Je doet niet eens Frans en Duits, dus nee.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:23 schreef Euroteller het volgende:
[..]
Nee maar kijk eens naar de rest
CKV, Nederlands, Engels, Wiskunde en Godsdienst bij het profielquote:Op dinsdag 4 september 2012 20:30 schreef Hypocriet het volgende:
Dat is toch een normaal profiel als je E&M hebt? Je hebt geen 'vreemde' taal, dus 2 keuzevakken.
Het is verplichtquote:Op dinsdag 4 september 2012 20:33 schreef Pakspul het volgende:
Godsdienst als vak kun je toch ook niet serieus nemen.
Is maatschappijleer op havo niet gewoon verplicht dan?quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:33 schreef Euroteller het volgende:
[..]
CKV, Nederlands, Engels, Wiskunde en Godsdienst bij het profiel
Daarbij heb je Maatschappijleer, Geschiedenis, Economie en moet je kiezen uit Ak,M&O en nog 2 vakken. Ik heb daar AK gekozen.
En als vrije keuze heb ik M&O. En toch heb ik beeldende vorming?
Op mijn middelbare had ik ook godsdienst in de eerst.quote:
Sorry ik typ het even goed over:quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:34 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
Is maatschappijleer op havo niet gewoon verplicht dan?
Ik heb het als verplicht vak op vwo, maar wij moeten ook gewoon Frans of Duits kiezen.
Is geschiedenis en ak geen keuze? Daarvan moet je er één verplicht als profieldeel hebben en het andere zou je eventueel als keuzevak kiezen. M&O zou je dan verplicht in je profieldeel hebben. Is beeldende vorming daar verplicht? Anders is er gewoon een foutje gemaakt denk ik.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:37 schreef Euroteller het volgende:
[..]
Sorry ik typ het even goed over:
Gemeenschappelijk deel: Godsdienst, Maatschappijleer, Nederlands Engels, LO en CKV1
Profiel deel: Wiskunde A, Geschiedenis, Economie, en AK/M&O/Frans/Duits
Vrije Deel: M&O.
Maar ik heb ook beeldende vorming erbij en dat heb ik niet gekozen?
Beeldende Vorming staat onder het vrije deel. Dus die had ik kunnen kiezen i.p.v. M&O. Maar ik vind dat niks dus koos ik M&O. En toch staat er M&O op me rooster.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:40 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
Is geschiedenis en ak geen keuze? Daarvan moet je er één verplicht als profieldeel hebben en het andere zou je eventueel als keuzevak kiezen. M&O zou je dan verplicht in je profieldeel hebben. Is beeldende vorming daar verplicht? Anders is er gewoon een foutje gemaakt denk ik.
M&O is niet verplicht bij E&M? Bij ons is dat gewoon verplicht binnen het profieldeel.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:41 schreef Euroteller het volgende:
[..]
Beeldende Vorming staat onder het vrije deel. Dus die had ik kunnen kiezen i.p.v. M&O. Maar ik vind dat niks dus koos ik M&O. En toch staat er M&O op me rooster.
Ja heb haar gemaild. Maar wil geen valse hoop krijg dus ben ik hier maar gaan vragen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:43 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
M&O is niet verplicht bij E&M? Bij ons is dat gewoon verplicht binnen het profieldeel.
Dan moet je die docent/je mentor even mailen om te vragen of er iets niet klopt.
Maar dat had je zelf vast ook wel kunnen bedenken.
Dan nog valt je rooster vast wel mee, of niet?quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:46 schreef Euroteller het volgende:
[..]
Ja heb haar gemaild. Maar wil geen valse hoop krijg dus ben ik hier maar gaan vragen.
88884 met alleen woensdag het eerste uur vrijquote:Op dinsdag 4 september 2012 20:48 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
Dan nog valt je rooster vast wel mee, of niet?ik heb nog één vak meer dan jij.
88997quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:51 schreef Euroteller het volgende:
[..]
88884 met alleen woensdag het eerste uur vrij
Same herequote:Op dinsdag 4 september 2012 20:56 schreef Hypocriet het volgende:
[..]
50 minuten. 3 tussenuren per week.
We gaan off-topic zo
Hmm als je gewoon bij Nederlands niet komt opdagen heb je al 1 vak minder.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:22 schreef Euroteller het volgende:
Hallo ik heb de volgende vakken
Godsdienst
Wiskunde
Nederlands
Engels
CKV
Maatschappijleer
Economie
Aardrijkskunde
Geschiedenis
Gym
M&O
Kunst beeldvorming
Dit zijn toch te veel vakken
(Godsdienst is een verplicht vak omdat het christene school is)
Ik doe Havo 4
quote:Op woensdag 5 september 2012 14:06 schreef zuurtjuuh het volgende:
[..]
Hmm als je gewoon bij Nederlands niet komt opdagen heb je al 1 vak minder.
Snap ook trouwens het hele nut van het vak niet
quote:Op woensdag 5 september 2012 14:06 schreef zuurtjuuh het volgende:
[..]
Hmm als je gewoon bij Nederlands niet komt opdagen heb je al 1 vak minder.
Snap ook trouwens het hele nut van het vak niet
Godsdienst is heel belangrijkquote:Op donderdag 6 september 2012 02:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Onterechte klacht aangezien je voor elk vak weinig hoeft te doen.
Tip, verwaarloos de volgende vakken:
Godsdienst
CKV
Maatschappijleer
Gym
M&O
Kunst beeldvorming
De overige vakken zijn voor je toekomst veel belangrijker, bijvoorbeeld als je een niveau wil stijgen, wil studeren aan een buitenlandse universiteit, wil studeren aan een UC, wil solliciteren bij een bepaalde bedrijven enz.
Het is maar dat je het weet.
De overige vakken zijn voor je toekomst veel belangrijker, bijvoorbeeld als je een niveau wil stijgen, wil studeren aan een buitenlandse universiteit, wil studeren aan een UC, wil solliciteren bij een bepaalde bedrijven enz.quote:Op donderdag 6 september 2012 15:39 schreef zuurtjuuh het volgende:
[..]
Godsdienst is heel belangrijk
Er is meer in het leven dan studeren, wat een postgeschiedenis heb je ookquote:Op donderdag 6 september 2012 02:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Godsdienst
CKV
Maatschappijleer
Gym
M&O
Kunst beeldvorming
De overige vakken zijn voor je toekomst veel belangrijker, bijvoorbeeld als je een niveau wil stijgen, wil studeren aan een buitenlandse universiteit, wil studeren aan een UC, wil solliciteren bij een bepaalde bedrijven enz.
Acht? Russisch en Spaans nog of zo?quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:19 schreef Sowieso. het volgende:
Daar al over klagen? Ik had acht talen buiten de andere vakken, met een N&G profiel.
Kunstvorming en godsdienst zijn de +2quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:29 schreef Euroteller het volgende:
Ik heb 12 vakken. Je zou 10 vakken + 1 vrije keus moeten hebben
Chinees en Spaans. Maar die eerste heb ik maar even gevolgd, één taal met gekke tekentjes was wel genoeg.quote:Op vrijdag 7 september 2012 15:05 schreef Thomas2301 het volgende:
[..]
Acht? Russisch en Spaans nog of zo?
M&O is één van de weinig vakken waar je echt iets aanhebt in een vervolgopleiding.quote:Op donderdag 6 september 2012 02:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Godsdienst
CKV
Maatschappijleer
Gym
M&O
Kunst beeldvorming
M&O moet je op de middelbare school echt wel heel veel voor doen hoor. Als je iig niet heel slim bent is het niet makkelijk om voor dat vak goede cijfers te halen. Als je er wel veel voor doet is het wel vrij makkelijk, tenminste dat is hoe ik het ervaar. M&O leer je door gewoon veel te oefenen. M.i. is het ook één van de belangrijkste vakken. Toch wel handig als je een balans en een winst- en verliesrekening etc. kan lezen. Als hoogopgeleide ben je vaak ook een beetje een manager, vaardigheden daarvoor leer je ook bij M&O.quote:Op donderdag 6 september 2012 02:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Godsdienst
CKV
Maatschappijleer
Gym
M&O
Kunst beeldvorming
Jij staat er om bekend al snel daartegen te ageren, zelfs als ik dat niet doe.quote:Op zondag 9 september 2012 14:17 schreef Yreal het volgende:
Bram staat erom bekend dat hij geilt op exacte wetenschap.
Inderdaad, het is gewoon een kwestie van je ogen en oren open houden, de actualiteiten volgen en eens wat opzoeken. Je zou bètaleerlingen beter wat extra wiskunde en talen geven en de andere leerlingen extra talen, aardrijkskunde en geschiedenis.quote:Op zondag 9 september 2012 13:28 schreef Sowieso. het volgende:
... of leer je vanzelf als je ouder wordt. Ik heb zelf buiten mijn examen helemaal niks aan maatschappijleer gedaan, geen boek geopend en geen les gevolgd. Nu, een jaar of 4 later, heb ik vanzelf meer kennis opgedaan dan in welk maatschappijleerboek dan ook staat.
Ik vond het bepaald niet moeilijk maar op het VWO is niets moeilijk. Alleen voor de meetkundevraagjes moest ik soms wat puzzelen.quote:Op zondag 9 september 2012 14:13 schreef solo020 het volgende:
M&O moet je op de middelbare school echt wel heel veel voor doen hoor. Als je iig niet heel slim bent is het niet makkelijk om voor dat vak goede cijfers te halen. Als je er wel veel voor doet is het wel vrij makkelijk, tenminste dat is hoe ik het ervaar. M&O leer je door gewoon veel te oefenen. M.i. is het ook één van de belangrijkste vakken. Toch wel handig als je een balans en een winst- en verliesrekening etc. kan lezen. Als hoogopgeleide ben je vaak ook een beetje een manager, vaardigheden daarvoor leer je ook bij M&O.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |