abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116378939
Inderdaad, Gus dacht aan de kleine details. Walt loopt steeds achter de feiten aan..

Zoals Mike ooit zei: "You're trouble. You're a time bomb, tick-ticking away. And I have no intention of being around for the boom"

Dat maakt de scene met het horloge op het boek en de knal die sommigen hoorde juist goed. Ik vind het juist wel tof dat Hank erachter komt door een 'persoonlijk foutje' van Walt en niet door excellent politiewerk.. Want daarin is Walt (maar vooral met wie hij samen werkt) Hank altijd net te snel af.
pi_116380446
Daarna komt Hank weer aan de tafel zitten en zegt Walt.. "Say my name!".
pi_116380971
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:37 schreef DeMessias het volgende:

[..]

Inderdaad. Walt is helemaal niet perfectionistisch. Hij koopt voor hem en Jr. een dure wagen. Hij koopt een fles champagne van 300 dollar. Hij herinnert zich pas laat dat hij de lily of the valley plant moet weggooien. Zijn roekeloos gedrag werkte eerder Mike al meermaals op de zenuwen.
Hij is ook te arrogant om perfectionistisch te zijn, dat gaat hem de kop kosten denk ik.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_116381278
Maar hij plant ook wel weer veel dingen, en als je het boek eerst op zijn nachtkastje ziet liggen, lijkt er toch wel een achterliggende gedachte van Walt te zijn om dat boek te verplaatsen naar de wc. Anders hadden ze dat boek ook niet eerder weergegeven...
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_116381723
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:23 schreef ace_eleven het volgende:
Maar hij plant ook wel weer veel dingen, en als je het boek eerst op zijn nachtkastje ziet liggen, lijkt er toch wel een achterliggende gedachte van Walt te zijn om dat boek te verplaatsen naar de wc. Anders hadden ze dat boek ook niet eerder weergegeven...
Dat boek hebben ze gewoon eerder weergegeven, om alvast een sneakpreview van die cliffhanger te geven. Dat horloge lag er niet voor niks bovenop..tick tick tick...ik zou er niet teveel achter denken hoor. Mijn mening is echt dat Walt zich van geen kwaad bewust is en het toevallig maar naar de WC heeft gedegradeerd (misschien wel omdat hij afscheid neemt van zijn meth-bestaan, dat hij nu echt "out" is).
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_116381845
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 23:17 schreef Grimmson het volgende:

[..]

Het is een mongool, ook in real life.. Voegt toe aan de drama in het verhaal..
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 23:16 schreef MrBaas het volgende:
Waarom loopt die Jr. eigenlijk de hele tijd als een mongool?
In het eerste seizoen heeft Walter het tijdens een scheikunde les over optische isomerie. Dit gaat over moleculen die hetzelfde zijn maar elkaars spiegelbeeld zijn en totaal verschillende eigenschappen kunnen hebben.
Hij vertelt dat Thalidomide zo'n molecuul is, dit werd in de jaren 60 gebruikt als medicijn tegen ochtendmisselijkheid bij zwangere vrouwen maar later bleek dat dit middel tot ernstige aangeboren misvormingen leidde (waar verhaal: http://nl.wikipedia.org/wiki/Thalidomide).

Lijkt me dat Skylar dit destijd gebruikt heeft tijdens haar zwangerschap.

De optische isomerie geeft natuurlijk ook de gespleten persoonlijkheid van Walter weer, zoals in het filmpje van deze post wordt uitgelegd:
quote:
  dinsdag 4 september 2012 @ 13:45:37 #107
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_116381897
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:43 schreef medjai het volgende:

[..]

[..]

In het eerste seizoen heeft Walter het tijdens een scheikunde les over optische isomerie. Dit gaat over moleculen die hetzelfde zijn maar elkaars spiegelbeeld zijn en totaal verschillende eigenschappen kunnen hebben.
Hij vertelt dat Thalidomide zo'n molecuul is, dit werd in de jaren 60 gebruikt als medicijn tegen ochtendmisselijkheid bij zwangere vrouwen maar later bleek dat dit middel tot ernstige aangeboren misvormingen leidde (waar verhaal: http://nl.wikipedia.org/wiki/Thalidomide).

De optische isomerie geeft natuurlijk ook de gespleten persoonlijkheid van Walter weer, zoals in het filmpje van deze post wordt uitgelegd:

[..]

Ja, ik denk ook dat Walt Jr. in de jaren '60 is geboren.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2012 @ 13:54:19 #108
230491 Zith
pls tip
pi_116382177
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:45 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

^O^
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_116382355
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:43 schreef medjai het volgende:

[..]

[..]

[..]

Helaas gaat die theorie niet op voor Walther Jr omdat die cerebrale parese heeft, oftewel een hersenbeschadiging. Geen angeboren misvorming dus maar een hersenbeschadiging door bv zuurstofgebrek. RJ Mitte zelf heeft een redelijk milde vorm van CP, hij speelt een karakter met een ergere vorm er van.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_116382407
Walt Jr is gewoon unne mongol jonge.
pi_116382763
quote:
Tsja goed punt, Walter noemde dat met die zwangere vrouwen letterlijk in die aflevering, vandaar dat ik die link had gelegd.

quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:00 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Helaas gaat die theorie niet op voor Walther Jr omdat die cerebrale parese heeft, oftewel een hersenbeschadiging. Geen angeboren misvorming dus maar een hersenbeschadiging door bv zuurstofgebrek. RJ Mitte zelf heeft een redelijk milde vorm van CP, hij speelt een karakter met een ergere vorm er van.
Ok dat heeft RJ Mitte in het echt, maar is er in de serie ook genoemd dat hij Walter Jr CP heeft?

Maar goed, was natuurlijk maar mijn eigen interpretatie.

Neemt niet weg dat:
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:01 schreef Geo4kant het volgende:
Walt Jr is gewoon unne mongol jonge.
;)
pi_116383020
Ja het is meerdere malen genoemd dat Walt Jr cerebrale parese heeft
pi_116383026
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:12 schreef medjai het volgende:

[..]

Tsja goed punt, Walter noemde dat met die zwangere vrouwen letterlijk in die aflevering, vandaar dat ik die link had gelegd.

[..]

Ok dat heeft RJ Mitte in het echt, maar is er in de serie ook genoemd dat hij Walter Jr CP heeft?

Maar goed, was natuurlijk maar mijn eigen interpretatie.
Ik weet niet of het ook echt in een aflevering is genoemd, maar het staat her en der wel in diverse guides en wiki's. Misschien is het eens door de producers genoemd in een interview ofzo.
quote:
Neemt niet weg dat:

[..]

;)
Strikt genomen niet he :P. D'r ontbreekt geen chromosoom, geen syndroom van Down en dus geen 'mongol'. Al is dat wellicht wat specifiek, gezien het losse en humoristische gebruik van de benaming. :)
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
  dinsdag 4 september 2012 @ 15:06:05 #114
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_116384192
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:21 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Strikt genomen niet he :P. D'r ontbreekt geen chromosoom, geen syndroom van Down en dus geen 'mongol'. Al is dat wellicht wat specifiek, gezien het losse en humoristische gebruik van de benaming. :)
Bij een mongool ontbreekt er ook geen chromosoom hoor.
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_116384223
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:06 schreef tostitomaatkaas het volgende:

[..]

:D
pi_116384440
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:06 schreef tostitomaatkaas het volgende:

[..]

:+ Ehh..ohja. :@ *Iets met kaatsen en bal*
De gedachte achter mijn post geldt nog wel. Maar ik hou me verder afzijdig, ik maak het er niet beter op voor mezelf...
pi_116385267

Hier heeft RJ Mitte het over die ziekte, en ook dat Walt Jr. het heeft.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_116386111
Ik hoop dat Jesse met z'n 5 miljoen dat vrouwtje van 'm met haar zoontje oppikt, een mooi oord in Midden/Zuid-Amerika opzoekt en zo de dans ontspringt.
  dinsdag 4 september 2012 @ 16:40:40 #119
379774 Saucerian
Circling your globe
pi_116387092
Eerst de 'rise' en dan nu eindelijk de 'fall.' Hoe zou de serie eindigen, met Walt die compleet ontmaskerd is maar voortijdig sterft aan kanker?
pi_116387584
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:31 schreef FredVleespet het volgende:
Dit soort dingen maken Breaking Bad geniaal , je ziet ze in eerste instantie over het hoofd en dan later: oooooooooh :o :D
Het zou briljant zijn als het ze het in seizoen 4 zouden laten zien en het in seizoen 5 duidelijk wordt. Dit vind ik maar matig. En dus zal The Wire serie nr. 1 blijven in huize Slurrrp. ;-)

Hebben ze nieuwe schrijvers dit jaar ofzo?
pi_116387784
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:55 schreef Slurrrrp het volgende:

[..]

Het zou briljant zijn als het ze het in seizoen 4 zouden laten zien en het in seizoen 5 duidelijk wordt. Dit vind ik maar matig. En dus zal The Wire serie nr. 1 blijven in huize Slurrrp. ;-)

:')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_116387940
Handschriftanalyze ? Hank heeft immers de aantekeningen van Gale. Dit is denk ik wel direct bewijs te noemen, toch?

pi_116388096
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:55 schreef Slurrrrp het volgende:

[..]

In season 4 heeft Gale het (voor zover ik me kan herinneren) wel over het boek. Kent een gedicht uit z'n hoofd. Meen ook dat hij het aan Walt gaf of uitleende , maar daar ben ik niet zeker van. Je ziet ook dat Walt aan het douchen is en handdoek wilt pakken maar naar het boek grijpt.
pi_116388155
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:11 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

In season 4 heeft Gale het (voor zover ik me kan herinneren) wel over het boek. Kent een gedicht uit z'n hoofd. Meen ook dat hij het aan Walt gaf of uitleende , maar daar ben ik niet zeker van. Je ziet ook dat Walt aan het douchen is en handdoek wilt pakken maar naar het boek grijpt.
In seizoen 3 hebben ze het al over dat boek geloof ik
pi_116388224
Gale gaf hem dat boek in het superlab in S3.

S03E06

S05E03

S05E08
Let's drop some acid and go to a titty bar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')