Idd dat scheelt, heb mijne gister ook weer gewassenquote:Op dinsdag 4 september 2012 10:35 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
En dat je niks raakt?
[..]
Gewoon afblijven idd!
Gelukkig is die van mij vaak redelijk schoon dus geen verleiding om erop te gaan schrijven.
Dat is bij mij juist het probleem, ik ben zo bang dat ik een andere auto raak dat ik er helemaal niks van bak Op m'n oude oprit had ik nergens last van want ja ach, dan raak je de brievenbus, boeiend. Maar als ik hem tussen twee auto's moet prakken breekt het zweet me uit. Dat doe ik dus ook gewoon liever niet.quote:
Daarom juist een keer doen, anders wordt je angst alleen maar meer en meer en meer. Doe het anders desnoods als iemand er bij is die het wel kan.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat is bij mij juist het probleem, ik ben zo bang dat ik een andere auto raak dat ik er helemaal niks van bak Op m'n oude oprit had ik nergens last van want ja ach, dan raak je de brievenbus, boeiend. Maar als ik hem tussen twee auto's moet prakken breekt het zweet me uit. Dat doe ik dus ook gewoon liever niet.
En die angst wordt steeds erger
Ik overschat de grootte van m'n dopje ook enorm hoor. Was laatst een het uitparkeren, drie keer steken, stond er echt iemand bij die vroeg of het lukte. Die ging bij de auto achter me staan om aan te geven hoe ver ik nog naar achter kon. Toen hij 'stop' zei was er nog een halve meter over. Ik schaamde me dood, ik had echt het idee in de kofferbak van die andere auto te zittenquote:Op dinsdag 4 september 2012 10:43 schreef H-D het volgende:
[..]
Daarom juist een keer doen, anders wordt je angst alleen maar meer en meer en meer. Doe het anders desnoods als iemand er bij is die het wel kan.
Nja het is kwestie van vaak doen en na een tijdje heb je precies de dimensies van je auto in je hoofd en dan kan je als het ware zo'n soort helikopterplaatje maken in je hoofd van waar je bent en hoeveel ruimte je nog hebt daarom gewoon vaker doen, desnoods met een vriendin ofzo die wel meer routine met parkeren heeft.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik overschat de grootte van m'n dopje ook enorm hoor. Was laatst een het uitparkeren, drie keer steken, stond er echt iemand bij die vroeg of het lukte. Die ging bij de auto achter me staan om aan te geven hoe ver ik nog naar achter kon. Toen hij 'stop' zei was er nog een halve meter over. Ik schaamde me dood, ik had echt het idee in de kofferbak van die andere auto te zitten
Ik dacht dat ik het na een half jaar wel door zou hebben Maar over een tijdje ga ik verhuizen en is mijn parkeerplek dus tussen twee auto's in. Krijg er nu al klamme handen van. Nu kan ik hem nog soort van fileparkeren en als het vol staat gooi ik hem in het gras.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Nja het is kwestie van vaak doen en na een tijdje heb je precies de dimensies van je auto in je hoofd en dan kan je als het ware zo'n soort helikopterplaatje maken in je hoofd van waar je bent en hoeveel ruimte je nog hebt daarom gewoon vaker doen, desnoods met een vriendin ofzo die wel meer routine met parkeren heeft.
En als je een andere auto hebt moet je ook weer wennen. Ik moet ook weer wennen nu, laatst ook maar keertje extra gestoken voor de zekerheid
Oefen voor die tijd dan gewoon ff achteruit en vooruit vakparkeren. zeker als het allemaal een beetje krapper is is achteruit handiger...ook met uitrijden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik het na een half jaar wel door zou hebben Maar over een tijdje ga ik verhuizen en is mijn parkeerplek dus tussen twee auto's in. Krijg er nu al klamme handen van. Nu kan ik hem nog soort van fileparkeren en als het vol staat gooi ik hem in het gras.
Ik zat er wel aan te denken om m'n rij-instructeur weer even in te seinen maar ik vind het wel een tikkie gênantquote:Op dinsdag 4 september 2012 11:04 schreef Mikkie het volgende:
Mja, liever dat je een halve meter te vroeg stopt dan te laat .
Maar is een setje parkeersensoren niets voor je? Of gewoon een keer contact leggen met een rijschool en twee parkeerlessen nemen in je eigen auto?
Van de andere kant is het beter dan schade rijden toch?quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zat er wel aan te denken om m'n rij-instructeur weer even in te seinen maar ik vind het wel een tikkie gênant
En dan heb je ook nog het risico dat je steeds meer angst gaat krijgen om uberhaupt auto te rijden. En ergens heen gaan want parkeren daar.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:10 schreef Mikkie het volgende:
Je bent echt niet de enige hoor.
En bedenk even wat je gênanter vindt: een tekortkoming toegeven en hier hulp bij zoeken, of stelselmatig de komende jaren ontwijken wat je moeilijk vindt, dagelijks geconfronteerd worden met je onkunde en misschien uiteindelijk wel schade rijden als gevolg van die tekortkoming?
In de stad Groningen kan het toch aardig druk zijn hoor. En als je in de stad wilt parkeren, zul je gewoon moeten file parkeren. Maar ik heb er gewoon een hekel aan om met de auto de stad in te gaan. Zet hem liever iets uit het centrum (en betaal minder) en loop de rest (of de bus, afhankelijk van de P&R)quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:17 schreef FalleNk810i het volgende:
Daar in het noorden/buitenland is het ook niet zo druk
bij de APK (febr) vaak kleine beurt, en in september/okt. grote beurt.quote:Op maandag 3 september 2012 23:36 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
De Astra .. Krijgt verse olie en een filter bij de APK.. Voor de rest alleen als er iets is eigenlijk.
Oh, dat hier laatst ook, bij een grote parkeerplaats heb je een paar vakken waar je file moet parkeren, ruime vakken, duidelijk aangegeven, en nog presteerden 3 auto's het om dubbel te parkeren. (in totaal 10 vakken..) terwijl het rustig was en er zat ruimte was...quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:29 schreef CherryLips het volgende:
Ik rij liever een stukje om zodat ik hem zorgeloos ergens neer kan zetten dan dat ik hem ergens tussen moet proppen en me in rare bochten moet wringen om erin of eruit te komen.
Maar er zijn ook veel mensen met gezinswagens en hoerensloepen die de auto gewoon ergens neerpleuren en half op het andere vak staan
Echt wel, vaak genoeg file op de ringweg(eigenlijk elke dag wel...) en de N360 is in de spits ook gewoon een baggerweg.. (Fallen, voor je beeldvorming: daar mogen op bepaalde stukken ook tractoren op de weg en heb je, zeker in de spits, geen of maar weinig inhaal mogelijkheden)quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:32 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
In de stad Groningen kan het toch aardig druk zijn hoor. En als je in de stad wilt parkeren, zul je gewoon moeten file parkeren. Maar ik heb er gewoon een hekel aan om met de auto de stad in te gaan. Zet hem liever iets uit het centrum (en betaal minder) en loop de rest (of de bus, afhankelijk van de P&R)
Dat is stevig! Ik heb met mijn nieuwe motor gelukkig met 120 een toerental van 2700 toeren, dat merk je ook wel in het verbruik.quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:43 schreef Marco001 het volgende:
Vandaag trouwens een nieuw eco-record: Ik heb zelfs het gem. verbruik volgens de fabrikant gehaald!! 6.9 liter/100 km, of c.a. 1:14.5.. op de (bijna volle) benzinetank zou ik nu nog 540 km kunnen rijden volgens de BC..
van de 70 km 60 km (c.a.) 80 rijden op een 100 weg scheelt enorm dus. (reed lekker achter een rijtje vrachtwagens..)
Bij 120 is het verbruik namelijk 1:11. (3700rpm helaas..
En de CC, dat scheelt ook flink.quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:58 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat is stevig! Ik heb met mijn nieuwe motor gelukkig met 120 een toerental van 2700 toeren, dat merk je ook wel in het verbruik.
Pas heb ik 600 kilometer lang bijna continu 120 op de cruisecontrol gereden, toen kwam het verbruik op 1:19.6 uit.
Lang leve de turbodieseltjes!
Tja, 1.4 16klepper 100pk + VAG heeft deze motor om precies die reden uit productie genomen(absurd verbruik..)quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:58 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat is stevig! Ik heb met mijn nieuwe motor gelukkig met 120 een toerental van 2700 toeren, dat merk je ook wel in het verbruik.
Pas heb ik 600 kilometer lang bijna continu 120 op de cruisecontrol gereden, toen kwam het verbruik op 1:19.6 uit.
Lang leve de turbodieseltjes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |