Dat lijkt mij een goed begin, Luuk.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:03 schreef deman13 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd nog niet in gekeken, zometeen ook nog maar eens er naast leggen.
Goed. Op jouw vragen reageer ik dus ook niet meerquote:Op zaterdag 8 september 2012 00:04 schreef deman13 het volgende:
[..]
Het was meer zo dat ik de sheets aan het bekijken was en er een samenvattinkje bij aan het maken was, morgen lees ik alle stof door maar voor het gemak vroeg ik het heer.
Werkgroepvervangend is heel zakelijk, met nauwelijks contact tussen docent en leerlingen. Alle arresten worden de relevante regels van gegeven, alle antwoorden van de opgaven worden voorgelezen en uitgelegd. In een intensieve werkgroep is het (ook al is dat misschien nu nog niet zo) de bedoeling dat de leerlingen alles voorbereiden en gezamenlijk de antwoorden leveren, terwijl de docent de stof verduidelijkt en de antwoorden controleertquote:Op zaterdag 8 september 2012 00:15 schreef Snax het volgende:
Vraag me opeens af hoeveel anders werkgroepvervangend werkcollege is dan intensieve werkgroepen? Iemand die er ervaring mee heeft? Lijkt me dat je daar in principe hetzelfde doet als in de werkgroep alleen met meer mensen? (btw: vind dat ik ook wel een plekje in de OP mag claimen na een week dus bij deze. Universiteit Verrotte Apparatuur)
We vinden je nog steeds aardig hr maar het is natuurlijk wel handig als je voor zoiets basics eerst ff je boek pakt...daarna kan om uitleg vragen , ook hier, altijdquote:Op zaterdag 8 september 2012 00:16 schreef deman13 het volgende:
Ik maak geen vrienden hier, dezer week.
Vorig jaar zaten de meeste werkgroepen stampvol. En dat is volgens mij wel aardig de norm.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:38 schreef Snax het volgende:
Is het veilig om aan te nemen dat je bij een (avond)werkgroep in principe gewoon kunt aanschuiven, qua drukte? sowieso wel chiller om werkgroepen te hebben, maar omdat ik niet wist of het ging clashen met mijn andere studie(s) nogal op safe gespeeld in juli
Nee, het ging om een strafbaar feit:quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:54 schreef Yreal het volgende:
Die 4 voorwaardes slaan denk ik op sv 350. Kijk daar maar eens naar. Bestanddelen zijn zoals eerder genoemd onderdelen van wat er nou strafbaar is
oh zo ja. Ik zal eerlijk zijn, ik haat strafrecht. Maar is dit niet zo ongeveer hetzelfde als 350sv?quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:59 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nee, het ging om een strafbaar feit:
- menselijke gedraging
- die voldoet aan een delictsomschrijving
- die wederrechtelijk is
- en aan zijn schuld te wijten is
Ja, zo ongeveer wel.quote:Op zaterdag 8 september 2012 01:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
oh zo ja. Ik zal eerlijk zijn, ik haat strafrecht. Maar is dit niet zo ongeveer hetzelfde als 350sv?
Formeel schrijven en formuleren is nooit mijn sterkste punt geweestquote:Op zaterdag 8 september 2012 09:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja, zo ongeveer wel.
"wat er nou strafbaar is' = 'het strafbare feit'. GM is het dus eigenlijk met jou eens, als schrijft hij het iets formeler op.
https://www.google.com/se(...)972%2C+BNB+1972%2F96quote:Op zaterdag 8 september 2012 11:51 schreef JohnSpek het volgende:
Ik ben op zoek naar aan arrest: HR 22 maart 1972, BNB 1972/96
Ik kan het niet vinden op bnb.jure.nl en rechtspraak.nl. Weet iemand een, gratis, bron waar ik het vandaan kan halen?
Was eigenlijk meer een beetje een kritische opmerking naar GM...quote:Op zaterdag 8 september 2012 10:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Formeel schrijven en formuleren is nooit mijn sterkste punt geweest
Niet alles wordt gepubliceerd, zie deze linkquote:Op zaterdag 8 september 2012 12:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat sommige uitspraken van de rechtbank niet te vinden zijn op rechtspraak.nl?
quote:Op zaterdag 8 september 2012 12:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Niet alles wordt gepubliceerd, zie deze link
Hangt van je praktijk af. Als je veel met accountants werkt dan wil je nog wel 's boek 2 openslaan voor Nachgrundung of whatever (niet lang meer dus).quote:Op vrijdag 7 september 2012 15:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alsnog weet jij best dat vermogensrecht in 3 zit en erfrecht in 4. Kan moeilijk geloven dat een fiscalist dat nooit gebruikt ..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |