abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116707914
^O^ , denk dat het een coalitie wordt van pvda, vvd en d66.
pi_116708317
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:23 schreef Peter het volgende:

[..]

Denk je dat die elkaar vinden zonder D66/pechtold? :+
Met z'n 2en onderhandelen is een stuk makkelijker dan met z'n 3en.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_116708530
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:30 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Met z'n 2en onderhandelen is een stuk makkelijker dan met z'n 3en.
1e kamer...
pi_116709075
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:32 schreef xminator het volgende:

[..]

1e kamer...
Dan hebben ze met D66 daar ook geen meerderheid, met CDA juist wel dus zie het somber in voor D66
Jij bent het zonnetje!!!
pi_116709577
Jammer. Nu kan Pechtold amper een vuist maken, want VVD/PvdA kunnen het zonder hem ook wel af. Bovendien hebben volgens mij zowel PvdA als VVD een voorkeur voor CDA als lijm.
beter een knipoog dan een blauw oog
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 september 2012 @ 21:49:22 #81
862 Arcee
Look closer
pi_116710109
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:43 schreef Knipoogje het volgende:
Jammer. Nu kan Pechtold amper een vuist maken, want VVD/PvdA kunnen het zonder hem ook wel af. Bovendien hebben volgens mij zowel PvdA als VVD een voorkeur voor CDA als lijm.
Inderdaad. :{

En ook qua Eerste Kamer.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116711187
Prima uitslag voor D66. De partij wordt steeds sterker. Succes Pechtold!
pi_116711595
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:00 schreef By1 het volgende:
Prima uitslag voor D66. De partij wordt steeds sterker. Succes Pechtold!
Hoezo prima? Rampzalig. VVD en PvdA kunnen nu ook prima zonder D66 door, en mochten ze toch een derde willen dan nemen ze het CDA erbij.
pi_116711844
quote:
Het CDA zelf alleen misschien minder dan D66.

En qua onderhandelingspositie, dat is wel waar.. maar de VVD en PvdA moeten toch ergens een midden vinden, en dat IS al waar D66 enigszins zit. Zo werd eht Kunduz akkoord ook wel een D66 programma genoemd, omdat die partij nu eenmaal daar in het politieke midden zat.
pi_116712710
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:05 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Hoezo prima? Rampzalig. VVD en PvdA kunnen nu ook prima zonder D66 door, en mochten ze toch een derde willen dan nemen ze het CDA erbij.
Kan me voorstellen dat je dat denkt. Dat is ook mogelijk. Ik hoorde Wiegel net zeggen dat het goed mogelijk is dat er wordt gekozen voor een sterke coalitie met een breed draagvlak onder de bevolking (VVD, PVDA, D66 en CDA). Dat zou mooi zijn.

Maar goed, mochten VVD en PVDA het samen gaan doen dan blijft het een feit dat de D66 20% groter is geworden. Stap voor stap wordt de partij sterker. Hoor steeds vaker sympathie voor de D66. Denk dat het er op lange termijn goed uit ziet.
pi_116724421
Heb wel een beetje een dubbel gevoel bij deze uitslag. Voor D66 is het aantal behaalde zetels natuurlijk een geweldig resultaat. 2 zetels stijgen terwijl je tussen de twee partijen zit waar zich een tweestrijd heeft ontwikkelt.

Nog een goed resultaat voor D66 is dat er een kabinet in het midden moet worden gevormd. Hier zit natuurlijk meteen het gevaar. Niet zozeer dat de VVD en de PvdA alleen met zijn tweeen een kabinet gaan vormen, aangezien ik denk dat beide partijen het nut inzien van een bindende partij erbij, maar vooral dat de VVD de grootste wordt en het CDA ipv D66 erin wil hebben.

Een middenkabinet zonder D66 is funest voor de partij vrees ik.

Over de onderhandelingspositie vrees ik trouwens niet echt. Aangezien de PvdA en de VVD automatisch richting de positie van D66 moeten, is een sterke onderhandelingspositie niet perse nodig. D66 kan echt als een soort formateur tussen PvdA en de VVD veel punten binnen halen. De middenpositie van D66 maakt ze juist automatisch sterk in de onderhandelingen.
pi_116724680
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 00:38 schreef Breekfast het volgende:
Heb wel een beetje een dubbel gevoel bij deze uitslag. Voor D66 is het aantal behaalde zetels natuurlijk een geweldig resultaat. 2 zetels stijgen terwijl je tussen de twee partijen zit waar zich een tweestrijd heeft ontwikkelt.

Nog een goed resultaat voor D66 is dat er een kabinet in het midden moet worden gevormd. Hier zit natuurlijk meteen het gevaar. Niet zozeer dat de VVD en de PvdA alleen met zijn tweeen een kabinet gaan vormen, aangezien ik denk dat beide partijen het nut inzien van een bindende partij erbij, maar vooral dat de VVD de grootste wordt en het CDA ipv D66 erin wil hebben.

Gezien de zetelverdeling in de Eerste Kamer vrees ik dat het CDA toch de voorkeur zal krijgen boven D66, maar we moeten maar eerst afwachten. Ik heb zelf een voorkeur voor Paars of Paars+, maar gezien de afstraffing van Groen Links denk ik niet dat zij in aanmerking zullen komen als regeringspartner.
pi_116725003
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 00:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Gezien de zetelverdeling in de Eerste Kamer vrees ik dat het CDA toch de voorkeur zal krijgen boven D66, maar we moeten maar eerst afwachten. Ik heb zelf een voorkeur voor Paars of Paars+, maar gezien de afstraffing van Groen Links denk ik niet dat zij in aanmerking zullen komen als regeringspartner.
Dan hoop ik toch dat de PvdA eist dat D66 er dan bij komt. Anders zit D66 in de oppositie zonder dat het ergens op kan schieten.
pi_116726930
Nog maar 8000 stemmen verschil met het CDA
Jij bent het zonnetje!!!
pi_116730173
quote:
Kan me niet voorstellen dat PvdA liever de conservatieve CDA erbij heeft, krijgen ze nog minder van hun agenda gerealiseerd.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_116730193
"stem strategisch, stem d66" dat blijkt
:')
pi_116745183
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 00:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Maar het CDA is ook afgestraft....
pi_116745269
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:35 schreef WHATSHESAID het volgende:

Maar het CDA is ook afgestraft....
Dat is waar, maar het CDA heeft nog altijd wel 11 zetels in de Eerste Kamer. D66 mag dan wel iets hebben gewonnen, maar om wetgeving er makkelijker doorheen te krijgen in de Eerste Kamer is een meerderheid daar wel een must.
pi_116745416
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:37 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Dat is waar, maar het CDA heeft nog altijd wel 11 zetels in de Eerste Kamer. D66 mag dan wel iets hebben gewonnen, maar om wetgeving er makkelijker doorheen te krijgen in de Eerste Kamer is een meerderheid daar wel een must.
Dat is zeker waar. Wellicht dan toch CDA én D66 (al zie ik persoonlijk een samenwerking tussen CDA en D66 niet zitten, heb niet het idee dat dat vooruit gaat komen).
pi_116745598
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:37 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

De Tweede Kamerformatie wordt gegijzeld door een orgaan dat helemaal niet politiek gekleurd mag zijn en niet echt democratisch is verkozen :')

Ja, het gaat lekker in de Nederlandse politiek.
  donderdag 13 september 2012 @ 16:48:43 #96
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_116745796
Wie zegt dat het CDA en de D66 niet samen met de PVDA en de VVD een coalitie kunnen vormen?

Ik zie het CDA namelijk nog niet echt snel oppositie voeren.
pi_116745975
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:48 schreef NaturalScience het volgende:
Wie zegt dat het CDA en de D66 niet samen met de PVDA en de VVD een coalitie kunnen vormen?

Het CDA die oppositie voert is sowieso een ramp. Alsof van Haersma Buma zoiets kan.
pi_116746031
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:48 schreef NaturalScience het volgende:

Het kan op zich wel met een D66 die de buffer vormt tussen VVD en het CDA.
pi_116746116
quote:
2s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:53 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Het CDA die oppositie voert is sowieso een ramp. Alsof van Haersma Buma zoiets kan.
Denk dat hij daar verdomd goed in is, als ik hem aan het begin van de zomer zo zag.
pi_116746458
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:56 schreef Morthill het volgende:

[..]

Denk dat hij daar verdomd goed in is, als ik hem aan het begin van de zomer zo zag.
Denk ik ook hoor, hij heeft het iig wel in zich.
know'm sayin?
word? word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')