abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 september 2012 @ 23:55:19 #101
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116672180
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:37 schreef Crihz het volgende:
Ik sluit me aan bij Shiznuts,

Wanneer je op zoek bent naar een 7" tablet, kijk dan naar een IPS scherm met een resolutie van 1280x800 wanneer je van plan bent veel te lezen of gebruik van internet te maken zonder al te veel te moeten scrollen.

Wil je een tablet met erg goede specs, neem dan iets met een RK3066 processor, zoals een Pipo U1.
De tegenhanger daarvan met iets minder krachtige processor (en minder krachtige GPU) is de Ainol Novo 7 Fire (ook wel Flame genoemd). Er zijn nog wat verschillen tussen deze twee maar de fire vind ik interessanter doordat hij twee camera's en een wat mooiere styling heeft. De bouwkwaliteit van deze twee tablets zou ongeveer gelijk moeten zijn met het verschil dat de pipo een kunststof achterzijde heeft en de Fire een metalen, brushed finish, achterzijde. Voor de Fire zijn ook handige beschermhoezen met de juiste uitsparingen te koop. Voor de pipo vast ook...maar ik ben ze niet tegen gekomen. De accu van de pipo is wat aan de kleine kant terwijl die van de Fire behoorlijk fors is (wat voor een langere gebruiksduur staat).
De achterkant van mijn Pipo is gewoon van metaal ;)

Eindelijk open gekregen. Zat echt goed vast, 2 kanten gingen heel makkelijk maar vooral bij de knopjes was het lastig. Ja en dan de batterij, wat moeten we daar over zeggen?

Kon maar 1 ding bedenken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat de batterij weinig groter kan dan hij nu is, maar we gaan even prutsen. Er is in ider geval niet zoveel ruimte als bij een Amlogic bordje omdat die van de 3066 veel groter/grover is opgezet.

Eingelijk heeft dat ding twee batterijen, 1 van 450 mah, en 1 van 10.43Wh, Als ik zo kijk zou je in plaats van 1 grote en 1 kleine ook 2 van die groten (of 1 nog grotere) batterij kunnen gebruiken.

Edit: Ah, ik zie de ''uitdaging'' al. De wifi antenne zit boven de langwerperige batterij (dat zilveren ding boven de connector boven, links van het midden)
Edit 2: Het achterklepje is ook al bijgeschuurd om de batterij rechts boven (kleine) te laten passen :'). Ruimte te over in dit apparaatje. Het is me nu duidelijk waarom de Ainol tablets iets groter/dikker zijn.

Dit is overigens ook de eerste speaker die ik in een (chinese) tablet zie die zo mooi is afgeschermd aan de binnenkant :)

[ Bericht 6% gewijzigd door RobertNL op 12-09-2012 00:09:22 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116675652
Oh, had ergens gelezen dat de achterzijde van kunststof was om voor een betere Wifi ontvangst te zorgen.

Vreemd dat ze voor twee batterijen hebben gekozen. Wel lekker creatief die Pipo's ;)
Wat ben je van plan mbt het vervangen van de batterijen?

Nog even snel nagerekend, die geclaimde 3350mAh klopt dus bijna (3269mAh).

[ Bericht 10% gewijzigd door Crihz op 12-09-2012 08:29:49 ]
  woensdag 12 september 2012 @ 08:39:16 #103
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_116675888
Metalen achterkant heeft mijn teclast P85 en de ipad 1 ook, beide blinken uit in wifi reach.
Op slatedroid had je kunnen lezen dat de achterkant van de PiPo U1 'bullet proof' is, maar ja hij heeft helaas wel een beperkt wifi bereik.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  woensdag 12 september 2012 @ 11:08:29 #104
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116679479
quote:
6s.gif Op woensdag 12 september 2012 08:39 schreef Janesh het volgende:
Metalen achterkant heeft mijn teclast P85 en de ipad 1 ook, beide blinken uit in wifi reach.
Op slatedroid had je kunnen lezen dat de achterkant van de PiPo U1 'bullet proof' is, maar ja hij heeft helaas wel een beperkt wifi bereik.
Nou het is mij wel duidelijk hoe ze aan dat beperkte bereik komen. Dit is wel de goedkoopste antenne ooit gezien in een tablet :') (stukje folie)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116680838
Inderdaad, daar zeggen jullie wat: o.a. de ipad met metalen achterzijde heeft prima Wifi ontvangst maar met een "bagger" antenne zou je ook in een ipad niet ver kunnen komen inderdaad. Ik heb al wel wat "mods" bij andere tablets gezien om het signaal te verbeteren...maar hoe ziet de antenne van zo'n ipad er dan uit...ff googelen.

Edit: Even gegoogled....niet te vergelijken met het printje/stukje folie in de china tabs.

[ Bericht 14% gewijzigd door Crihz op 12-09-2012 12:47:19 ]
pi_116684710
Dit is die op de Novo7 Fire:

Is vrij eenvoudig te vervangen, mocht je dat willen, maar ziet er wel okay uit eigenlijk.
Beetje aparte constructie om het einde vast te maken, lijkt een speldje ofzo. :P If it works, I'm happy.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116688319
Ja, dat einde is een druppeltje soldeertin zo te zien. Ik ga er vanuit dat de kleine folie extensie aan de onderzijde geïsoleerd is en dus niet de gehele batterij als antenne dient. Wat ik me kan herinneren van dit soort antennes is dat je niet zomaar de folie zou kunnen vergroten (dat heeft lang niet altijd het gewenste effect).

Shiznuts...al nieuws over de whereabouts van jouw vuurtje/vlammetje?

[ Bericht 0% gewijzigd door Crihz op 12-09-2012 15:35:03 ]
pi_116697909
Nee, heb nog een afspraakje verschoven en uiteindelijk uitgesteld om op de postbode te wachten, :P maar die kwam vervolgens alleen maar met een mp3-spelertje. Nu hoop ik op morgen dan maar... is al twee weken geleden verstuurd met de laatste update Shanghai richting Europa op 4 september... je zou toch denken dat het eens tijd wordt...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116699098
Hoe werkt het met Android, zo'n 3G stick? Ik heb zo'n T-Mobile 3G stick , hoe werkt dat ivm drivers?
pi_116700348
Is de Nexus 7 een beetje bang for buck? http://www.google.com/nexus/#/7/specs

Ik vind de specs er erg goed uitzien!
pi_116701776
Net ook het tweakers artikel even gekeken/gelezen, en ben best wel overtuigd. http://tweakers.net/revie(...)-fijn-inleiding.html

Zijn er ook China tablets die daar in de buurt komen?
pi_116703220
Lees anders even het topic door. Ainol Novo 7 Fire ;)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_116706537
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 19:23 schreef davedavy het volgende:
Hoe werkt het met Android, zo'n 3G stick? Ik heb zo'n T-Mobile 3G stick , hoe werkt dat ivm drivers?
Veel tablets hebben ondersteuning voor Huwaei 3G dongles...je kan dus niet zomaar drivers voor een willekeurige 3G dongle installeren. Maar tetheren met je telefoon kan natuurlijk ook, dan heb je ookw eer geen apart abonnementje nodig.
  woensdag 12 september 2012 @ 22:58:08 #114
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_116716885
Ik kwam vandaag weer drie nieuwe 8 inch RK3066 tablets tegen, de cube U23GT, Yuandao Window N80, en de Ployer Momo8 fast.

Ik kan nog niet ontdekken op het om IPS screens gaat, en het gewicht is aan dehoge kant vergeleken met de hyundai Rock X, die nu bij MM van 160 usd naar 210 usd is gegaan. :+
Wat een bedrijf, die 160 was een preorder die niet te orderen was.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_116723376
Aliexpress.com is betrouwbaar om producten te bestellen toch? En welke payment methodes hanteren de meeste verkopers daar?
pi_116725879
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 00:21 schreef Alovenac het volgende:
Aliexpress.com is betrouwbaar om producten te bestellen toch? En welke payment methodes hanteren de meeste verkopers daar?
VISA, Moneybookers, Western Union en zulk soort onzin. Je betaalt aan Aliexpress, zodra je je product binnen hebt en tevreden bent geef je hen het okee het door te sluizen naar de verkoper.
quote:
6s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:58 schreef Janesh het volgende:
Ik kwam vandaag weer drie nieuwe 8 inch RK3066 tablets tegen, de cube U23GT, Yuandao Window N80, en de Ployer Momo8 fast.

Ik kan nog niet ontdekken op het om IPS screens gaat, en het gewicht is aan dehoge kant vergeleken met de hyundai Rock X, die nu bij MM van 160 usd naar 210 usd is gegaan. :+
Wat een bedrijf, die 160 was een preorder die niet te orderen was.
_O- Lol. :') MM-faal. Ik vond het al opmerkelijk, want die zijn normaal duur idd en PW heeft vaak prijzen wat als 'richtlijn' kan worden gehanteerd voor wat zo'n beetje een goede deal is. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 19:43 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Is de Nexus 7 een beetje bang for buck? http://www.google.com/nexus/#/7/specs

Ik vind de specs er erg goed uitzien!
Tuurlijk, als je een Westerse Tab wilt met quadcore, waarom niet?

Zelf ben ik niet gediend van het weglaten van microSD-kaartslot en miniHDMI-poort. Verder is de tablet en layout georiënteerd voor 'portrait-mode', iets wat mij persoonlijk niet aanstaat, daar ik vrijwel altijd m'n tablet in landscape-mode (wil) gebruik(en). Verder is 'ie nog vrij prijzig (al is 'ie nog altijd goedkoop) maar goed, daarvoor heb je wel een erg degelijk product met goede serviceopties e.d. .

Zelf heb ik nu een Chinese Ainol Novo7 Fire besteld (hopelijk over een paar uur (of dagen ;( ) binnen O-) ). Waarom? Omdat 'ie me maar zo'n 145,- usd kostte. Ten opzichte van de Novo7 Aurora II komt 'ie met 7" 1280x800 IPS scherm, bluetooth, dual camera's en 5000mAh accu. Ten opzichte van de Nexus 7 'maar' een dualcore i.p.v. quadcore, maar ik ben niet zo'n hardcore gamer en de snelheid van de Aurora II/Fire is eigenlijk rap genoeg en vergelijkbaar als je 'em gewoon gaat gebruiken voor surfen en wat standaard apps draaien. Vind dat persoonlijk meer waar voor z'n geld dan een Nexus 7, maar goed: andere mensen -> andere wensen. Dus als jij wilt gaan voor een Nexusje, prima. Lijkt je de Fire of Aurora II wat, absoluut geen slechte keuze!
pi_116744456
Kwam een paar dagen geleden een topic (op slatedroid http://www.slatedroid.com(...)102-101-inch-tablet/) tegen over de Pipo M3. Dit is een 10,1inch tablet. Kan misschien concurreren met de Window n101 en de cube?

Hier een post uit dat topic incl. specs:

I emailed Pipo to get more information about the P102. I received a reply that stated the tablet is available for sale and also a very nice excel spreadsheet. Apparently there will be a 3G version of the P102. I would attach the spreadsheet but i don't know how. Here is a copy of the P102 info (the spreadsheet lists many Pipo tablets):

PiPO Tablet PC Quotation New
Model No. P102
Specs
Display Size 10.1"
Resolution 1280x800 IPS
Ratio 16:10
Touch Panel Type Capacitive
Points of touch 10
System CPU "Rockchip 3066 Cortex A9
Dual-core CPU + Quad-core GPU"
CPU speed 1.6GHz
RAM 1GB DDR3
Operation System Android 4.0
G-Sensor Yes
Camera Front 2M, back 5M
Microphone x1
Speaker x2 (front speakers)
I/O ports Micro SD slot x1
USB port "mini 5pin USBx1(to PC)
mini 5pin USB Hostx1(to device)"
HDMI output mini HDMI port x1
Earphone jack x1
DC-IN jack x1
Communication Wifi 802.11/b/g/n
Internal 3G built-in Optional
External 3G support Yes
Bluetooth 2.1 +EDR Optional
Mutimedia Audio MP3,WMA,WAV, APE,FLAC, AAC, OGG
Video AVI,WMV,MP4,MKV,RM, RMVB, FLV, MOV,3GP...up to 1080P, supports WebM VP8 decoding
Photo JPEG,BMP,GIF,PNG
ebook PDF,text,Epub...or more formats by 3rd software
Adobe flash Support 11.1
Power AC adapter 9V 2.5A
Battery capacity 4000mAh by 7.4V
Physical Characteristics Material metal back
Weight 748g
Dimensions 259*183.3*13 mm
Accessories AC adapter x1
earphone x1 (earphone with mic)
USB cable x2(including a convertor cable)
Stylus No
User Manual x1
Gift box x1
Leather case Optional
USB ethernet adaptor Optional
Silicon/plastic case NO

En via dit linkje nog wat unboxing foto's:
http://www.hkepc.com/forum/viewthread.php?tid=1850942
pi_116744522
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:12 schreef Crihz het volgende:

[..]

Veel tablets hebben ondersteuning voor Huwaei 3G dongles...je kan dus niet zomaar drivers voor een willekeurige 3G dongle installeren. Maar tetheren met je telefoon kan natuurlijk ook, dan heb je ookw eer geen apart abonnementje nodig.
Het is een Huawei 3G dongle van T-Mobile :D Waar kan ik die drivers vinden dan? Want tetheren heeft niet zo'n zin het is namelijk de bedoeling dat ik over kan stappen op de tablet als mijn mobiel op is :P
pi_116755521
@nodig: Leuk ding inderdaad maar ik ga nog even voor de 7" op dit moment.

@davedavy: die zitten al in de ROM, je hoeft ze dus niet te installeren. Vaak zie je dat de makers en verkopers van de tablets aangeven welke modellen dongles exact ondersteund worden....daar moet je dus even naar op zoek.
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:23:42 #120
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116770953
Trackingnummer doet 't eindelijk: Accepted at post office (gisteren :D) maar hij blijft nu maar internal server errors geven :') - een veel voorkomend probleem daar. Overigens - in Beijing? XD In dacht dat BIC via Hongkong/Shenzen zou shippen... Of is dit gewoon een standaard iets?

Wil nog steeds even langs de saturn/MM om met een 7incher te spelen, ben alleen nog steeds niet beter :')

Je hebt voor de aurora II overigens ook een ipad-achtig hoesje (http://www.ebay.nl/itm/Fo(...)69a6a#ht_2120wt_1176 ), zag er een review van op slatedroid, zijn er hier mensen die zich aan dit relatief prijzige hoesje hebben gewaagd?
Koekje d'r bij?
pi_116772481
Ik heb die besteld voor de Fire idd, maar zowel de Fire als het hoesje nog niet binnen, dus kan er weinig over zeggen nog :+.

Hier krijg je, als je zegt dat je van Slatedroid bent, beetje korting en gratis shipping. Ik heb uiteindelijk ¤12,25 betaald.
http://www.aliexpress.com(...)-case/625639755.html
  vrijdag 14 september 2012 @ 11:57:25 #122
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_116773810
Die zag ik ook al bij Eternal/Grace ofzo.

Maar ik weet niet hoezeer zo'n 'plakker' de tablet op z'n plek houdt en hoe goed de bescherming dan is. Volgens mij is dat ook zo'n magnetisch systeem dan? En ik heb ooit eens een HDD mp3-speler kapotgemaakt omdat het hoesje dat er nota bene bijzat een magneetje had. Dus ergens ben ik altijd bang dat daar iets mee misgaat. :P Verder wel een erg mooi hoesje hoor. :Y

Misschien morgen af te halen bij het postkantoor? We shall see. :o
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:23 schreef eleganza het volgende:
Trackingnummer doet 't eindelijk: Accepted at post office (gisteren :D) maar hij blijft nu maar internal server errors geven :') - een veel voorkomend probleem daar. Overigens - in Beijing? XD In dacht dat BIC via Hongkong/Shenzen zou shippen... Of is dit gewoon een standaard iets?

Wil nog steeds even langs de saturn/MM om met een 7incher te spelen, ben alleen nog steeds niet beter :')

Je hebt voor de aurora II overigens ook een ipad-achtig hoesje (http://www.ebay.nl/itm/Fo(...)69a6a#ht_2120wt_1176 ), zag er een review van op slatedroid, zijn er hier mensen die zich aan dit relatief prijzige hoesje hebben gewaagd?
Ja, tegenwoordig lijkt het vaak via Shanghai en Beijing te gaan... don't ask me, misschien voor betere spreiding over cargo-toestellen. Beterschap btw!
pi_116774477
Dit (vanaf 1:05) was ik er iig niet mee van plan, dus zal wel goedkomen denk ik :P.

vrijdag 14 september 2012 @ 14:24:29 #124
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116779201
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:17 schreef Helly het volgende:
Dit (vanaf 1:05) was ik er iig niet mee van plan, dus zal wel goedkomen denk ik :P.

_O-
Ze rammen de tablet half op tafel hahahahah :')
Ik denk dat ik die maar ga bestellen als ik terug ben uit Kenia,

Is die dan ook niet enorm onhandig voor de Fire vanwege z'n camera achterop? (tenzij je niet van plan bent die te gebruiken?)

'T blijft toch een soort voorpret, dat wachten. Ik kreeg nog een berichtje van BIC dat ze zeggen dat het normaal is dat het 20-40 WORKING days kan duren :') da's 4 tot 6 week :') Guh. Hoef 'm NU nog niet te hebben, maarja :')

note to self: volgende keer gewoon DHL shipping doen :')

@Shiznuts: Ik denk niet dat een magneetjes nowadays veel problemen geven, mijn telefoonhoesje heeft een magneet (2 eigenlijk) en ik denk dat dat met intern flashgeheugen niet zoveel (geen) schade aanricht. echte HDDs is weer iets anders ;) uiteraard zeg ik niet dat het heeeeeeul goed is, een kleine magneet kan denk ik echt geen kwaad bij huidige tablets ;-)
Koekje d'r bij?
  vrijdag 14 september 2012 @ 18:29:22 #125
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_116788271
Als je goed kijkt naar de foto's op Aliexpress e.d. zie je dat de Cheese-smartcover voor de Fire speciale custom uitsparingen heeft voor de camera / speaker van de tablet.

Mja, ik weet ook dat HDD's en magnetisme wat anders is dan flash geheugen, maar op de een of andere manier is dat zo'n soort fobie-verhaal, dat je als kind een keer door een hond gebeten bent en dan dan een hekel aan honden ontwikkelt ofzo. ;( _O-

't Ziet er toch best smart uit eigenlijk. :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')