Ik ben dus zo iemand die last minute enorm is gaan twijfelen. Ben van origine enorm D66 gericht, zeker toen ze nog wat linkser in het spectrum stonden en kan me nog steeds vinden in de (veelal) humanistische en vrijzinnige grondbeginselen, in het verleden vaak vooral gebracht door iemand als Boris vd Ham (helaas pindakaas, die doet niet meer mee dus) maar vooral zaken als zorg doen me richting 'het linkse' (en dus de PvdA) twijfelen. Dat zijn zaken waarvan ik nu wel erg begin te twijfelen of je die zomaar aan de markt kunt overlaten, gezien de huidige stand van zaken. Daarnaast heb ik er echt te weinig verstand van om er de diepte mee in te gaan. Lastig dus. Ik begin toch te neigen naar 'iets meer collectiviteit' en dat is voor mij een trendbreuk moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:10 schreef TheVulture het volgende:
D66 krijgt morgen weer mijn stem... wel jammer dat er weer een hoop mensen op het laatste moment hun oorspronkelijke D66-stem lijken weg te gooien richting VVD of PVDA ivm de premiersstrijd... daar heb je echt niks aan in mijn ogen!
Eens. Sowieso ben ik geen fan van Pechtold. Het is een goed debater, iemand van de nuance (als hij wil) en dat waardeer ik. Maar hoe hij destijds met de PVV is omgegaan en hoe het nu ook weer gaat, het is gewoon niet mijn 'man'. Maar in principe wél mijn partij. Dus daar kijk ik dan maar even doorheen. Maar ik heb geloof ik nog nooit op Pechtold zelf gestemd (hoe zinloos en leeg zo'n gebaar ook is).quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:18 schreef speknek het volgende:
Alhoewel het ongetwijfeld politiek zal zijn (zeker omdat U draait en u liegt nog niet zo heel lang geleden is), vond ik Van Haersma Buma verrassend sterk vanochtend bij Vandaag de Dag. Die zei dat het hem zo stak dat de verkiezingen en debatten alleen nog maar gingen om de ander proberen neer te halen, te vertellen wat er allemaal wel niet mis was met de ander. En dat is ook een beetje mijn probleem met Pechtold en deze vergelijkingen; het is allemaal dat doen ze fout, dat doen ze fout, maar heel weinig over de keuzes die je zelf wil maken.
Oh wat grappig, die kende ik niet. Kennelijk is Michiel Verkoulen mijn man!quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:26 schreef speknek het volgende:
Zelfde. Deze keer moest ik van wiekiesjij.nl voor Judith Swinkels(?) gaan. Dus eh, go Judith!
Hoe vertegenwoordigt de G500 een generatie? Ik voel me bijna beledigd dat ik met die idioten op 1 hoop gegooid word.quote:Maar ik zie signalen in het feit dat we aan de ene kant de G500 hebben, en aan de andere kant 50-Plus hebben. Dat zijn twee generaties die zeggen: als de traditionele partijen niet meer leveren en geen rekening houden met ons, dan beginnen we voor onszelf.
Vier jaar is ook erg goed om beleid op te maken want je kunt als de VVD en D'66 alleen kijken naar structureel economisch beleid maar je kunt ook beleid maken dat ook rekening houdt met de effecten van de economische cyclus. Die combinatie is altijd beter want de realiteit is dat je naast structurele ook cyclische effecten hebt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:08 schreef Morthill het volgende:
En je laat perfect zien wat er mis is met democratie, we kunnen onmogelijk vooruit kijken. Vier jaar is niks om goed beleid te maken, maar het is het enige waar we naar kijken als we stemmen.
quote:
Wat snap je er niet aan? Is in principe gewoon het subsidiariteitsbeginsel. Als het beleid in Den Haag gemaakt kan worden dan doe je dat in Den Haag, overstijgen de problemen de nationale grenzen dan zal Brussel het beleid moeten maken.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:50 schreef Morthill het volgende:
De crisis moet bestreden worden in Brussel / Den Haag maar dat kan alleen in Den Haag / Brussel?
Ik snap de banner niet
Juist. Zo gaat het met gemeenten/provincies/tweede kamer ook. In principe zo dicht mogelijk bij de burger dingen regelen, tenzij overkoepelend beleid grote voordelen oplevert. Een mondiale crisis los je echt niet in je eentje op.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wat snap je er niet aan? Is in principe gewoon het subsidiariteitsbeginsel. Als het beleid in Den Haag gemaakt kan worden dan doe je dat in Den Haag, overstijgen de problemen de nationale grenzen dan zal Brussel het beleid moeten maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |