Ja dat is toch veel leuker en soepeler of niet dan?quote:Op woensdag 5 september 2012 21:12 schreef FalleNk810i het volgende:
Haha, nee dat wil ik ook niet beweren. Was eerder iets wat me opviel.
Het is bij jou vooral 6 cylinder of meer
Ik heb geen idee, ik heb nog nooit in een 6 cylinder zelf gereden.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dat is toch veel leuker en soepeler of niet dan?
Dat moet dan maar een keerquote:Op woensdag 5 september 2012 21:21 schreef Mikkie het volgende:
De overheid is blij dat mensen zoals jij er zijn
Voor een A8, zeker het oude type, zou ik voor de V8 gaan. Denk dat je af en toe met de 6 net iets te kort zou komen.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:22 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik heb nog nooit in een 6 cylinder zelf gereden.
Maar laatst wel in het eerste type Audi A8 met (maar) een 6 cylinder mee gereden en dat voelde best relaxed aan haha.
Zo'n E39 5 Serie is toch wel te doen...of wil je wel dat model erna eigenlijk.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:26 schreef Mikkie het volgende:
Ooooh zo'n Audi A8. Wat een heerlijk bak. Jammer dat de onderhoudsprijzen echt op torenhoog niveau zitten. Ik vind een 5-serie al te duur op dit moment, dus een A8 is echt niet reëel. Bovendien ben ik toch wel heel gecharmeerd van RWD tegenwoordig.
Ja, ik heb geen idee. Ik ben zoveel pk's en het achter in je stoel gedrukt worden sowieso niet gewend dus tja. Maar als je toch al zoveel geld uit gaat geven aan benzine, wegenbelasting e.d. dan inderdaad zeker een V8. Vind dat bij Audi sowieso het aantal cylinders minimaal met het type omhoog moet gaan; A4 = min. 4 cyl. A6 = min. 6 cyl. etc.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat moet dan maar een keer
[..]
Voor een A8, zeker het oude type, zou ik voor de V8 gaan. Denk dat je af en toe met de 6 net iets te kort zou komen.
Ga je er een kopen dan?
Prachtig hequote:Op woensdag 5 september 2012 21:26 schreef Mikkie het volgende:
Ooooh zo'n Audi A8. Wat een heerlijk bak. Jammer dat de onderhoudsprijzen echt op torenhoog niveau zitten. Ik vind een 5-serie al te duur op dit moment, dus een A8 is echt niet reëel. Bovendien ben ik toch wel heel gecharmeerd van RWD tegenwoordig.
E39quote:Op woensdag 5 september 2012 21:30 schreef H-D het volgende:
[..]
Zo'n E39 5 Serie is toch wel te doen...of wil je wel dat model erna eigenlijk.
Voor zoveel geld zou ik toch iets anders kopen...maarrrrrrrrr ik snap je liefde welquote:Op woensdag 5 september 2012 21:32 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, ik heb geen idee. Ik ben zoveel pk's en het achter in je stoel gedrukt worden sowieso niet gewend dus tja. Maar als je toch al zoveel geld uit gaat geven aan benzine, wegenbelasting e.d. dan inderdaad zeker een V8. Vind dat bij Audi sowieso het aantal cylinders minimaal met het type omhoog moet gaan; A4 = min. 4 cyl. A6 = min. 6 cyl. etc.![]()
Nee, was het maar zo'n feest. Ooit komt er nog wel eens een keer zo'n bak want dit:![]()
[ afbeelding ]
[..]
Prachtig he![]()
Nee, reëel is t allemaal niet, laat staan verstandig. Maar leuk wel
Ik heb een E39 gehadquote:Op woensdag 5 september 2012 21:33 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
E39![]()
Die nieuwe heeft al een stuk minder karakter. Sowieso hou ik niet echt van de nieuwere BMW's, zelfde geld voor Audi's hoor. Beetje eenheidsworst geworden alleen de grote verschild
Haha, ja jij jaquote:Op woensdag 5 september 2012 21:35 schreef H-D het volgende:
[..]
Voor zoveel geld zou ik toch iets anders kopen...maarrrrrrrrr ik snap je liefde welen hoe vond je zoveel pk's ?
[..]
Ik heb een E39 gehad
Het zou een facelift E39 touring moeten zijn, ja. En dan begint het leven bij een 530d of een 540i op LPG. Punt is alleen dat ik de kont van touring inmiddels wel gedateerd vind ogen, maar dat vind ik van de E46 touring ook.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:30 schreef H-D het volgende:
[..]
Zo'n E39 5 Serie is toch wel te doen...of wil je wel dat model erna eigenlijk.
Die Leon is ook leverbaar met een V6, en levert dan 280 pk. .:)quote:Op woensdag 5 september 2012 21:39 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haha, ja jij ja![]()
Naja, ik heb wel eens in iets sneller gereden. En bij de A8 was ik bijrijder, maar het ging allemaal zo soepel en het voelt zo machtig. Heerlijk groot luxe en nog snel ook![]()
Die A8 is trouwens van de pa van een vriend van me en hij heeft zelf een Seat Leon 1.8 turbo met 230 pk. Daar heb ik wel eens in gereden en dat gaat helemaal hard, maar op een heel andere manier. Doe mij de A8 manier maar![]()
Jij hebt trouwens ook aardig wat grote auto's gehad dan. Hoe oud ben je eigenlijk?
Okee...das duidelijk. Die facelifts zijn nog redelijk prijzig idd. Van de E39quote:Op woensdag 5 september 2012 21:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het zou een facelift E39 touring moeten zijn, ja. En dan begint het leven bij een 530d of een 540i op LPG. Punt is alleen dat ik de kont van touring inmiddels wel gedateerd vind ogen, maar dat vind ik van de E46 touring ook.
En wil je een goed exemplaar van een E39 aanschaffen, dan moet er ten opzichte van de verkoop van de 320d wel het nodige bij. En die 320d heeft de afgelopen jaren het nodige onderhoud gehad en moet nu rendabel gaan worden...zou behoorlijke kapitaalvernietiging zijn. Nog even los van het feit dat een E39 me qua mrb en verzekering al zeker een tientje vijf in de maand meer gaat kosten, terwijl ook het verbruik hoger is. Een extra kostenpost van 1.000 euro per jaar kan en wil ik me nu even niet veroorloven. Op zich zou het wel kunnen, maar dan moet ik te veel op andere vlakken opgeven en dat wil ik niet. Vooral niet, omdat ik heel tevreden kan zijn met wat ik nu heb
Zou van die twee ook liever de A8 hebben ja...kun je wss ook fantastisch mee cruisen op hele hoge snelheidquote:Op woensdag 5 september 2012 21:39 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haha, ja jij ja![]()
Naja, ik heb wel eens in iets sneller gereden. En bij de A8 was ik bijrijder, maar het ging allemaal zo soepel en het voelt zo machtig. Heerlijk groot luxe en nog snel ook![]()
Die A8 is trouwens van de pa van een vriend van me en hij heeft zelf een Seat Leon 1.8 turbo met 230 pk. Daar heb ik wel eens in gereden en dat gaat helemaal hard, maar op een heel andere manier. Doe mij de A8 manier maar![]()
Jij hebt trouwens ook aardig wat grote auto's gehad dan. Hoe oud ben je eigenlijk?
Die heeft een andere maat van me haha, met 4 wiel aandrijving. Cupra ding ofzo.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:44 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Die Leon is ook leverbaar met een V6, en levert dan 280 pk. .:)
Klopt, het is gewoon meer auto!quote:Op woensdag 5 september 2012 21:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Okee...das duidelijk. Die facelifts zijn nog redelijk prijzig idd. Van de E39
[..]
Zou van die twee ook liever de A8 hebben ja...kun je wss ook fantastisch mee cruisen op hele hoge snelheidal kan dat met mijn auto ook wel
![]()
21 staat in m'n profiel ook
Ja helemaal eens! Luxe, klasse, elegantie, stijl gecombineerd met power.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:47 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Die heeft een andere maat van me haha, met 4 wiel aandrijving. Cupra ding ofzo.
Allebij eerste model Leon.
[..]
Klopt, het is gewoon meer auto!
Luxe en klasse > racy![]()
Ow, dat doe je best goed dan. Ben ook 21 haha.
Klopt, daarom juist. En ik rij nu een redelijk 'basismodel', ik weet wel dat m'n volgende auto wat meer eisen heeft. Niet alleen een handbak, schuifdak en cruise control, maar het liefst ook een sportpakket, donker exterieur (donkergrijs of zwart (evt donkerpaars staat bij de E46 touring supergoed)), licht interieur, zo mogelijk een regensensor etc.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Okee...das duidelijk. Die facelifts zijn nog redelijk prijzig idd. Van de E39
Wel grappig trouwens, jullie gaan voor comfort e.d., terwijl ik, stuk ouder, ga voor racy, keiharde vering etc..quote:Op woensdag 5 september 2012 21:50 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja helemaal eens! Luxe, klasse, elegantie, stijl gecombineerd met power.dat wil je.
Zijn we even oud min of meer
No shit!quote:Op woensdag 5 september 2012 21:50 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja helemaal eens! Luxe, klasse, elegantie, stijl gecombineerd met power.dat wil je.
Zijn we even oud min of meer
Nja het mag wel sportief zijn als in Quattroporte of zoals ik nu heb Alfa maar abso-luut geen hot hatch oid. Das veel te racy.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:52 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Wel grappig trouwens, jullie gaan voor comfort e.d., terwijl ik, stuk ouder, ga voor racy, keiharde vering etc..Hoezo verschil?
Ik heb me er nooit in verdiept. Toevallig hebben 2 vrienden van me nu zo'n ding. 1 inderdaad met een zwaar opgefokte 1.8 turbo 20v en de andere een cupra vr6 4 motion.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:51 schreef Mikkie het volgende:
Een vriend van me is nu ook aan het kijken naar zo'n Leon, weten jullie daar meer van? Benzine of diesel is ie nog niet uit. Ik weet dat van het nieuwe model de 2.0 TDI een probleemblok is, de 1.9 met pompverstuiver is niet kapot te krijgen dus da's mooi.
Hij kijkt echter ook naar het oude model en dan de 1.8 met turbo, zijn jullie toevallig goed op de hoogte over kwaaltjes en duurzaamheid?
Been there done that, die Polo weet je nogquote:Op woensdag 5 september 2012 21:52 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Wel grappig trouwens, jullie gaan voor comfort e.d., terwijl ik, stuk ouder, ga voor racy, keiharde vering etc..Hoezo verschil?
Waarom handbakquote:Op woensdag 5 september 2012 21:51 schreef Mikkie het volgende:
Een vriend van me is nu ook aan het kijken naar zo'n Leon, weten jullie daar meer van? Benzine of diesel is ie nog niet uit. Ik weet dat van het nieuwe model de 2.0 TDI een probleemblok is, de 1.9 met pompverstuiver is niet kapot te krijgen dus da's mooi.
Hij kijkt echter ook naar het oude model en dan de 1.8 met turbo, zijn jullie toevallig goed op de hoogte over kwaaltjes en duurzaamheid?
[..]
Klopt, daarom juist. En ik rij nu een redelijk 'basismodel', ik weet wel dat m'n volgende auto wat meer eisen heeft. Niet alleen een handbak, schuifdak en cruise control, maar het liefst ook een sportpakket, donker exterieur (donkergrijs of zwart (evt donkerpaars staat bij de E46 touring supergoed)), licht interieur, zo mogelijk een regensensor etc.
En die moet weer een tijdje mee kunnen, want er moet het nodige ingebouwd worden en daar komen ook weer kosten bij. Daarom: lekker nog even met deze doorrijden
Die 1.9's verebruiken wel aardig wat hoor...quote:Op woensdag 5 september 2012 21:51 schreef Mikkie het volgende:
Een vriend van me is nu ook aan het kijken naar zo'n Leon, weten jullie daar meer van? Benzine of diesel is ie nog niet uit. Ik weet dat van het nieuwe model de 2.0 TDI een probleemblok is, de 1.9 met pompverstuiver is niet kapot te krijgen dus da's mooi.
Hij kijkt echter ook naar het oude model en dan de 1.8 met turbo, zijn jullie toevallig goed op de hoogte over kwaaltjes en duurzaamheid?
[..]
Klopt, daarom juist. En ik rij nu een redelijk 'basismodel', ik weet wel dat m'n volgende auto wat meer eisen heeft. Niet alleen een handbak, schuifdak en cruise control, maar het liefst ook een sportpakket, donker exterieur (donkergrijs of zwart (evt donkerpaars staat bij de E46 touring supergoed)), licht interieur, zo mogelijk een regensensor etc.
En die moet weer een tijdje mee kunnen, want er moet het nodige ingebouwd worden en daar komen ook weer kosten bij. Daarom: lekker nog even met deze doorrijden
Haha, en ik wil juist Hot Hatches en Sportcoupe's..quote:Op woensdag 5 september 2012 21:54 schreef H-D het volgende:
[..]
Nja het mag wel sportief zijn als in Quattroporte of zoals ik nu heb Alfa maar abso-luut geen hot hatch oid. Das veel te racy.
Haha geinig toch dat verschilquote:Op woensdag 5 september 2012 21:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Haha, en ik wil juist Hot Hatches en Sportcoupe's..(oh, en Roadster's.)
Fallen, klopt, maar dat was sowieso een heel andere auto als je A4..
1.9 Tdi die zijn juist aardig zuinig. 1:18/19 is goed te doen. Zelfde blokken als in de golf en a4 enzo. Niet kapot te krijgen ook.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:56 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Die 1.9's verebruiken wel aardig wat hoor...
Kwaaltjes.. Tja, tis vag, maar als ik uitga van de Ibiza(en wat ik lees op Seat fora): krakende vering(niks ernstigs), bobine, verbruik 1:8-1:12 lekke lampen(condens), en de ramen willen wel eens spontaan naar beneden gaan(en vervolgens niet meer omhoog, Stop is van kunststof, dus kan breken, dan direct door metalen versie vervangen!) dat was het wel..
Ja, ik heb dit type A4 die ik nu heb altijd al een prachtige auto gevonden, zeker met wat subtiele aanpassingen waardoor die er gewoon mooi en luxe uitziet. Ik zie het maar als het volgende level na die Polo.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Haha, en ik wil juist Hot Hatches en Sportcoupe's..(oh, en Roadster's.)
Fallen, klopt, maar dat was sowieso een heel andere auto als je A4..
Okay..quote:Op woensdag 5 september 2012 22:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Haha geinig toch dat verschilHot Hatch en sportcoupes passen ook totaaaaaal niet bij me. Als je me zou kennen irl zou je dat ook meteen zeggen.
Haalde in de Superb's meestal maar 1:17, 1:18 in die 1.9's, en dat geluid.. Knikkerbak! Npg erger als de Mercedes Diesels die mijn ouders hadden begin '90quote:Op woensdag 5 september 2012 22:02 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
1.9 Tdi die zijn juist aardig zuinig. 1:18/19 is goed te doen. Zelfde blokken als in de golf en a4 enzo. Niet kapot te krijgen ook.
Dat van die ramen heeft de golf 4 ook dacht ik. Zo heeft elke auto wel wat.
[..]
Ja, ik heb dit type A4 die ik nu heb altijd al een prachtige auto gevonden, zeker met wat subtiele aanpassingen waardoor die er gewoon mooi en luxe uitziet. Ik zie het maar als het volgende level na die Polo.
Owja, nu je het zegt over die deurrubbers inderdaad. Had hij ook last vanquote:Op woensdag 5 september 2012 22:05 schreef Mikkie het volgende:
Ah top, thanks allen! Van de oude Leon weet ik ook dat afwateringskanalen en rubbers niet altijd waterdicht zijn. Collega's staan nog wel eens in de winter aan de binnenkant hun voorruit te krabben.
Die vriend van me wilde z'n 1.8 20VT dan ook gaan fokken tot over de 200pk, maar vooral als de teller de 150k al gepasseerd is twijfel ik daar bij een benzineblok nogal over...
En H-D: ik heb niet zoveel met automaten. Heb er geen hekel aan, maar heb er ook niet veel mee. En dan is 't een optelsom: een diesel ben ik geneigd om te chippen als de tellerstand het toelaat. Koppel neemt dan toe, daarmee ook bakslijtage. De automaten van BMW kunnen daar niet altijd mee omgaan, handbakken kunnen véél meer hebben. Bovendien scheelt het fors in het verbruik, aangezien de 530d met handbak gemiddeld bijna anderhalve liter per 100km minder verbruikt dan de automaat (zie spritmonitor). Dat vind ik wel een verschil (150km per tank, zo'n 20%) dat de moeite waard is om zelf te blijven roeren.
Superb is ook een tikkie zwaarder als een Leon hequote:Op woensdag 5 september 2012 22:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Haalde in de Superb's meestal maar 1:17, 1:18 in die 1.9's, en dat geluid.. Knikkerbak! Npg erger als de Mercedes Diesels die mijn ouders hadden begin '90
Ramen krabben heb ik in het begin ook gehad, als ik op het tapijt voor de achterband drukte, kwam er gewoon allemaal vocht omhoog.. Weekje met de ramen open in de garage gezet en nooit meer last van gehad..quote:Op woensdag 5 september 2012 22:05 schreef Mikkie het volgende:
Ah top, thanks allen! Van de oude Leon weet ik ook dat afwateringskanalen en rubbers niet altijd waterdicht zijn. Collega's staan nog wel eens in de winter aan de binnenkant hun voorruit te krabben.
Die vriend van me wilde z'n 1.8 20VT dan ook gaan fokken tot over de 200pk, maar vooral als de teller de 150k al gepasseerd is twijfel ik daar bij een benzineblok nogal over...
En H-D: ik heb niet zoveel met automaten. Heb er geen hekel aan, maar heb er ook niet veel mee. En dan is 't een optelsom: een diesel ben ik geneigd om te chippen als de tellerstand het toelaat. Koppel neemt dan toe, daarmee ook bakslijtage. De automaten van BMW kunnen daar niet altijd mee omgaan, handbakken kunnen véél meer hebben. Bovendien scheelt het fors in het verbruik, aangezien de 530d met handbak gemiddeld bijna anderhalve liter per 100km minder verbruikt dan de automaat (zie spritmonitor). Dat vind ik wel een verschil (150km per tank, zo'n 20%) dat de moeite waard is om zelf te blijven roeren.
Wat ik nu heb past wel het best tot nu toe vind iedereen in mijn omgevingquote:Op woensdag 5 september 2012 22:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Okay..Kwa rijgedrag zou een klein hot hatchje heel goed bij me passen.. Kwa rest zou ik het best te vergelijken zijn met een Passat ofzo, lekker onopvallend en praktisch.
Zelf roeren is zo niet mijn dingquote:Op woensdag 5 september 2012 22:05 schreef Mikkie het volgende:
Ah top, thanks allen! Van de oude Leon weet ik ook dat afwateringskanalen en rubbers niet altijd waterdicht zijn. Collega's staan nog wel eens in de winter aan de binnenkant hun voorruit te krabben.
Die vriend van me wilde z'n 1.8 20VT dan ook gaan fokken tot over de 200pk, maar vooral als de teller de 150k al gepasseerd is twijfel ik daar bij een benzineblok nogal over...
En H-D: ik heb niet zoveel met automaten. Heb er geen hekel aan, maar heb er ook niet veel mee. En dan is 't een optelsom: een diesel ben ik geneigd om te chippen als de tellerstand het toelaat. Koppel neemt dan toe, daarmee ook bakslijtage. De automaten van BMW kunnen daar niet altijd mee omgaan, handbakken kunnen véél meer hebben. Bovendien scheelt het fors in het verbruik, aangezien de 530d met handbak gemiddeld bijna anderhalve liter per 100km minder verbruikt dan de automaat (zie spritmonitor). Dat vind ik wel een verschil (150km per tank, zo'n 20%) dat de moeite waard is om zelf te blijven roeren.
Dat zal ik evfen opzoeken, viel volgens mij wel mee.. Ik heb me toen ik aan het kijken was(wou eerst ook een Leon) in ieder geval erg verbaast over het gewicht, iets van 1200kg ofzo..quote:Op woensdag 5 september 2012 22:07 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Owja, nu je het zegt over die deurrubbers inderdaad. Had hij ook last van
[..]
Superb is ook een tikkie zwaarder als een Leon he
Ik heb begrepen dat 't bij m'n collega's wat hardnekkiger isquote:Op woensdag 5 september 2012 22:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ramen krabben heb ik in het begin ook gehad, als ik op het tapijt voor de achterband drukte, kwam er gewoon allemaal vocht omhoog.. Weekje met de ramen open in de garage gezet en nooit meer last van gehad..
Wat autorijden betreft ben je eigenlijk gewoon een decadente zakquote:
Ik ken iemand die een Toeareg V10 TDI gehad heeft en die had standaard zo'n verbruik geloof ikquote:Op woensdag 5 september 2012 22:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat zal ik evfen opzoeken, viel volgens mij wel mee.. Ik heb me toen ik aan het kijken was(wou eerst ook een Leon) in ieder geval erg verbaast over het gewicht, iets van 1200kg ofzo..
Mijn verbruiksrecord met diesel is trouwens 1:6.. Verlengde Crafter, ruim 3000kg, 2.5 TDI, en ik geloof 120 pk..
Ja toch wel?quote:Op woensdag 5 september 2012 22:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat 't bij m'n collega's wat hardnekkiger isHeb 't zelf bij de BMW ook gehad. Vochtschermpje vastkitten en 't was weer goed!
[..]
Wat autorijden betreft ben je eigenlijk gewoon een decadente zak
Klopt helemaal...quote:Op woensdag 5 september 2012 22:05 schreef Mikkie het volgende:
Ah top, thanks allen! Van de oude Leon weet ik ook dat afwateringskanalen en rubbers niet altijd waterdicht zijn. Collega's staan nog wel eens in de winter aan de binnenkant hun voorruit te krabben.
Mwoa; hangt ervanaf hoe die auto in t verleden gebruikt is. Ik ken Saab rijders die hun turbo nog opvoeren bij 250k.quote:Die vriend van me wilde z'n 1.8 20VT dan ook gaan fokken tot over de 200pk, maar vooral als de teller de 150k al gepasseerd is twijfel ik daar bij een benzineblok nogal over...
Je wil een dikke burgerbak (Alfa, Volvo), luxe, comfort, niet zelf roeren, etc. Je bent 21 man, je moet nog pluchen dobbelstenen aan je spiegel hebben en scheef op je armsteun hangen!quote:
die 1:6 haalden sowieso 4 andere chauffeurs ook bij die Crafter..quote:Op woensdag 5 september 2012 22:11 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik ken iemand die een Toeareg V10 TDI gehad heeft en die had standaard zo'n verbruik geloof ik
Vrij standaard verbruik, ik geloof dat wij dat ook haalden met het oude type Sprinter, rond 1:8. En bij een lege tank ging er dan 100 liter in.. Maar goed dat ik een tankpas van de zaak had..quote:Op woensdag 5 september 2012 22:12 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb ooit retour Groningen 1:8 gedaan met zo'n Iveco-unit op diesel, ook niet echt zuinig.
Er is niks burgerlijks aan Alfaquote:Op woensdag 5 september 2012 22:13 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je wil een dikke burgerbak (Alfa, Volvo), luxe, comfort, niet zelf roeren, etc. Je bent 21 man, je moet nog pluchen dobbelstenen aan je spiegel hebben en scheef op je armsteun hangen!
De turboloze variant heb ik 'm ook afgeraden inderdaad. Waterpompen en riemen zijn een bekend probleem bij de VAG's natuurlijk, da's altijd zuur. Een zesbak zou al wel behoorlijk schelen ja, die zou ik zelf ook wel willen hebbenquote:Op woensdag 5 september 2012 22:13 schreef Descendent het volgende:
[..]
Klopt helemaal...Was Eén van de redenen om mn Leon weg te doen.
Verder is t op zich een leuke auto; maar heb dr best veel gedoe mee gehad; dynamo's waterpompen etc. (maar ik wilde uiteindelijk gewoon wat groters en krachtigers; had de 1.8 20v zónder turbo en die maakte me veels te veel toeren bij 140. De 20vt heeft echter 6 versnellingen...
[..]
Mwoa; hangt ervanaf hoe die auto in t verleden gebruikt is. Ik ken Saab rijders die hun turbo nog opvoeren bij 250k.
Ah, de toeren, ook zo herkenbaar.. 4000 rpm bij 135 ongeveer in de Ibiza, met de 1.4 100pk..quote:Op woensdag 5 september 2012 22:13 schreef Descendent het volgende:
[..]
Klopt helemaal...Was Eén van de redenen om mn Leon weg te doen.
Verder is t op zich een leuke auto; maar heb dr best veel gedoe mee gehad; dynamo's waterpompen etc. (maar ik wilde uiteindelijk gewoon wat groters en krachtigers; had de 1.8 20v zónder turbo en die maakte me veels te veel toeren bij 140. De 20vt heeft echter 6 versnellingen...
[..]
Mwoa; hangt ervanaf hoe die auto in t verleden gebruikt is. Ik ken Saab rijders die hun turbo nog opvoeren bij 250k.
Hoezo zijn riemen en waterpompen een probleem?quote:Op woensdag 5 september 2012 22:16 schreef Mikkie het volgende:
[..]
De turboloze variant heb ik 'm ook afgeraden inderdaad. Waterpompen en riemen zijn een bekend probleem bij de VAG's natuurlijk, da's altijd zuur. Een zesbak zou al wel behoorlijk schelen ja, die zou ik zelf ook wel willen hebben.
Ik ken ook wel mensen die bij bijna 300k nog gaan chippen, maar dat zijn er niet veel. En vooral aangezien die vriend totaal geen autotechneut is, zou ik 'm dat niet adviseren. Loopt alleen maar stevig in de papieren waarschijnlijk.
Jullie zijn niks gewend joh, mijn polo had een 4 bak! Die deed om en nabij 5500 toeren bij 110 a 120 km/h hahaquote:Op woensdag 5 september 2012 22:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ah, de toeren, ook zo herkenbaar.. 4000 rpm bij 135 ongeveer in de Ibiza, met de 1.4 100pk..Zou soms echt willen dat er een 6-bak inzat.
Bij 125k km zijn er nieuwe riemen in/bij de motor gekomen, bij 150K ongeveer nieuwe Wiellagers voor, en bij aankoop(118k km) al direct nieuwe remmen e.d. (waren helemaal versleten..)
Ja, maar dat ding kwam ook uit 1993 ofzo.. Toen hadden ze volgens mij nog niet eens echt 6-bakken in betaalbare auto's..quote:Op woensdag 5 september 2012 22:19 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Jullie zijn niks gewend joh, mijn polo had een 4 bak! Die deed om en nabij 5500 toeren bij 110 a 120 km/h haha
Dure reparaties altijd, omdat ze samen met de riem ook de waterpomp adviseren. Vriend kan niets zelf, dus telkens flinke rekeningen.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:19 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Hoezo zijn riemen en waterpompen een probleem?
Ik heb die 1.8 20v zonder turbo in mn A4![]()
Het rijd, laat ik het zo maar zeggenHij is zeker niet snel, maar vindt het verder een prima motor. Kan ook weinig stuk aan gaan en voor wat ik dagelijks rij kom ik niks te kort.
Unive, 70% korting(heb zo uit mijn hoofd 4 schadevrije jaren) All risk, 2000,- accesoires(gastank) 74 KW auto(dus net op de "jongerengrens" kwa aantal KW's.. en betaal iets van 64,- per maand.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:22 schreef monsterd. het volgende:
Waar hebben jullie je verzekering lopen? Ik ben aan het kijken naar mogelijkheden om de fiat die binnenkort op kenteken komt wa+ te verzekeren (vooral vanwege natuurschade en vandalisme) maar niet alle cheap-ass verzekeren bieden mij die mogelijkheid. Voorwaarde is dat de premie voor wa + onder de 30 euro ligt voor mij (21 jr, 2 schadevrije jaren)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |