abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116380415
De Slankreeks

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)s-als-konijnensport/

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
  Vis een optie? dinsdag 4 september 2012 @ 13:05:04 #2
70532 loveli
N
pi_116380772
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:24 schreef Tinkepink het volgende:
Pek en veren opmerking: ik ben geen student en eet wel plofkip. Ben ik nu een slecht mens?
Kun je het onderbouwen? :+

Ik eet deze week ook plofkip.
crap in = crap out
pi_116380888
Neeeeeeee ik heb de plofkip discussie gemist!

Tink tssss jij ev0l woman :{w
  Vis een optie? dinsdag 4 september 2012 @ 13:11:27 #4
70532 loveli
N
pi_116380940
Je hebt de "student-excuus"-discussie gemist, de plofkip was nog niet op gang.
crap in = crap out
pi_116380965
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:11 schreef loveli het volgende:
Je hebt de "student-excuus"-discussie gemist, de plofkip was nog niet op gang.
Excuus neger had ik van gehoord, maar excuus-student?
pi_116380969
Eindelijk lunchtijd :9
pi_116380988
mbt tot het artikel over biologisch niet gezonder: http://hgroen.wordpress.c(...)ent-de-norm-te-zijn/

:)
pi_116381028
Pfoe warm hier op stage
Worry is a misuse of imagination
pi_116381033
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:12 schreef Perruche het volgende:

[..]

Dat ben ik >:) Ik eet onschuldige kippen en groenten omdat ik de verkeerde prioriteiten stel harhar })
pi_116381050
o haiz! Lekkere discussie weer :P Denk dat MC nog wel een keer nadenkt voor hij dit relateert aan zijn student zijn :D

Ik zit weer in een experimentele fase met eten, dus de komende tijd probeer ik zoveel mogelijk biologisch te eten (had ik al gezegd hoe belachelijk duur vlees is?! :') ) en lactose en gluten zijn ook een nono de komende weken.

Kijken of ik me beter ga voelen of dat er andere merkbare verschillen zijn (konijnentanden, groen haar...je weet immers maar nooit :Y) )

Mijn lief blijft wel aan de plofkippies, want ik wil 't gewoon niet betalen wat wij dan kwijt zijn aan boodschappen. En 't boeit hem minder dan mij.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_116381070
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:12 schreef Perruche het volgende:

[..]

vergeet de excuus allochtoon niet :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_116381092
Lijstjes update:
O: dubbele bth pindakaas
T: banaan
L: nasi, sperzierboontjes, kip, satesaus, acar, kroepoek
T; 150 ml yoghurt met nootjes (walnoten, amandelens) en honing
B: 2x20 minuten fietsen
D: laksa (currysoep) met gekookt ei, kai lan en noodles en thaise basilicum
S: 6,5 km hardlopen
T: meloen denk ik
pi_116381130
En Tink, ik vind je best aardig hoor, maar ik kom geen kip bij je eten ;)
pi_116381131
Bleuh, had een lunchdate met de Duutser. Hij begreep een opmerking van me verkeerd, en werd daar heel boos om, en ik werd heel erg boos om zijn reactie. We hebben het uitgepraat, maar ik ben nog steeds zo boos. Niet op hem, maar op de situatie. Dus, lunch ging niet door en ik ben maar naar huis gegaan, en zo een poging doen om verder te werken. Wat een kutdag.

En nogmaals, want ik voel me niet goed begrepen, behalve door loveli, de discussie ging me niet om plofkip of geen plofkip, maar het student zijn als excuus gebruiken. Alls mc had getypt dat hij het geld er niet voor over had had ik niets gezegd.
pi_116381222
Jagar, het komt door die fietssleutels in de rivier. Niet te veel moeilijke dingen beginnen vandaag bespreken dan maar!
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:18 schreef MarMar het volgende:
En Tink, ik vind je best aardig hoor, maar ik kom geen kip bij je eten ;)
Oh hier haak ik even in. Want hoe netjes ik ook mijn eigen eten koop, als ik bij mensen ga eten eet ik gewoon wat de pot schaft. Vind niet dat ik mensen lastig hoef te vallen met mijn netjes eten gezever. Zeker niet als ik weet dat ze bijv. niet zo creatief zijn in de keuken (alhoewel ik dan ze liever uitnodig om bij mij te eten) of als ze geen groot budget hebben.
pi_116381288
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Bleuh, had een lunchdate met de Duutser. Hij begreep een opmerking van me verkeerd, en werd daar heel boos om, en ik werd heel erg boos om zijn reactie. We hebben het uitgepraat, maar ik ben nog steeds zo boos. Niet op hem, maar op de situatie. Dus, lunch ging niet door en ik ben maar naar huis gegaan, en zo een poging doen om verder te werken. Wat een kutdag.

En nogmaals, want ik voel me niet goed begrepen, behalve door loveli, de discussie ging me niet om plofkip of geen plofkip, maar het student zijn als excuus gebruiken. Alls mc had getypt dat hij het geld er niet voor over had had ik niets gezegd.
dat weten we toch maar plofkippen zijn nou eenmaal een discussiepunt :)

En sterkte vandaag :* Heb je nu wel wat gegeten? En zet thuis ff een therapeutisch kopje thee, dat helpt vast ook wel een beetje c_/
  Vis een optie? dinsdag 4 september 2012 @ 13:23:45 #17
70532 loveli
N
pi_116381294
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:15 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dat ben ik >:) Ik eet onschuldige kippen en groenten omdat ik de verkeerde prioriteiten stel harhar })
Neem een voorbeeld aan sigme, die eet ten minste de schuldige op.
crap in = crap out
pi_116381308
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:21 schreef Perruche het volgende:
Oh hier haak ik even in. Want hoe netjes ik ook mijn eigen eten koop, als ik bij mensen ga eten eet ik gewoon wat de pot schaft. Vind niet dat ik mensen lastig hoef te vallen met mijn netjes eten gezever. Zeker niet als ik weet dat ze bijv. niet zo creatief zijn in de keuken (alhoewel ik dan ze liever uitnodig om bij mij te eten) of als ze geen groot budget hebben.
^^

En wie zegt dat Tink je te eten uit zo nodigen. Assumption is the mother of all fuckups.
  Vis een optie? dinsdag 4 september 2012 @ 13:25:25 #19
70532 loveli
N
pi_116381336
Jag, heb je een oude geluidsbox? Speaker eruit slopen, touwtje eraan en sleutels vissen.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 4 september 2012 @ 13:25:46 #20
70532 loveli
N
pi_116381346
En nog een *O* voor kwak!
crap in = crap out
pi_116381349
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:18 schreef Jagärtrut het volgende:

En mijn gedachte was: ik heb niet genoeg geld voor biologisch omdat ik student ben en niet nog meer kan gaan werken.

Andersom kan ik ook zeggen: geef je geld aan goede doelen? En zo ja, waarom niet het dubbele? En dan kan ik zeggen dat je verkeerde prioriteiten stelt als je dat niet doet.. Het kwam op mij nogal als een aanval over en dat ik er niet over nadenk. En als ik denk dat ik gelijk heb kan ik behoorlijk eigenwijs zijn. Maar dat hadden jullie waarschijnlijk al gemerkt.
pi_116381360
oh en ik ben giga geminderd met koffie, ik zit nu aan 2 koppen koffie per dag ipv vééééééél meer dan dat O-)

En biologisch kip experiment: voor het bakken 270 gram, na het bakken 250 gram.
Ik moet alleen nog ff een plofkippie pakken van lief en hetzelfde bakexperiment doen :Y)

/liefdagboek
pi_116381392
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:21 schreef Perruche het volgende:
Jagar, het komt door die fietssleutels in de rivier. Niet te veel moeilijke dingen beginnen vandaag bespreken dan maar!

[..]

Mwach, als mensen bij mij komen eten en ik weet dat ze vegetarisch of veganistisch of biologisch of halal prefereren, zorg ik ervoor dat ze dat krijgen :)
Ik vind dat je best wat principes mag hebben, lastig vallen doe je niet als je dan zegt, prima dat dat jouw keuze is, maar dan eet ik ff thuis.
Imho.
  Vis een optie? dinsdag 4 september 2012 @ 13:29:35 #24
70532 loveli
N
pi_116381439
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:25 schreef the85mc het volgende:

[..]

En mijn gedachte was: ik heb niet genoeg geld voor biologisch omdat ik student ben en niet nog meer kan gaan werken.

Andersom kan ik ook zeggen: geef je geld aan goede doelen? En zo ja, waarom niet het dubbele? En dan kan ik zeggen dat je verkeerde prioriteiten stelt als je dat niet doet.. Het kwam op mij nogal als een aanval over en dat ik er niet over nadenk. En als ik denk dat ik gelijk heb kan ik behoorlijk eigenwijs zijn. Maar dat hadden jullie waarschijnlijk al gemerkt.
Behalve het bijvoegelijk naamwoord verkeerde is dat ook zo. Ik geloof dat niemand heeft gezegd dat je verkeerde prioriteiten stelde.
crap in = crap out
pi_116381462
Nou, even de plofbietjes in de oven zetten :9
Ja doei.
pi_116381464
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:25 schreef the85mc het volgende:

[..]

Maar je leest ook niet goed. Het gaat me niet over je prioriteiten. Dat maakt me geen zak uit. Het gaat me erom dat je de vergelijking maakt student=niet biologisch eten. En dat biologische eten maakt me niet uit. Eht niet. Als je dit had gezegd in een situatie van ik ga niet zeilen/mountainbiken/met dat meisje uit, want student was ik er nog over gevallen. Je laat het namelijk klinken alsof studenten een speciaal soort mensen zijn, en dat is niet zo. Dat je er geen geld voor over hebt snap ik heel goed. Ik vaak ook niet.

Maar goed, laten we erover ophouden. Ik heb een kutdag dus ik typ niet zo netjes als ik normaal doe, en ik heb dit nu al drie keer gezegd.
pi_116381722
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:23 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

dat weten we toch maar plofkippen zijn nou eenmaal een discussiepunt :)

En sterkte vandaag :* Heb je nu wel wat gegeten? En zet thuis ff een therapeutisch kopje thee, dat helpt vast ook wel een beetje c_/
En anders wil een tukkie ook nog wel eens helpen. Of een stuk hardlopen. Of lekker je frustratie en irritatie eruit gooien in de sportschool. :)

Mijn score van zojuist op de markt:
- aardbeien
- frambozen
- appels
- vijgen
- gestoomde zalm
- gerookte zalm.
*)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  dinsdag 4 september 2012 @ 13:39:44 #28
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116381744
Oh, en ik geef ook niet aan (landelijke) goede doelen. Uit principe. Zo, hebben we die discussie ook weer gehad.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_116381771
To plof or not to plof :O
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  dinsdag 4 september 2012 @ 13:41:41 #30
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116381798
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:39 schreef Tinkepink het volgende:
Oh, en ik geef ook niet aan (landelijke) goede doelen. Uit principe. Zo, hebben we die discussie ook weer gehad.
Nee, hiermee kun je er 1 beginnen :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_116381863
Henk jij healthmachine! Lekker man, markt. Was je in je lunchpauze gegaan?

quote:
Getting ev0l0r by the minute! ;)

Ik geef alleen aan KWF. Wat mijn motivatie daarvoor was weet ik ook niet meer :').
  dinsdag 4 september 2012 @ 13:45:30 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116381892
quote:
_O-.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 4 september 2012 @ 13:46:15 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116381916
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:44 schreef Perruche het volgende:
Henk jij healthmachine! Lekker man, markt. Was je in je lunchpauze gegaan?

[..]

Ik geef alleen aan KWF. Wat mijn motivatie daarvoor was weet ik ook niet meer :').
Daar zou ik wel een motivatie voor kunnen bedenken.

Ik geef ook niet aan goede doelen :@.
Niet meer actief op Fok!
pi_116381928
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:44 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik geef aan praktisch iedere collectant die aan de deur komt. Nu ben ik bijzonder weinig thuis, dus ik zie er niet zoveel. >:O

Verder verdien ik mijn karmapunten door te wandelen met verstandelijk gehandicapten (gister ging ik even een blik cannellini bonen halen tijdens het wandelen en dat vonden ze toch een partij grappig! :D) en door me in te zetten voor een stichting in Madagascar. :)
En door de staat rente te laten trekken op mijn belastinggeld wat ik nog terug ga krijgen maar waarvoor ik eerst nog mijn aangifte moet invullen. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_116381975
Ik geef alleen eenmalig iets, als het goed voelt. Zo heb ik vorige week twintig euro over gemaakt naar een gorilla conservatie park in oost Congo, waarbij ze dat geld gaan gebruiken om de rangers en dorpelingen te beschermen tegen geweld...
pi_116382002
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik geef aan praktisch iedere collectant die aan de deur komt. Nu ben ik bijzonder weinig thuis, dus ik zie er niet zoveel. >:O

Verder verdien ik mijn karmapunten door te wandelen met verstandelijk gehandicapten (gister ging ik even een blik cannellini bonen halen tijdens het wandelen en dat vonden ze toch een partij grappig! :D) en door me in te zetten voor een stichting in Madagascar. :)
En door de staat rente te laten trekken op mijn belastinggeld wat ik nog terug ga krijgen maar waarvoor ik eerst nog mijn aangifte moet invullen. :P
:D hahaha karmapunten. Ik denk dat ik bijzonder weinig karmapunten heb. Vroegah zat ik bij een vrijwilligersorganisatie maar dat is ook wel weer klaar. Eens zien:
- KWF
- daklozenkrant + eten kopen voor hen als ik ze zie
- uh
- ...

Maar ik ben wel lief *O* meestal dan.
  dinsdag 4 september 2012 @ 13:49:41 #37
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116382035
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:41 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Nee, hiermee kun je er 1 beginnen :+
Ik rust mijn kaas :D
pi_116382042
Oeh nu gaan we allemaal opnoemen hoe goed en maatschappelijk verantwoord we bezig zijn :9
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_116382148
:o Dat was een backfire die ik niet aanzag komen. Wilde niet een discussie over goede doelen starten. Ik ben echt in een topic vernaggel modus vandaag geloof ik.
pi_116382181
85mc :') het is gewoon de maandelijkse cyclus van dit topic :') over een tijdje gaat men weer over op een carb of low-carb discussie :) :z trek het je niet zo aan. Gewoon niet meedoen als je er geen zin in hebt! :P
Ja doei.
  Vis een optie? dinsdag 4 september 2012 @ 13:57:57 #41
70532 loveli
N
pi_116382283
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:53 schreef the85mc het volgende:
:o Dat was een backfire die ik niet aanzag komen. Wilde niet een discussie over goede doelen starten. Ik ben echt in een topic vernaggel modus vandaag geloof ik.
Go with the flow. Aan welke doelen geef jij en waarom niet het dubbele?
crap in = crap out
pi_116382302
* MarMar gniffelt
  dinsdag 4 september 2012 @ 13:59:27 #43
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116382342
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:57 schreef loveli het volgende:

[..]

Give ALL the moneh!

Ik heb haring op :7 En nu kauwgom :+ Zometeen thee c_/ </coolstorybro>
pi_116382360
O+ haring O+ dat mis ik écht!
Ja doei.
pi_116382363
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:57 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik geef in natura :P
  Vis een optie? dinsdag 4 september 2012 @ 14:03:18 #46
70532 loveli
N
pi_116382449
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:00 schreef the85mc het volgende:

[..]

...maar geen antwoord op de vraag ;(
crap in = crap out
  dinsdag 4 september 2012 @ 14:04:04 #47
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116382482
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:00 schreef the85mc het volgende:

[..]

:') mental image van iemand die bij Amnesty International aan de balie staat en zegt: "Ik zou je geven :7 " :')
pi_116382540
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:04 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

:') mental image van iemand die bij Amnesty International aan de balie staat en zegt: "Ik zou je geven :7 " :')
Ik wilde het niet zeggen _O-
  dinsdag 4 september 2012 @ 14:07:04 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116382578
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:04 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

_O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_116382920
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:03 schreef loveli het volgende:

[..]

...maar geen antwoord op de vraag ;(
Ja zeg, ik ben sinterklaas niet. Die heeft z'n zak nooit leeg. /foute grappen modus off..

Ik geef bloed, maar een liter per keer wordt toch wel wat te veel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')