De achterkant van mijn Pipo is gewoon van metaalquote:Op dinsdag 11 september 2012 23:37 schreef Crihz het volgende:
Ik sluit me aan bij Shiznuts,
Wanneer je op zoek bent naar een 7" tablet, kijk dan naar een IPS scherm met een resolutie van 1280x800 wanneer je van plan bent veel te lezen of gebruik van internet te maken zonder al te veel te moeten scrollen.
Wil je een tablet met erg goede specs, neem dan iets met een RK3066 processor, zoals een Pipo U1.
De tegenhanger daarvan met iets minder krachtige processor (en minder krachtige GPU) is de Ainol Novo 7 Fire (ook wel Flame genoemd). Er zijn nog wat verschillen tussen deze twee maar de fire vind ik interessanter doordat hij twee camera's en een wat mooiere styling heeft. De bouwkwaliteit van deze twee tablets zou ongeveer gelijk moeten zijn met het verschil dat de pipo een kunststof achterzijde heeft en de Fire een metalen, brushed finish, achterzijde. Voor de Fire zijn ook handige beschermhoezen met de juiste uitsparingen te koop. Voor de pipo vast ook...maar ik ben ze niet tegen gekomen. De accu van de pipo is wat aan de kleine kant terwijl die van de Fire behoorlijk fors is (wat voor een langere gebruiksduur staat).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Denk dat de batterij weinig groter kan dan hij nu is, maar we gaan even prutsen. Er is in ider geval niet zoveel ruimte als bij een Amlogic bordje omdat die van de 3066 veel groter/grover is opgezet.
Eingelijk heeft dat ding twee batterijen, 1 van 450 mah, en 1 van 10.43Wh, Als ik zo kijk zou je in plaats van 1 grote en 1 kleine ook 2 van die groten (of 1 nog grotere) batterij kunnen gebruiken.
Edit: Ah, ik zie de ''uitdaging'' al. De wifi antenne zit boven de langwerperige batterij (dat zilveren ding boven de connector boven, links van het midden)
Edit 2: Het achterklepje is ook al bijgeschuurd om de batterij rechts boven (kleine) te laten passen. Ruimte te over in dit apparaatje. Het is me nu duidelijk waarom de Ainol tablets iets groter/dikker zijn.
Dit is overigens ook de eerste speaker die ik in een (chinese) tablet zie die zo mooi is afgeschermd aan de binnenkant
[ Bericht 6% gewijzigd door RobertNL op 12-09-2012 00:09:22 ]MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
Nou het is mij wel duidelijk hoe ze aan dat beperkte bereik komen. Dit is wel de goedkoopste antenne ooit gezien in een tabletquote:Op woensdag 12 september 2012 08:39 schreef Janesh het volgende:
Metalen achterkant heeft mijn teclast P85 en de ipad 1 ook, beide blinken uit in wifi reach.
Op slatedroid had je kunnen lezen dat de achterkant van de PiPo U1 'bullet proof' is, maar ja hij heeft helaas wel een beperkt wifi bereik.
Veel tablets hebben ondersteuning voor Huwaei 3G dongles...je kan dus niet zomaar drivers voor een willekeurige 3G dongle installeren. Maar tetheren met je telefoon kan natuurlijk ook, dan heb je ookw eer geen apart abonnementje nodig.quote:Op woensdag 12 september 2012 19:23 schreef davedavy het volgende:
Hoe werkt het met Android, zo'n 3G stick? Ik heb zo'n T-Mobile 3G stick , hoe werkt dat ivm drivers?
VISA, Moneybookers, Western Union en zulk soort onzin. Je betaalt aan Aliexpress, zodra je je product binnen hebt en tevreden bent geef je hen het okee het door te sluizen naar de verkoper.quote:Op donderdag 13 september 2012 00:21 schreef Alovenac het volgende:
Aliexpress.com is betrouwbaar om producten te bestellen toch? En welke payment methodes hanteren de meeste verkopers daar?
quote:Op woensdag 12 september 2012 22:58 schreef Janesh het volgende:
Ik kwam vandaag weer drie nieuwe 8 inch RK3066 tablets tegen, de cube U23GT, Yuandao Window N80, en de Ployer Momo8 fast.
Ik kan nog niet ontdekken op het om IPS screens gaat, en het gewicht is aan dehoge kant vergeleken met de hyundai Rock X, die nu bij MM van 160 usd naar 210 usd is gegaan.![]()
Wat een bedrijf, die 160 was een preorder die niet te orderen was.
Tuurlijk, als je een Westerse Tab wilt met quadcore, waarom niet?quote:Op woensdag 12 september 2012 19:43 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Is de Nexus 7 een beetje bang for buck? http://www.google.com/nexus/#/7/specs
Ik vind de specs er erg goed uitzien!
Het is een Huawei 3G dongle van T-Mobilequote:Op woensdag 12 september 2012 21:12 schreef Crihz het volgende:
[..]
Veel tablets hebben ondersteuning voor Huwaei 3G dongles...je kan dus niet zomaar drivers voor een willekeurige 3G dongle installeren. Maar tetheren met je telefoon kan natuurlijk ook, dan heb je ookw eer geen apart abonnementje nodig.
Ja, tegenwoordig lijkt het vaak via Shanghai en Beijing te gaan... don't ask me, misschien voor betere spreiding over cargo-toestellen. Beterschap btw!quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:23 schreef eleganza het volgende:
Trackingnummer doet 't eindelijk: Accepted at post office (gisteren) maar hij blijft nu maar internal server errors geven
- een veel voorkomend probleem daar. Overigens - in Beijing? XD In dacht dat BIC via Hongkong/Shenzen zou shippen... Of is dit gewoon een standaard iets?
Wil nog steeds even langs de saturn/MM om met een 7incher te spelen, ben alleen nog steeds niet beter
Je hebt voor de aurora II overigens ook een ipad-achtig hoesje (http://www.ebay.nl/itm/Fo(...)69a6a#ht_2120wt_1176 ), zag er een review van op slatedroid, zijn er hier mensen die zich aan dit relatief prijzige hoesje hebben gewaagd?
quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:17 schreef Helly het volgende:
Dit (vanaf 1:05) was ik er iig niet mee van plan, dus zal wel goedkomen denk ik.
Nee hoor, da's een lederen bank.quote:Ze rammen de tablet half op tafel hahahahah![]()
Maar als je een nieuw account aanmaakt krijg je 10% cashback van Mistertao, dus dat gaat er nog vanaf.quote:Product Price: $127.84
Domestic Shipping: $1.6
International Shipping #regairmailnew: $11.62
Commission: $7.05
Total: $148.1100
geluktquote:Op zondag 16 september 2012 16:51 schreef Jungle_Jim het volgende:
ik sta op het punt mn tornados te updaten. In de handleiding staat dat ik een sd kaart moet hebben van 1-2 gb. Ik heb er een van 32gb, kan dat kwaad?en moet je sd kaart leeg zijn?
heb een tornados, voor die 80 euro is het echt een geniaal dingquote:Op zondag 16 september 2012 19:10 schreef Klonk het volgende:
twee weken geleden was iedereen helemaal blij over de ainol 7 inch, nog steeds?
ben op zoek naar een 7incher met een bescheiden prijs en mooie prestaties
quote:Op zondag 16 september 2012 19:10 schreef Klonk het volgende:
twee weken geleden was iedereen helemaal blij over de ainol 7 inch, nog steeds?
ben op zoek naar een 7incher met een bescheiden prijs en mooie prestaties
Zelf zou ik voor een Rockchip 3066 tablet gaan, zelfde prestaties als een nexus voor ruim 100 euro minderquote:Op zondag 16 september 2012 19:45 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
heb een tornados, voor die 80 euro is het echt een geniaal ding
Hoe weet je dat je de tweede batch krijgt? De eerste batch heeft veel touchscreen problemen en dode pixels....ik wacht nog even.quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:41 schreef Crihz het volgende:
@ Eleganza: Preach!
Ik vermoed ook dat ik een exemplaar van de tweede batch krijg. Ik vraag me af of daar stiekem ook een verbetering aan de touchscreen controller in verwerkt is.
die flytouch was een ballendingquote:Op zondag 16 september 2012 19:55 schreef RobertNL het volgende:
[..]
[..]
Zelf zou ik voor een Rockchip 3066 tablet gaan, zelfde prestaties als een nexus voor ruim 100 euro minder(+-150). Maar een Ainol fire is ook prima (iets langzamer).
Pipo U1, Cube (7''), zijn voorbeelden van goede rockchip tablets. De batterij van de Pipo is nog niet helemaal geweldig maar de firmware is wel helemaal top.
Voor de Cube moet je even aan Janesh vragen die was daar tevreden over (na 1 of 2 firmware tweaks).
De batterij van de Fire is wel 5000Mah, dus als batterij duur belangrijk is zou ik die nemen.
Jij verslijt ook nog al wat tablets of niet? flytouch (klote ding als je nu terug kijkt), sony tab, ipad? etc
Men had aangekondigd (verschillende fora/resellers) dat de tweede batch vanaf 15 september werd verscheept, gezien hij moet wachten op z'n tablet (ipv direct geshipt) is het aannemelijk dat hij eentje uit de 2e batch krijgt. Niet gegarandeerd uiteraard.quote:Op zondag 16 september 2012 20:13 schreef marco_sire het volgende:
[..]
Hoe weet je dat je de tweede batch krijgt? De eerste batch heeft veel touchscreen problemen en dode pixels....ik wacht nog even.
Aanvulling? De verschillen zijn al uitgebreid besproken...quote:Op zondag 16 september 2012 21:18 schreef marco_sire het volgende:
Nog een aanvulling:
Fire versus Aurora II:
Fire heeft bluetooth (unicum!!!) en fire heeft hdmi
Aanvulling: Bluetooth is op Aurora II via USB OTG met BT dongel wel mogelijk in nieuwste JB ROM (zie ook filmpje een aantal posts terug wat ik postte)quote:Op zondag 16 september 2012 21:26 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Aanvulling? De verschillen zijn al uitgebreid besproken...de Fire is echt geen unicum qua bluetooth (misschien als Amlogic-device dan), ook heeft de Aurora II gewoon HDMI-out hoor. Buiten bluetooth zijn de voornaamste verschillen: design/build, schermresolutie, dual camera en 5000mAh accu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |