Kun je het onderbouwen?quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:24 schreef Tinkepink het volgende:
Pek en veren opmerking: ik ben geen student en eet wel plofkip. Ben ik nu een slecht mens?
Excuus neger had ik van gehoord, maar excuus-student?quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:11 schreef loveli het volgende:
Je hebt de "student-excuus"-discussie gemist, de plofkip was nog niet op gang.
Dat ben ikquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:12 schreef Perruche het volgende:
[..]
Excuus neger had ik van gehoord, maar excuus-student?
vergeet de excuus allochtoon nietquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:12 schreef Perruche het volgende:
[..]
Excuus neger had ik van gehoord, maar excuus-student?
Oh hier haak ik even in. Want hoe netjes ik ook mijn eigen eten koop, als ik bij mensen ga eten eet ik gewoon wat de pot schaft. Vind niet dat ik mensen lastig hoef te vallen met mijn netjes eten gezever. Zeker niet als ik weet dat ze bijv. niet zo creatief zijn in de keuken (alhoewel ik dan ze liever uitnodig om bij mij te eten) of als ze geen groot budget hebben.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:18 schreef MarMar het volgende:
En Tink, ik vind je best aardig hoor, maar ik kom geen kip bij je eten
dat weten we toch maar plofkippen zijn nou eenmaal een discussiepuntquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Bleuh, had een lunchdate met de Duutser. Hij begreep een opmerking van me verkeerd, en werd daar heel boos om, en ik werd heel erg boos om zijn reactie. We hebben het uitgepraat, maar ik ben nog steeds zo boos. Niet op hem, maar op de situatie. Dus, lunch ging niet door en ik ben maar naar huis gegaan, en zo een poging doen om verder te werken. Wat een kutdag.
En nogmaals, want ik voel me niet goed begrepen, behalve door loveli, de discussie ging me niet om plofkip of geen plofkip, maar het student zijn als excuus gebruiken. Alls mc had getypt dat hij het geld er niet voor over had had ik niets gezegd.
Neem een voorbeeld aan sigme, die eet ten minste de schuldige op.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:15 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dat ben ikIk eet onschuldige kippen en groenten omdat ik de verkeerde prioriteiten stel harhar
^^quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:21 schreef Perruche het volgende:
Oh hier haak ik even in. Want hoe netjes ik ook mijn eigen eten koop, als ik bij mensen ga eten eet ik gewoon wat de pot schaft. Vind niet dat ik mensen lastig hoef te vallen met mijn netjes eten gezever. Zeker niet als ik weet dat ze bijv. niet zo creatief zijn in de keuken (alhoewel ik dan ze liever uitnodig om bij mij te eten) of als ze geen groot budget hebben.
En mijn gedachte was: ik heb niet genoeg geld voor biologisch omdat ik student ben en niet nog meer kan gaan werken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Bleuh, had een lunchdate met de Duutser. Hij begreep een opmerking van me verkeerd, en werd daar heel boos om, en ik werd heel erg boos om zijn reactie. We hebben het uitgepraat, maar ik ben nog steeds zo boos. Niet op hem, maar op de situatie. Dus, lunch ging niet door en ik ben maar naar huis gegaan, en zo een poging doen om verder te werken. Wat een kutdag.
En nogmaals, want ik voel me niet goed begrepen, behalve door loveli, de discussie ging me niet om plofkip of geen plofkip, maar het student zijn als excuus gebruiken. Alls mc had getypt dat hij het geld er niet voor over had had ik niets gezegd.
Mwach, als mensen bij mij komen eten en ik weet dat ze vegetarisch of veganistisch of biologisch of halal prefereren, zorg ik ervoor dat ze dat krijgenquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:21 schreef Perruche het volgende:
Jagar, het komt door die fietssleutels in de rivier. Niet te veel moeilijke dingen beginnen vandaag bespreken dan maar!
[..]
Oh hier haak ik even in. Want hoe netjes ik ook mijn eigen eten koop, als ik bij mensen ga eten eet ik gewoon wat de pot schaft. Vind niet dat ik mensen lastig hoef te vallen met mijn netjes eten gezever. Zeker niet als ik weet dat ze bijv. niet zo creatief zijn in de keuken (alhoewel ik dan ze liever uitnodig om bij mij te eten) of als ze geen groot budget hebben.
Behalve het bijvoegelijk naamwoord verkeerde is dat ook zo. Ik geloof dat niemand heeft gezegd dat je verkeerde prioriteiten stelde.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:25 schreef the85mc het volgende:
[..]
En mijn gedachte was: ik heb niet genoeg geld voor biologisch omdat ik student ben en niet nog meer kan gaan werken.
Andersom kan ik ook zeggen: geef je geld aan goede doelen? En zo ja, waarom niet het dubbele? En dan kan ik zeggen dat je verkeerde prioriteiten stelt als je dat niet doet.. Het kwam op mij nogal als een aanval over en dat ik er niet over nadenk. En als ik denk dat ik gelijk heb kan ik behoorlijk eigenwijs zijn. Maar dat hadden jullie waarschijnlijk al gemerkt.
Maar je leest ook niet goed. Het gaat me niet over je prioriteiten. Dat maakt me geen zak uit. Het gaat me erom dat je de vergelijking maakt student=niet biologisch eten. En dat biologische eten maakt me niet uit. Eht niet. Als je dit had gezegd in een situatie van ik ga niet zeilen/mountainbiken/met dat meisje uit, want student was ik er nog over gevallen. Je laat het namelijk klinken alsof studenten een speciaal soort mensen zijn, en dat is niet zo. Dat je er geen geld voor over hebt snap ik heel goed. Ik vaak ook niet.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:25 schreef the85mc het volgende:
[..]
En mijn gedachte was: ik heb niet genoeg geld voor biologisch omdat ik student ben en niet nog meer kan gaan werken.
Andersom kan ik ook zeggen: geef je geld aan goede doelen? En zo ja, waarom niet het dubbele? En dan kan ik zeggen dat je verkeerde prioriteiten stelt als je dat niet doet.. Het kwam op mij nogal als een aanval over en dat ik er niet over nadenk. En als ik denk dat ik gelijk heb kan ik behoorlijk eigenwijs zijn. Maar dat hadden jullie waarschijnlijk al gemerkt.
En anders wil een tukkie ook nog wel eens helpen. Of een stuk hardlopen. Of lekker je frustratie en irritatie eruit gooien in de sportschool.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:23 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
dat weten we toch maar plofkippen zijn nou eenmaal een discussiepunt
En sterkte vandaagHeb je nu wel wat gegeten? En zet thuis ff een therapeutisch kopje thee, dat helpt vast ook wel een beetje
Nee, hiermee kun je er 1 beginnenquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:39 schreef Tinkepink het volgende:
Oh, en ik geef ook niet aan (landelijke) goede doelen. Uit principe. Zo, hebben we die discussie ook weer gehad.
Getting ev0l0r by the minute!quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:39 schreef Tinkepink het volgende:
Oh, en ik geef ook niet aan (landelijke) goede doelen. Uit principe. Zo, hebben we die discussie ook weer gehad.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:39 schreef Tinkepink het volgende:
Daar zou ik wel een motivatie voor kunnen bedenken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:44 schreef Perruche het volgende:
Henk jij healthmachine! Lekker man, markt. Was je in je lunchpauze gegaan?
[..]
Getting ev0l0r by the minute!
Ik geef alleen aan KWF. Wat mijn motivatie daarvoor was weet ik ook niet meer.
Ik geef aan praktisch iedere collectant die aan de deur komt. Nu ben ik bijzonder weinig thuis, dus ik zie er niet zoveel.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:44 schreef Perruche het volgende:
[..]
Getting ev0l0r by the minute!
Ik geef alleen aan KWF. Wat mijn motivatie daarvoor was weet ik ook niet meer.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik geef aan praktisch iedere collectant die aan de deur komt. Nu ben ik bijzonder weinig thuis, dus ik zie er niet zoveel.![]()
Verder verdien ik mijn karmapunten door te wandelen met verstandelijk gehandicapten (gister ging ik even een blik cannellini bonen halen tijdens het wandelen en dat vonden ze toch een partij grappig!) en door me in te zetten voor een stichting in Madagascar.
![]()
En door de staat rente te laten trekken op mijn belastinggeld wat ik nog terug ga krijgen maar waarvoor ik eerst nog mijn aangifte moet invullen.
Ik rust mijn kaasquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Nee, hiermee kun je er 1 beginnen
Go with the flow. Aan welke doelen geef jij en waarom niet het dubbele?quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:53 schreef the85mc het volgende:
Dat was een backfire die ik niet aanzag komen. Wilde niet een discussie over goede doelen starten. Ik ben echt in een topic vernaggel modus vandaag geloof ik.
Give ALL the moneh!quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:57 schreef loveli het volgende:
[..]
Go with the flow. Aan welke doelen geef jij en waarom niet het dubbele?
Ik geef in naturaquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:57 schreef loveli het volgende:
[..]
Go with the flow. Aan welke doelen geef jij en waarom niet het dubbele?
quote:
Ik wilde het niet zeggenquote:Op dinsdag 4 september 2012 14:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]mental image van iemand die bij Amnesty International aan de balie staat en zegt: "Ik zou je geven
"
quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]mental image van iemand die bij Amnesty International aan de balie staat en zegt: "Ik zou je geven
"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |