Mee eens.quote:Op maandag 3 september 2012 23:17 schreef kingmob het volgende:
[edit] Al heb ik liever PvdA de grootste momenteel, een premier belonen voor zo'n rampkabinet moeten we niet ook dit decennium blijven volhouden![]()
Dat ging over een ministerspost, niet over coalities. Als hij niet de grootste wordt dan gaat hij wel met de coalitie meedoen, maar blijft zelf in de kamer zitten, en schuift iemand anders naar voren als vice-premier.quote:Op maandag 3 september 2012 23:33 schreef outtayourleague het volgende:
Vraag is een beetje of dat lukt als PvdA niet de grootste wordt. Samsom heeft zelf gisteren nog gezegd dat hij in geen enkel kabinet gaat zitten dat niet zijn naam draagt. Meen mij te herinneren dat Bos in Balkenende III ook een hoop kritiek heeft gekregen omdat de pvda niet de premier leverde. Hoe recht zal Samsom zijn rug houden?
Maar even goed: Paars
HIJ niet, de PvdA WEL... Begrijpend lezen te moeilijk voor je ofzoquote:Op maandag 3 september 2012 23:33 schreef outtayourleague het volgende:
Vraag is een beetje of dat lukt als PvdA niet de grootste wordt. Samsom heeft zelf gisteren nog gezegd dat hij in geen enkel kabinet gaat zitten dat niet zijn naam draagt. Meen mij te herinneren dat Bos in Balkenende III ook een hoop kritiek heeft gekregen omdat de pvda niet de premier leverde. Hoe recht zal Samsom zijn rug houden?
Maar even goed: Paars
Welke vorige keer? In Paars I en II was de PvdA de grootste partij hoor? Of wil je zeggen dat ondanks dat VVD het meest in de melk te brokkelen had?quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:43 schreef remlof het volgende:
Ik ben wel voor Paars III, mits er geen VVD-beleid wordt uitgevoerd zoals de vorige keer.
Paars kan toch prima met Samsom in de Kamer?quote:Op maandag 3 september 2012 23:33 schreef outtayourleague het volgende:
Vraag is een beetje of dat lukt als PvdA niet de grootste wordt. Samsom heeft zelf gisteren nog gezegd dat hij in geen enkel kabinet gaat zitten dat niet zijn naam draagt.
Je bedoelt de rechtse kiezer neem ik aan? Anders snap ik deze zin niet.quote:Op dinsdag 4 september 2012 03:29 schreef Tchock het volgende:
Voor een linkse kiezer die vindt dat D66/PvdA/SP/GL ons land naar de afgrond gaat helpen is Paars verreweg de beste keuze, lijkt me.
Ook alleen als het uitkomt. De weigerambtenaar mag gewoon blijven. En het kabinet viel vroeg genoeg voor ze om een serieuze discussie over abortus uit de weg te kunnen gaan. Het wordt meer en meer een conservatieve club die eerder de voormalige CDA-stemmer wil lokken dan liberale kiezers.quote:Op maandag 3 september 2012 23:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ze zijn zeker liberaal op belangrijke ethische punten.
Ach ditmaal was de VVD de grootste in Rutte-1 en dan krijg je ook zwakke excuses waarom het beleid zo afwijkt van de programma's op voorhandquote:Op dinsdag 4 september 2012 03:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Welke vorige keer? In Paars I en II was de PvdA de grootste partij hoor? Of wil je zeggen dat ondanks dat VVD het meest in de melk te brokkelen had?
Inderdaad, een Bolkensteintje doen, gewoon oppositie voeren tegen je eigen kabinet vanuit de kamer. Kan erg interessant worden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Paars kan toch prima met Samsom in de Kamer?
Ik denk dat de VVD straks weinig te willen heeft en sowieso overgeleverd is aan de PvdA.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:19 schreef 99.999 het volgende:
De VVD wil dit liever niet, de andere partijen krijg je wel zo ver.
Allicht maar dan nog zullen ze vermoedelijk eerst nog uitgebreid gaan onderhandelen met de SP voor ze Paars als serieuze optie willen zien. Het Paarse beleid druist vrij stevig in tegen alles waar de huidige VVD voor staat.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat de VVD straks weinig te willen heeft en sowieso overgeleverd is aan de PvdA.
De VVD van nu, is niet meer de partij waar ik nog enige sympathie voor op kon brengen, uit de jaren '90.quote:Op maandag 3 september 2012 23:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Lol, de VVD liberaal?
Alleen in economische zin zijn zij nog liberaal, maar ook dat is slechts in het voordeel van enkelen.
De VVD zal heel wat moeten bijdraaien willen ze overeenstemming kunnen bereiken denk ik.
Over zaken als ontslagrecht en beperking WW duur zullen ze het zo eens zijn denk ik, maar op zaken als beperking van de HRA, legalisering softdrugs, criminaliteit, strenger straffen, en verregaande beperking van privacy, het tegengaan van files, etc. daarin is de VVD tegenwoordig zeer conservatief en staan ze mijlenver van D'66 en de PvdA.
Dus ik ben reuze benieuwd hoe een regeerakkoord van een eventuele Paarse coalitie eruit zou komen te zien.
Paars hoeft voor de kiezers van de PvdA helemaal niet verkeerd te zijn. Het alternatief is helemaal over rechts.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:48 schreef MakkieR het volgende:
Denk dat de PVDA stemmer hier niet blij mee zal zijn, maar wat kan Samson dat schelen, deze kiezers zijn toch onbetrouwbare randdebielen:)
Ik vermoed eigenlijk dat de VVD als een blad aan een boom draait als het er op aan komt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Allicht maar dan nog zullen ze vermoedelijk eerst nog uitgebreid gaan onderhandelen met de SP voor ze Paars als serieuze optie willen zien. Het Paarse beleid druist vrij stevig in tegen alles waar de huidige VVD voor staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |