Op één of andere manier moet altijd hier aan denken:

Goddomme ik zie mezelf nog steeds lopen in mijn Aussies en Cavello's :')
pi_116451393
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:54 schreef Rekkie het volgende:
Op één of andere manier moet altijd hier aan denken:

Goddomme ik zie mezelf nog steeds lopen in mijn Aussies en Cavello's :')
Ik droeg karl kani shirts
pi_116451775
en die gebreide truien niet te vergeten :')
pi_116451788
Begin jaren 90 de opkomst van de gabber meegemaakt. Prachtige tijden gehad

Thunderdomefeesten begin jaren 90 _O_ _O_
Hellraiser en immortality feesten in sporthallen zuid in 93/94 _O_ _O_
De feesten in quelderduyn in Den Helder 93/94 _O_ _O_
ghosttown feesten in Utrecht _O_ _O_
Parkzicht _O_ _O_
Bubbles in lelystad _O_ _O_

En nog extreem veel kleinere feesten waarvan de namen, data en plaatsen veelal door elkaar heen zijn gaan lopen.

begin jaren 90 ontzettend veel naar hardcore feesten geweest. Totdat je de sfeer zichtbaar zag veranderen in 97/98. Toen her veel te veel mensen heen gingen die er eigenlijk helemaal niets te zoeken hadden. Maar de jaren dat ik veel ging heb ik goede herinneringen aan.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 6 september 2012 @ 10:38:27 #33
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_116451828
Had ik maar een tijdmachine O+
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_116451866
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 10:38 schreef fathank het volgende:
Had ik maar een tijdmachine O+
mag ik dan ook weer 16 jaar zijn met een instelling "i dont give a fuck" O+
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_116451932
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 10:19 schreef lipper het volgende:

[..]

Ik droeg karl kani shirts
Ik had een schitterende grijze aussie uit Italië die de eerste jaren dat ik hem had in Nederland niet te verkrijgen was. Daar kreeg ik veel vragen over.
pi_116453545
Jaja bomberjack. Met de flappen van de zakken naar binnen, Nike air max classics aan en rondhangen in speeltuintjes. Kut roepen en af en toe is een roggel doen. Beetje vergelijkbaar met de new kids maar niet echt naar mensen roepen enzo.
  donderdag 6 september 2012 @ 12:42:14 #37
377656 DoofenSchmirz
You glorified Waffle iron!
pi_116455569
Yup, gabber geweest, alleen geen kale kop, dat vond ik zo'n onzin......

Ik weet nog dat ik met 4 vrienden door het park liep, Aussie en alles erop en eraan. Zagen we een groepje Alto's zitten op het gras.

Wij er naartoe lopen, wilden ze hun spullen pakken en wegwezen. FF met ze gepraat en 5 minuten later zaten we met zijn allen te blowen. Punker-alto's en gabbers samen.

Dat was in die tijd echt not done, vandaar dat ze er vandoor wilden gaan. Ze werden altijd geterroriseerd door gabbers en het was een eye-opener voor hen en ons.

Toen waren we ineens 5 vrienden rijker, ook al lagen de interesses anders. Zij zijn toen meegegaan naar een underground hakkuhfeest en wij een keer naar een punk-rock feest.

Was echt lachen! :D
Perry the Platypus, what an unexpected surprise. And by unexpected, I really mean unexpected, what are you doing here, this is my week off.
Origin ID: LatteFragiato
Battlefield 3: [BoF]Robhimself
pi_116455917
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:42 schreef DoofenSchmirz het volgende:
Yup, gabber geweest, alleen geen kale kop, dat vond ik zo'n onzin......

Ik weet nog dat ik met 4 vrienden door het park liep, Aussie en alles erop en eraan. Zagen we een groepje Alto's zitten op het gras.

Wij er naartoe lopen, wilden ze hun spullen pakken en wegwezen. FF met ze gepraat en 5 minuten later zaten we met zijn allen te blowen. Punker-alto's en gabbers samen.

Dat was in die tijd echt not done, vandaar dat ze er vandoor wilden gaan. Ze werden altijd geterroriseerd door gabbers en het was een eye-opener voor hen en ons.

Toen waren we ineens 5 vrienden rijker, ook al lagen de interesses anders. Zij zijn toen meegegaan naar een underground hakkuhfeest en wij een keer naar een punk-rock feest.

Was echt lachen! :D
Evolutie! Dát zouden er meer moeten doen.
Prachtig.
pi_116456274
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 10:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
Begin jaren 90 de opkomst van de gabber meegemaakt. Prachtige tijden gehad

Thunderdomefeesten begin jaren 90 _O_ _O_
Hellraiser en immortality feesten in sporthallen zuid in 93/94 _O_ _O_
De feesten in quelderduyn in Den Helder 93/94 _O_ _O_
ghosttown feesten in Utrecht _O_ _O_
Parkzicht _O_ _O_
Bubbles in lelystad _O_ _O_

En nog extreem veel kleinere feesten waarvan de namen, data en plaatsen veelal door elkaar heen zijn gaan lopen.

begin jaren 90 ontzettend veel naar hardcore feesten geweest. Totdat je de sfeer zichtbaar zag veranderen in 97/98. Toen her veel te veel mensen heen gingen die er eigenlijk helemaal niets te zoeken hadden. Maar de jaren dat ik veel ging heb ik goede herinneringen aan.
Heb zelf van 1992 tot 2000 of zo in het wereldje rond gelopen. Was een fantastische tijd, vooral de eerste 2-3 jaar waren geweldig; qua sfeer en kwaliteit onovertroffen _O_ _O_ _O_
En zo herkenbaar dat dikgedrukte.

Het was een ongezonde periode ;) , maar als ik het over zou kunnen doen dan zou ik het weer precies zo doen. Ik had het voor geen goud willen missen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_116456285
Ja , ik was een gabber, de gehele tijd eigenlijk, vanaf het begin, tot toch wel het verval.
De grote feesten waar ik naar toe ging waren wel door geheel Nederland, maar de meeste feesten van mij waren toch wel in de Energiehal.

Op vrijdag vaak naar Demisec/Cargo in Spijkenisse, waarna we op de zaterdag vaak in Parkzicht waren.

Het was een mooie tijd, die ik niet had willen missen.
En uiteindelijk toch niet, zoals eerder boven vermeld, op een flatje met ingevallen kop, samen met een Anita op de bank terecht gekomen.
Maar een heel respectabel leven kunnen opbouwen *)
  donderdag 6 september 2012 @ 13:09:15 #41
377656 DoofenSchmirz
pi_116456358
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:53 schreef Knofl00k het volgende:

[..]

Evolutie! Dát zouden er meer moeten doen.
Prachtig.
Het was ook echt gezellig, wij waren aan het lanterfanten met een paar flessen drank en zij hadden de dope. Alles was op een gegeven moment ook he-le-maal op!

Daarna lopend zigzaggend door de Mcdrive gegaan met zn allen.... :D
Perry the Platypus, what an unexpected surprise. And by unexpected, I really mean unexpected, what are you doing here, this is my week off.
  donderdag 6 september 2012 @ 13:17:13 #42
377656 DoofenSchmirz
pi_116456549
quote:
White Power man-whore.... *Sidder*
  Trouwste user 2022 donderdag 6 september 2012 @ 13:27:16 #43
7889 tong80
Spleenheup
pi_116456795
'Dat was in die tijd echt not done, vandaar dat ze er vandoor wilden gaan. Ze werden altijd geterroriseerd door gabbers en het was een eye-opener voor hen en ons'

De eerste die er iets van post. Ik was bang voor die gasten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 6 september 2012 @ 13:34:44 #44
377656 DoofenSchmirz
pi_116457027
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:27 schreef tong80 het volgende:
'Dat was in die tijd echt not done, vandaar dat ze er vandoor wilden gaan. Ze werden altijd geterroriseerd door gabbers en het was een eye-opener voor hen en ons'

De eerste die er iets van post. Ik was bang voor die gasten.

Pitbull smokings en een blik van "I kill you!!" tja, dat samen met de gemaakte haat jegens andere muziek en het klopt wel ja. :)

Door die alto's ben ik rock ook erg gaan waarderen en zijn we 6 jaar geleden nog met zn allen naar Metallica geweest. :)
pi_116458889

_O_ _O_ _O_

Dit was met stip één van de beste parties waar ik in al die jaren geweest ben. Alweer iets meer dan 18 jaar geleden en ik herinner het me nog als de dag van gisteren _O_
A murky, forgotten land.
pi_116460470
ben nog in parkzicht geweest toen dominator en james brown is dead net aansloegen. en de gabbertjes net begonnnen met hun hoofd scheren maar nog geen aussies droegen.

dat was dus 1 keer maar nooit weer, wat een kutsfeer was dat, stelletje achterlijke hooligans.

wij gingen naar kraak/hardcore acid feesten, veel leuker.
pi_116460545
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:31 schreef StateOfMind het volgende:
[ afbeelding ]
_O_ _O_ _O_

Dit was met stip één van de beste parties waar ik in al die jaren geweest ben. Alweer iets meer dan 18 jaar geleden en ik herinner het me nog als de dag van gisteren _O_

ppersoonlijk vond ik deze beter _O_ _O_
  donderdag 6 september 2012 @ 15:21:35 #48
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_116460650
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:17 schreef okiokinl het volgende:
ben nog in parkzicht geweest toen dominator en james brown is dead net aansloegen. en de gabbertjes net begonnnen met hun hoofd scheren maar nog geen aussies droegen.

dat was dus 1 keer maar nooit weer, wat een kutsfeer was dat, stelletje achterlijke hooligans.

wij gingen naar kraak/hardcore acid feesten, veel leuker.
James Brown is still alive! Who the fuck is James Brown? :D

Kraakfeesten zijn de beste! ^O^
reset
pi_116460688
Sowieso Sporthallen-Zuid _O_ _O_ _O_
A murky, forgotten land.
  donderdag 6 september 2012 @ 15:30:24 #50
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_116461049
Ik was in die tijd al een skatebaorder maar had heel veel vrienden die wel naar de energiehal gingen etc. Ik heb het dan over de periode 95 98 daarna vond ik zelf persoonlijk de sfeer echt naar de klokte gaan, nooit problemen gehad tot mysteryland 98 waar ik constant uitgescholden werd en bedreigd. Zo jammer, zeker wel 100 feesten meegemaakt als skater zijnde en pas toen het verval kwam zag je dat ook terug op de feesten, veel johnies en anitas, die er eigenlijk niks te zoeken hadden, dat was ook de periode waar je meer boeren dan randstedelingen tegen kwam. Voor 98 was de sfeer echt geweldig, soort flower power sfeer maar dan met beukende beats.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  † In Memoriam † donderdag 6 september 2012 @ 17:22:09 #51
187254 Giertje
lets all make believe
pi_116465572
jazeker een beste tijd ook
tegenwoordig luister ik metal
maar af en toe hardcore op zijn tijd vind ik wel prettig
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
  donderdag 6 september 2012 @ 17:27:15 #52
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116465781
vind altijd zo mooi van die 15 jarige die nu hardcore gabber nog wat zijn :')
  Trouwste user 2022 donderdag 6 september 2012 @ 21:47:18 #53
7889 tong80
Spleenheup
pi_116478700
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:22 schreef Giertje het volgende:

maar af en toe hardcore op zijn tijd vind ik wel prettig
Ik vind Gabbermuziek juist geen hardcore. Is zo mainstream geweest en nog steeds dat het gemeengoed is. Hardcore is voor mij underground en uniek voor fijnproevers.

Mijn hardcore is ondergrondse alternatieve gitaarmuziek.

pi_116479991
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:47 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik vind Gabbermuziek juist geen hardcore. Is zo mainstream geweest en nog steeds dat het gemeengoed is. Hardcore is voor mij underground en uniek voor fijnproevers.

Mijn hardcore is ondergrondse alternatieve gitaarmuziek.

In de begin jaren was het alles behalve mainstream, ondanks dat er toen al (1992,1993) al zeer veel feesten waren door het hele land met tienduizenden bezoekers (Thundedome '93 waren meen ik 28.000 bezoekers). Misschien te groot om nog underground te zijn, maar zeker geen mainstream.

Sterker nog: je werd als het ware een beetje verguisd en met de nek aangekeken door 'de rest'. In mijn beginjaren ('92/'93) waren we op school met 900 man slechts met een man of 10 (over verschillende klassen en leeftijden) die naar feesten gingen. We werden gemeden :')
Een paar jaar later ging jan en alleman naar die feesten toe, en toen was het gedaan met de oude sfeer.

De teloorgang van toen is ingezet door die gabber Piet rotzooi en de daarop volgende happy hardcore trend.
A murky, forgotten land.
pi_116487503
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

In de begin jaren was het alles behalve mainstream, ondanks dat er toen al (1992,1993) al zeer veel feesten waren door het hele land met tienduizenden bezoekers (Thundedome '93 waren meen ik 28.000 bezoekers). Misschien te groot om nog underground te zijn, maar zeker geen mainstream.

Sterker nog: je werd als het ware een beetje verguisd en met de nek aangekeken door 'de rest'. In mijn beginjaren ('92/'93) waren we op school met 900 man slechts met een man of 10 (over verschillende klassen en leeftijden) die naar feesten gingen. We werden gemeden :')
Een paar jaar later ging jan en alleman naar die feesten toe, en toen was het gedaan met de oude sfeer.

De teloorgang van toen is ingezet door die gabber Piet rotzooi en de daarop volgende happy hardcore trend.
maar ook toen was gabber niet echt underground. is het nooit geweest eigenlijk in nederland, het is groot geworden in parkzicht, grote club in rotterdam en ging vrij snel naar grote commerciele feesten. de allereerste gabber platen waren al top 40 hits.
er was wel een duidelijke scheiding tussen de club scene en gabber. die clubbers waren nog veel commercieler bezig, dat wel.
je had dus ook een echte underground scene, acid. die deden de illegale feestjes en de echt interessante muziek, in gekraakte fabrieken, dagenlange buitenfeesten in de amsterdamse haven, en later de teknivals. spiral tribe, hardcore peace generation, mononom...

happy hardcore was ook weer heel wat anders dan gabber. was meer voor 12 jarigen.
  vrijdag 7 september 2012 @ 08:45:09 #56
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116488794
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 02:11 schreef okiokinl het volgende:

happy hardcore was ook weer heel wat anders dan gabber. was meer voor 12 jarigen.
dacht new kids ;)
pi_116494055
http://partyflock.nl/party/214535:Pandemonium.html

_O_ Pandemonium

Eerste grote feest waar ik ben geweest, en zeker wel de gaafste!
De hoofdzaal is daar de early hardcore muziek van '92-'99, erg gaaf.
En natuurlijk ook met enkele DJs uit die tijd.

Het is natuurlijk niet helemaal hetzelfde als het in de jaren 90 was, maar qua concept komt het er wel het dichtste bij, en het is natuurlijk ook in de Sporthallen Zuid!

Dus zeker een aanrader voor iedereen die het nog eens wil overdoen :D
404 - Not Found
pi_116965336
ik heb een tijdje geleden thunderdome in antwerpen eens terug zitten kijken (1996) op youtube (wist niet eens dat er gefilmd werd toen), maar de kriebels om weer eens naar een feestje te gaan die komen niet meer. Mn` smaak is inmiddels wel veeeeeeeeeeeeel breder geworden. Blijf wel nog steeds bijna elk weekend nachtbraken tot mental Theo is uitgeraast op slamFM.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:01:47 #59
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_116978806
Yup, vroeger zeker met m'n aussie en cavello.
Toen ging ik nog naar bijna elk feest.
Nu zo'n 14 jaar later ga ik nog 1x in het jaar of zo naar een feest.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  donderdag 20 september 2012 @ 19:49:40 #60
126005 Tumble
Ik val en sta weer op
pi_117036581
Dakkie gehad. In het begin in je gapstars oxbow shirtje en classic maxies later een australian jack gekocht
Begintijd ( van 90 tot 97 ) hele mooie feesten meegemaakt in zowel rotterdam als Belgie.naderhand liepen er te veel zwabbers en was ik er wel klaar mee
Life never gets darker then midnight
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 20 september 2012 @ 22:53:35 #61
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_117047572
Ik was wel een beetje van de gabber, vond de muziek wel tof en had Nike Air Max, van die witte met soort van haaientanden motief
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_117054306
Heb de muziek heel lang geluistered, zet het zo nu en dan ook nog wel eens op, desondanks niemand het meer achter mij zal zoeken. (zeker niet gezien mijn huidige carriere).

Was in die tijd te jong om "Gabber" te zijn, daarnaast was ik er ook veel te braaf voor waarschijnlijk.
Nooit naar parties geweest, we benieuwt naar geweest en veel opnames gekeken.
  vrijdag 21 september 2012 @ 06:18:44 #63
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_117054320
was te jong maar luisterde wel alle oldschool tracks.
thunderdome cd's en earthquake _O_
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
  zaterdag 22 september 2012 @ 21:41:19 #64
174235 Berenanus
Alleen voor geile beren!!
pi_117129544
Ik
kusje!
  zondag 23 september 2012 @ 14:25:43 #65
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_117148965
Acht jaar geleden wat feestjes af geweest. De mensen die ik destijds kon hadden alleen meer met de drugs in hun broekzak dan met de muziek volgens mij :P

Als ik het weer luister krijg ik wel weer zin om naar zo'n feest te gaan maar dat zal wel niks worden :')
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_117193731
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 14:25 schreef Catkiller het volgende:
Acht jaar geleden wat feestjes af geweest. De mensen die ik destijds kon hadden alleen meer met de drugs in hun broekzak dan met de muziek volgens mij :P

Als ik het weer luister krijg ik wel weer zin om naar zo'n feest te gaan maar dat zal wel niks worden :')
Pandemonium :D
Daar lopen voornamelijk liefhebbers, dat is ook echt gewoon een kwaliteitsfeest!
404 - Not Found
pi_117194762
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:31 schreef Zwappel het volgende:

[..]

Pandemonium :D
Daar lopen voornamelijk liefhebbers, dat is ook echt gewoon een kwaliteitsfeest!
Sporthallen-Zuid toch?
A murky, forgotten land.
pi_117194854
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Sporthallen-Zuid toch?
Yep, dat is het enigste feest wat volgens mij nog het dichtste bij komt in de buurt van de grote hardcore feesten in de jaren 90.
404 - Not Found
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 24 september 2012 @ 16:04:44 #69
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_117194927
Mystery Land 1994. _O_
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_117196078
eerste cd wat ik ooit heb gekocht toen ik klein was was thunderdome XX die met die hologram er op was ik toen blij als klein mannetje
pi_117196392
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:06 schreef Xlarge het volgende:

Op vrijdag vaak naar Demisec/Cargo in Spijkenisse,
O+
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 24 september 2012 @ 16:46:40 #72
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117196650
Ik vond de kleinere feesten vaak mooier, bijvoorbeeld op de Hemkade, Huize Maas, Medusa en Zak(elke laatste vrijdagavond van de maand).

Qua grote feesten toch de Hellraisers in Sporthallen Zuid.
pi_117223830
ja ZAK! en Stuupke in Coevorden. Mooie feestjes gehad daar.
  dinsdag 25 september 2012 @ 09:38:13 #74
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117224370
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:13 schreef Radobe het volgende:
ja ZAK!
De vrijdagavonden in Zak zijn onvergetelijk! Geen geluidslimiet en alles mocht en kon (in het begin dan) :P
pi_117225087
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:38 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

De vrijdagavonden in Zak zijn onvergetelijk! Geen geluidslimiet en alles mocht en kon (in het begin dan) :P
ik was er elk weekend te vinden! Ook op die vrijdagavondfeestjes.
pi_117226573
Ik heb de jaren '90 zelf niet actief meegemaakt wat betreft feesten, maar wel midden jaren 90 begonnen met het luisteren van house/hardcore, toen ik een jaartje of 10 was. Was meteen verkocht, en ging alsmaar meer cd's kopen en verdiepen in het hoe en wat. Het leefde zo goed als niet in mijn dorp (althans, ik merkte er nagenoeg niks van), en internet hadden we nog niet, dus had heel veel zelf uit moeten zoeken / per toeval achter moeten komen. Wist toen ook niet van het bestaan van Thundermagazine af.

In 2002 eindelijk pas mijn eerste feestje gehad (klein feestje in mn eigen dorp), en eind 2003 pas mijn eerste grote feest (MOH vs Hellraiser in Zuid-Laren). Ik kende niemand die ook van die muziek hield, en om in je eentje te gaan naar een groot feest, 'durfde' ik toen nog niet. De eerste paar kleine feestjes alleen gegaan, leer je daar paar mensen kennen, waar je vervolgens een volgende keer mee meegaat naar andere feesten, en zo breidde het zich alsmaar uit. Dat in combinatie met Partyflock, waardoor je nog meer mensen leerde kennen / contacten beter kon onderhouden.

Midden jaren '00 ook redelijk intensief cd's gaan verzamelen (heb ze nu nog steeds), alsook wat merchandise / shirts / video's etc. Door de jaren heen is mijn smaak ook veel breder geworden en anders komen te liggen. Rond 2004/2005 ofzo ging ik bijna wekelijks earlyfeesten af, maar op den duur werd dat ook maar saai, met altijd dezelfde dj's die altijd maar dezelfde hitjes leken te draaien. Iets wat nu btw ook nog steeds geldt voor het gros van de dj's, helaas.

Vind het wel leuk dat de (early)partyvrienden van toen, min of meer dezelfde muzikale ontwikkeling hebben doorgemaakt, aangezien zij nu ook naar dezelfde 'andere' feesten gaan als ik :)

Ook genoeg mooie momenten meegemaakt, veel lol gehad op feesten.. Ben nu 27, en heb (volgens mijn Partyflock-archief) ruim 300 feesten op de teller staan. Ga nog steeds wel regelmatig naar feesten, en luister de muziek ook nog steeds, al is mijn smaak zoveel breder geworden.

1 van de heerlijkste momenten ooit op een feest voor mij, kan ik me ook nog wel herinneren, en is ook gefilmd (door iemand anders.. slechte beeld en geluidskwaliteit maar dat mag de pret niet drukken).. elke keer als ik het weer zie, krijg ik kippenvel *; Pandemonium 25-3-2006, in de Amsterdam Studio's. Laatste 3 uur werd er continu 180+ bpm gedraaid door Frantic Freak, en erna Dana als afsluiter. Hier het filmpje van de allerlaatste plaat van de avond :9~

dinsdag 25 september 2012 @ 12:28:02 #77
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117229007
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:07 schreef VRIDZ het volgende:

In 2002 eindelijk pas mijn eerste feestje gehad
In 2002 had ik volgens mij mijn laatste feestje, Sensation Black :@
pi_117229233
Btw, ik 'ken' de linker gast van de foto uit de OP :p Is nu ook totaal anders als toen (al geldt dat wel voor het merendeel van de gabbers denk ik zo ;))

Heb zelf ook de nodige Aussies gehad (nu nog 2 jasjes en paar broeken in de kast liggen), al draag ik het zo goed als nooit meer. Kale kop sinds eind 2003, en nu nog steeds. Toch wel handig, geen tijd en geld kwijt aan kapper/gel, en tis zo afgedroogd na t douchen, en nooit last van bad hair day 8-) (en mn beginnende kaalheid valt minder op :@ )

Maxies draag ik ook al weet ik hoeveel jaar, nu nog steeds (zou niet weten wanneer ik voor t laatst andere schoenen heb gehad, los van mn werkschoenen dan).

Drugs heb ik nooit aan gedaan. Wel enkele keren aan gedacht, gewoon om het eens te proberen / experimenteren, maar het toch maar afgehouden. Ook geen spijt van.

Achteraf gezien had ik toch liever al eerder oordopjes gehad, pas rond 2009 genomen, zou nu niet meer zonder willen/kunnen. Merk toch dat mn oren aardig stuk achteruit zijn gegaan door de jaren heen, hoor lang niet zo goed meer nu in het dagelijks leven. Heb ook een soort van piep in mn oren als het stil is, al is t bij mij meer een lage toon dan echt een piep ('gelukkig' maar, denk dat hoge toon veel irritanter is)
pi_117229427
present...
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 september 2012 @ 13:43:07 #80
7889 tong80
Spleenheup
pi_117231037
Ik vond jullie maar een stelletje meelopende pubers geregisseerd door de media.

Zonder muzikale smaak en alles afwijzend dat niet in je straatje lag.

pi_117231191
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:43 schreef tong80 het volgende:

Totaal geen kijk op tong.

Behalve wat je via diezelfde media vernam dan ;) En natuurlijk veel echte meelopers... Dat zijn die mensen die zich er nu voor schamen :P
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117231439
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:43 schreef tong80 het volgende:

Volgens mij geldt dat in grote lijnen voor zoveel mensen/jeugd. Veel pubers zijn zoekende naar een eigen identiteit, maar tegelijk blijven we als mens een kuddedier. Als je dus eenmaal iets gevonden hebt waar je je thuis voelt, in dit geval gabber, heb je ook een bepaalde drang om dat te verdedigen. En sommigen moeten dat weer verder doortrekken, door het af te kraken van andere muziek dan 'hun' muziek.

Ken genoeg mensen die niet zo'n oogkleppen op hadden/hebben :) Ik ben er juist van overtuigd, dat mensen die naar de meest lompe teringherrie kunnen luisteren, over het algemeen veel meer open-minded zijn richting andere muziekstijlen. Al het andere is dan toch maar 'softer', en zijn ze dus wel gewend. Oke, geldt niet voor iedereen, maar zitten er genoeg tussen in ieder geval. Vooroordelen hou je altijd wel, geldt voor beide kanten.
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 september 2012 @ 13:54:29 #83
7889 tong80
Spleenheup
pi_117231454
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:47 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Totaal geen kijk op tong.

Behalve wat je via diezelfde media vernam dan ;) En natuurlijk veel echte meelopers... Dat zijn die mensen die zich er nu voor schamen :P
Ik ging in 88 al naar de eerste house-parties als rocker. Was mooi om onder gelijkgestemde voorlopers te zijn. Niet veel later kwamen de gabbers de sfeer verpesten. Agressie ipv verbroedering. Tell me.
pi_117231485
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:54 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik ging in 88 al naar de eerste house-parties als rocker. Was mooi om onder gelijkgestemde voorlopers te zijn. Niet veel later kwamen de gabbers de sfeer verpesten. Agressie ipv verbroedering. Tell me.
Met zo'n vijandige houding als de jouwe vraag je er ook een beetje om tong.
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 september 2012 @ 13:57:43 #85
7889 tong80
Spleenheup
pi_117231559
@ VRIDZ. Ik denk dat de gemiddelde alternatieve gitaarmuziekliefhebber vredelievender was en meer open stond voor andere muziek en invloeden. Ik kocht of luisterde ook naar public Enemy enzo.

Gabbers waren ééndimentionaal.

Trouwste user 2022 dinsdag 25 september 2012 @ 13:58:24 #86
7889 tong80
Spleenheup
pi_117231587
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:55 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Met zo'n vijandige houding als de jouwe vraag je er ook een beetje om tong.
Ik en vijandig :? Lees je mijn posts wel ?

pi_117231644
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:57 schreef tong80 het volgende:

Wat een vooroordelen van onze vrijgevochten house-rocker.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:58 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik en vijandig :? Lees je mijn posts wel ?

Jazeker.
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 september 2012 @ 14:02:44 #88
7889 tong80
Spleenheup
pi_117231701
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:00 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Wat een vooroordelen van onze vrijgevochten house-rocker.

Ik had een kale collega die zijn haar weer liet groeien en afstand nam van de gabbercultuur.

pi_117231719
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:02 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik had een kale collega die zijn haar weer liet groeien en afstand nam van de gabbercultuur.

Ik had een kat, die heette Doebie.
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 september 2012 @ 14:04:06 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_117231750
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:03 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Ik had een kat, die heette Doebie.
Ik had een sexgodin zonder haar naam aan te nemen als Fokker.

pi_117231787
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:04 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik had een sexgodin zonder haar naam aan te nemen als Fokker.

En maar zuigen op die grote duim natuurlijk.
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 september 2012 @ 14:06:31 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_117231830
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:05 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

En maar zuigen op die grote duim natuurlijk.
Ja mijn homovriend Hilbert nam zelfs een rondje extra.

pi_117231845
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:06 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja mijn homovriend Hilbert nam zelfs een rondje extra.

Ik ben sprakeloos.
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 september 2012 @ 14:08:24 #94
7889 tong80
Spleenheup
pi_117231877
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:07 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Ik ben sprakeloos.
Begrijp ik. Don't fuck with Ad Rem. ;)

pi_117231888
:')
pi_117232324
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:57 schreef tong80 het volgende:
@ VRIDZ. Ik denk dat de gemiddelde alternatieve gitaarmuziekliefhebber vredelievender was en meer open stond voor andere muziek en invloeden. Ik kocht of luisterde ook naar public Enemy enzo.

Ik heb die begintijd dus niet meegemaakt, zoals jij blijkbaar dus wel.. dus daar kan ik niet over oordelen. Maar uit eigen ervaring kan ik dus zeggen dat er echt wel genoeg mensen zijn die zowel gabber luisteren, als zoveel andere stijlen. Behoorlijk bekrompen als mensen echt denken dat iemand alleen maar naar 1 muziekstijl kan luisteren, en dan alle andere stijlen dan maar kut zou vinden. Ik moet er niet aan denken dat ik mn hele leven lang maar naar 1 muziekstijl zou moeten luisteren.

Lang leve de variatie!
pi_117232405
Nope, ik was skater.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 september 2012 @ 14:28:46 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_117232505
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:25 schreef An_awesome_wave het volgende:
Nope, ik was skater.

The Godfather _O_

pi_117232979
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:28 schreef tong80 het volgende:

[..]

The Godfather _O_

Haha, ja dat maar ook echt die punkrock zoals Nofx, no use for a name, rancid of sick of it all. Gabbers had ik niet zoveel mee... je had natuurlijk die 'rivaliteit' maar we lieten elkaar gewoon met rust. Je had ook niet zoveel gabbers bij ons op school, daar waren meer alto's. De gabbers zaten voornamelijk op de MAVO en LTS.

Denk dat dit zo rond '92/'97 was.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:01:40 #100
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_117235953
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')