Biologische groenten krijgen geen bestrijdingsmiddelen? Think again. Er worden organische pesticiden gebruikt. Je denkt toch niet dat insecten de groenten overslaan omdat ze organisch gekweekt worden? Sterker nog, één van de organische pesticiden die gebruikt wordt is rotenon, een stof die dezelfde symptomen veroorzaakt als Parkinson.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:37 schreef thenxero het volgende:
Het hele punt van biologische groenten is toch dat er geen bestrijdingsmiddelen opzitten? Maar daar hoor je ze niet over.
E150, pure gifquote:Op dinsdag 4 september 2012 10:40 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Er zijn ook plenty biologische E-nummers, dat weet je?
Maar het is Natuurlijkquote:Op dinsdag 4 september 2012 10:43 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Biologische groenten krijgen geen bestrijdingsmiddelen? Think again. Er worden organische pesticiden gebruikt. Je denkt toch niet dat insecten de groenten overslaan omdat ze organisch gekweekt worden? Sterker nog, één van de organische pesticiden die gebruikt wordt is rotenon, een stof die dezelfde symptomen veroorzaakt als Parkinson.
Dat dacht ik.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:43 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Biologische groenten krijgen geen bestrijdingsmiddelen? Think again. Er worden organische pesticiden gebruikt. Je denkt toch niet dat insecten de groenten overslaan omdat ze organisch gekweekt worden? Sterker nog, één van de organische pesticiden die gebruikt wordt is rotenon, een stof die dezelfde symptomen veroorzaakt als Parkinson.
Precies, net als botulisme, curare en asbest.quote:
Zoals ik al zei, hoe houden de kwekers de insecten en ander ongedierte anders van de planten af?quote:
Jij weet dat?!?! Shit, nu is de geest uit de fles..quote:
Álles is gif. Of niets.quote:
OK.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:51 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Álles is gif. Of niets.
Jouw opmerking is zonder duiding waardeloos.
Wat is de LD50 van E150 eigenlijk?quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:51 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Álles is gif. Of niets.
Jouw opmerking is zonder duiding waardeloos.
Door er natuurlijke vijanden neer te zetten van het ongedierte.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:48 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, hoe houden de kwekers de insecten en ander ongedierte anders van de planten af?
Klopt, dat is ook een methode die gebruikt wordt, maar ook door het gebruik van 'organische' pesticiden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:53 schreef thenxero het volgende:
[..]
Door er natuurlijke vijanden neer te zetten van het ongedierte.
Je snapt het niet hè?quote:
Er is niet één E150.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:53 schreef Snapcount2 het volgende:
Wat is de LD50 van E150 eigenlijk?
Rotenon is toch verboden? Ik dacht zelfs in heel Europa. Of is dat alleen bij bijennteelt?quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Je snapt het niet hè?
Laat wetenschap maar aan gekwalificeerde mensen over en weerhoud je van opmerkingen die je niet kunt staven.
[..]
Er is niet één E150.
Wel is voor de E150-nummers een ADI weergegeven tot ~150 mg/kg. Succes om dat op 1 dag binnen te krijgen...
Hey, ik doe een PhDquote:Op dinsdag 4 september 2012 10:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Je snapt het niet hè?
Laat wetenschap maar aan gekwalificeerde mensen over en weerhoud je van opmerkingen die je niet kunt staven.
[..]
Er is niet één E150.
Wel is voor de E150-nummers een ADI weergegeven tot ~150 mg/kg. Succes om dat op 1 dag binnen te krijgen...
OF hij/zij was sarcastisch...quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:19 schreef Worteltjestaart het volgende:
Desondanks doet jouw post geloven dat je niet weet wat vergif is. En hoe je dat bepaalt en classificeert.
Sinds 2008 verboden, zelfs in de niet Biologische sector.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:43 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Naja, ik studeer de economie van biotech bedrjven, dus inhoudelijk weet ik niet veel van E-nummersquote:Op dinsdag 4 september 2012 11:31 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dan heb ik het verkeerd geinterpreteerd, in dat geval excuses
Dus wat voor organische pesticiden worden er nu nog gebruikt? En wat zijn de gezondheidsrisico's daarvan vergeleken met chemische pesticiden?quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:31 schreef BertV het volgende:
[..]
Sinds 2008 verboden, zelfs in de niet Biologische sector.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
en als er e-coli op je rookworsten zit moet je een slager zoeken die de worst niet gebruikt als anaaldildo![]()
quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:35 schreef Zith het volgende:
Naja, ik studeer de economie van biotech bedrjven, dus inhoudelijk weet ik niet veel van E-nummers![]()
Wat is het verschil tussen een organisch en een chemisch pesticide?quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:37 schreef thenxero het volgende:
Dus wat voor organische pesticiden worden er nu nog gebruikt? En wat zijn de gezondheidsrisico's daarvan vergeleken met chemische pesticiden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |