Volgens mij is dat meer een kredietwaardigheidcheck en kijken ze niet of je op dat moment bedrag x wel kan betalen. Daarvoor hebben ze toegang tot je rekening nodig en dat kan niet, voor zover ik weet.quote:Op woensdag 5 september 2012 00:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen idee, maar ze hebben mijn rekeningnr neem ik aan van die ene keer dat ik per ideal vooruit betaald hebEn ergens op hun site roepen ze iets over dat ze kredieten kunnen (laten) checken. Echter, op het moment dat ik deze jurk wilde bestellen stond er gewoon genoeg geld op. In de plus, dus
Een paar dagen ervoor had ik even in de min, omdat mijn baas 2 mnd op vakantie was en mijn salaris dus iets later kwam. Maar ik neem aan dat ze niet je bankgeschiedenis gaan checken van vóórdat je bestelt? En ik heb geen schulden of leningen of wat dan ook en normaal heb ik mijn salaris ook altijd gewoon op tijd
quote:Op woensdag 5 september 2012 00:19 schreef Loveless85 het volgende:
Waarom worden daar links van gemaakt, wat is dat voor armoe
En nee dat is geen saldo checken, maar omdat ik geen leningen of schulden heb en dit gekloot toch heb met ze ga je van alles denkenquote:In sommige gevallen, zoals gebruikelijk in de online markt, kunnen wij uw kredietwaardigheid checken met behulp van kredietinformatiebureaus.
quote:Op woensdag 5 september 2012 00:20 schreef Greys het volgende:
Er staat dit op de site:
[..]
En nee dat is geen saldo checken, maar omdat ik geen leningen of schulden heb en dit gekloot toch heb met ze ga je van alles denkenDat ze misschien zagen dat ik twee dagen in de min stond vorige week
Nee, gewoon thuis. Want dat was inderdaad de andere reden, als je factuuradres anders was dan je afleveradres. Maar ik heb er niets aan gewijzigd (snowboots vorige keer kwamen ook gewoon thuis) en ze heeft het gecontroleerd en was idd gewoon hetzelfdequote:Op woensdag 5 september 2012 00:22 schreef miss_dynastie het volgende:
Het is trouwens ook niet zo dat je de bestelling ergens anders wil laten afleveren (op je werk of zo)? Want da's soms ook een reden om acceptgiro te weigeren.
Nope, nada. Nooit gehad ook.quote:Op woensdag 5 september 2012 00:24 schreef Qwea het volgende:
Lol, kredieten zoals primine enzo, greys.
Ze kunnen niet het saldo op je rek zien. Krediet tjek gaat ook via een bkr notering. Heb je een bkr notering?
Help d'r ff over de zeikquote:Op woensdag 5 september 2012 00:24 schreef Qwea het volgende:
Lol, kredieten zoals primine enzo, greys.
Ze kunnen niet het saldo op je rek zien. Krediet tjek gaat ook via een bkr notering. Heb je een bkr notering?
Ze had gewoon ff terug moeten lezenquote:
quote:Op woensdag 5 september 2012 00:21 schreef Greys het volgende:
Nou goed, dan kan ik geen enkele reden meer bedenken, want ik sta niet bij het BKR ofzo
Niets, nada.
Ja, ik heb een halve hypotheek, maar dat zullen er wel meer zijn neem ik aan
Die hypotheek is ook nog nóóit niet of te laat betaald
Omg tis je hypotheek! Check je betalingen, snel!!!!!quote:Op woensdag 5 september 2012 00:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze had gewoon ff terug moeten lezen
[..]
Ja hypo valt er wel onder maar wordt anders gezien. Anders kan half nederland nooit meer wat kopen ergensquote:Op woensdag 5 september 2012 00:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Nope, nada. Nooit gehad ook.
Hypotheek valt er niet onder, toch?
Elke winkel kan een bkr notering opvragen als zij aangesloten zijn bij zo'n database geloof ik.quote:Op woensdag 5 september 2012 00:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Help d'r ff over de zeik![]()
Soms zijn die systemen ook gewoon zonder reden raar. En kan Zalando zomaar BKR inkijken? Lijkt me toch niet?
Ja, maar volgens mij is lang niet elke winkel aangesloten... alleen als ze van die kredieten verstrekken dacht ik.quote:Op woensdag 5 september 2012 00:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Elke winkel kan een bkr notering opvragen als zij aangesloten zijn bij zo'n database geloof ik.
Nope. Want ben kan ook bkr tjekken, hennes en wehkamp ook. In principe alle winkels met uitgestelde betaling dacht ik. Ff zoekenquote:Op woensdag 5 september 2012 00:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, maar volgens mij is lang niet elke winkel aangesloten... alleen als ze van die kredieten verstrekken dacht ik.
Die zijn weg bij BKR en werken alleen nog met preventel.quote:Op woensdag 5 september 2012 00:35 schreef Qwea het volgende:
Ook je mobiel abo is een bkr. Ben je die wel es vergeten te dokken, greys?
Als je een mobiel abo afsluit krijg je een bkr notering. In principe een neutrale. Ook als je rood kan staan.quote:Op woensdag 5 september 2012 00:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Die zijn weg bij BKR en werken alleen nog met preventel.
En wehkamp en H&M klopt (al word je niet geregistreerd bij acceptgiro's of maandfacturen voor zover ik weet), maar of Zalando er ook bij hoort? Ff zoeken...
Ja, maar de telefoonaanbieders zijn uitgestapt, juist omdat kleine bedragen grote gevolgen hebben. Die werken niet meer met BKR.quote:Op woensdag 5 september 2012 00:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als je een mobiel abo afsluit krijg je een bkr notering. In principe een neutrale. Ook als je rood kan staan.
Pas bij een negatieve bkr notering kun je niet op acceptgiro bestellen of gaan ze moeilijk doen over foon abo's en leningen. Maar zo'n negatieve bkr notering krijg je pas bij betaalachterstanden of 3 maanden achtereen rood staan zonder in de + gekomen te zijn.
Ooit eens gehad, 1 hele x mijn foonrek vergeten te betalen. Toen wilde kpn me geen abo af laten sluiten erna
quote:Op woensdag 5 september 2012 00:44 schreef Qwea het volgende:
En hoelang zijn de providers al weg bij het bkr, md? Want zo'n notering blijft wel 5 jaar staan.
Coderingen zijn dus ook weg.quote:Staat mijn telefoonabonnement bij BKR geregistreerd?
Nee, telefoonabonnementen staan niet meer bij BKR geregistreerd.
De telecombedrijven KPN, Telfort, T-Mobile en Vodafone zijn per 1 januari 2011 gestopt met het registreren bij BKR. Vanaf deze datum zijn ook alle bestaande registraties en eventuele coderingen, die door deze telecombedrijven bij BKR waren geregistreerd, uit het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) verwijderd.
Zie bovenstaandequote:Op woensdag 5 september 2012 00:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, maar de telefoonaanbieders zijn uitgestapt, juist omdat kleine bedragen grote gevolgen hebben. Die werken niet meer met BKR.
Ooh nice. Dan liep ik achterquote:Op woensdag 5 september 2012 00:45 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
[..]
Coderingen zijn dus ook weg.
Hiervoor woonde er een meneer Brinkman van 89 jaar oudquote:Op woensdag 5 september 2012 00:33 schreef Qwea het volgende:
Enige wat ik me kan bedenken greys is dat voordat jij daar woonde er mensen woonden met of een bkr notering of achterstand bij zalando.
Nope, wordt automatisch geincasseerd elke maand.quote:Op woensdag 5 september 2012 00:35 schreef Qwea het volgende:
Ook je mobiel abo is een bkr. Ben je die wel es vergeten te dokken, greys?
Next ga ik naar bedquote:Op woensdag 5 september 2012 00:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh nice. Dan liep ik achter
Nou, dan is dat het dus ook niet. Next?
Het is hier niet het geval (ook niet geweest), maar... dan kunnen ze dus TOCH je saldo checken?quote:Op woensdag 5 september 2012 00:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als je een mobiel abo afsluit krijg je een bkr notering. In principe een neutrale. Ook als je rood kan staan.
Pas bij een negatieve bkr notering kun je niet op acceptgiro bestellen of gaan ze moeilijk doen over foon abo's en leningen. Maar zo'n negatieve bkr notering krijg je pas bij betaalachterstanden of 3 maanden achtereen rood staan zonder in de + gekomen te zijn.
Nee, want dan maakt de bank, die dat dus wel kan tjekken en ook stelselmatig tjekt ( de mijne belde me laatst op waarom mijn rekening meestal altijd op 0 staatquote:Op woensdag 5 september 2012 00:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is hier niet het geval (ook niet geweest), maar... dan kunnen ze dus TOCH je saldo checken?
Oh oke, klinkt logisch jaquote:Op woensdag 5 september 2012 00:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee, want dan maakt de bank, die dat dus wel kan tjekken en ook stelselmatig tjekt ( de mijne belde me laatst op waarom mijn rekening meestal altijd op 0 staat(ik boek altijd een zooi spaargeld weg en dan kom ik nooit uit en moet er weer wat terug) ) een negatieve bkr notering aan
Nee, is het ook niet.quote:Op woensdag 5 september 2012 00:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh oke, klinkt logisch ja
Nou dan weet ik het echt niet. Twee dagen rood staan lijkt me geen reden voor een BKR notering
quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:02 schreef knoblaucha6 het volgende:
Whoei! Ik vergeet even mijn lompe binnenvallen netjes te verklaren: omdat ik (af en toe maar dan echt af en toe) mee lees, het daarom dus ook niet helemaal volg dus maar wél iets meepik van ziekenhuizen en andere narigheden. En daar wil ik eigenlijk even eenvoor rond delen.
Nou ja, daarom dus eigenlijk. (en omdat jullie een lekker stelletje zijn natuurlijk![]()
Maar bij deze dan, oprecht sterkte voor wie het kan gebruiken.
Als dat zo was, dan was de BKR inmiddels van mijquote:Op woensdag 5 september 2012 00:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh oke, klinkt logisch ja
Nou dan weet ik het echt niet. Twee dagen rood staan lijkt me geen reden voor een BKR notering
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |