HRA is reeds betaalde belasting he een versobering daarvan is een ordinaire belastingverhoging. Dat moeten we niet willen, uitgaven naar beneden, niet inkomsten vergroten.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoorde van de week nog een ondernemer op de radio klagen dat 'ie geen reacties kreeg op z'n vacature. "Ja, al die uitkeringstrekkers zitten natuurlijk gebakken met het geld van de staat, dus die blijven lekker op de bank zitten" is dan de retoriek. Je zou als werkgever ook eens kunnen nadenken over het bieden van een aantrekkelijker salaris om werken lonender te maken, denk ik dan. Maar dat willen ze natuurlijk niet horen.
Verder zijn de uitgaven aan de WW een fractie van wat de overheid aan HRA uitkeert. Sterker nog, de bijstand, WW en sociale werkplaatsen samen (!) kosten minder dan de HRA. Maar ook daar wil de VVD typisch genoeg weer niks aan doen.
Dat bedoelde ik niet.. Je hebt er gelijk in om argumentatie te vragen.. Ik snap alleen niet dat je over politiek meelult een oordelen velt en dan niet gaat stemmen..quote:Op donderdag 6 september 2012 01:12 schreef Klummie het volgende:
[..]
Zeiken? Ik vraag om argumentatie waarom een paars kabinet de beste optie is. Verder dan"het ging toen ook zo goed" komt men niet. Die goede tijden hadden domweg weinig met Paars te maken.
En ik ben niet jong, ook niet oud hoor maar ik loop al sinds Van Agt mee en hou van het politieke spel.
Daarom maakt het ook geen reet uit of het een paars kabinet is of breed midden.
Ik mis een OPquote:Op donderdag 6 september 2012 01:15 schreef Klummie het volgende:
[..]
HRA is reeds betaalde belasting he een versobering daarvan is een ordinaire belastingverhoging. Dat moeten we niet willen, uitgaven naar beneden, niet inkomsten vergroten.
Waarom zou je korting moeten krijgen op je belasting als je een huis koopt, wat is dat voor onzin? Werkende huurders krijgen die korting toch ook niet?quote:Op donderdag 6 september 2012 01:15 schreef Klummie het volgende:
[..]
HRA is reeds betaalde belasting he een versobering daarvan is een ordinaire belastingverhoging. Dat moeten we niet willen, uitgaven naar beneden, niet inkomsten vergroten.
Over politiek lullen is heerlijk, zeker als je van die partij fanatici tussen hebt zitten. Prachtig vind ik dat, dat mensen niet doorhebben dat we in een coalitieland leven bijv.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet.. Je hebt er gelijk in om argumentatie te vragen.. Ik snap alleen niet dat je over politiek meelult een oordelen velt en dan niet gaat stemmen..
@ Klummie:quote:Werken wordt niet voldoende beloond, zeker niet in de laagste inkomens. Een sociaal vangnet hoort tijdelijk te zijn. Behalve voor bijv ernstig chronisch zieken. Maar goed daar ging het niet over.
quote:Op donderdag 6 september 2012 01:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou je korting moeten krijgen op je belasting als je een huis koopt, wat is dat voor onzin? Werkende huurders krijgen die korting toch ook niet?
Natuurlijk valt er verder nog een hoop winst te behalen door andere kosten naar beneden te brengen, maar de HRA hoort daar wat mij betreft gewoon bij.
Gewoon even de openingspost van het vorige topic erbij zetten + een link naar dat topic.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:20 schreef Klummie het volgende:
[..]
Sorry, ik ben hier niet bedreven in.
Toch moet er iets aan gebeuren. Het is een marktverstorend instrument en bovendien hebben talloze mensen er profijt van voor wie het niet daadwerkelijk noodzakelijk is.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:15 schreef Klummie het volgende:
[..]
Aan de andere kant: de enorme welvaartsexplosie van de jaren 90 kan ook deels herleid worden aan een ongebreidelde hypotheekrenteaftrek (waarvan je toen ook gewoon een auto kon kopen). En dat is in 2001 en later al behoorlijk versoberd.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:15 schreef Klummie het volgende:
Icm een belasting verlaging ja, prima maar je kan niet rücksichtlos iets zomaar afschaffen.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou je korting moeten krijgen op je belasting als je een huis koopt, wat is dat voor onzin? Werkende huurders krijgen die korting toch ook niet?
Natuurlijk valt er verder nog een hoop winst te behalen door andere kosten naar beneden te brengen, maar de HRA hoort daar wat mij betreft gewoon bij.
De helft van de HRA gaat naar mensen met een inkomen boven de 81.000 euro per jaar volgens het CBS.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
bovendien hebben talloze mensen er profijt van voor wie het niet daadwerkelijk noodzakelijk is.
Als je op mij doelt: ik weet dat heeeel goedquote:Op donderdag 6 september 2012 01:19 schreef Klummie het volgende:
[..]
Over politiek lullen is heerlijk, zeker als je van die partij fanatici tussen hebt zitten. Prachtig vind ik dat, dat mensen niet doorhebben dat we in een coalitieland leven bijv.
Ach je moet het niet te ingewikkeld maken hier, het merendeel snapt er sowieso de ballen van.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
@ Klummie:
Dan zijn we het daarover eens, maar je drukt je wat ongenuanceerder / populistischer uit dan ik zou doen.
Al zullen we waarschijnlijk wat betreft de uitwerking ervan van mening verschillen.
Van zomaar afschaffen is natuurlijk ook geen sprake, dat wil geen enkele partij. Maar de VVD wil alles gewoon zo laten als het nu is en dat kan in mijn ogen echt niet.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:22 schreef Klummie het volgende:
[..]
Icm een belasting verlaging ja, prima maar je kan niet rücksichtlos iets zomaar afschaffen.
Ieder weldenkend mens vind dat ook onzin maar dat zal je heel geleidelijk moeten doen. En dan ook de huursubsidie daarin betrekken.
Dan word je dat maarquote:Op donderdag 6 september 2012 01:20 schreef Klummie het volgende:
[..]
Sorry, ik ben hier niet bedreven in.
quote:Op donderdag 6 september 2012 01:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
De helft van de HRA gaat naar mensen met een inkomen boven de 81.000 euro per jaar volgens het CBS.
Dat je starters een beetje wilt helpen is natuurlijk prima, maar op dit moment is de HRA vooral een maatregel die mensen die toch al een hoop te besteden hebben wat korting op hun inkomstenbelasting geeft.
Weer eensquote:Op donderdag 6 september 2012 01:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van zomaar afschaffen is natuurlijk ook geen sprake, dat wil geen enkele partij. Maar de VVD wil alles gewoon zo laten als het nu is en dat kan in mijn ogen echt niet.
Ik heb altijd trouw gestemd maar het gebeurt net iets te vaak naar mijn smaak. Het landschap is veel te versnipperd geraakt, zodanig dat het echt geen reet uitmaakt. En het wordt toch altijd halfslachtig beleid, juist omdat men compromissen moet sluiten.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als je op mij doelt: ik weet dat heeeel goed![]()
En dit is echt niet de eerste keer dat ik over politiek discussieer, ik doe dat (bijna) elke dag want ik ben zeer politiek geïnteresseerd (al jaren)..
Maar niet stemmen en wel zeiken (commentaar hebben) vind ik een beetje raar..
icm een belastingverlaging gaat de vvd wel schuiven hoor. Maar zolang dat niet zal gebeuren blijft men tegen, dat vind ik wel logisch.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van zomaar afschaffen is natuurlijk ook geen sprake, dat wil geen enkele partij. Maar de VVD wil alles gewoon zo laten als het nu is en dat kan in mijn ogen echt niet.
Wat gebeurt net iets te vaak? En ik mag hopen dat de meeste mensen die stemmewn (en jij iig zoals hierboven gesteld) WETEN dat er een coalitie komt en dat geen enkel programma onverkort uitgevoerd zal worden...quote:Op donderdag 6 september 2012 01:26 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ik heb altijd trouw gestemd maar het gebeurt net iets te vaak naar mijn smaak. Het landschap is veel te versnipperd geraakt, zodanig dat het echt geen reet uitmaakt. En het wordt toch altijd halfslachtig beleid, juist omdat men compromissen moet sluiten.
Dat was je vraag? Uit het vorige topic toch? Ik ben niet meer zo helder.
Ja, ik snap die moedeloosheid wel. Maurice de Hond voorspelt al een tijdje dat we steeds meer toegaan naar een situatie waarin alle partijen ongeveer evenveel zetels krijgen. Compleet onwerkbaar, coalities kunnen steeds moeilijker gevormd worden en houden steeds minder lang stand. Vroeger had je nog wel eens kabinetten met twee partijen, dat is tegenwoordig ondenkbaar. En de laatste keer dat een kabinet de rit uitzat is ook alweer 15 jaar geleden. Om treurig van te wordenquote:Op donderdag 6 september 2012 01:26 schreef Klummie het volgende:
[..]
Het landschap is veel te versnipperd geraakt, zodanig dat het echt geen reet uitmaakt.
Ik kan me daar wel in vinden inderdaad.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:26 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ik heb altijd trouw gestemd maar het gebeurt net iets te vaak naar mijn smaak. Het landschap is veel te versnipperd geraakt, zodanig dat het echt geen reet uitmaakt. En het wordt toch altijd halfslachtig beleid, juist omdat men compromissen moet sluiten.
Dat was je vraag? Uit het vorige topic toch? Ik ben niet meer zo helder.
Dat mag je blijven hopen, maar kijk maar es naar straatinterviews met het gemiddelde volk wat te dom is om op een fluit te blazen. Denk je dat die dat weten en snappen? Dan schat je ze te hoog in.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat gebeurt net iets te vaak? En ik mag hopen dat de meeste mensen die steem (en jij iig zoals hierboven gesteld) WETEN dat er een coalitie komt en dat geen enkel programma onverkort uitgevoerd zal worden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |