Ik moet 'm 2 oktober goed werkend in mn handen hebben (gezien ik dan weg ga en hem dan mee wil nemen), en gezien er nog heel veel niet echt goed zit met de fire - scherm, firmware - (daar gaat een maandje overheen, miss twee) en ik hem voor die tijd al wil gebruiken is de Aurora II voor mij een betere optie. Die accu is inderdaad een super aspect, maar ik ben de blije bezitter van een power bank die naast telefoons ook wel tablets kan opladen ;-) Dus die 5000mAh is absoluut top, maar niet het allerbelangrijkst (want dan zou ik mn netbook met 8 uur op n accu wel meenemen). Plus, 91 euro is echt geen slechte deal (mits ik dan geen import dingen betaal, iemand trouwens ervaring daarmee met grotere aankopen van Buyincoins?) en dan doet de tablet alles wat ik ervan wilde.quote:Op zondag 9 september 2012 21:29 schreef shiznuts het volgende:
Hoezo wachten op de Fire? Die van mij is al dagen onderweg en is vast komende week in huis. Btw, als bluetooth de enige upgrade was, had ik 'em niet genomen, ik gebruik toch vrijwel nooit bluetooth. 't Gaat me meer om het design, het 1280x800 scherm en de dual camera's. Buiten natuurlijk de topreden: de 5000mAh accu.
True, zie ook mn vorige reply die ik nog ff heb aangepast, maar ik denk niet dat ik echt die resolutie nodig heb. Ben voornamelijk dus bang dat de tablet niet op tijd binnen is. En heb nogal wat horrorverhalen op slatedroid gelezen. De fire wordt onvermijdelijk de nieuwe standaard, maar als ik niet zeker weet of ie op tijd is, en dan ook nog niet weet of ie wel echt goed is met de firmware/kernels die er nu zijn, is het een gok die ik liever niet waag!quote:Op zondag 9 september 2012 21:51 schreef Crihz het volgende:
De meeste gebruikerservaringen over de flame laten anders niets dan positieve geluiden horen. Enkele gebruikers hebben problemen gemeld...dus...kleine kans dat je daar last van hebt.
Geen geld inderdaad voor zo'n Aurora...maar wel een scherm met lagere resolutie (1024 x 600 tegenover 1280x800 op de flame)
Geen, ik denk dat de s galaxy note 10.1 oid hun vlaggenschip is wat betreft tablets.quote:Op maandag 10 september 2012 00:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat is dé tablet van Samsung? De Samsung Galaxy Tab 2 10.1? Qua prijs valt die best wel mee.
Maak je dan ook een (echte shiznuts) review?quote:Op zondag 9 september 2012 21:29 schreef shiznuts het volgende:
Hoezo wachten op de Fire? Die van mij is al dagen onderweg en is vast komende week in huis. Btw, als bluetooth de enige upgrade was, had ik 'em niet genomen, ik gebruik toch vrijwel nooit bluetooth. 't Gaat me meer om het design, het 1280x800 scherm en de dual camera's. Buiten natuurlijk de topreden: de 5000mAh accu.
Hmm, ik wil een goede tablet kopen maar twijfel nog.quote:Op maandag 10 september 2012 01:10 schreef xminator het volgende:
[..]
Geen, ik denk dat de s galaxy note 10.1 oid hun vlaggenschip is wat betreft tablets.
Door te laten verzenden met een snelle koerierquote:@Crihz Hoe weet je dat het nog max 8 dagen duurt dan? Altijd leuk he, op speelgoed wachten, tot het met de post komt![]()
Houd er rekening mee dat de specs 1024x600 en 8GB zijn...voor een paar tientjes meer heb je een tablet van Ainol (of een Pipo) met veel betere specs.quote:Op maandag 10 september 2012 20:33 schreef xminator het volgende:
Dit lijkt mij ook wel wat:
http://www.engadget.com/2(...)blet-jelly-bean-ips/
Ik wist dat je het in je had!quote:Op maandag 10 september 2012 11:34 schreef eleganza het volgende:
Ben weer de draaikont aan het uithangen. Heb BIC toch maar een berichtje gestuurd dat ze mn order moeten cancellen, tis inderdaad een mooie prijs, maar kwam er achter dat ik voor rond de 170$ een geteste Fire kon krijgen bij Grace Top Trade op aliexpress, inclusief 5-day DHL shipping, en dan is het wel in ieder geval op tijd binnen, en heb redelijk wat goeds over hun service gelezen (dat ze goed testen etc)
Eerst dus maar even kijken wat BIC doet - hij stond op processing5 - , een AII is ook prima, maar als ik gegarandeerd die fire op tijd binnen heb, heb ik die wel liever - als ie het natuurlijk goed doet, en als ie goed getest is ga ik ervan uit dat ie t goed doet ;-) -
Vind de witte versie trouwens beter.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:32 schreef shiznuts het volgende:
› http://www.17track.net/IndexEn.html (17Track | Onsite multitrack)
› http://www.17track.net/SingleEn.html (17Track | Single official)
› http://intmail.183.com.cn/item/itemStatusQuery.do?lan=0 (China Post | CN)
› http://app3.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp (Hong Kong Post | HK)
› http://www.packagetrackr.com/ (Packagetrackr)
› http://www.faranow.com/ (Faranow)
[1] Het duurt een paar werkdagen voordat je trackingcode werkt (of alles ligt plat en doet het sowieso niet)
[2] Tracking is vrij onnauwkeurig/-berekenbaar en ga ervan uit dat je er weinig aan hebt
Dat laatste was idd de reden om er 117 dollar voor te betalen opv 140 bij anderenquote:Op dinsdag 11 september 2012 13:14 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Vind de witte versie trouwens beter.Is een stuk frisser en hipper, de zwarte achterkant is mat en gewoon normaal plastic, ziet eruit als een normale saaie casing van goedkope kwaliteit. Witte is een soort pianolak, anyways, erg tof om te zien vind ik persoonlijk (en de iPhone is van de voorkant ook wit, dat is 'ie niet hè!). Hoewel, hoe vaak zul je dat zien als je 'em in de casing stops anyways...
Dat is er een van China Post he? (http://intmail.183.com.cn/item/itemStatusQuery.do?lan=0) Je kan daar alleen het stukje binnen China tracken...kan een paar dagen duren voordat je tracking nummer geregistreerd is. Daarna is het gewoon wachten tot er iemand met het pakje voor je deur staat.quote:Ik heb een RAxxxxxxxxxxCN nummer gekregen, in welke mate kun je die echt tracken overigens? Als ik voor andere dingen een trackingnummer kreeg boeide me dat helemaal niet, en heb ik die nooit opgezocht, kwam altijd wel aan. Voor iets relatief groots liet ik t altijd met DHL of EMS shippen, en das makkelijk te tracken, hoe zit t met deze nummers?
Ik heb een drieledige achternaam van de X, en de betaling ging eerst 3x fout (een of andere vage error) en de laatste keer heeft ie mn achternaam in Van veranderd ipv Van De Xquote:Op dinsdag 11 september 2012 13:36 schreef shiznuts het volgende:
Ligt er dus aan wat er staat op het custom declaration formuliertje (waarbij je uiteraard hebt verteld wat ze moesten invullen?).
Verder is er geen verwachting. Hangt af van de drukte, motivatie van de mensen op dat moment, het weer, geluk dat er bij je verzending van A -> B komt kijken. Zoals ik altijd zeg 'er is geen pijl op te trekken'. Maar ga uit van 2 weken, 14 dagen dus. Als het sneller uitvalt, dan valt het mee, duurt het drie weken... kan gebeuren... 4 weken is eerder wat onwaarschijnlijk, maar goed als al die dingen die ik opnoemde niet meezitten dan is alles mogelijk.
Ik vermoed dat het inderdaad in die lijn te zoeken is. Ik heb wat dat betreft dezelfde ervaring; soms pakjes binnen een week ontvangen, een andere keer een maand mogen wachten. Ik verwacht niet dat dit aan snelle of langzame douaneafhandeling toe te schrijven valt maar eerder aan de dag waarop alle post naar het sorteercentrum is gebracht of de beschikbare ruimte in een vliegtuig.quote:Ja heb inderdaad ebay/bic/etc pakjes uit shenzen/HK gehad die er binnen een week waren (met china/hkpost) en laatst had ik er nog een die er dik 3,5 week over deed. (en alles daartussenin) Als ie maar voor 1 oktober binnen is, das dus nog een goeie 3wk. ^fingers crossed* Gaan China/HKpost pakjes ook niet mee obv beschikbaarheid in t vliegtuig, dat t daarmee te maken heeft - en dat t daarom ook zo goedkoop is? -
quote:Op woensdag 5 september 2012 17:58 schreef shiznuts het volgende:
Door gewoon te kijken in een forumthread elders die specifiek gaat over jouw tabletmodel, daar dit een topic over en voor alle tablets is en meer gericht is op laatste ontwikkelingen/nieuwtjes, gebruikerservaringen en algemene meuk.
Voor troubleshooting en hacks het veel geschikter op de sites uit de OP te kijken, zoals XDA Developers, Slatedroid e.d.
Dus voor de Aurora II ga je naar hier bijvoorbeeld: http://ainolstore.com/forums/forum/4-ainol-novo7-aurora-ii/ of http://www.slatedroid.com/forum/345-ainol-novo-7-aurora-ii/ en kom je threads als deze tegen: http://www.slatedroid.com(...)-roms-for-aurora-ii/ .Die OP is misschien outdated, maar het stappenplan blijft hetzelfde, voor up-to-date files kijk je daar nog eens wat verder rond.
Uiteraard. Daarom zei ik ook dat het o.a. afhangt van de drukte.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:43 schreef eleganza het volgende:
[..]
Gaan China/HKpost pakjes ook niet mee obv beschikbaarheid in t vliegtuig, dat t daarmee te maken heeft - en dat t daarom ook zo goedkoop is? -
Lol, ik stelde die vraag omdat ik me niet in de Aurora heb verdiept (Wel in de Fire) maar wel benieuwd ben naar wat een ROM update voor betekenis op andere fronten kan hebben. Daarmee bedoel ik dat de ontwikkelingen die de Aurora (II) heeft doorgemaakt (updates, custom ROMs) ook te verwachten zijn voor de Fire/Flame. Dus wanneer iemand zich daar al in heeft verdiept zou het mooi zijn wanneer hij/zij daar iets over kan vertellen. Opzoeken kunnen we allemaal, het is veel leuker wanneer het je voorgekauwd wordt.quote:Ughe ughe...
Heb me een dag of twee specifiek verdiept in de aurora II, er zijn daar een aantal roms die aan mijn wensen voldoen, en er is dus een JB rom in ontwikkeling (die nog niet goed genoeg werkt naar mijn wens, maar in de tussentijd kan ik denk ik prima nog met ICS overweg. Zwaardere games draaien op nieuwe versies van (user made) ICS roms met nieuwere kernels (!) erg soepel wat ik heb mogen vernemen in videosquote:Op dinsdag 11 september 2012 14:26 schreef Crihz het volgende:
[..]
Lol, ik stelde die vraag omdat ik me niet in de Aurora heb verdiept (Wel in de Fire) maar wel benieuwd ben naar wat een ROM update voor betekenis op andere fronten kan hebben. Daarmee bedoel ik dat de ontwikkelingen die de Aurora (II) heeft doorgemaakt (updates, custom ROMs) ook te verwachten zijn voor de Fire/Flame. Dus wanneer iemand zich daar al in heeft verdiept zou het mooi zijn wanneer hij/zij daar iets over kan vertellen. Opzoeken kunnen we allemaal, het is veel leuker wanneer het je voorgekauwd wordt.
Heb een 10.2 inch gehad met 1024x600 scherm gehad, al is een 7" toch wel weer een andere klasse. Voordeel voor mij met 1024x600 is dat ik verziend ben, en daarmee dus halfblind op korte afstand (+3,25/+4,75) en dat alles gewoon iets groter is in die resolutiequote:Op dinsdag 11 september 2012 18:01 schreef Crihz het volgende:
Kijk, dat bedoelde ik nou.
Aaah, vandaar de stress ook. Je hebt wat tijd nodig om hem voor te bereiden op je reis/vakantie (begin bijna nieuwsgierig naar de bestemming te worden nu).
Ik heb zelf ook "altijd", als ik naar mijn werk ga, zo'n ding bij me (stel je voor dat je telefoon in de trein droog komt te staan!) maar voor 12000mAh heb je toch wel een hutkoffer nodig inderdaad
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met de resolutie van het scherm en hoe dat voor jou werkt met lezen en browsen. Heb je al bij Mediamarkt met 7" tablets met 1024x600 scherm gespeeld?
Ziet er goed uitquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:59 schreef shiznuts het volgende:
Ik hoopte dat de postbode vanochtend wat zou brengen, maar nog altijd niks... verwacht 'em eigenlijk nog wel deze week.Schau ma mal!
Hyundai heeft trouwens een nieuwe Jellybean RK3066 8"-er.
Op het scherm na ook wel een leuke tablet. En op Tmall 140 dollar...quote:Model C93
Size and Weight
Height: 269 mm
Width: 166.5 mm
Depth: 11.8 mm
Weight: 672 g
*Actual weight could vary by configuration and manufacturing process.
Memory and Storage
Memory:
RAM: DDR 1024MB
ROM: 8GB / 16GB / 32GB /
Display
10.1 inch Multi-Touch Capacitive Screen
1024-by-600-pixel resolution
Cable, Wireless and Cellular
Wi-Fi (802.11 b/g/n)
Built-in Ethernet
USB 3G module
Cameras, Photos, and Video Recording
Front camera: Video recording, 3gp format with audio; camera (jpg format)
Tap to control exposure for video or stills
Support video call
Chip
Up to 1.3GHz CORTEX A9 Dual Core
Power and Battery
5000mAH, 7.4V rechargeable lithium battery
Up to 6 hours of surfing the web on Wi-Fi, watching video, or listening to music
Charging via power adapter (Input: 100~240V, Output: 5V 2A)
Input/Output
DC In
3.5-mm stereo headphone minijack
Built-in ethernet(Need MicroUSB-to-RJ45 cable)
TF port
1 USB2.0 Host port
1 USB2.0 OTG port
HDMI output
Sensors
Accelerometer
Audio Playback
Android
Android 4.0.3
Dat is probleem 1quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:15 schreef Crihz het volgende:
Weet je dat dat één van de dingen was waar ik naar heb gezocht toen mijn oog op de pipo U1 viel?
Er zijn verschillende verkopers op ebay die dit soort batterij "packs" verkopen maar ik kon zo gauw niet achterhalen of er nog ruimte in de case van de pipo over was en hoe groot de "stock" batterij precies is.
Vervangen van de accu zou geen probleem mogen zijn, zelfs de niveauweergave in android zou prima moeten blijven werken. Laat je het ons weten als je de case geopend hebt en een en ander aan maten hebt opgenomen?
Bliksem. Voor ¤160 zo'n tablet. Daar wordt Iemand wel enthousiast van.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:26 schreef shiznuts het volgende:
Wel benieuwd trouwens naar de Ramos W30...
http://translate.google.n(...)on%3Dview%26id%3D491
1280CNY is zo'n 160 euro. Voor een quadcore 10.1" 1280x800 tablet.Zou in oktober moeten komen.
Voor the moment hebben ze al een 10.1"-er, de W27:
http://translate.google.n(...)ion%3Dview%26id%3D82
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |