Je snapt er duidelijk helemaal geen klap van. Wat niet erg is, maar doe dan niet alsof dat wel zo is.quote:Op maandag 3 september 2012 19:40 schreef levidirtybastard het volgende:
Ja dat is inderdaad wel zo !!!!! Hoe meer ontoerekeningsvatbaar hij is hoe langer ze hem kunnen vasthouden. Hopelijk zit hij zo lang mogelijk
Dat zei ik ook niet. En hou eens op met je zee van uitroeptekens, misschien is het je opgevallen dat niemand anders ze zo onrechtmatig veel gebruiktquote:Op maandag 3 september 2012 19:53 schreef levidirtybastard het volgende:
Heb nergens gezegd dat ik dit zelf heb geschreven !!!
Dus het is eigenlijk een soort truc om onder de maximumstraffen voor jeugdigen uit te komen, waarvan in serieuze gevallen (zoals deze dus) gebruik kan worden gemaakt? Wat ik mij dan afvraag is wat er gebeurd als dat kind 18 wordt. Het is uiteraard te hopen dat het in die 3 jaar tijd enigszins gelukt is om dat kind her op te voeden, maar wat gebeurd er als duidelijk wordt dat dat niet gelukt is?quote:Op maandag 3 september 2012 19:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat bestaat niet. Het is een mediaterm voor de zogenaamde PIJ-regeling, die in feite weinig met TBS te maken heeft.
Nee, het is geen trucje, zeker minder dan normale TBS dat is. Het is net als TBS een maatregel om de maatschappij te beschermen. Verschil met TBS voor de rechter is echter dat de jeugdmaatregel alleen opgelegd kan worden indien de maatregel 'in het belang is van een zo gunstig mogelijke ontwikkeling' van de persoon in kwestie.quote:Op maandag 3 september 2012 20:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus het is eigenlijk een soort truc om onder de maximumstraffen voor jeugdigen uit te komen, waarvan in serieuze gevallen (zoals deze dus) gebruik kan worden gemaakt?
In tegenstelling tot de modelburger die hij nu is inderdaad. Waar komt toch dat idee vandaan dat gestoorde criminelen normale mensen zijn die alleen een beetje pech hebben gehad maar met een paar bemoedigende woorden en een zo zacht mogelijke aanpak weer helemaal klaar zijn voor de maatschappij?quote:Op maandag 3 september 2012 18:21 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
En ook geen sociale contacten kan opdoen in de normale wereld, geen normaal werk kan uitvoeren, geen goede opleiding kan volgen. Ja, dat komt 10 jaar later echt prima uit de bak.
[..]
En wat wil je daar mee zeggen?
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. We zijn nou eenmaal een beschaafd land, toch?quote:Op maandag 3 september 2012 20:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus het is eigenlijk een soort truc om onder de maximumstraffen voor jeugdigen uit te komen, waarvan in serieuze gevallen (zoals deze dus) gebruik kan worden gemaakt? Wat ik mij dan afvraag is wat er gebeurd als dat kind 18 wordt. Het is uiteraard te hopen dat het in die 3 jaar tijd enigszins gelukt is om dat kind her op te voeden, maar wat gebeurd er als duidelijk wordt dat dat niet gelukt is?
Je denkt te simpel. Iemand die het niet met jou eens is vindt niet automatisch dat "gestoorde criminelen normale mensen zijn die alleen een beetje pech hebben gehad".quote:Op maandag 3 september 2012 22:40 schreef Viajero het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de modelburger die hij nu is inderdaad. Waar komt toch dat idee vandaan dat gestoorde criminelen normale mensen zijn die alleen een beetje pech hebben gehad maar met een paar bemoedigende woorden en een zo zacht mogelijke aanpak weer helemaal klaar zijn voor de maatschappij?
Democratie in Nederland duidt op de wil en het belang van het volk in het geheel, niet op de wil van de meerderheid van het volk. Mensen opgesloten laten als dat niet in het algemeen belang is maar omdat een meerderheid dat wil, zou juist anti-democratisch zijn. Zie bijvoorbeeld artikel 50 van onze Grondwet.quote:Edit: en wat ik met die meerderheid wil zeggen is dat het vrijlaten van gestoorde criminelen niet alleen gevaarlijk maar ook anti-democratisch is.
Welke partij is er dan wel voor het levenslang opsluiten van kinderen?quote:Op maandag 3 september 2012 17:05 schreef Viajero het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, gelukkig is de VVD voor streng straffen en dat soort zaken, dus hebben ze daar hard aan gewerkt terwijl ze aan de macht waren.
Even voor de sukkels die de verkiezingsleugens van de VVD geloven en om deze reden op de VVD willen stemmen. Kijk naar resultaten, niet naar verkiezingspraatjes.
Een 14 jarige geesteszieke jongen... Wat had jij dan gedacht?quote:
Dat hij in een put vol ongebluste kalk geworpen zou worden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:50 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Een 14 jarige geesteszieke jongen... Wat had jij dan gedachthoopt?
Ah okee, niets wat we serieus hoeven te nemen dus.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:52 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat hij in een put vol ongebluste kalk geworpen zou worden.
De maatschappij tegen dergelijke moordachtige gekken beschermen misschien?quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:50 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Een 14 jarige geesteszieke jongenpsychopatische moordenaar... Wat had jij dan gedacht?
Natuurlijk wel, ik zeg het niet voor niets.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:53 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ah okee, niets wat we serieus hoeven te nemen dus.
Hij heeft nu eenmaal ook rechten en kan aan het feit dat ie gek is weinig doen. Gaan ze dus proberen te behandelenquote:Op dinsdag 4 september 2012 08:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De maatschappij tegen dergelijke moordachtige gekken beschermen misschien?
Snap ikquote:Op dinsdag 4 september 2012 08:57 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, ik zeg het niet voor niets.
Dan adviseer ik jou om het nog even terug te lezen. Het is het waard.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:01 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Snap iken in je eigen beleving zal het ook iets zijn dat gehoord dient te worden. Maar ik ben het eigenlijk alweer vergeten, zo irrelevant was je opmerking.
Hoe kom je er in godsnaam bij dat 'heel het strafrecht' overhoop moet?quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:00 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Hij heeft nu eenmaal ook rechten en kan aan het feit dat ie gek is weinig doen. Gaan ze dus proberen te behandelen
Toerekeningsvatbaarheid is en blijft de key issue. Als je dat gewijzigd wil zien betekent dit dat het complete strafrecht overhoop moet. Ben je wel een x aantal jaar verder. En moet je gaan bedenken waarop je een en ander dan gaat baseren in het vervolg.
Alleen op de daad zelf?
Kan ik je garanderen dat je in no time wederom op je achterste poten staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |