Toen mijn vrouw en ik beide nog werkte, stemde ik ook nog steeds SP. Mijn inkomen heeft niets met mijn politieke voorkeur te maken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mensen als jij die alleen stemmen op wat hen persoonlijk goed uit lijkt te komen, die zijn pas fout. Ik ga er ook wat op achteruit met de VVD, maar het hele land niet...
kortzichtig denken.... dat is pas het probleem.
1: Lang niet alle bijstandstrekkers maken gebruik van alle beschikbare regelingen en hebben dus simpelweg geen cent te makken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:38 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Het is toch zo? Ga eens zelf na hoeveel je kan binnenharken met een uitkering en alle toeslagen. Het is te belachelijk voor woorden, dat als je jezelf inzet om hoger op te komen ( en daarmee beloond wordt ) , het weer mag aftikken aan Dhr. Samson die zo nodig medelij heeft met de zielige mensen die tot 13:00 uur uitslapen elke dag![]()
Je bedoelt de leugens van Rutte?quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er valt niks in te lezen, aangezien alles op TV werd verteld. Wie heeft er nu niet op zitten letten?
??? De uitslag is de uitslag. Juist RTL kwam met een complottheorie. Ik niet.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Laat de complotters er maar in komen, RvLaak bijvoorbeeld.
Gefeliciteerd met je hoge inkomenquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sorry, ik val boven die categorie dus voel me niet echt aangesproken. Daarnaast is dat nogal raar, aangezien de PvdA wel degelijk de inkomens vanaf 1.5x modaal wil laten opdraaien. Dat je dat nogal verpakt terug ziet in het verkiezingsprogram is waar.
Opzich dus een goede insteek, alleen snap ik je stem voor de pvda dus nietquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk beter af zijn met de VVD, maar ik denk dat de samenleving als geheel er op vooruit gaat met het beleid van de PvdA, dus dat ga ik stemmen.
Maar toch won Samsom wéérquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:44 schreef De_Guidance het volgende:
RTL = VVD Is helemaal geen complot, ook geen geheim.
Vertel... is de VVD aandeelhouder van RTL?quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:44 schreef De_Guidance het volgende:
RTL = VVD Is helemaal geen complot, ook geen geheim.
1,5 keer modaal is niet hoog hoorquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je hoge inkomen
Van Pechtold had ik ook veel meer verwacht, jammerquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:45 schreef Scorpie het volgende:
Verder is het nogal kinderachtig om te neuzelen over 1 of 2% en wie er wel of niet gewonnen heeft wat mij betreft. Samsom sterk, Rutte goed, Roemer matig en Pechtold ondermaats. Wilders de clown, de rest was bijzaak.
Geen dank, verklaart natuurlijk ook waarom ik VVD stem.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je hoge inkomen
Je bent het dus (iig qua plek 1 en 2) eens met de uitslagquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:45 schreef Scorpie het volgende:
Verder is het nogal kinderachtig om te neuzelen over 1 of 2% en wie er wel of niet gewonnen heeft wat mij betreft. Samsom sterk, Rutte goed, Roemer matig en Pechtold ondermaats. Wilders de clown, de rest was bijzaak.
Je laat jezelf hiermee verschrikkelijk kennen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dit zijn geen verkiezingen en het is niet representatief. Rutte en Samsom vrijwel gelijk
Wat de VVD doet, is de economie kapot bezuinigen. Dat vinden vooraanstaande economen, waaronder zelfs een oud-VVD-minister van financiën. De economie kapot bezuinigen is ook niet in het belang van rijken en mensen met hoge inkomens. Die hebben eveneens meer baat bij economisch herstel en herstel van vertrouwen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sorry, ik val boven die categorie dus voel me niet echt aangesproken. Daarnaast is dat nogal raar, aangezien de PvdA wel degelijk de inkomens vanaf 1.5x modaal wil laten opdraaien. Dat je dat nogal verpakt terug ziet in het verkiezingsprogram is waar.
Je aanname klopt simpelweg weg; ik stem niet op persoonlijk belang, maar op landsbelang.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mensen als jij die alleen stemmen op wat hen persoonlijk goed uit lijkt te komen, die zijn pas fout. Ik ga er ook wat op achteruit met de VVD, maar het hele land niet...
kortzichtig denken.... dat is pas het probleem.
Ja hoor, ik hecht alleen niet zoveel waarde aan de uitslagen van zulke 'debatten' als jij.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent het dus (iig qua plek 1 en 2) eens met de uitslag
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:46 schreef Shreyas het volgende:
Die thuistribune stemt voornamelijk voor de lijsttrekker van hun eigen partij en niet voor degene die het beste was in het debat. Wilders en Roemer die hoger eindigen dan Buma kan haast niet.
Nee.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Vertel... is de VVD aandeelhouder van RTL?
Inderdaad. Buma was vergeleken met Wilders en Roemer gewoon een mediaspektakel van jewelste. Wilders had de grammofoonplaat opstaan en Roemer, tsjaquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:46 schreef Shreyas het volgende:
Die thuistribune stemt voornamelijk voor de lijsttrekker van hun eigen partij en niet voor degene die het beste was in het debat. Wilders en Roemer die hoger eindigen dan Buma kan haast niet.
Dat wisten we na het premiersdebat alquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:48 schreef Elfletterig het volgende:
Frits Wester: "De driestrijd om het premierschap is een tweestrijd geworden; het gaat nu alleen nog tussen Rutte en Samsom."
Lieverd, ik laat me niet uit over mijn inkomen, maar laat ik je vertellen dat ik ik al vele jaren geen enkele toeslag oid meer ontvang (1 jaar huursubsidie gehad toen ik studeerde en een eigen huurwoning kreeg)quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:46 schreef RvLaak het volgende:
[..]
1,5 keer modaal is niet hoog hoor. Je moet dan in één keer alles betalen en je bent in één keer alle toeslagen en shit kwijt. Je houdt idd wat meer over, maar echt veel meer is het niet.
En daarvoor zei Wester hetzelfde als wat ik zei, dat er geen duidelijke winnaar wasquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:48 schreef Elfletterig het volgende:
Frits Wester: "De driestrijd om het premierschap is een tweestrijd geworden; het gaat nu alleen nog tussen Rutte en Samsom."
Ben ik het wel mee eens. SP/Roemer hebben te vroeg gepiekt en teveel verkloot in de 'debatten'.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:48 schreef Elfletterig het volgende:
Goed hoor... Wie was de beste debater dan volgens jou (inhoud en debattechniek gecombineerd)?quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:46 schreef Shreyas het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |