Eh ja, ik bedoelde natuurlijk realistisch mét de PvdA.quote:Op maandag 3 september 2012 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Uhhh, De PvdA leverde de premier onder Paars I en II
De VVD is zeker niet (meer) liberaal, maar conservatief...quote:Op maandag 3 september 2012 23:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Lol, de VVD liberaal?
Alleen in economische zin zijn zij nog liberaal, maar ook dat is slechts in het voordeel van enkelen.
De VVD zal heel wat moeten bijdraaien willen ze overeenstemming kunnen bereiken denk ik.
Over zaken als ontslagrecht en beperking WW duur zullen ze het zo eens zijn denk ik, maar op zaken als beperking van de HRA, legalisering softdrugs, criminaliteit, strenger straffen, en verregaande beperking van privacy, het tegengaan van files, etc. daarin is de VVD tegenwoordig zeer conservatief en staan ze mijlenver van D'66 en de PvdA.
Dus ik ben reuze benieuwd hoe een regeerakkoord van een eventuele Paarse coalitie eruit zou komen te zien.
quote:Op maandag 3 september 2012 23:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die puinhopen zijn slechts een beetje rommel vergeleken bij de puinhopen van populistisch rechts.
Dat is waar, bijna een understatement.quote:Op maandag 3 september 2012 23:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die puinhopen zijn slechts een beetje rommel vergeleken bij de puinhopen van populistisch rechts.
VVD/SP/CU/50+ is ook mogelijk, weet niet of dat nu ook nog zo is, denk het niet meer.quote:Op maandag 3 september 2012 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Denk eens even GOED na en ga ff rekenen.. Welke (realistische) coalities zijn mogelijk ZONDER de PvdA?? En dat meen ik serieus: ga rekenen en denk na...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Maar dat vroeg ik nietquote:Op maandag 3 september 2012 23:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Eh ja, ik bedoelde natuurlijk realistisch mét de PvdA.
Ze zijn zeker liberaal op belangrijke ethische punten.quote:Op maandag 3 september 2012 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
De VVD is zeker niet (meer) liberaal, maar conservatief...
Ik zie veel coalities met de PvdA.quote:Op maandag 3 september 2012 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar dat vroeg ik niet![]()
Try again
Tot de SGP ze aan een meerderheid kan helpenquote:Op maandag 3 september 2012 23:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ze zijn zeker liberaal op belangrijke ethische punten.
We hebben het gezien inderdaad.quote:Op maandag 3 september 2012 23:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ze zijn zeker liberaal op belangrijke ethische punten.
Ging het ook niet om.. Ging er om dat de PvdA in een riante uitgangspositie/onderhandelingspositie zitquote:Op maandag 3 september 2012 23:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik zie veel coalities met de PvdA.
Maar niet 1 die realistischer is dan Paars...
Noodgedwongen, maar erg treurig idd. Onvergeeflijk ook.quote:Op maandag 3 september 2012 23:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Tot de SGP ze aan een meerderheid kan helpen
Zeker, dus ze kunnen heel wat binnenhalen. Met Paars.quote:Op maandag 3 september 2012 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ging het ook niet om.. Ging er om dat de PvdA in een riante uitgangspositie/onderhandelingspositie zit
Ook elders... Daarom die fantastische uitgangspositiequote:Op maandag 3 september 2012 23:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zeker, dus ze kunnen heel wat binnenhalen. Met Paars.
Nou, ik denk écht niet dat ze(PvdA) zitten te springen om aan 3 Kunduz-partijen vast te zitten...quote:Op maandag 3 september 2012 23:07 schreef HeavenSmiles het volgende:
Met GroenLinks erbij zie ik het wel zitten. Het is immers wenselijk dat de regering een ruimere meerderheid in de Tweede Kamer heeft dan de vorige keer. Bovendien heeft GroenLinks met het lenteakkoord aangetoond dat ze ook op nationaal niveau "regeringsfähig" zijn.
Aan GroenLinks en D66 zal het in ieder geval niet liggen. De PvdA zal het ongetwijfeld ook een fijne optie vinden. Alleen de VVD'ers, die zullen veel water bij de wijn moeten doen. Maar dat moeten zij sowieso: zo'n rechts kabinet als de vorige keer gaat nooit lukken.
Mwa voor GL lijkt het me niet verstandig. Een partij die zo met zichzelf overhoop ligt kan geen regeringsjaren gebruiken.quote:Op maandag 3 september 2012 23:07 schreef HeavenSmiles het volgende:
Met GroenLinks erbij zie ik het wel zitten. Het is immers wenselijk dat de regering een ruimere meerderheid in de Tweede Kamer heeft dan de vorige keer. Bovendien heeft GroenLinks met het lenteakkoord aangetoond dat ze ook op nationaal niveau "regeringsfähig" zijn.
Aan GroenLinks en D66 zal het in ieder geval niet liggen. De PvdA zal het ongetwijfeld ook een fijne optie vinden. Alleen de VVD'ers, die zullen veel water bij de wijn moeten doen. Maar dat moeten zij sowieso: zo'n rechts kabinet als de vorige keer gaat nooit lukken.
Samenwerken met twee progressieve bondgenoten (GL en D66) zien ze heus wel zitten. Dat anti-Kunduz-gebeuren zal wel wegzakken na 12 september. Veel betere opties zijn er niet voor de PvdA, tenzij ze liever een rechtser kabinet willen, wat ik me niet kan voorstellen.quote:Op maandag 3 september 2012 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, ik denk écht niet dat ze zitten te springen om aan 3 Kunduz-partijen vast te zitten...
Denk het niet.. BTW-verhoging en "forensenbelasting" (tussen aanhalingstekens, want die belasting bestaat al)quote:Op maandag 3 september 2012 23:10 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Samenwerken met twee progressieve bondgenoten (GL en D66) zien ze heus wel zitten. Dat anti-Kunduz-gebeuren zal wel wegzakken na 12 september. Veel betere opties zijn er niet voor de PvdA, tenzij ze liever een rechtser kabinet willen, wat ik me niet kan voorstellen.
W.b. de belasting op het woon-werkverkeer: ook andere partijen willen die maatregel alweer hervormen, inclusief GroenLinks. Kan prima een compromis over bereikt worden, en niet alleen omdat de PvdA het wilquote:Op maandag 3 september 2012 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Denk het niet.. BTW-verhoging en "forensenbelasting" (tussen aanhalingstekens, want die belasting bestaat al)
Rechte rug hoor, die Kunduz-coalitie.. NOTquote:Op maandag 3 september 2012 23:12 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
W.b. de belasting op het woon-werkverkeer: ook andere partijen willen die maatregel alweer hervormen, inclusief GroenLinks. Kan prima een compromis over bereikt worden, en niet alleen omdat de PvdA het wil
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |