Dat wordt inderdaad als schenking gezien.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:23 schreef bigben04 het volgende:
Interessante vraag ja, ik heb me dit laatst ook afgevraagd. Als ik immers iemand elke maand 400 euro zou schenken moet er schenkingsbelasting betaald worden (boven de 2012 euro per jaar). Een huis kopen en dat voor EUR 400 i.p.v. 800 verhuren aan diezelfde persoon zou een verkapte schenking zijn, maar de vraag is dan of dat ook volgens de belastingdienst zo is.
Ja, hetzelfde met een niet marktconforme verkoopwaarde of hypotheekrente.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:23 schreef bigben04 het volgende:
Interessante vraag ja, ik heb me dit laatst ook afgevraagd. Als ik immers iemand elke maand 400 euro zou schenken moet er schenkingsbelasting betaald worden (boven de 2012 euro per jaar). Een huis kopen en dat voor EUR 400 i.p.v. 800 verhuren aan diezelfde persoon zou een verkapte schenking zijn, maar de vraag is dan of dat ook volgens de belastingdienst zo is.
Als de huur lager is dan marktconform, is het verschil een schenking. Zo simpel is het. Het grijze gebied is het bepalen wat een marktconforme huur is..quote:Op woensdag 5 september 2012 10:27 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Klinkt niet onlogisch, was ook mijn gedachte. De vraag is dus eigenlijk hoe ver je er onder mag gaan zitten voordat ze het als scheniking zien
In het topic dat jroz aanhaalt staat er wel wat over maar geheel duidelijk is met het niet.
Dat is toch echt een (belaste) schenking..quote:Op woensdag 5 september 2012 10:30 schreef ukga het volgende:
Niemand. Ik huur voor 1 euro een huis van mn vader. Omdat het o.a. fiscaal voordelen heeft als ik bet huur. Nou prima, elke maand een euro over maken.
2000 euro is 167 euro per maand. Daar huur je je zolderkamertje nog niet voor..quote:Op woensdag 5 september 2012 10:33 schreef ukga het volgende:
Svhenkbeladting geldt pas vanaf 2000 euro. dus tenzij je van plan was een huis te huren van 4 rugge....
Deze man weet. Luister dus niet naar ukga.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:35 schreef DonJames het volgende:
[..]
2000 euro is 167 euro per maand. Daar huur je je zolderkamertje nog niet voor..
het feit dat je nog niet gepakt bent wil natuurlijk nog niet zeggen dat het ook mag.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:33 schreef ukga het volgende:
Schenkbelasting geldt pas vanaf 2000 euro. dus tenzij je van plan was een huis te huren van 4 rugge....
best. Luister je nietquote:Op woensdag 5 september 2012 10:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Deze man weet. Luister dus niet naar ukga.
Ik ben een koper.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:29 schreef ukga het volgende:
[..]
best. Luister je niet
Succes met je huur en ontwetendheid
Dat zou met het puntensysteem toch wel benaderd moeten kunnen worden.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als de huur lager is dan marktconform, is het verschil een schenking. Zo simpel is het. Het grijze gebied is het bepalen wat een marktconforme huur is..
Niet bij vrije sector.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:08 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat zou met het puntensysteem toch wel benaderd moeten kunnen worden.
In dit geval gaat het om ¤ 600,- per maand bij omliggende woningen, dus nog geen vrije sector.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |