Dat heb ik nog steeds eigenlijk.. zelfs thuis, ik wil geen geluid maken xD.quote:Op zondag 9 september 2012 00:09 schreef pinine het volgende:
[..]
dat had ik vroeger ook als ik wilde plassen en er kwam iemand naast me staan en al zat er een schot tussen ik klapte volledig dicht en ging dan maar naar de gewone toiletten die op slot kunnen en zittend plassen of daar staand plassen maar half afknijpend zodat je het niet hoorde en met als voordeel dat het niet zo spetterde, gaat nu gelukkig beter
Dat doen we alleen thuis, ik ga dat echt niet ergens anders doen...quote:Op zondag 9 september 2012 14:24 schreef Cavalinho het volgende:
Zittend plassen is altijd een goed idee voor mannen, omdat je dan niet de boel onder spettert.
Ik had het vroeger ook. Wat bij mij hielp was: er niet aan denken. Ter afleiding ging ik dan naar de tegeltjes en de voegen kijken. En dan jezelf afvragen: "hoe breed zijn de voegen?" "Is het netjes getegeld?" "Ik schat dat de tegels 15x15cm zijn, wat is dan het oppervlak van 1 tegel?" "Wat is dan de inhoud van deze ruimte?" Etc. etc. Vooral het hoofdrekenen werkte goed voor mij.quote:Op zondag 9 september 2012 00:09 schreef pinine het volgende:
[..]
dat had ik vroeger ook als ik wilde plassen en er kwam iemand naast me staan en al zat er een schot tussen ik klapte volledig dicht en ging dan maar naar de gewone toiletten die op slot kunnen en zittend plassen of daar staand plassen maar half afknijpend zodat je het niet hoorde en met als voordeel dat het niet zo spetterde, gaat nu gelukkig beter
We zijn wij.quote:Op maandag 10 september 2012 17:06 schreef Cavalinho het volgende:
Waarom niet? Papier op de bril als je bang bent dat die vies is.
Wie is "we"?
Zoek hulp. Nutcase!quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:43 schreef JustANormalGirl het volgende:
hallo,
sinds een tijdje heb ik een "angst" ontwikkeld en het word steeds erger. ik schaam me er heel erg voor en heb het ook nog niet echt tegen iemand gezegd, maar ik durf niet naar de wc te gaan bij anderen. dit is vooral zo bij vreemden of bij mensen die ik nog niet zo goed kan, maar het word wat erger. zo ook als er bezoek thuis is.
ik denk dat ik me het meest schaam voor het geluid, aangezien ik zelf vind dat ik veel herrie maak. met wc die niet tegen de woonkamer grenzen heb ik ook net wat minder moeite. op een openbare toilet zoals die op school zet ik ook altijd hard muziek op. ik vind het erg vervelend en achteraf denk ik ook zo van stel je niet zo aan, maar als ik eenmaal moet durf ik niet.
ik vraag me af of meer mensen dit hebben, en wat jullie er van vinden. ik hoor andere mensen nooit maar heb zelf het idee als ik ga dat de buren het nog wel horen...
alvast bedankt!
Inderdaad ik zoek ook altijd afleiding, telefoon of omgeving, over andere dingen nadenken.quote:Op maandag 10 september 2012 17:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik had het vroeger ook. Wat bij mij hielp was: er niet aan denken. Ter afleiding ging ik dan naar de tegeltjes en de voegen kijken. En dan jezelf afvragen: "hoe breed zijn de voegen?" "Is het netjes getegeld?" "Ik schat dat de tegels 15x15cm zijn, wat is dan het oppervlak van 1 tegel?" "Wat is dan de inhoud van deze ruimte?" Etc. etc. Vooral het hoofdrekenen werkte goed voor mij.
Nu niet meer nodig trouwens, ik zou nog kunnen pissen als ik op de middenstip in een bomvolle ArenA zou staan.
1 op de 10 mensen ervaart plasangst. Daar zou eens meer begrip voor moeten zijn ipv mensen uit te lachen, het is niet iets wat je voor de lol hebt of uitoefent. Het is echt een belemmering.quote:
quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:12 schreef Fes1-2 het volgende:
Ken je deze website?
http://thingsyouthinkonlyyoudo.com/
Hij staat BOVENAAN! Dusssss je bent normaler dan je denkt
Had ik ook wel een beetje, maar vooral puur dat het niet lukte door de opspanning vd spieren.quote:Op woensdag 5 september 2012 00:50 schreef psymeuk het volgende:
Heb hetzelfde probleem, maar meer andersom... wil wel plassen maar kan niet als iemand in de buurt is. Niet omdat ik bang ben dat ze het horen, maar de angst dat het niet lukt, en dat ze juist niets horen.
Het is echt puur psychologisch, en hoe meer je er over nadenkt hoe moeilijker het gaat. Als het niet lukt zit die herinnering gewoon nog in je kop en heb je dezelfde angst weer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |