abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116446012
Het maakt niet uit voor wie het is. en JA rijden onder invloed is oliedom.
Persoon X is aangehouden door de politie (in augustus) en heeft een blaastest ondergaan. Hij heeft 340ug/l geblazen.

Nu heeft persoon X meerdere aanhoudingen gehad ivm alcohol.

data:
september 2008 600ugl
december 2009 260 ugl
augustus 2012 340 ugl

Nu krijgt persoon X een brief van de CBR thuis met de mededeling dat hij verplicht aan een onderzoek moet meewerken voor geschiktheid over zijn rijvaardigheid.

en staat in de brief ook de redenen voor besluit en ik quote

Reden (en) van het besluit
Wij leggen u een onderzoek op, omdat u heeft voldaan aan een of meer van de criteria van artikel 131 WVW94 en artikel 6, eerste lid van de Regeling maatregelen rijvaardigheden en geschiktheid (de Regeling) :
a. bij betrokkene is een adem of bloedalcoholgehalte geconstateerd van 785 ug/l , respectievelijk 1,8% of hoger;
b. bij betrokkene is in de hoedanigheid van beginnende bestuurder een adem of bloedalcoholgehalte geconstateerd dat gelijk is aan dat wel hoger is dan 570ug/l, respectievelijk 1,3%
c. betrokkene is binnen vijf jaar ten minste viermaal aangehouden op verdenking van overtreding van art 8 ,eerste,tweede of derde lid WVW94
d betrokkene is binnen wijf jaar ten minste tweemaal aangehouden op verdenking van overtreding van art 8 WVW94, en hierbij ten minste eenmaal heeft geweigerd mee te werken aan een onderzoek als bedoeld in dat artikel.

Nu komt het:
bij criteria A , C en D is het dus negatief en Persoon X heeft pas sinds 2 maanden zijn rijbewijs (hiervoor reed hij zonder) dus strikt gezien heeft hij niet als beginnend bestuurder meer dan 570 ug/l geblazen. Maar gewoon als een persoon zonder rijbewijs. Dus bij criterium B voldoet hij ook niet.

kunnen wij hiermee voldoende aangeven in een bezwaarschrift dat de onderzoek dus ongegrond is en dat persoon X zich alleen voldoet om mee te doen aan een EMA cursus.

graag geen reacties hoe stom het is alcohol in het verkeer etc. Maar puur reageren op de criteria.
pi_116446097
Als je zo achterlijk bent geweest moet je gewoon als een vent je straf accepteren. Niks bezwaarschrift, hij heeft geen poot om op te staan..
pi_116446114
Dit wordt een fantastisch topic...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_116446244
TS en zijn vrienden :')
pi_116446257
Lastig om objectief te blijven met zulke overtredingen, maargoed...
Waarschijnlijk heeft CBR toch een dossier van X. Had X ten tijde van eerdere overtreding een bromfietsrijbewijs?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_116446447
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 00:50 schreef Ridocar het volgende:
Lastig om objectief te blijven met zulke overtredingen, maargoed...
Waarschijnlijk heeft CBR toch een dossier van X. Had X ten tijde van eerdere overtreding een bromfietsrijbewijs?
dank u voor de eerste serieuze reactie.
X heeft geen bromfietsrijbewijs of iets anders. Zijn enige rijbewijs is gehaald rond juli 2012 geloof ik.
Dus bij zijn eerste 2 overtredingen was hij een persoon zonder rijbewijs.
pi_116446567
quote:
2s.gif Op donderdag 6 september 2012 00:56 schreef YebCar het volgende:

[..]

X heeft geen bromfietsrijbewijs of iets anders. Zijn enige rijbewijs is gehaald rond juli 2012 geloof ik.
Ik kan me zo voorstellen dat de eerste 2 overtredingen zwaar wegen als je rijdt zonder rijbewijs.
Ik zou het ze niet nog eens extra vertellen, als ze het al niet weten.

Bezwaar indienen en positief beloond worden door CBR is heel erg klein.
pi_116446642
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 01:00 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Ik kan me zo voorstellen dat de eerste 2 overtredingen zwaar wegen als je rijdt zonder rijbewijs.
Ik zou het ze niet nog eens extra vertellen, als ze het al niet weten.

Bezwaar indienen en positief beloond worden door CBR is heel erg klein.
bij de 1ste en 2de overtreding is er dus al door de rechter bestraft (flinke geldboetes). In principe heeft de CBR daar helemaal niets mee te maken omdat er geen persoon met een rijbewijs van het cbr mee head gereden.
pi_116446708
Vergeet het maar. CBR en rechterlijke straffen zijn twee aparte dingen.
vb, rechter geeft vrijspraak en CBR wil rijbewijs hebben en allerlei andere flauwekul.
of: rechter geeft boete en CBR wil het rijbewijs hebben vanwege rijden met alcohol etc etc.

Bespaar je de moeite van een bezwaarschrift. Heeft geen enkele zin.
pi_116446798
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 01:06 schreef tanteklara het volgende:
Vergeet het maar. CBR en rechterlijke straffen zijn twee aparte dingen.
vb, rechter geeft vrijspraak en CBR wil rijbewijs hebben en allerlei andere flauwekul.
of: rechter geeft boete en CBR wil het rijbewijs hebben vanwege rijden met alcohol etc etc.

Bespaar je de moeite van een bezwaarschrift. Heeft geen enkele zin.
Dat probeer ik precies te zeggen. CBR dient ook de regels te volgens. Dat ze afzonderlijk straffen is normaal. Maar hij had gerekend dus op een EMA curus en nog een straf door de rechter. (rijontzegging van 6 maanden is al ingegaan)
pi_116446852
Ja, dan heeft hij pech gehad. En misschien is deze straf wel heel goed om extra te leren en te voelen dat je niet met alcohol op mag rijden.
pi_116446892
Persoon X moet de straf gewoon accepteren. Als diegene zo achterlijk is 3x in de fout te gaan(en zelfs zonder rijbewijs?) dan kan je wel wat hulp gaan zoeken. Heb je geen geweten ofzo? :')
pi_116446974
Of X heeft niet alles verteld, of het CBR zuigt dingen uit haar duim.
TS, weet je zeker dat dit het volledige verhaal is van X? (dus ook drugsgebruik, of dat gevalletje niet-meewerken, zoals in de brief wordt vermeld.)
pi_116447156
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 01:18 schreef Ridocar het volgende:
Of X heeft niet alles verteld, of het CBR zuigt dingen uit haar duim.
TS, weet je zeker dat dit het volledige verhaal is van X? (dus ook drugsgebruik, of dat gevalletje niet-meewerken, zoals in de brief wordt vermeld.)
dat zijn echt de feiten.
Dus hij heeft altijd meegewerkt etc en nooit aan drugs gedaan
pi_116447359
Wat een mongol is die persoon zeg, 2x gepakt worden onder rijbewijs met (veel) te veel alcohol op :') _O- en dan 2maanden na behalen van zn rijbewijs NOG een keer :D :'( :D

Nu heb ik twee vragen:
1; Hoe kan die persoon uberhaupt OOIT z'n rijbewijs hebben gehaald?? _O-
2: Was de persoon op weg naar een afkickkliniek toen hij voor de derde keer werd aangehouden? _O-
  donderdag 6 september 2012 @ 02:41:14 #16
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_116447903
En staat er niet ergens in een wet dat je ook zonder rijbewijs dus een beginnend bestuurder bent?

Kan me zo voorstellen van wel.

Dus ik denk dat die persoon geregistreerd staat als beginnend bestuurder met een rits overtredingen nog voor hij z'n rijbewijs haalde.

En gooi een krat bier door z'n voorruit.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_116447922
quote:
2s.gif Op donderdag 6 september 2012 00:56 schreef YebCar het volgende:

[..]

Ook zonder rijbewijs blijft wvw1994 van kracht, er is zelfs een stukje gewijd aan rijbewijslozen. Kijk het maar na.
pi_116447969
Hij reed jaren zonder rijbewijs en is daarbij tweemaal aangehouden toen hij onder invloed reed, én is hij dit keer voor de derde maal gepakt, 2 maanden na het behalen van zijn rijbewijs? Beetje correct opgesomd zo?

:D. :{. :|W.

quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 00:45 schreef David Letterman het volgende:
Dit wordt een fantastisch topic...
Cheers.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2012 03:00:31 ]
pi_116448012
Als persoon X niet snel van gedrag verandert is het een kwestie van tijd dat hij zichzelf en / of een ander te pletter rijd. Ga je daar aan mee helpen?
History can't change the past, the future can.
pi_116448026
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 03:13 schreef Burner2000 het volgende:
Als persoon X niet snel van gedrag verandert is het een kwestie van tijd dat hij zichzelf en / of een ander te pletter rijd. Ga je daar aan mee helpen?
Dit dus, daarom is de bezwaarschrift ook niet tegen een straf, maar meer tegen het feit dat hij zo een onderzoek moet doen (alcoholverslaving) terwijl hij dat zeker niet is.

Hij gaat niet in bezwaar op het feit dat hij een EMA cursus eventueel krijgt opgelegd en ook een boete van de rechter. Hij vindt dat dat namelijk veel meer nut heeft dan een bloedonderzoek doen en dan constateren dat er geen sporen van alcohol en drugs in zijn bloed zit.
pi_116448029
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2012 02:41 schreef Biogarde het volgende:
En gooi een vol krat bier door z'n voorruit.
Het liefst van het merk Oranjeboom. Gegarandeerd koppijn. :Y
pi_116448051
quote:
2s.gif Op donderdag 6 september 2012 03:16 schreef YebCar het volgende:

[..]

Dit dus, daarom is de bezwaarschrift ook niet tegen een straf, maar meer tegen het feit dat hij zo een onderzoek moet doen (alcoholverslaving) terwijl hij dat zeker niet is.

Hij gaat niet in bezwaar op het feit dat hij een EMA cursus eventueel krijgt opgelegd en ook een boete van de rechter. Hij vindt dat dat namelijk veel meer nut heeft dan een bloedonderzoek doen en dan constateren dat er geen sporen van alcohol en drugs in zijn bloed zit.
Als er geen sprake is van verslaving, dan lijkt me een onderzoek juist handig. Zo'n verklaring kan voor een rechter ook gunstig uitpakken.
pi_116448055
quote:

[..]

Even een stukje op het CBR opgezocht. Grote kans dat in zijn auto een alcohol slot komt:

quote:
Uitzonderingen

In de volgende uitzonderingssituaties wordt niet een Educatieve Maatregel Alcohol en verkeer, maar een andere maatregel opgelegd. Als de bestuurder:
■een ongeluk heeft veroorzaakt waarbij iemand is verongelukt of zwaar lichamelijk letsel oploopt: maatregel: Alcoholslotprogramma

■onvoldoende de Nederlandse taal beheerst: maatregel: Alcoholslotprogramma

■in de afgelopen 5 jaar al een LEMA, EMA of ASP heeft gevolgd of een onderzoek naar geschiktheid wegens alcohol heeft ondergaan: andere maatregel

■een psychiatrische of lichamelijke stoornis heeft: maatregel: Medisch onderzoek

■vermoedelijk een alcoholafhankelijkheid heeft: maatregel: Alcoholslotprogramma

■bekend is als gebruiker van drogerende stoffen: maatregel: Medisch onderzoek
http://www.cbr.nl/ema.pp
pi_116448342
Mwah kan me zo voorstellen dat CBR om de hoek komt kijken ongeacht of je een rijbewijs hebt. Oude vriend van me is 3 x betrapt op rijden zonder bevoegdheid en kreeg een strafmaatregel van CBR opgelegd dat hij 5 jaar geen examen mocht doen voor enige rijvaardigheidsbewijzen
pi_116448527
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 06:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mwah kan me zo voorstellen dat CBR om de hoek komt kijken ongeacht of je een rijbewijs hebt. Oude vriend van me is 3 x betrapt op rijden zonder bevoegdheid en kreeg een strafmaatregel van CBR opgelegd dat hij 5 jaar geen examen mocht doen voor enige rijvaardigheidsbewijzen
Gefeliciteerd, jouw oude vriend is verantwoordelijk voor de 5-jaar-geen-examen-urban-legend...
pi_116448563
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 07:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, jouw oude vriend is verantwoordelijk voor de 5-jaar-geen-examen-urban-legend...
Gelukkig heb ik de brief zelf gezien en dus niet van horen zeggen ;)
  Official ESF Kreviewer donderdag 6 september 2012 @ 08:38:44 #27
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_116449187
Het CBR is een oplichtersbende... maar ja, je doet er weinig tegen.
pi_116449220
Persoon X is een faalhaas :')
pi_116449298
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 07:42 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik de brief zelf gezien en dus niet van horen zeggen ;)
Het was ook geen sarcasme. Ik geloof je direct. Ik heb 'm namelijk wel van horen zeggen. En meer dan eens. Het kan namelijk goed het begin zijn van een verhalenronde.
Net als dat verhaal dat je met een verlopen apk binnen twee maanden wel rechtstreeks naar een garage mag rijden... Volgens mij is er ooit iemand staandegehouden met een verlopen apk, en heeft agent iets gezegd als: 'Nou, vooruit. Maar dan wel rechtstreeks naar de garage rijden hoor...'

[ Bericht 20% gewijzigd door Ridocar op 06-09-2012 09:35:03 ]
  donderdag 6 september 2012 @ 08:46:28 #30
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_116449325
TS, heb je nu echt zoiets van 'Jaa, het lijkt me een briljant idee om persoon X op de weg te houden'?

Gezien de complete lak aan andermans veiligheid die persoon X toont dus he
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_116449475
Toch mooi om te zien dat mensen die zich niet aan de verkeerdregels houden uitstekend op de hoogte lijken te zijn van CBR richtlijnen.
pi_116449567
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 00:42 schreef YebCar het volgende:
Het maakt niet uit voor wie het is. en JA rijden onder invloed is oliedom.
Persoon X is aangehouden door de politie (in augustus) en heeft een blaastest ondergaan. Hij heeft 340ug/l geblazen.

Nu heeft persoon X meerdere aanhoudingen gehad ivm alcohol.

data:
september 2008 600ugl
december 2009 260 ugl
augustus 2012 340 ugl

Nu krijgt persoon X een brief van de CBR thuis met de mededeling dat hij verplicht aan een onderzoek moet meewerken voor geschiktheid over zijn rijvaardigheid.

en staat in de brief ook de redenen voor besluit en ik quote

Wij leggen u een onderzoek op, omdat u heeft voldaan aan een of meer van de criteria van artikel 131 WVW94 en artikel 6, eerste lid van de Regeling maatregelen rijvaardigheden en geschiktheid (de Regeling) :
a. bij betrokkene is een adem of bloedalcoholgehalte geconstateerd van 785 ug/l , respectievelijk 1,8% of hoger;
b. bij betrokkene is in de hoedanigheid van beginnende bestuurder een adem of bloedalcoholgehalte geconstateerd dat gelijk is aan dat wel hoger is dan 570ug/l, respectievelijk 1,3%
c. betrokkene is binnen vijf jaar ten minste viermaal aangehouden op verdenking van overtreding van art 8 ,eerste,tweede of derde lid WVW94
d betrokkene is binnen wijf jaar ten minste tweemaal aangehouden op verdenking van overtreding van art 8 WVW94, en hierbij ten minste eenmaal heeft geweigerd mee te werken aan een onderzoek als bedoeld in dat artikel.

Nu komt het:
bij criteria A , C en D is het dus negatief en Persoon X heeft pas sinds 2 maanden zijn rijbewijs (hiervoor reed hij zonder) dus strikt gezien heeft hij niet als beginnend bestuurder meer dan 570 ug/l geblazen. Maar gewoon als een persoon zonder rijbewijs. Dus bij criterium B voldoet hij ook niet.

kunnen wij hiermee voldoende aangeven in een bezwaarschrift dat de onderzoek dus ongegrond is en dat persoon X zich alleen voldoet om mee te doen aan een EMA cursus.

graag geen reacties hoe stom het is alcohol in het verkeer etc. Maar puur reageren op de criteria.
Criterium B voldoet wel, zie art. 8,lid 4 onder a Wegenverkeerswet. Kansloos dus, net als die vriend van je. Hopelijk overleeft de rest van de betrokkenen van zijn volgende ongeval het wel.
pi_116449690
Ik heb ook een maat O-) die heeft nu al 6 keer gevraagd in 3 jaar of ie zijn rijbewijs terug mag.
Maar die heeft er zo'n potje van gemaakt (en schijnbaar komt hij de drugstests nu ook niet door) dat ie hem gewoon niet terug krijgt.
Hell To The Liars
  donderdag 6 september 2012 @ 09:22:50 #34
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116450112
quote:

Ik weet niet of het al genoemd is, maar er staat toch: "omdat u heeft voldaan aan één of meer van de criteria".
Er is zeker voldaan aan één criterium, namelijk B.

Daarbij hoop ik dat die persoon zich tegen een boom aan jaagt als hij nog een keer met alcohol op gaat rijden :r
Oh en dat jij diegene wil helpen eronder uit te komen maakt jou net zo erg, bah :X
All she wants and needs is just a little taste..
pi_116450348
TS is persoon X?
quote:
Persoon X heeft pas sinds 2 maanden zijn rijbewijs (hiervoor reed hij zonder) dus strikt gezien heeft hij niet als beginnend bestuurder meer dan 570 ug/l geblazen. Maar gewoon als een persoon zonder rijbewijs.
Hier ga je absoluut mee winnen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 6 september 2012 @ 09:42:15 #36
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_116450531
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Criterium B voldoet wel, zie art. 8,lid 4 onder a Wegenverkeerswet. Kansloos dus, net als die vriend van je. Hopelijk overleeft de rest van de betrokkenen van zijn volgende ongeval het wel.
Het gaat dan om dit artikel:
quote:
Artikel 8

1. Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan - al dan niet in combinatie met het gebruik van een andere stof - de rijvaardigheid kan verminderen, dat hij niet tot behoorlijk besturen in staat moet worden geacht.

2. Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen na zodanig gebruik van alcoholhoudende drank, dat:

a. het alcoholgehalte van zijn adem bij een onderzoek hoger blijkt te zijn dan 220 microgram alcohol per liter uitgeademde lucht, dan wel

b. het alcoholgehalte van zijn bloed bij een onderzoek hoger blijkt te zijn dan 0,5 milligram alcohol per milliliter bloed.

3. In afwijking van het tweede lid is het de bestuurder van een motorrijtuig voor het besturen waarvan een rijbewijs is vereist, indien sedert de datum waarop aan hem voor de eerste maal een rijbewijs is afgegeven nog geen vijf jaren zijn verstreken, dan wel, indien het voor het eerst afgegeven rijbewijs een rijbewijs betreft dat is afgegeven aan een persoon die op het ogenblik van die afgifte de leeftijd van achttien jaren nog niet heeft bereikt, nog geen zeven jaar zijn verstreken, en de eerste afgifte van het rijbewijs op of na 30 maart 2002 heeft plaatsgevonden, verboden dat motorrijtuig te besturen of als bestuurder te doen besturen na zodanig gebruik van alcoholhoudende drank, dat:

a. het alcoholgehalte van zijn adem bij een onderzoek hoger blijkt te zijn dan 88 microgram alcohol per liter uitgeademde lucht, dan wel

b. het alcoholgehalte van zijn bloed bij een onderzoek hoger blijkt te zijn dan 0,2 milligram per milliliter bloed.

4. In afwijking van het tweede lid is het derde lid van overeenkomstige toepassing op de bestuurder van een motorrijtuig:

a. die zonder dat aan hem een rijbewijs is afgegeven een motorrijtuig bestuurt voor het besturen waarvan een rijbewijs vereist is, of

b. aan wie deelname aan het alcoholslotprogramma is opgelegd, tot het tijdstip waarop hij na beëindiging van het alcoholslotprogramma overeenkomstig artikel 132d, eerste of derde lid, overeenkomstig de daarvoor bij algemene maatregel van bestuur vastgestelde regels een rijbewijs zonder de voor deelname aan het alcoholslotprogramma vastgestelde codering heeft verkregen.

5. Het is verboden een motorrijtuig als bestuurder te doen besturen door een persoon waarvan men weet of redelijkerwijs moet weten dat deze verkeert in een toestand als in het eerste, tweede of derde lid is omschreven.

6. Voor de toepassing van het derde lid wordt onder een rijbewijs mede verstaan een rijbewijs, afgegeven door het daartoe bevoegde gezag buiten Nederland.
Oftewel: Als iemand zonder rijbewijs wordt betrapt op het rijden onder invloed, wordt hij voor de wet beschouwd als beginnend bestuurder.
pi_116450576
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:42 schreef freako het volgende:

[..]

Het gaat dan om dit artikel:

[..]

Oftewel: Als iemand zonder rijbewijs wordt betrapt op het rijden onder invloed, wordt hij voor de wet beschouwd als beginnend bestuurder.
Exact. Zou ook een mooie boel wezen zeg :')
pi_116451353
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Spuit 11.
CBR - geschiktheid onderzoek
pi_116451430
quote:
Als je er een artikel had bijgezet misschien..
pi_116451471
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 10:21 schreef DonJames het volgende:

[..]

Als je er een artikel had bijgezet misschien..
Ik mag aannemen dat iedereen wel weet hoe google werkt...
pi_116451537
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 10:22 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat iedereen wel weet hoe google werkt...
Tsja. Zo kan je elke vraag wel beantwoorden. "Zie wetboek + google".
pi_116451578
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 10:25 schreef DonJames het volgende:

[..]

Tsja. Zo kan je elke vraag wel beantwoorden. "Zie wetboek + google".
In feite wel. Misschien is 'wetboek + google' wel erg algemeen, maar ik had wvw1994 erbij gezet.
pi_116451905
quote:

[..]

Die EMA-cursus kan X vergeten, het CBR gaat zeer waarschijnlijk naar zwaardere middelen grijpen: een alcoholslot. En da's nog vriendelijk, want voor de invoering van het alcoholslot werd je rijbewijs gewoon ingetrokken en mocht je na periode x proberen of ze 'm terug wilden geven.
  donderdag 6 september 2012 @ 10:45:38 #44
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_116452008
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:22 schreef Luxuria het volgende:

Daarbij hoop ik dat die persoon zich tegen een boom aan jaagt als hij nog een keer met alcohol op gaat rijden :r
Oh en dat jij diegene wil helpen eronder uit te komen maakt jou net zo erg, bah :X
Wat heeft die boom je aangedaan? ;) Ik hoop op een flinke betonnen pijler.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_116452269
quote:
2s.gif Op donderdag 6 september 2012 01:09 schreef YebCar het volgende:

[..]

Dat probeer ik precies te zeggen. CBR dient ook de regels te volgens. Dat ze afzonderlijk straffen is normaal. Maar hij had gerekend dus op een EMA curus en nog een straf door de rechter. (rijontzegging van 6 maanden is al ingegaan)
CBR hoeft zich niet te houden aan een ''positieve'' uitspraak van een rechter. Je vriend heeft bewezen ongeschikt te zijn om met een voertuig op de openbare weg te zijn, het CBR wil dat nu nog eens bewijzen.
pi_116452663
Ik vind het godgeklaagd dat het CBR zo'n mongool tot twee keer laat schieten en pas na de derde keer tot actie overgaat, terwijl ik als chronisch zieke (diabetes) voor uberhaupt het rijexamen op extra kosten wordt gejaagd (gezondheidsverklaring), extra veel moeite (oogcontrole, verklaring arts, verklaring gemeente), gestraft wordt (elke vijf jaar nieuw rijbewijs aanvragen, dus twee keer vaker de kosten hiervan + de hele moeite+kosten die ik bij mijn eerste aanvraag ook al had), terwijl ik juist bewust rijdt (wellicht juist door mijn diabetes).

Dat is nou het CBR
pi_116452667
Hoe gaat zo'n alcoholslot? Is dat een stempel op je rijbewijs, een slot ingebouwd in je auto? (hoe gaat dat wanneer je geen auto hebt? Weet een verhuurder dat je zo'n ding hebt?)
pi_116453436
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:11 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoe gaat zo'n alcoholslot? Is dat een stempel op je rijbewijs, een slot ingebouwd in je auto? (hoe gaat dat wanneer je geen auto hebt? Weet een verhuurder dat je zo'n ding hebt?)
Dan mag je niet rijden in een auto zonder alcoholslot. Hoe dat in de praktijk precies uitpakt weet ik niet. Je mag immers ook niet rijden met alcohol op, maar daar laat "de vriend van" TS zich ook niet door weerhouden :') Ik kan me ook niet echt voorstellen dat er een autoverhuurder is die auto's met een alcoholslot verhuurt..
  donderdag 6 september 2012 @ 12:02:15 #49
206580 Luxuria
pi_116454321
quote:
3s.gif Op donderdag 6 september 2012 10:45 schreef TallMan het volgende:

[..]

Wat heeft die boom je aangedaan? ;) Ik hoop op een flinke betonnen pijler.
Dat is idd nog beter ;)
pi_116454342
ok update hier:
Persoon X mag gewoon blijven rijden totdat de uitslag van het onderzoek bekend is.
Na het onderzoek wordt er waarschijnlijk alsnog een EMA cursus aan X opgelegd. (indien hij geen alcohol/drugs verslaving of andere stoornissen heeft)

kosten 966,- voor onderzoek en rond de 750 voor de cursus
en dan eventuele straffen van het OM niet meegerekend (minimaal 1400 voor recidivist)

dus 3000 kwijt voor een levensles :)
  donderdag 6 september 2012 @ 12:06:53 #51
206580 Luxuria
pi_116454471
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 10:41 schreef justanick het volgende:

[..]

Die EMA-cursus kan X vergeten, het CBR gaat zeer waarschijnlijk naar zwaardere middelen grijpen: een alcoholslot. En da's nog vriendelijk, want voor de invoering van het alcoholslot werd je rijbewijs gewoon ingetrokken en mocht je na periode x proberen of ze 'm terug wilden geven.
Intrekking van het rijbewijs had 'persoon X' wellicht liever gewild. Daar trekt hij zich toch niks van aan :N
  donderdag 6 september 2012 @ 12:34:56 #52
321382 vandermar
Binnen gek, Buitengewoon!
pi_116455330
Rijbewijs afpakken, dit soort mongolen veroorzaken de dodelijke ongelukken en komen er vaak zelf goed vanaf. Nooit meer mag hij rijden vind ik. Ik heb zometeen 3 jaar mijn rijbewijs maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om met alcohol op te rijden. Ik veracht mensen die het wel doen en er kan geen straf hoog genoeg zijn.
RvP; Feyenoord
Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat Suarez er huilend afgaat met rood.
pi_116455544
quote:
2s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:02 schreef YebCar het volgende:
ok update hier:
Persoon X mag gewoon blijven rijden totdat de uitslag van het onderzoek bekend is.
Na het onderzoek wordt er waarschijnlijk alsnog een EMA cursus aan X opgelegd. (indien hij geen alcohol/drugs verslaving of andere stoornissen heeft)

kosten 966,- voor onderzoek en rond de 750 voor de cursus
en dan eventuele straffen van het OM niet meegerekend (minimaal 1400 voor recidivist)

Hij heeft dus gewoon mazzel.
pi_116455661
quote:
Laten we inderdaad maar hopen dat hij nu wél wat wijzer is geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2012 12:45:10 ]
pi_116455769
quote:
De meeste mensen snappen al van zichzelf dat ze niet dronken auto moeten gaan rijden, en ten laatste nadat de rechter hen een (1) keer heeft veroordeeld.
Dat "persoon X" drie (3) lessen nodig heeft, is te triest voor woorden en "persoon X" mag verdomd blij zijn als het bij 3000 euro blijft. Een onschuldig mensenleven is veel meer dan dat waard.

Ik hoop dat, als "persoon X" nog eens dronken gaat rijden, hij geen onschuldige mensen de dood injaagt of verwondt. En ik heb nu al medelijden met de mensen die zijn stukjes lichaam bij elkaar moeten zoeken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')