Met z'n 2en onderhandelen is een stuk makkelijker dan met z'n 3en.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Denk je dat die elkaar vinden zonder D66/pechtold?
1e kamer...quote:Op woensdag 12 september 2012 21:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Met z'n 2en onderhandelen is een stuk makkelijker dan met z'n 3en.
Dan hebben ze met D66 daar ook geen meerderheid, met CDA juist wel dus zie het somber in voor D66quote:
Inderdaad.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:43 schreef Knipoogje het volgende:
Jammer. Nu kan Pechtold amper een vuist maken, want VVD/PvdA kunnen het zonder hem ook wel af. Bovendien hebben volgens mij zowel PvdA als VVD een voorkeur voor CDA als lijm.
Hoezo prima? Rampzalig. VVD en PvdA kunnen nu ook prima zonder D66 door, en mochten ze toch een derde willen dan nemen ze het CDA erbij.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:00 schreef By1 het volgende:
Prima uitslag voor D66. De partij wordt steeds sterker. Succes Pechtold!
Het CDA zelf alleen misschien minder dan D66.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:43 schreef Knipoogje het volgende:
Jammer. Nu kan Pechtold amper een vuist maken, want VVD/PvdA kunnen het zonder hem ook wel af. Bovendien hebben volgens mij zowel PvdA als VVD een voorkeur voor CDA als lijm.
Kan me voorstellen dat je dat denkt. Dat is ook mogelijk. Ik hoorde Wiegel net zeggen dat het goed mogelijk is dat er wordt gekozen voor een sterke coalitie met een breed draagvlak onder de bevolking (VVD, PVDA, D66 en CDA). Dat zou mooi zijn.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:05 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Hoezo prima? Rampzalig. VVD en PvdA kunnen nu ook prima zonder D66 door, en mochten ze toch een derde willen dan nemen ze het CDA erbij.
Gezien de zetelverdeling in de Eerste Kamer vrees ik dat het CDA toch de voorkeur zal krijgen boven D66, maar we moeten maar eerst afwachten. Ik heb zelf een voorkeur voor Paars of Paars+, maar gezien de afstraffing van Groen Links denk ik niet dat zij in aanmerking zullen komen als regeringspartner.quote:Op donderdag 13 september 2012 00:38 schreef Breekfast het volgende:
Heb wel een beetje een dubbel gevoel bij deze uitslag. Voor D66 is het aantal behaalde zetels natuurlijk een geweldig resultaat. 2 zetels stijgen terwijl je tussen de twee partijen zit waar zich een tweestrijd heeft ontwikkelt.
Nog een goed resultaat voor D66 is dat er een kabinet in het midden moet worden gevormd. Hier zit natuurlijk meteen het gevaar. Niet zozeer dat de VVD en de PvdA alleen met zijn tweeen een kabinet gaan vormen, aangezien ik denk dat beide partijen het nut inzien van een bindende partij erbij, maar vooral dat de VVD de grootste wordt en het CDA ipv D66 erin wil hebben.
Dan hoop ik toch dat de PvdA eist dat D66 er dan bij komt. Anders zit D66 in de oppositie zonder dat het ergens op kan schieten.quote:Op donderdag 13 september 2012 00:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Gezien de zetelverdeling in de Eerste Kamer vrees ik dat het CDA toch de voorkeur zal krijgen boven D66, maar we moeten maar eerst afwachten. Ik heb zelf een voorkeur voor Paars of Paars+, maar gezien de afstraffing van Groen Links denk ik niet dat zij in aanmerking zullen komen als regeringspartner.
Kan me niet voorstellen dat PvdA liever de conservatieve CDA erbij heeft, krijgen ze nog minder van hun agenda gerealiseerd.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:43 schreef Knipoogje het volgende:
Maar het CDA is ook afgestraft....quote:Op donderdag 13 september 2012 00:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Gezien de zetelverdeling in de Eerste Kamer vrees ik dat het CDA toch de voorkeur zal krijgen boven D66, maar we moeten maar eerst afwachten. Ik heb zelf een voorkeur voor Paars of Paars+, maar gezien de afstraffing van Groen Links denk ik niet dat zij in aanmerking zullen komen als regeringspartner.
Dat is waar, maar het CDA heeft nog altijd wel 11 zetels in de Eerste Kamer. D66 mag dan wel iets hebben gewonnen, maar om wetgeving er makkelijker doorheen te krijgen in de Eerste Kamer is een meerderheid daar wel een must.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:35 schreef WHATSHESAID het volgende:
Maar het CDA is ook afgestraft....
Dat is zeker waar. Wellicht dan toch CDA én D66 (al zie ik persoonlijk een samenwerking tussen CDA en D66 niet zitten, heb niet het idee dat dat vooruit gaat komen).quote:Op donderdag 13 september 2012 16:37 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het CDA heeft nog altijd wel 11 zetels in de Eerste Kamer. D66 mag dan wel iets hebben gewonnen, maar om wetgeving er makkelijker doorheen te krijgen in de Eerste Kamer is een meerderheid daar wel een must.
De Tweede Kamerformatie wordt gegijzeld door een orgaan dat helemaal niet politiek gekleurd mag zijn en niet echt democratisch is verkozenquote:Op donderdag 13 september 2012 16:37 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het CDA heeft nog altijd wel 11 zetels in de Eerste Kamer. D66 mag dan wel iets hebben gewonnen, maar om wetgeving er makkelijker doorheen te krijgen in de Eerste Kamer is een meerderheid daar wel een must.
Het CDA die oppositie voert is sowieso een ramp. Alsof van Haersma Buma zoiets kan.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:48 schreef NaturalScience het volgende:
Wie zegt dat het CDA en de D66 niet samen met de PVDA en de VVD een coalitie kunnen vormen?
Ik zie het CDA namelijk nog niet echt snel oppositie voeren.
Het kan op zich wel met een D66 die de buffer vormt tussen VVD en het CDA.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:48 schreef NaturalScience het volgende:
Wie zegt dat het CDA en de D66 niet samen met de PVDA en de VVD een coalitie kunnen vormen?
Ik zie het CDA namelijk nog niet echt snel oppositie voeren.
Denk dat hij daar verdomd goed in is, als ik hem aan het begin van de zomer zo zag.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:53 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het CDA die oppositie voert is sowieso een ramp. Alsof van Haersma Buma zoiets kan.
Denk ik ook hoor, hij heeft het iig wel in zich.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:56 schreef Morthill het volgende:
[..]
Denk dat hij daar verdomd goed in is, als ik hem aan het begin van de zomer zo zag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |