abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 september 2012 @ 20:55:40 #101
383747 hdsupercarsnl
Bezoek ook eens:
pi_116435292
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:55 schreef hdsupercarsnl het volgende:
Het is jammer dat er bezuinigd moet worden, de zorg moet jammergenoeg dus ook mee
Ja, we hebben namelijk een schuld van 400 miljard, een begrotingstekort van 17 miljard, en een komende Euro en Dollar crisis.....

EDIT: we hadden al veel eerder naar ons werkelijke welvaartsniveau moeten leven

[ Bericht 6% gewijzigd door Libertarisch op 05-09-2012 21:02:21 ]
pi_116436231
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:55 schreef hdsupercarsnl het volgende:
Het is jammer dat er bezuinigd moet worden, de zorg moet jammergenoeg dus ook mee
Zoals ik het zie leveren deze mensen dus in:
Jaarlijks Netto ca. 250 euro eigen bijdrage risico.
Jaarlijks Netto ca. 700 euro jonggehandicapten korting
Bruto Ca. 75 euro per maand aan lagere uitkering = ca. 600 netto jaarlijks.
Jaarlijks Ca. 1.500 euro aan aftrekposten minder = ca. 500 netto.

Van een totale bruto uitkering van ca. 12.000 euro bruto heeft men 2000 als heffingsvij bedrag over de rest moet men 33% afdragen, netto komt men op ca. 8.700 netto men levert ongeveer 2.000 netto in. Een koopkracht achteruitgang van zo'n 20% bij mensen die niet verwijtbaar werkloos zijn en al een hele last op hun schouders hebben. Dat gaat volgens mij iets verder dan jammer....
pi_116437872
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zoals ik het zie leveren deze mensen dus in:
Jaarlijks Netto ca. 250 euro eigen bijdrage risico.
Jaarlijks Netto ca. 700 euro jonggehandicapten korting
Bruto Ca. 75 euro per maand aan lagere uitkering = ca. 600 netto jaarlijks.
Jaarlijks Ca. 1.500 euro aan aftrekposten minder = ca. 500 netto.

Van een totale bruto uitkering van ca. 12.000 euro bruto heeft men 2000 als heffingsvij bedrag over de rest moet men 33% afdragen, netto komt men op ca. 8.700 netto men levert ongeveer 2.000 netto in. Een koopkracht achteruitgang van zo'n 20% bij mensen die niet verwijtbaar werkloos zijn en al een hele last op hun schouders hebben. Dat gaat volgens mij iets verder dan jammer....
Eens
pi_116441913
quote:
4s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:57 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ja, we hebben namelijk een schuld van 400 miljard, een begrotingstekort van 17 miljard, en een komende Euro en Dollar crisis.....

Ja, hadden. Helaas hebben de generaties voor ons dat niet gedaan en zitten wij met de gebakken peren. Nu moeten we goed bezuinigen en dat er mensen op achteruit gaan is niet meer dan een noodzakelijk iets. Gelukkig willen ze de werkenden wat ontzien want anders was het helemaal onrechtvaardig geweest :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_116442384
We moeten niet vergeten dat zo'n uitgebreid zorgstelsel een enorme luxe is. Weinig landen die dat evenaren en het maakt Nederland een van de beste landen om in te wonen. We moeten alleen niet vergeten dat het extreem duur is en alleen mogelijk is door goede welvaart van NL. Vraag maar eens af waarom andere landen dit niet hebben. Zijn die zo asociaal dan?
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  maandag 10 september 2012 @ 19:26:39 #107
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_116613092
Het is niks nieuws dat de VVD het liefst ziet dat mensen met een chronische ziekte of beperking alles zelf betalen, ook al kunnen ze dat niet.

En dit is NIET offtopic:
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_116613844
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:52 schreef Wespensteek het volgende:
Zouden mensen die VVD willen stemmen svp dit verhaal willen meenemen bij een heroverweging.
Ik roep u op: Doe het niet!!!
De VVD laat groepen mensen in hun sop gaarkoken. Je voorbeeld is erg treffend.
pi_116636034
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De VVD laat groepen mensen in hun sop gaarkoken. Je voorbeeld is erg treffend.
PvdA is anders ook heel selectief wanneer het op sociaal zijn aankomt.
pi_116639627
quote:
4s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:57 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ja en minder moeten doen aan kapitaalvernietiging. Het heeft bijvoorbeeld miljoenen gekost om te beslissen of Amsterdam of Rotterdam zich moest voordragen als stad voor de Olympische spelen.
Of al die hobby projecten van de ministers/staatssecretarissen waar bakken met geld naartoe gaat om vervolgens door de nieuwe lichting de stekker er weer uit te trekken. Je moet natuurlijk wel ergens je stempel op kunnen drukken...
Ben overigens benieuwd wat al die bureaucratie ons kost met die logge ambtelijke organen. Volgens mij weten ze van de helft van de personen niet eens wat ze doen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_116639924
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:30 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

PvdA is anders ook heel selectief wanneer het op sociaal zijn aankomt.
Inderdaad, die kruipen na de verkiezingen gewoon met hun zo "gehate" VVD in bed :').
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')