Heb jij enig idee hoe peer-review werkt?quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:07 schreef Lambiekje het volgende:
Het is nog al zo over duidelijk. Hoe slaafs( en dom) is de MSM om dergelijk quatsch over voedsel te durven publiceren. En dan voornamelijk de azijnbode! dat is toch een degelijk krant onder veel intellectuele Nederlander.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:55 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Wat. Een. ONZIN.
[..]
Welke vleesverpakking beweert dat er aspartaam in zit?
Totaal niet. Dan was vast wel opgevallen dat de persoon waar ze nu zo hard BUSTED om roepen de auteur is die zo'n beetje de minste invloeg heeft gehad op de paperquote:Op maandag 10 september 2012 11:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Heb jij enig idee hoe peer-review werkt?
Ik wacht nog steeds op een antwoord van jou trouwens:
[..]
Deels wel.quote:Op maandag 10 september 2012 11:38 schreef ATuin-hek het volgende:
"Honest, chemical free food." Wauw, hoe doe je dat? Leef je dan direct van zonlicht of zo?
dat is simpel : NIETquote:Op maandag 10 september 2012 11:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Heb jij enig idee hoe peer-review werkt?
Weet ik veel ik heb in de schappen zien liggen bij de Jumbo. Je denkt toch niet dat het ik koop.quote:Ik wacht nog steeds op een antwoord van jou trouwens:
[..]
OK, je hebt dus geen idee hoe het werkt.quote:Op maandag 10 september 2012 14:05 schreef Lambiekje het volgende:
dat is simpel : NIET
Ghostwriting. Zonder maar ook een letter te lezen handtekening onder en klaar. Peer-review is een walgelijk misplaatste "integriteit" van de inmiddels totaal gecorrumpeerde wetenschap.
Ah ja.quote:Weet ik veel ik heb in de schappen zien liggen bij de Jumbo. Je denkt toch niet dat het ik koop.
Op papier staat het leuk en integer. Maar de realiteit is anders.quote:Op maandag 10 september 2012 14:08 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
OK, je hebt dus geen idee hoe het werkt.
Prima, maar ga ff niet de expert uithangen.
Blijf je maar in je worteltjestaart (vies hè!) verstopt. Er wordt in meer producten dan je lief is aspartaam verwerkt.quote:[..]
Ah ja.
Jij beweert, ik vraag bewijs, jij claimt het niet te weten.
Goed argument!
Misschien moet je even je heil ergens anders zoeken. Trietse manier van discussiëren.
Ik herhaal:quote:Op maandag 10 september 2012 14:16 schreef Lambiekje het volgende:
Op papier staat het leuk en integer. Maar de realiteit is anders.
Diederik Stapels werk heeft onomstotelijk bewezen dat peer-review. op zijn zachts gezetgd niet werkt.
Ik weet uit eigen ervaring hoe peer-review werkt en hoe kritisch er naar resultaten gekeken worden.quote:Op maandag 10 september 2012 14:08 schreef Worteltjestaart het volgende:
OK, je hebt dus geen idee hoe het werkt.
Prima, maar ga ff niet de expert uithangen.
Ten eerste, als je niet normaal (niet ad-hominem) kunt discussiëren is het al triest met je gesteld.quote:Blijf je maar in je worteltjestaart (vies hè!) verstopt. Er wordt in meer producten dan je lief is aspartaam verwerkt.
Nou heb ik 2 weken geleden zelf nog een keer het peer gedeelte van een peer review gedaan. Dat was zeker allemaal nep?quote:Op maandag 10 september 2012 14:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ghostwriting. Zonder maar ook een letter te lezen handtekening onder en klaar. Peer-review is een walgelijk misplaatste "integriteit" van de inmiddels totaal gecorrumpeerde wetenschap.
[..]
Weet ik veel ik heb in de schappen zien liggen bij de Jumbo. Je denkt toch niet dat het ik koop.
Jouw standaard voor waarheid is dat als het in de krochten van Internet staat en je er op geilt dat het waar is.quote:Op maandag 10 september 2012 14:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Vandaar dat ik liever nederlandse kastomaten eet dan israelische biologischequote:Op maandag 10 september 2012 20:59 schreef popolon het volgende:
Hoe dichter bij huis het eten groeit hoe beter het is en smaakt. Maar dat lijkt me logisch. Mijn brocoli hoeft toch echt niet van 2000 km verderop te komen.
quote:Environmental consequences are mounting. In an effort to fight these super problems, farmers are using more toxic pesticides and herbicides on our food. A chief science consultant at the Organic Center said farmers applied 318 million more pounds of pesticides over the first 13 years of commercial GE crop production (1996-2008), as a direct result of planting genetically engineered seeds.
En je vreet 6 maanden per jaar kool?quote:Op maandag 10 september 2012 21:11 schreef popolon het volgende:
Dan moet je dat zeker doen, ik haal biologisch spul van de lokale markt/boerderijen zoveel als ik kan. En heb m'n eigen mini-groententuin.
Van de gelinkte bronnen in de eerste link kun je inderdaad niet zeggen dat ze volledig op lucht gebaseerd zijn. Maar 4 van de 6 aangehaalde bron in het eerste artikel zijn wel van dubieuze wetenschappelijke impact, 2 zijn iets meer 'mainstream'. Je kunt de wetenschappelijke literatuurbronnen niet 1-op-1 m,et elkaar vergelijken.quote:Op dinsdag 11 september 2012 00:31 schreef Novacek het volgende:
Hier twee topics voor je:
• magenetron slecht voor voedsel
• magenetron niet slecht voor voedsel
Beide hebben links naar wetenschappelijke artikelen voor onderbouwing.
Een beetje gezond verstand is voldoende, en als je een klein beetje meer achtergrond wilt kun je even op Wikipedia kijken wat een magnetron doet; die doet niet meer dan precies díe frequentie over je eten uitzenden waardoor lokaal water warmer wordt. Niets meer en niets minder.quote:Daar ik geen wetenschapper ben kan je van mij niet verwachten dat ik een keuze
kan maken tussen wel of niet een magnetron. Hoe moet ik nu de keuze maken?
Daarom is het voor vrijwel iedereen ondoenlijk om een goed onderbouwde keuze te maken.quote:Ik geloof niet zomaar een of ander forum/website. Het moet een geldige wetenschappelijke
bron zijn. Wat nu als beide het tegengestelde beweren?
Lambiekje kiest een kant en is blind voor onderbouwde kritiek.quote:Jij Lambiekje kiest gewoon een kant en gelooft in het slechte van de overheid/bedrijven/mens.
Ik geloof helemaal niets totdat ik het zeker weet.
Kunnen ook biologische bestrijdingsmiddelen opzitten. Die net zo giftig zijn,quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:37 schreef thenxero het volgende:
Het hele punt van biologische groenten is toch dat er geen bestrijdingsmiddelen opzitten? Maar daar hoor je ze niet over.
Ik begreep dat allerlei koperverbindingen mogen worden gebruikt en dat het dan nog steeds binnen de normering valt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 07:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kunnen ook biologische bestrijdingsmiddelen opzitten. Die net zo giftig zijn,
Hebben ze nog iets over de smaak van biologisch voedsel geschreven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |