http://www.volkskrant.nl/(...)d-verkiezingen.dhtmlquote:De EO en de VARA slaan de handen ineen op de late avonden rond de verkiezingen van 12 september. De redacties van Knevel & Van den Brink en Pauw & Witteman maken drie weken lang één programma, elke avond om 23:00 uur. Dat hebben beide omroepen vanmorgen bekendgemaakt.
Jeroen Pauw en Paul Witteman (VARA) zouden eigenlijk pas op 17 september weer terugkeren van een lange vakantie. Traditiegetrouw nemen Andries Knevel en Tijs van den Brink (EO) de honneurs waar. Zij vielen met hun neus in de boter toen bleek dat de verkiezingsdatum op 12 september werd vastgesteld. Toch maken ze nu een knieval voor het VARA-duo, dat uiteraard baalde van de situatie. Het delen van de zendtijd 'is besloten na collegiaal overleg', verklaart de EO.
1 voor de verkiezingen
De talkshow krijgt drie weken lang een andere naam; '1 voor de verkiezingen' en komt vanaf één locatie. Het is te zien van maandag 3 tot en met vrijdag 21 september: het loopt ná de verkiezingen van 12 september dus nog door in de week van Prinsjesdag. Pauw en Witteman leveren dus ook één 'eigen week' in. Beide duo's presenteren om en om.
VARA-programmadirecteur Frans Klein en EO-directeur Arjan Lock laten in een persbericht de volgende gezamenlijke reactie optekenen: 'Het is uniek dat twee geprofileerde duo's afwisselend de verkiezingen gaan coveren in een verrassend, dagelijks programma. Ten tijde van groot landelijk nieuws hebben twee verschillende omroepen de handen ineen geslagen om hét nationale programma rond de politieke verkiezingen te maken.'
quote:Op woensdag 5 september 2012 23:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat snap ik niet, dat je hem onsympathiek kunt vinden. Met zijn innemende lach. Beter dan die arrogante eeuwige grijns van Rutte. En dat hij activist is geweest vind ik juist een pre, is een teken dat hij in ieder geval gedreven is en passie heeft.
Klopt, maar ja, de politieke inhoud hè....quote:Op woensdag 5 september 2012 23:36 schreef thettes het volgende:
Over sympathiek, Samsom lijkt me heel sympathiek, maar Rutte als persoon overigens niet minder hoor.
Ik vind hem zeer redelijk over komen. Waarom vind jij hem een kneus, kun je dat toelichten?quote:Op woensdag 5 september 2012 23:36 schreef Eppie_NL het volgende:
Wat een kneus die Paul Jansen (Telegraaf-mannetje).
Is gewoon een verschrikkelijke zelfingenomen kwalquote:Op woensdag 5 september 2012 23:37 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Ik vind hem zeer redelijk over komen. Waarom vind jij hem een kneus, kun je dat toelichten?
Greenpeace activisme een pre? Want het laat passie zien? What's next, een klein plusje bij voormalig lidmaatschap van de bloods/cribs? Stormfront? Want het laat zo lekker zien dat je staat voor je principes.quote:
hij moet oppassen dat hij zo niet teveel in de 'gemaakt' hoek komt. Dat balletje gooiden wiegel en marijnissen al op, en nu gaan ze er rustig mee verder. Het zou onterecht zijn.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Haha, Telegraafman moet tegen wil en dank een compliment uitdelen aan Samsom
quote:Op woensdag 5 september 2012 23:37 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Is gewoon een verschrikkelijke zelfingenomen kwal
Er zit iets in zijn kontquote:Op woensdag 5 september 2012 23:38 schreef Tornadovis het volgende:
Die priester heeft ook altijd van die waterige, half samengeknepen oogjes. Zit die altijd aan de drank ofzo?
niks mis met drankquote:Op woensdag 5 september 2012 23:38 schreef Tornadovis het volgende:
Die priester heeft ook altijd van die waterige, half samengeknepen oogjes. Zit die altijd aan de drank ofzo?
Minder ANTI-christelijkquote:Op woensdag 5 september 2012 23:39 schreef Paxcon het volgende:
Die kerkgast vind het goed dat D66 minder christelijk geworden is?
Ik stemde 50+ om te trollen uiteraard en ik heb het goed BAM.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:40 schreef alors het volgende:
Lol, ik stemde om te trollen op D66 bij 2e scherm, was nog goed ook
quote:Op woensdag 5 september 2012 23:40 schreef alors het volgende:
Lol, ik stemde om te trollen op D66 bij 2e scherm, was nog goed ook
Serieus?quote:Op woensdag 5 september 2012 23:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat snap ik niet, dat je hem onsympathiek kunt vinden. Met zijn innemende lach.
Nee idd, achteraf bleek toch niet maar het werd omlijnd bij 2e scherm.quote:
Dat noemen ze toch een tautologie? Net als de witte schimmel, of het groene gras.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:40 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
Ik vind het maar een vies mannetje die Priester of Kardinaal of wat ie ook is.
Dat mag hoorquote:Op woensdag 5 september 2012 23:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Serieus?
Ik vind dat hij een misselijke uitstraling heeft. Een betweterige smile.
Heel anders dan een Wouter Bos of Job Cohen, die ik beiden veel sympathieker vond.
Ook Buma, Pechtold, Sap en Slob vind ik sympathieker.
quote:Op woensdag 5 september 2012 23:37 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Ik vind hem zeer redelijk over komen. Waarom vind jij hem een kneus, kun je dat toelichten?
quote:Op woensdag 5 september 2012 23:37 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Is gewoon een verschrikkelijke zelfingenomen kwal
Is toch eigenlijk gewoon onzin.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:41 schreef Paxcon het volgende:
''Oh, das mooi''
Tweede scherm wordt lekker serieus genomen.
Daar doe je ook enorm je best voor om dat in elke post duidelijk te maken.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat mag hoor![]()
Ben het alleen niet met je eens
Helemaal eens!quote:Op woensdag 5 september 2012 23:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Er is eigenljk maar 1 ding aan Samsom dat me heel, heel erg tegenstaat. Hij houdt van Jantje Smit
Straks gaat hij het nog verplichtenquote:Op woensdag 5 september 2012 23:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Er is eigenljk maar 1 ding aan Samsom dat me heel, heel erg tegenstaat. Hij houdt van Jantje Smit
Natuurlijk nietquote:Op woensdag 5 september 2012 23:43 schreef alors het volgende:
[..]
Straks gaat hij het nog verplichten
Jij ziet je oma of moeder liever met met chronische pijn rondlopen omdat het anders "duur" is? Serieus?quote:Op woensdag 5 september 2012 23:44 schreef alors het volgende:
[..]
Zitten veel oudjes op het 2e scherm
Het was toch andersom?quote:Op woensdag 5 september 2012 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij ziet je oma of moeder liever met met chronische pijn rondlopen omdat het anders "duur" is? Serieus?
ik vind bodar vaak nog wel redelijk in gesprekken. Hij heeft het juist niet altijd over 'god wil dit' en 'god wil dat '.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:46 schreef Quyxz_ het volgende:
Priestertje weer met zijn 'Gods-wil'-standpunt.
Daar gaat de discussie niet over. Het gaat over medische ingrepen na een bepaalde leeftijd die de kwaliteit van het leven niet verbeteren. Als je chronische pijn wilt behandelen is er wel sprake van verbetering dus dat staat niet ter discussie.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij ziet je oma of moeder liever met met chronische pijn rondlopen omdat het anders "duur" is? Serieus?
Dan ga je nog de goede kant op, maar het kantelt ergensquote:Op woensdag 5 september 2012 23:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar dat begint dan al bij je geboorte.....
21 al toch?quote:Op woensdag 5 september 2012 23:49 schreef Baszh het volgende:
[..]
Dan ga je nog de goede kant op, maar het kantelt ergens
Je hebt de debatten niet gezienquote:Op woensdag 5 september 2012 23:49 schreef RemcoW23 het volgende:
Wel goed dat Samsom wat tegengeluid krijgt.
Nouja, het ligt wat ingewikkelder.quote:
Nouja in dit soort programma's wil het ook nog voorkomen dat ze echt vrij spel krijgen. Presentatoren die alleen maar ja-knikken. Beetje schoppen kan dan geen kwaad natuurlijk. Of die meneer zuur is of nietquote:Op woensdag 5 september 2012 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je hebt de debatten niet gezien
Bij Rutte gebeurt/gebeurde dat vaak inderdaadquote:Op woensdag 5 september 2012 23:51 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Nouja in dit soort programma's wil het ook nog voorkomen dat ze echt vrij spel krijgen. Presentatoren die alleen maar ja-knikken. Beetje schoppen kan dan geen kwaad natuurlijk. Of die meneer zuur is of niet.
Samsom? Ja PvdA heeft wel een goede naar voren geschoven en dat trekt al die kiezers. Het PvdA-programma is echter nou niet gelijk 180 graden gedraaid. Maargoed, net of de doorsnee NL-er programma's loopt door te nemenquote:Op woensdag 5 september 2012 23:51 schreef thettes het volgende:
Pfoe wat doet ie het toch goed hoor.
Daar dacht ik direct aan jaquote:Op woensdag 5 september 2012 23:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Prachtige dixie? Dat is toch zo'n w.c. op festivals?
De focus op programma's is ook niet zaligmakend. Maar ik vind het bij de PvdA echt niet zo rampzalig. Maar een langere trend is ook belangrijk. De PvdA is bv. een bewezen verantwoordelijke partij en nóg belangrijker, herbergt heel veel bestuurservaring.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:53 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Samsom? Ja PvdA heeft wel een goede naar voren geschoven en dat trekt al die kiezers. Het PvdA-programma is echter nou niet gelijk 180 graden gedraaid. Maargoed, net of de doorsnee NL-er programma's loopt door te nemen
Dictiequote:Op woensdag 5 september 2012 23:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Prachtige dixie? Dat is toch zo'n w.c. op festivals?
Maar ja, ik denk ook niet dat ze de zetels van vroeger zijn verloren door hun programma, maar door het gestuntel van Cohen.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:53 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Samsom? Ja PvdA heeft wel een goede naar voren geschoven en dat trekt al die kiezers. Het PvdA-programma is echter nou niet gelijk 180 graden gedraaid. Maargoed, net of de doorsnee NL-er programma's loopt door te nemen
Cohen verneukte het aardig had ik het idee ja.. Samsom snapt iig wel hoe die kiezers moet winnen.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar ja, ik denk ook niet dat ze de zetels van vroeger zijn verloren door hun programma, maar door het gestuntel van Cohen.
Helaas wel, want ik denk ECHT dat hij een hele goede MP zou zijn geweest... Verzoenend en verbindend. Vind het ook nog steeds een hele sympathieke man..quote:Op woensdag 5 september 2012 23:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar ja, ik denk ook niet dat ze de zetels van vroeger zijn verloren door hun programma, maar door het gestuntel van Cohen.
Ik durfde het niet te zeggenquote:
Tsjah, als ie zo doorgaat red ie de 40 zetels ook nog wel. Hij piekt op het juiste moment. Ben geen PvdA-stemmer, maar dit doen ze verder prima.quote:
Rutte: "Paars is heel ver weg. Na vorige verkiezingen geprobeerd om Paars kabinet te vormen, niet gelukt".quote:
Was ook niet moeilijk, die telegraaf man werd al meteen de mond gesnoerd omdat hij zogenaamd de peilingen zou beïnvloeden. Zoiets doet zou de staatstv nooit doen natuurlijk.... Rutte werd vanavond tegenover Peter de Vries gezet die alle vrijheid kreeg om hem compleet af te zeiken terwijl Samsom aan tafel komt met een of andere mevrouw die stemhoogtes analyseert en over zijn kapsel en stropdas praat. Toen Samsom begon over de Grieken die in ruil voor ons geld strenge bezuinigingen moeten doorvoeren praatte hij eigenlijk het begrotingspact goed, iets waarvan hij vindt dat Nederland zich niet aan hoeft te houden. Die opmerking viel alleen niet op in de discussie over debatvoorbereiding en wat etische kwesties waardoor geen van de tafelgenoten erop in ging.quote:
Als het zo door gaat heeft Rutte weinig te kiezen...quote:Op donderdag 6 september 2012 00:07 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Rutte: "Paars is heel ver weg. Na vorige verkiezingen geprobeerd om Paars kabinet te vormen, niet gelukt".
Samsom: "Er wordt vanalles geroepen, ook Paars, maar ook dat het ene blok het andere uitsluit. Niet verstandig. 1 ding is zeker: Nederland heeft na 12 september een goede regering nodig"
Volgens mij zijn dat de antwoorden op dezelfde vraag over Paars. Dan is het antwoord van Samsom dus iets veiliger (en dus ook beter)
Ik zag het net op het journaal idd. Eerst de uitspraak van Samsom, waarna ik hoop kreeg. Echter tikte Rutte de hoop daarna weer snel weg.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:07 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Rutte: "Paars is heel ver weg. Na vorige verkiezingen geprobeerd om Paars kabinet te vormen, niet gelukt".
Samsom: "Er wordt vanalles geroepen, ook Paars, maar ook dat het ene blok het andere uitsluit. Niet verstandig. 1 ding is zeker: Nederland heeft na 12 september een goede regering nodig"
Volgens mij zijn dat de antwoorden op dezelfde vraag over Paars. Dan is het antwoord van Samsom dus iets veiliger (en dus ook beter)
Je hebt recht op jouw mening..quote:Op donderdag 6 september 2012 00:07 schreef Hammerbee het volgende:
[..]
Was ook niet moeilijk, die telegraaf man werd al meteen de mond gesnoerd omdat hij zogenaamd de peilingen zou beïnvloeden. Zoiets doet zou de staatstv nooit doen natuurlijk.... Rutte werd vanavond tegenover Peter de Vries gezet die alle vrijheid kreeg om hem compleet af te zeiken terwijl Samsom aan tafel komt met een of andere mevrouw die stemhoogtes analyseert en over zijn kapsel en stropdas praat. Toen Samsom begon over de Grieken die in ruil voor ons geld strenge bezuinigingen moeten doorvoeren praatte hij eigenlijk het begrotingspact goed, iets waarvan hij vindt dat Nederland zich niet aan hoeft te houden. Die opmerking viel alleen niet op in de discussie over debatvoorbereiding en wat etische kwesties waardoor geen van de tafelgenoten erop in ging.
Van uitstel komt afstel.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:11 schreef RemcoW23 het volgende:
In tijden van crisis (en als je normaal met Brussel praat) hoef je je ook niet aan die 3% te houden. Ik dacht toen toch echt te lezen dat Brussel er zelf ook vanaf wilde vanwege al dat gezeik. Het is namelijk een regel van landen onderling waar Brussel op toe moet zien. Zij zijn niet diegene die het hebben verzonnen.
Dat de media het brengt alsof we allemaal dood gaan als we die 3% niet halen, en dat het Lenteakkoord dus een geschenk uit de hemel is (), is weer wat anders.
Laat die 3% ff zitten, zorg ervoor dat de economie groeit en op lange termijn kom je wel onder die 3%. Als je zo`n pakket kan samenstellen is Brussel ook tevreden.
Heeft meer met strategie te maken.. Veel mensen die nu strategisch VVD stemmen gaan dan terug naar CDA, D66 of misschien wel PVDA omdat ze denken dat Rutte hun strategische stem niet meer nodig heeft. Gevaar is dan dat er alsnog mogelijkheden komen voor een links kabinet.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:10 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik zag het net op het journaal idd. Eerst de uitspraak van Samsom, waarna ik hoop kreeg. Echter tikte Rutte de hoop daarna weer snel weg.
Ik hoop toch echt op een middenkabinet, want met dat gedoe op de flanken schiet je niks op.
Je zou bijna denken dat het expres zo gemonteerd isquote:Op donderdag 6 september 2012 00:10 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik zag het net op het journaal idd. Eerst de uitspraak van Samsom, waarna ik hoop kreeg. Echter tikte Rutte de hoop daarna weer snel weg.
Ik hoop toch echt op een middenkabinet, want met dat gedoe op de flanken schiet je niks op.
Dat is waar inderdaad. Opmerkingen over coalities vóór de verkiezingen moet je altijd met een korreltje zout nemen. Hopelijk mag ik de halve pot pakken.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:12 schreef Hammerbee het volgende:
[..]
Heeft meer met strategie te maken.. Veel mensen die nu strategisch VVD stemmen gaan dan terug naar CDA, D66 of misschien wel PVDA omdat ze denken dat Rutte hun strategische stem niet meer nodig heeft. Gevaar is dan dat er alsnog mogelijkheden komen voor een links kabinet.
Natuurlijkquote:Op donderdag 6 september 2012 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je hebt recht op jouw mening..
Dat is het punt helemaal niet, het punt is dat door die maatregel wij nu van andere landen kunnen eisen dat ze hun zaken op orde krijgen, en dat het enorm hypocriet is om dan zelf te zeggen dat wij daar niet aan me hoeven doen. Als Samsom zegt dat de Grieken op de goede weg zijn en erdoor komen heeft het begrotingspact dus wel degelijk effect gehad.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:11 schreef RemcoW23 het volgende:
In tijden van crisis (en als je normaal met Brussel praat) hoef je je ook niet aan die 3% te houden. Ik dacht toen toch echt te lezen dat Brussel er zelf ook vanaf wilde vanwege al dat gezeik. Het is namelijk een regel van landen onderling waar Brussel op toe moet zien. Zij zijn niet diegene die het hebben verzonnen.
Dat de media het brengt alsof we allemaal dood gaan als we die 3% niet halen, en dat het Lenteakkoord dus een geschenk uit de hemel is (), is weer wat anders.
Laat die 3% ff zitten, zorg ervoor dat de economie groeit en op lange termijn kom je wel onder die 3%. Als je zo`n pakket kan samenstellen is Brussel ook tevreden.
Het is sowieso verstandiger te wachten op de verkiezingsuitslag, te bekijken wat de opties zijn, en dan je voorkeur te bepalen (mits er meer opties zijn uit die opties, als er maar 1 is tussen regeren en oppositie)quote:Op donderdag 6 september 2012 00:16 schreef Hammerbee het volgende:
[..]
NatuurlijkMaar het valt mij op dat Samsom inhoudelijk niet hard wordt aangepakt. Kan natuurlijk ook zo zijn dat hij zijn verhaal zo goed heeft verpakt dat het bijna onmogelijk is om hem op de inhoud te pakken.. Hij vertelt zeg maar het verhaal van de ideale schoonzoon en zal pas na 12 september keuzes maken (met name waar hij nu echt naartoe wil, links/midden). Op zijn keuzes kunnen ze hem dus pas de volgende verkiezingen pakken terwijl Rutte hier nu op gepakt wordt.
Het probleem is dat politici in het midden en rechts van het midden, in debatten vooral degene aanvallen waarvan ze denken dat ze zetels kunnen pakken, zowel Wilders als Buma richten zich op Mark Rutte.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:16 schreef Hammerbee het volgende:
[..]
NatuurlijkMaar het valt mij op dat Samsom inhoudelijk niet hard wordt aangepakt. Kan natuurlijk ook zo zijn dat hij zijn verhaal zo goed heeft verpakt dat het bijna onmogelijk is om hem op de inhoud te pakken.. Hij vertelt zeg maar het verhaal van de ideale schoonzoon en zal pas na 12 september keuzes maken (met name waar hij nu echt naartoe wil, links/midden). Op zijn keuzes kunnen ze hem dus pas de volgende verkiezingen pakken terwijl Rutte hier nu op gepakt wordt.
Dat betekent dus dat Samsom een stuk slimmer is dan Rutte. Tegen die tijd dat burgers een hekel aan Samsom krijgen omdat ze zijn werkelijke aard zien (als ze dat krijgen) zit ie al lang in het torentje voor de komende jaren. Rutte gooit gewoon zijn eigen ruit in.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:16 schreef Hammerbee het volgende:
[..]
Maar welke coalitie heeft jouw voorkeur?quote:Op donderdag 6 september 2012 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is sowieso verstandiger te wachten op de verkiezingsuitslag, te bekijken wat de opties zijn, en dan je voorkeur te bepalen (mits er meer opties zijn uit die opties, als er maar 1 is tussen regeren en oppositie)![]()
Overigens zeg je dat Samsom het beter doet dan Rutte
Hij heeft zich duidelijk beter voorbereid ja.. want hoe anders verander je in een maand tijd van wilde milieuactivist in een genuanceerde, rustige, staatsman. Dat is niet omdat zijn karakter ineens is veranderd maar omdat hij nu een rol speelt die duidelijk aanslaat bij de kiezer.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is sowieso verstandiger te wachten op de verkiezingsuitslag, te bekijken wat de opties zijn, en dan je voorkeur te bepalen (mits er meer opties zijn uit die opties, als er maar 1 is tussen regeren en oppositie)![]()
Overigens zeg je dat Samsom het beter doet dan Rutte
Ik heb geen voorkeur, op alle theoretische opties heb ik wel wat aan te merken.. Dus ik denk dat ik hetzelfde doe als de PvdA (zie mijn vorige post)...quote:Op donderdag 6 september 2012 00:23 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Maar welke coalitie heeft jouw voorkeur?
Ik denk niet dat hij inherent veranderd is (qua opvattingen ed), maar dat hij heeft geleerd wat rusteiger en beheerster te zijn.. Ik vond hem in het programma ook heel vaak oprecht en spontaan reageren.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:25 schreef Hammerbee het volgende:
[..]
Hij heeft zich duidelijk beter voorbereid ja.. want hoe anders verander je in een maand tijd van wilde milieuactivist in een genuanceerde, rustige, staatsman. Dat is niet omdat zijn karakter ineens is veranderd maar omdat hij nu een rol speelt die duidelijk aanslaat bij de kiezer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |