abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 september 2012 @ 21:49:13 #151
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116869334
@Shiznuts Je moet er wat voor over hebben, dat speelgoed _O- :Y)

Overigens op slatedroid, een review van de nieuwe Ainol Novo7 Crystal,

http://www.slatedroid.com(...)vo-7-crystal-review/

Lijkt mij een halfslachtige upgrade van de Aurora II/Elf II met een IPS? scherm - veel grotere viewing angle dan de Elf II- , een nieuwe WIFI chip, en daarmee betere wifi dan de Elf II, Aurora II en Fire (die alledrie dezelfde chip gebruiken). Resolutie is 1024x600 (in de tot zover bekende specs, kan wijzigen)

CPU: 2nd Generation Amlogic8726-M6 Cortex-A9 Dual Core 1.5GHZ
GPU: Quad Core Mali400*4

Enige echte verschil is dat ie preinstalled zou gaan komen met android 4.1 Jelly Bean.
Koekje d'r bij?
  zondag 16 september 2012 @ 21:57:10 #152
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116869830
Ja. ;( Weten dat iets onderweg is, maar je niet weet wanneer precies en ervaringen uit het verleden geen garantie voor de toekomst hoeven te betekenen. :P

Zeker dat de GPU quadcore is? De Fire zou dat volgens de omschrijving op ainolstore ook zijn, is het niet. Lijkt me sterk dat deze veredelde Aurora II 't wel is. :+ Wel fijn dat de wifi dan beter is schijnbaar, al heb ik eigenlijk nog niet echt problemen gehad, waar de A7HD bijvoorbeeld wel om te ergeren was.

Kost i.i.g. $113.99 na het applyen van de 'panda4fok'-coupon op Pandawill (Paypal-koers zo'n 1,27 ~> 90 EUR).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 16 september 2012 @ 22:53:07 #153
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_116873333
Heb een uur of 2 geleden besloten dat ik een een tablet uit China wil bestellen, net topic een beetje doorgelezen en tot te conclusie gekomen dat ik het beste een RK3066 chip kan nemen. Wil tevens een 10 inch scherm en wil hem vooral gebruiken om op de bank/in bed een beetje mee te internetten, films te kijken en video's te streamen. Spelletjes ga ik er niet op spelen. Hebben jullie hier aanraders voor, of zitten er new releases op dit gebied aan te komen waar ik beter nog even op kan wachten?
  zondag 16 september 2012 @ 23:04:18 #154
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116873975
Zie net dat Zenithink met de C94 quadcore gaat komen...
http://www.zenithink.com/Eproducts_C94.php
Op dit moment heb je de Zenithink C93, Window (YuanDao) N101 en N101 II en de Cube U30GT die qua prijs wel interessant zijn. Qua kwaliteit nog niet echt up there en er is maar weinig keuze als je het segment vergelijkt met 7"-ers, dus das een reden dat ik zelf nog geen Chinese 10.1" in huis heb gehaald.

Kijk anders ff bij de (un)listed RK3066 tabs op Slatedroid: http://www.slatedroid.com/forum/330-rockchip-3066/ zo is er bijvoorbeeld ook een Acho C909T. Amlogic tabs hier: http://www.slatedroid.com/forum/203-cortex-a9/ . En houd de Panda in de gaten: http://www.pandawill.com/(...)tml?limit=48&size=16 . Die zijn vrij up-to-date qua tabletaanbod de laatste maanden.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116877580
quote:
[
Men had aangekondigd (verschillende fora/resellers) dat de tweede batch vanaf 15 september werd verscheept, gezien hij moet wachten op z'n tablet (ipv direct geshipt) is het aannemelijk dat hij eentje uit de 2e batch krijgt. Niet gegarandeerd uiteraard.
Dat is waar en gisteravond is er nog een post door een zeer betrouwbare bron op een Chinees forum geplaatst waaruit op te maken valt dat Ainol de productie van de tablets een week stil heeft gelegd, vrijdag is de productie weer gestart. Tegelijkertijd heeft Ainol een testrun gedaan met een nieuwe (0907) ROM. Ze hebben 50 tablets geflashed om te kijken of er problemen ontstonden. Ook is er een beta "testpanel" met gebruikers die de nieuwe ROM zondag aangeboden hebben gekregen om te testen. Worden er geen problemen gevonden dan worden zowel de ROM als de 2e batch fires vrijegegeven/uitgeleverd.
pi_116882994
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 00:25 schreef Crihz het volgende:

[..]

Dat is waar en gisteravond is er nog een post door een zeer betrouwbare bron op een Chinees forum geplaatst waaruit op te maken valt dat Ainol de productie van de tablets een week stil heeft gelegd, vrijdag is de productie weer gestart. Tegelijkertijd heeft Ainol een testrun gedaan met een nieuwe (0907) ROM. Ze hebben 50 tablets geflashed om te kijken of er problemen ontstonden. Ook is er een beta "testpanel" met gebruikers die de nieuwe ROM zondag aangeboden hebben gekregen om te testen. Worden er geen problemen gevonden dan worden zowel de ROM als de 2e batch fires vrijegegeven/uitgeleverd.
Bron?? (terry toevallig)

Forum??? (slatedroid toevallig)
  maandag 17 september 2012 @ 12:25:20 #157
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_116885424
Hi dear friends,

Ik heb een novo elf 2 en de accu is bagger dat kan je gerust zeggen.
Nu wil ik graag een powerbank van duracel of varta er op aansluiten maar laden gaat volgens mij niet via usb. Nu heb ik dus 2 vragen kan je überhaupt wel laden via usb en weet iemand of er ook verloop stekkers bij de powerbanks zitten.
BAM dit is 3KB
  maandag 17 september 2012 @ 12:39:49 #158
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116885860
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:25 schreef Loll het volgende:
Hi dear friends,

Ik heb een novo elf 2 en de accu is bagger dat kan je gerust zeggen.
Nu wil ik graag een powerbank van duracel of varta er op aansluiten maar laden gaat volgens mij niet via usb. Nu heb ik dus 2 vragen kan je überhaupt wel laden via usb en weet iemand of er ook verloop stekkers bij de powerbanks zitten.
Hmz, meende toch echt dat ik mijn elf/aurora II wel via USB kon opladen. Maar zo'n duracel powerbank gaat je echt niet veel opleveren. Hoelang doe je met je batterij?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 17 september 2012 @ 12:44:24 #159
304381 Loll
pi_116885970
uhm 2 a 3 uur als het niet minder is :r
BAM dit is 3KB
  maandag 17 september 2012 @ 13:39:26 #160
357105 Boppos
Lekker bezich
pi_116887933
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:44 schreef Loll het volgende:
uhm 2 a 3 uur als het niet minder is :r
Ik heb ook een Elf 2, maar de mijne gaat toch wel zo'n 4 a 5uur mee als ik hem gebruik. Ik luister ook veel streaming radio via wifi op me werk (scherm uit), maar dan gaat de tablet gewoon meer dan 8uur mee. Opladen kan zeker via de usb poort alleen gaat dit minder snel als met de DC jack.
Je accu hoort echt niet zo snel leeg te gaan, misschien eens kijken naar een andere rom voor je Elf2.
pi_116894556
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 00:25 schreef Crihz het volgende:

[..]

Word de Fire een stuk interessanter van, als mijn Jiayu G3 goed bevalt ga ik wss ook een tablet uit China halen, wil zelf toch graag een 10,1 inch maar daar is weinig keuze in vergelijking met de 7 inch zoals shiznuts al meld. Had zelf laatst de Pipo M3 gezien die 10,1 inch gaat worden. Hoop dat die tegen de tijd dat ik mijn Jiayu binnen heb en besloten heb dat die goed bevalt verkrijgbaar is :D
pi_116901137
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 11:02 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Bron?? (terry toevallig)

Forum??? (slatedroid toevallig)
Nee dus:

Bron: Xiao Erhei, admin van bbs.ainol.com
forum: bbs.ainol.com

En is er een regel die zegt dat ik bronnen altijd moet vermelden in een forum?
pi_116908958
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:10 schreef Crihz het volgende:

[..]

Nee dus:

Bron: Xiao Erhei, admin van bbs.ainol.com
forum: bbs.ainol.com

En is er een regel die zegt dat ik bronnen altijd moet vermelden in een forum?
Nee nee, die regel is er niet. Maar ik heb ook belang bij die tweede batch en wil het juiste forum dus in de gaten houden, snappie ;)
  maandag 17 september 2012 @ 21:34:47 #164
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116910443
@Crihz Heb je al een verwachte verscheepdatum? Als het nog een paar dagen duurt is de kans natuurlijk groter ;)
Koekje d'r bij?
pi_116915999
@marco_sire: Aaaah jij hoopt hetzelfde als waar ik op hoop ;)

@eleganza: Nee, nog geen nieuws :(. Zodra het pakketje wordt opgehaald bij de verzender kan het soms nog wel een dag of twee duren voordat tracking info zichtbaar wordt. Ik kan de verzender natuurlijk ook plat mailen in de hoop wat meer info te krijgen....hmm....dat ga ik eens even proberen :D.
pi_116920219
Hier nog een persoon erbij die ook wel enthousiast wordt over een tablet (naast mezelf).
Jammer dat China nog steeds geen leuke én goede 10.1" tablets heeft, hoewel...ik weet eigenlijk ook niet of iemand zo een tablet aanraadt; de echt interessante 10.1" tablets worden de quad core CPU modellen en die gaan makkelijk over de ¤200-250 heen en dan wordt het toch wel een duur geintje voor iets met 0.0 garantie :{ ...
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:43:08 #167
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116924225
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:48 schreef Iemand91 het volgende:
Hier nog een persoon erbij die ook wel enthousiast wordt over een tablet (naast mezelf).
Jammer dat China nog steeds geen leuke én goede 10.1" tablets heeft, hoewel...ik weet eigenlijk ook niet of iemand zo een tablet aanraadt; de echt interessante 10.1" tablets worden de quad core CPU modellen en die gaan makkelijk over de ¤200-250 heen en dan wordt het toch wel een duur geintje voor iets met 0.0 garantie :{ ...
Klinkt misschien als 0.0 garantie, maar als je koopt bij een Aliexpress winkel (zoals Grace), zij testen je tabletin ieder geval! Heb in 2010 voor 190 euro incl shipping een ZT-180 bij een particulier gekocht (toen nog aindroidtime.com) - die man deed het alleen en heeft die tablet uitvoerig getest. De tablet heeft het een goed jaar uitgehouden, zonder enig probleem te geven. (daarna heb ik m doorverkocht) Mocht je een defect item krijgen, kun je bij aliexpress geen OK doorgeven(waardoor de seller niet betaald krijgt), service daar is over het algemeen beter, dan kunnen ze het voor je oplossen. Betaal je via paypal kun je altijd een case openen dat je een faulty device hebt gekregen. Ik zou zeggen, het kopen via een buyincoins of een pandawill oid brengt een groter risico met zich mee, omdat die tablets niet getest worden voordat ze geshipt worden.

Het blijft een risico, maar over het algemeen kun je de kans op een faulty device vergelijken met nederland, en als je echt heel graag een quadcore (al zie ik niet waar je daar gebruik van kunt maken, zoveel heeft een tablet toch niet nodig? wil dan zul je dat 'risico' moeten nemen. Toen met die ZT-180 heb ik dat risico ook genomen, relatief duur (als je nu terugkijkt is dat ding amper 50 euro waard XD) maar absoluut geen problemen mee gehad.

Een N101 is een goeie keus voor onder de 200 euro, met een rockchip 3066, geen quadcore dus, wel (volgens specs) quadcore gpu!
Koekje d'r bij?
  dinsdag 18 september 2012 @ 10:28:46 #168
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116925287
Als het goed is hebben alle dualcore Amlogics dual GPU's en alle RK3066 tablets quadcore GPU's als standaard.
pi_116961911
Tja, ik zelf zou nog wel een keer de gok kunnen wagen voor zo'n ¤200 om een tablet uit China te halen maar dat is er nog niet van gekomen omdat de afgelopen tablets gewoon niet echt goed waren (ten tijde van de brakke processors tot de Allwinner A10 en bijbehorende behuizingen/kwaliteit) en nu zijn er Chineze tablets die gewoon goed zijn (met de RK3066, genoeg RAM en aardige kwaliteit) maar nu dienen de Quad core tablets al aan.
Ik zou straks een quad core 10.1" misschien wel 'ns willen uitproberen.

Maar m'n broers vriendin heeft ook wel interesse in een tablet maar het moet eigenlijk niet belachelijk veel gaan kosten. En om nou aan haar een China tab aan te raden is ook weer wat; want garantie e.d. heb je praktisch niet (laten we zeggen dat er iets gebeurd een half jaar na aankoop)

Nou zat ik eens op Tweakers' pricewatch te kijken naar tablets van 9.7" of groter tot zo'n ¤350-450.
De Tegra 2 tablets vallen eigenlijk wat mij betreft meteen af omdat ik daar teleurstellende reviews over heb gelezen (video playback e.d.).
En dan kom je eigenlijk uit op bijv. de Asus Transformer Pad 300T , Toshiba AT300 , Yarvik TAB9-200 Xenta of dan toch een iPad 2 overblijven.

Een tablet die je gewoon in de winkel kunt kopen die niet te duur is maar toch gewoon goed (dus geen halfbakken product) is dus nog best lastig voor iemand die zich nog niet bizar veel in heeft verdiept :@ ...

EDIT: deze aanbieding dus (http://shop.www.hi.nl/hi/(...)tml?omn_ic=last_seen):
De Samsung Galaxy Tab 2 10.1 3G 16GB) Momenteel kost deze los zo'n ¤410.

Wat moet je totaal bij Hi betalen?:
- 1e jaar: ¤13.75 p/maand = ¤165
- 2e jaar: ¤27.50 p/maand = ¤330

Wil je de tablet houden na 2 jaar dan moet je 'm afkopen. Dat is (voor zover het helemaal klopt) 15% van de dan geldende prijs. Ga ik uit van de huidige prijs is dat 0.15 * ¤448 (De waarde die Hi aan het toestel geeft) = ¤67.20.

Totaal over 2 jaar betaal je dus ¤562.20. Dus zo'n (¤562.20 - 410)/ 24 maanden = ¤6.30 voor de mobiele internet per maand.

De tablet is dus eigenlijk niet he-le-maal je-van-het maar opzich geen slechte deal eigenlijk. What's the catch? :?

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 19-09-2012 11:25:12 ]
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:19:38 #170
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116962704
Als ík een tablet moest hebben in die grootte werd het een Asus Transformer óf dus iets cheapo's uit China, maar met dat laatste zou ik dan wachten, want ben nog niet heel erg om wat betreft het aanbod.

De 10.1 Note is ook best interessant... op papier.
pi_116972634
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 13:21 schreef eleganza het volgende:
[..]

@shiznuts Ik denk dat als je een 'case' krijgt dat het de sleeve is, er was volgens mij ook nog een 'leather case' variant.

[..]
Ah, is het ook inderdaad (Yay, eindelijk binnen! *O* )! Wel jammer dat linksboven verder geen uitsparing meer is gemaakt voor de aan/uit-knop, die zit nu verstopt (met de kans per ongeluk ingedrukt te worden). De overige uitsparingen zijn wel ok. Alleen verdwijnt het scherm zo'n beetje aan de onderkant onder de hoes, daardoor wordt het terugnavigeren (terug, home, menu) erg bemoeilijkt. Toch maar voor zo'n smartcover gaan misschien. Voor het eerst dat ik erachter kom dat de Fire een microUSB-aansluiting heeft een niet een miniUSB! Dat is mooi, want dan kan 'ie aan de smartphonelader.

Eerste indruk: pwoah, wat een :9~ scherm én er past zoveel op! :o
Wifi: holy crapgh, hij ontvangt 9 netwerken. Zelfs mijn nieuwe Asus pikt er maar 6 op. :D

Je hoort wel een 'sound *pop*' af en toe, bijvoorbeeld als je de tablet aanzet. Bij Settings/Sound - Touch sounds/Screen lock sounds en Vibrate on touch uitzetten lijkt niks uit te maken. Dus dat is zo'n beetje het enige nadelige dat ik heb kunnen vinden, ff kijken hoe dat zit met verhelpbaarheid.

Er is een of andere 'zoom stretch' feature om telefoon-scale apps te upscalen bijgekomen. Je hebt nu natuurlijk een bluetooth-optie/switch onder je Wi-Fi zitten bij 'Settings'. Er is ook een 'CPU Mode Setting' waarbij je kunt gaan voor Normal, Performance of Powersaving.

Verder eerst maar eens de forums afspeuren of er misschien al 4.1 is ofzo en kijken of de *pop* al verholpen is. Buiten dat vrij onder de indruk, design is tof en het scherm is echt gaaf. T.o.v. de Aurora II voelt het allemaal wat vloeiender/sneller aan, ligt misschien aan de firmware. Ben benieuwd hoe lang de accu mee zal gaan. :)
  woensdag 19 september 2012 @ 12:20:15 #172
304381 Loll
pi_116975089
Wat is er eigenlijk zo erg aan de pop?
BAM dit is 3KB
pi_116976696
De speaker plop ontstaat door het in en uit schakelen van de audio-chip/versterker. Dit is als het ware een "power-save" modus. Sommige laptops/netbooks hebben daar ook last van. De oplossing lijkt het uitschakelen van deze modus. Bij laptops is dat vaak mogelijk door aanpassing van een configuratiebestand. Ik heb dit ook al op slatedroid gemeld en hoop dat een handige ROMmaker dit gaat verwerken in zijn ROMs.

Ik heb al een enkele post voorbij zien komen waarbij gebruikers beweren dat een recente ROM update al voor vermindering van het (aantal) plop geluid(en) heeft gezorgd. Of dit nu echt zo is weet ik niet. De oplossing lijkt in ieder geval erg eenvoudig, mits er een configuratiebestand wordt gebruikt voor de audioinstellingen.

Er was ook een probleem met een "muggen" geluid bij het dimmen van het scherm. Dit wordt veroorzaakt door het PWM dimmen van het scherm, waarbij het PWM signaal feedback op de voedingslijn van de audiochip/versterker veroorzaakt. Dit zou in principe eenvoudig kunnen worden opgelost door het PWM signaal op een andere manier (softwarematig) aan te sturen. Gek genoeg heeft niet iedereen er "last" van.

Er is net een nieuwe ROM (0916) van Feiyu uit. Ik hoor daar veel goede geluiden over. JB is echter nog niet beschikbaar.
pi_116978166
Ach so, ik merkte die high pitch 'muggen'-tune niet eens. Omgevingsgeluiden van laptop en koelkast overstemmen, maar als ik dichtbij luister naar de tablet heeft die van mij er inderdaad ook 'last' van.

Mja, plopjes en muggenziften maken me niet heul veul uit. Zolang m'n (touch)screen maar niet opeens R.I.P. is. Las dat dat het meest dringende probleem is. :P Maar ik heb nog niet vernomen dat firmware daar überhaupt een fix voor heeft nog. Tot die tijd is het meer een tijdbom. Dus misschien wachten tot er iets duidelijks te melden valt op dat front en dan eens upgraden.

Oh, the perks of being an early adopter (mijne is uit de eerste 1200 units). :+
pi_116978661
Lol @ perks...inderdaad...noem het een feature ;).

Een toekomstige firmware update zou het inderdaad moeten oplossen (dat is die officiele Ainol update waar ik het een paar dagen geleden over had) maar op dit moment is die firmware nog niet beschikbaar.

Enkele gebruikers hebben het "idee" dat de dode touch screen controller bij hen is veroorzaakt na: het flashen van een nieuwe ROM óf het gebruiken van de tablet tijdens het opladen met de meegeleverde lader óf het gebruiken van de meegeleverde lader (terwijl de tablet niet gebruikt werd). Het algemene advies, tot er een nieuwe officiele Ainol ROM komt, is dan ook de tablet op te laden via USB (het liefst met een goede kwaliteit lader, bijvoorbeeld een originele iPhone lader of een USB poort van een laptop) en de tablet niet te gebruiken terwijl hij laadt.

Mij lijken deze preventieve maatregelen allemaal onzin...maar goed, een gewaarschuwd mens...

p.s. Muggengeluid alleen bij dimmen van het scherm, als het goed is. Niet bij 100% brightness (want op dat moment wordt het scherm niet gedimd natuurlijk).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')