Inderdaad als je toch voor het eerst een bepaling als 3:92BW onder ogen ziet snap je daar toch ook niks van, ik iig niet in m'n eerste jaarquote:Op woensdag 5 september 2012 09:58 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Met jou zijn er nog vele andere studentenHell, het is pas je eerste week! Het komt gaandeweg echt wel.
Topgozer!quote:
Wat heb je van hem gehad dan?quote:Op woensdag 5 september 2012 10:56 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Topgozer!
alleen jammer van z'n zoontje
In dit geval, ik citeer:quote:Op woensdag 5 september 2012 08:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Rare conclusie. Noodweerexces verklaart nou juist buitenproportioneel gedrag....
Oftewel: dubbele causaliteit ontbreekt omdat het verweer té zwaar is om nog aan de noodtoestand toe te schrijven.quote:heeft het Hof geoordeeld dat, ook indien van de door en namens de verdachte gestelde feiten zou moeten worden uitgegaan, de door de verdachte gepleegde doodslag niet kan worden aangemerkt als een onmiddellijk gevolg van een door de aanranding veroorzaakte hevige gemoedsbeweging, waarbij het Hof in het bijzonder belang heeft toegekend aan de mate van disproportionaliteit van de bewezenverklaarde gedraging.
Goedzo. Anders loop je richting het eind van het jaar met 4 jaar verouderde wetgevingquote:Op woensdag 5 september 2012 14:37 schreef Zuunigerd het volgende:
Dit jaar ben ik weer begonnen aan rechtsgeleerdheid, na in 2009 ook een poging te hebben gewaagd. De Kluwer Collegebundels van toen liggen nog in mijn kast. Zijn die nog een beetje actueel, of zou ik nieuwe moeten kopen?
edit: Verkeerde zuinigheid. Ik bestel nieuwe. 2009 Is wel erg lang geleden.![]()
Bij een analyse geef je doorgaans ook op - of aanmerkingen.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:28 schreef Snax het volgende:
meh, ik vind dit eigenlijk best wel vaag: een analyse schrijven over een opinieartikel (ongeveer). Maar wat bedoelen ze met analyse? Een samenvatting van de argumentatie alleen of ook kritische noten?
Geen nek fan nee, integendeel.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:59 schreef H-D het volgende:
[..]
Wat heb je van hem gehad dan?
Geen NEC fan dus?
Haha okequote:Op woensdag 5 september 2012 17:23 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Geen nek fan nee, integendeel.
Heb privaatrecht, Burgerlijk 1 die 3 colleges over personen- en familierecht, huwelijksvermogensrecht en erfrecht en het mastervak personen- en familierecht van hem gehad.
Is ook niet vreselijk aantrekkelijk voor jongerenquote:Op woensdag 5 september 2012 17:01 schreef Ties02 het volgende:
Jeetje wat zat die zaal bij belasting 1 vol, had het idee dat ik de jongste was![]()
quote:Op woensdag 5 september 2012 18:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Is ook niet vreselijk aantrekkelijk voor jongeren
Ok, als je het op deze manier formuleert, is het weer anders dan zoals je het eerder formuleerde (met name dat 'dus' in jouw eerste reactie)quote:Op woensdag 5 september 2012 12:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
In dit geval, ik citeer:
[..]
Oftewel: dubbele causaliteit ontbreekt omdat het verweer té zwaar is om nog aan de noodtoestand toe te schrijven.
Recht=wiskunde=geschiedenisquote:Op woensdag 5 september 2012 08:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Het is echt een goed boek. Wat jij er verder van vindt moet jij weten, ik ben overtuigd van zijn pleidooi.
Bij mij is dat helemaal afhankelijk van het vak en de docent. Bij de een kan ik het missen en is compleet overbodig/overrated...bij de ander is het essentieel om het tentamen te halen voor mij.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:28 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Hmm twijfel twijfel..
Ik heb dus een gigantisch drukke eerste periode, 4 vakken ipv. 2.
Maar zit nu te twijfelen hoe ik het aan ga pakken : Ik weet van mezelf dat ik best wel lang bezig ben met het lezen van de literatuur, en het maken van de opdrachten. Wil ik voor 1 vak alles ECHT goed doorlezen&leren, ook de jurisprudentie, extra stof etc, dan moet ik daar per week toch wel een uurtje of 8-10 in steken..
Doe dat maar x 4, en je zit al gauw aan de 40 uur in de week, waarnaast ik ook nog 25 uur werk, is 65 uur in de week..
Ik zit er eerlijk gezegd aan te denken die werkgroepen te gaan skippen. Dan ga ik gewoon elke dag naar de UB, en besteed ik een hele dag aan 1 vak, en de anderhalve dag die over is besteed ik aan het online terugkijken van de hoorcolleges..
Als ik daartussendoor ook nog elke dag midden op de dag even voor heen en weer moet voor de werkgroepen, dan breekt dit mijn hele dag en ik betwijfel eigenlijk een beetje wat het oplevert : Je krijgt wel de goede antwoorden op de vragen, maar ik vind toch vooral dat er in werkgroepen vooral eindeloos lang over bepaalde vragen/opdrachten doorgezemeld wordt, ook als het juiste antwoord al lang is gegeven..
Wat vinden jullie van werkgroepen?
Ik probeer altijd wel de eerste te gaan, kijken hoe het wordt gegeven. Daarnaast kun je aantekeningen, antwoorden van de casusvragen en dergelijken wel van medestudenten krijgen.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:28 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Hmm twijfel twijfel..
Ik heb dus een gigantisch drukke eerste periode, 4 vakken ipv. 2.
Maar zit nu te twijfelen hoe ik het aan ga pakken : Ik weet van mezelf dat ik best wel lang bezig ben met het lezen van de literatuur, en het maken van de opdrachten. Wil ik voor 1 vak alles ECHT goed doorlezen&leren, ook de jurisprudentie, extra stof etc, dan moet ik daar per week toch wel een uurtje of 8-10 in steken..
Doe dat maar x 4, en je zit al gauw aan de 40 uur in de week, waarnaast ik ook nog 25 uur werk, is 65 uur in de week..
Ik zit er eerlijk gezegd aan te denken die werkgroepen te gaan skippen. Dan ga ik gewoon elke dag naar de UB, en besteed ik een hele dag aan 1 vak, en de anderhalve dag die over is besteed ik aan het online terugkijken van de hoorcolleges..
Als ik daartussendoor ook nog elke dag midden op de dag even voor heen en weer moet voor de werkgroepen, dan breekt dit mijn hele dag en ik betwijfel eigenlijk een beetje wat het oplevert : Je krijgt wel de goede antwoorden op de vragen, maar ik vind toch vooral dat er in werkgroepen vooral eindeloos lang over bepaalde vragen/opdrachten doorgezemeld wordt, ook als het juiste antwoord al lang is gegeven..
Wat vinden jullie van werkgroepen?
Ja daarom..quote:Op woensdag 5 september 2012 20:10 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Ik probeer altijd wel de eerste te gaan, kijken hoe het wordt gegeven. Daarnaast kun je aantekeningen, antwoorden van de casusvragen en dergelijken wel van medestudenten krijgen.
Ja, ik ben ook even aan het kijken wat voor stukkie ik ga typen.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:28 schreef Snax het volgende:
meh, ik vind dit eigenlijk best wel vaag: een analyse schrijven over een opinieartikel (ongeveer). Maar wat bedoelen ze met analyse? Een samenvatting van de argumentatie alleen of ook kritische noten?
R&O en Verb uit de wet zijn inmiddels al beland bij de zesde druk, Verb Algemeen zal ook inmiddels wel een nieuwe druk hebben (mag ook wel na zoveel jaarquote:Op woensdag 5 september 2012 20:26 schreef Ayca het volgende:
Ik kan Verbintenissenrecht algemeen(2e druk), Verbintenissen uit de wet en schadevergoeding(3e druk), en rechtshandeling en overeenkomst(4e druk) gratis krijgen als ik ze nodig heb, zijn ze erg verouderd? Of kan ik ze gewoon gebruiken?
Erger ik me ook wel aan, van die lui die totaal niet relevante vragen gaan stellen om een discussie op gang te krijgen en om zich een beetje uit te sloven wat ten koste gaat van het werkcollegequote:Op woensdag 5 september 2012 20:16 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Ja daarom..
Hier zijn het meestal pikkies die 2-3 jaar klaar zijn met hun master, en lekker de hele werkgroep willen gaan ''discussieren''..
Leuk en aardig allemaal, maar vaak wijkt het zo ver af van het onderwerp dat je daar je tijd een beetje zit te verdoen..
Misschien is het dit vak anders, maar eens ff kijken morgen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |