abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116376315
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:10 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik heb gister een reactie van de vader gezien, weet ff niet meer waar. maar goed ik heb een betere straf bedacht voor de dader: handen amputeren, en gezicht amputeren.

zonodig met een botte zaag.

:)
En dan mag hij weer gaan?
  dinsdag 4 september 2012 @ 10:12:17 #202
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_116376331
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:11 schreef HyperViper het volgende:

[..]

En dan mag hij weer gaan?
Ja dan mag hij weer gaan. (:
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_116376341
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hij krijgt 1 jaar straf, dat doet geen enkel recht aan zijn daad.
Maar het is niet alleen de daad die wordt meegenomen in de overweging. Zo werkt de wet nu eenmaal, en niet zonder reden.

quote:
Daar bovenop krijgt hij max. 2 jaar TBS, in theorie geen straf maar behandeling, maar wel degelijk een maatregel die alleen opgelegd wordt bij misdrijven dus de facto wel oa een vrijheidsontnemende straf. De schoen knelt bij beiden.
Maar het is geen straf.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116376348
De extreme simpelheid van zieltjes die zoooo extreem zwart wit denken dat IEDERE aanpassing van het strafrecht gelijkstaat aan een stel regels verzonnen om een denkbeeldige god te plezieren is echt tenenkrommend.

En dat mag medicijnen voorschrijven? Dat zegt al weer genoeg over de eisen die in NL daar aan gesteld worden :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_116376359
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:12 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ja dan mag hij weer gaan. (:
Dan gaat hij natuurlijk gelijk weer wraak nemen. Maar dan met een eng afgezaagd gezicht en twee stompjes. Dát wordt pas een nare situatie.
pi_116376376
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
De extreme simpelheid van zieltjes die zoooo extreem zwart wit denken dat IEDERE aanpassing van het strafrecht gelijkstaat aan een stel regels verzonnen om een denkbeeldige god te plezieren is echt tenenkrommend.

En dat mag medicijnen voorschrijven? Dat zegt al weer genoeg over de eisen die in NL daar aan gesteld worden :')
Waar de neuk heb je het over? Moeten we de crisisdienst bellen?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  dinsdag 4 september 2012 @ 10:14:20 #207
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_116376379
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:13 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Dan gaat hij natuurlijk gelijk weer wraak nemen. Maar dan met een eng afgezaagd gezicht en twee stompjes. Dát wordt pas een nare situatie.
Veel succes voor die mutant dan om een mes vast te houden, en hij word meteen overal herkend zodat mensen hem nog een trap in zn ribben kunnen geven.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_116376436
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:14 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Veel succes voor die mutant dan om een mes vast te houden
Heb je Child's Play 2 gezien?.... Juist. Je hebt geen idee hoe erg dat uit de hand zou lopen.
pi_116376453
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Hofstad die vindt dat anderen extreem zwart wit denken. Daar ging m'n koffie. ;(
  dinsdag 4 september 2012 @ 10:22:55 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116376602
quote:

misschien dat stok beton voor je hoofd weghalen, het was gewoon een grapje hoor, maar je zag het blijkbaar niet :') Recht gebaseerd op geloof zou nooit mogen, is dat duidelijk, of niet?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_116376698
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:14 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Waar de neuk heb je het over? Moeten we de crisisdienst bellen?
Ik heb het over Re. Maar dat snap jij niet.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 4 september 2012 @ 10:28:32 #212
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_116376709
quote:

We hebben de laatste jaren al aanpassingen van het strafrecht gehad. Straffen zijn verhoogd en rechters straffen los daarvan ook steeds zwaarder.

Ik zie nog niet echt positieve effecten. Ik heb niet het idee dat mensen zich 'beter' voelen nu de laatste jaren een stuk strenger gestraft wordt. Sterker, ik heb het idee dat het ongenoegen over de hoogte (of laagte) van de straffen nog nooit zo uitgesproken is geweest en de roep om hogere straffen, hoewel van alle tijden, nog nooit zo sterk.

Los daarvan is er natuurlijk wel een bepaalde ironie: mensen die het sterkst hun ongenoegen uitspreken over dingen als de sharia, zijn vaak wel voor maatregelen die ervoor zorgen dat we dichter bij de idee van de sharia komen te staan.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_116376713
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik heb het over Re. Maar dat snap jij niet.
Excuus. Ik heb de hele crew op ignore staan.
pi_116376718
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:22 schreef Re het volgende:

[..]

misschien dat stok beton voor je hoofd weghalen, het was gewoon een grapje hoor, maar je zag het blijkbaar niet :') Recht gebaseerd op geloof zou nooit mogen, is dat duidelijk, of niet?
Ha, welnee man je zegt het iedere keer.
Onderwerp waarin men valt over te lage straffen? Koos en/of Re komen even huilen over dat je dan voor de sharia bent. :')

Wat is een stok beton eigenlijk? :{
  dinsdag 4 september 2012 @ 10:33:08 #215
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116376816
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ha, welnee man je zegt het iedere keer.
Onderwerp waarin men valt over te lage straffen? Koos en/of Re komen even huilen over dat je dan voor de sharia bent. :')

Wat is een stok beton eigenlijk? :{
dat is zo'n lange rol beton die ze om die grote haspels hebben gedraaid... en nee ik zeg ook niet dat je dan maar voor de sharia moet zijn maar dat die rechtsvorm wel gebaseerd is op wraak van het slachtoffer. Nu is het alleen zo dat het slachtoffer vaak een imbeciele geloofsfanaat is die zijn vrouw beschuldigd van het praten met de bakker en daarvoor de doodstraf verdient dmv steniging.

En nee ik ben geen dokter, daar sta ik boven 8-)
  dinsdag 4 september 2012 @ 10:33:31 #216
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116376827
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:28 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Excuus. Ik heb de hele crew op ignore staan.
je quote reminder ook?
pi_116376882
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:33 schreef Re het volgende:

[..]

dat is zo'n lange rol beton die ze om die grote haspels hebben gedraaid.
Zo, flexibel beton. Weer wat geleerd.
pi_116377520
Levenslang zou nog te weinig zijn voor deze psycho.
pi_116377607
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:33 schreef Re het volgende:

[..]

je quote reminder ook?
Was ook maar een garpske.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 september 2012 @ 11:14:11 #220
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116377762
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:35 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Omdat er nu eenmaal een basis is waarop eea berust. Maar dat dringt maar niet door.
Het is willekeur versus een solide fundering van je wetten.

En wetten moeten wel kloppen met de andere wetten.
Je kan wetten gewoon aanpassen hoor.

quote:
[..]

Dus moord is moord, period? Toerekeningsvatbaarheid speelt geen rol meer?

In ieder geval verspeel je daarmee het onderscheid tussen volwassenen en jeugd wat mij betreft. Hij zal best minder goed z'n daden kunnen overzien. Neemt niet weg dat er een meisje dood is. Ik zie dus niet in waarom je een dader van moord, met kans op recidive soepeler zal moeten berechten.

quote:
Omgekeerde wereld.

Het recht om minder zwaar berecht te worden vloeit voort uit zijn verminderde toerekeningsvatbaarheid als gevolg van zijn onvolwassenheid en geestelijke stoornis.
Dat zal best en wat mij betreft houden we daar bij moord simpelweg geen rekening mee. Dat recht verspeel je wanneer je andere mensen hun leven ontneemt.

quote:
Daarom is het zover gekomen.

Gaan roepen dat dat niet telt omdat ie iemand vermoord heeft is regelrechte lulkoek die dwars tegen de geest van het strafrecht ingaat. Het is, zoals ik al zei, de omgekeerde wereld.
Dat het niet strookt met het HUIDIGE strafrecht bestrijd ik niet.
pi_116377931
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:14 schreef Swetsenegger het volgende:

Dat het niet strookt met het HUIDIGE strafrecht bestrijd ik niet.
Gelukkig.

Want wat je zegt is dat we selectief om moeten gaan met de fundamenten van ons strafrecht. Dat we daarmee het fundament feitelijk waardeloos maken, okee.

Want als een kind als volwassene berecht wordt bij moord, dan is er geen reden meer te bedenken waarom je dat bij diefstal niet zou doen.

Als je bij diefstal claimt dat kleine Jin nog niet begrijpt wat hij doet en wat de consequenties (kunnen) zijn, of dat hij onder druk stond van anderen, dan kun je niet zeggen dat dit er bij moord niet meer toe doet.

Het resultaat zal op termijn dus het einde betekenen van het onderscheid tussen jeugd- en algemeen strafrecht.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 september 2012 @ 11:22:12 #222
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116378011
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:19 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Gelukkig.

Want wat je zegt is dat we selectief om moeten gaan met de fundamenten van ons strafrecht. Dat we daarmee het fundament feitelijk waardeloos maken, okee.
Volgens mij is het fundament van het strafrecht dat we daders bestraffen. Daar wil ik niet aan tornen.
quote:
Want als een kind als volwassene berecht wordt bij moord, dan is er geen reden meer te bedenken waarom je dat bij diefstal niet zou doen.
Jawel hoor, bij de gemiddelde diefstal gaat, in tegenstelling tot moord, niemand dood

quote:
Als je bij diefstal claimt dat kleine Jin nog niet begrijpt wat hij doet en wat de consequenties (kunnen) zijn, of dat hij onder druk stond van anderen, dan kun je niet zeggen dat dit er bij moord niet meer toe doet.
Ik zie niet in waarom je dat niet zou kunnen doen. Daarnaast vraag ik me af of kinderen sowieso niet in staat zijn om fundamenteel fout van goed te onderscheiden.

quote:
Het resultaat zal op termijn dus het einde betekenen van het onderscheid tussen jeugd- en algemeen strafrecht.
Ik weet niet, ik kan, in tegenstelling tot jou, niet koffiedik kijken.
  dinsdag 4 september 2012 @ 11:23:10 #223
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_116378045
Net ook gelezen in de krant, belachelijk.

Ophogen die straffen, dat kankerjoch komt er veel te makkelijk vanaf.
pi_116378112
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Volgens mij is het fundament van het strafrecht dat we daders bestraffen. Daar wil ik niet aan tornen.

Ook jij moet je dus even inlezen. Niet lullig bedoeld.

quote:
Jawel hoor, bij de gemiddelde diefstal gaat, in tegenstelling tot moord, niemand dood
Hoe moeilijk kan het toch zijn om te snappen hoe het systeem functioneert?

Wat jij hierboven zegt is op geen enkele manier een juridisch argument voor hetgeen je voorstelt. Snap dat nu alsjeblieft.

quote:
Ik zie niet in waarom je dat niet zou kunnen doen. Daarnaast vraag ik me af of kinderen sowieso niet in staat zijn om fundamenteel fout van goed te onderscheiden.
Je kunt dat niet doen omdat het willekeur is. Waan van de dag. Geen enkele grondslag behalve dat je die jongen gestraft wil zien.

quote:
Ik weet niet, ik kan, in tegenstelling tot jou, niet koffiedik kijken.
Als je je een half uurtje in zou lezen zou je het wel weten denk ik.

Want het onderscheid tussen die twee heeft niets te maken met alles wat jij hier aandraagt.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 september 2012 @ 11:33:22 #225
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116378331
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:25 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Ook jij moet je dus even inlezen. Niet lullig bedoeld.
Je moet niet denken dat je de wijsheid in pacht hebt.
quote:
[..]

Hoe moeilijk kan het toch zijn om te snappen hoe het systeem functioneert?

Wat jij hierboven zegt is op geen enkele manier een juridisch argument voor hetgeen je voorstelt. Snap dat nu alsjeblieft.

Hoe moeilijk kan het zijn om te snappen dat "het systeem" niet bestaat. Wanneer het collectief besluit dat het zo is, dan is het zo. Snap dat nu alsjeblieft.

quote:
Je kunt dat niet doen omdat het willekeur is. Waan van de dag. Geen enkele grondslag behalve dat je die jongen gestraft wil zien.
Nee, omdat je daders van moord gestraft wil zien, ongeacht hun leeftijd.

quote:
[..]

Als je je een half uurtje in zou lezen zou je het wel weten denk ik.

Want het onderscheid tussen die twee heeft niets te maken met alles wat jij hier aandraagt.
Ik ben niet degene die beweerd in de toekomst te kunnen kijken.
pi_116378522
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je moet niet denken dat je de wijsheid in pacht hebt.
Zo is het echt niet bedoeld, maar wat jij zegt is pure willekeur. Het is nergens op gebaseerd en staat in geen enkele relatie meer tot hoe de rest van het systeem functioneert.

Niet ik maar JIJ denkt blijkbaar dat je de wijsheid in pacht hebt. Ik volg alleen het denkraam van de mensen die er hun levenswerk van hebben gemaakt ons van die wetten te voorzien.

Jij meent er op eigen houtje wel even iets heel anders van te kunnen maken.

En dan denk IK dat ik de wijsheid in pacht heb? I don't think so.

quote:
Nee, omdat je daders van moord gestraft wil zien, ongeacht hun leeftijd.
Omdat je dus vindt dat leeftijd geen rol speelt in de toerekeningsvatbaarheid. Een ander logisch argument is er niet.

Je kunt niet zeggen dat jeugdige leeftijd de toerekeningsvatbaarheid beinvloedt, maar bij moord zeggen dat het er niet toe doet. Dat is strijdig met elke vorm van logica.

Toerekeningsvatbaarheid is een van de fundamenten van het hele strafrecht.

quote:
Ik ben niet degene die beweerd in de toekomst te kunnen kijken.
Beweer ik niet.

Wat ik beweer is dat wanneer je stelt dat toerekeningsvatbaarheid bij moord geen rol van belang meer speelt, toerekeningsvatbaarheid bij geen enkel vergrijp een rol meer kan spelen.

Wederom, logica.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 september 2012 @ 11:43:08 #227
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116378628
Jij blijft maar zeggen dat het leeftijdscriterium dan helemaal geen rol meer kan spelen. Wat je maar niet wil snappen is dat dat nonsens is. ALS het collectief zegt "Bij moord is leeftijd geen criterium voor toerekeningsvatbaarheid, bij lichtere vergrijpen wel" dan is dat zo.

Logica.
  dinsdag 4 september 2012 @ 11:48:07 #228
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_116378762
Maar ik dacht dat je tot je 18e niet strafrechtelijk kon worden vervolgd?
  dinsdag 4 september 2012 @ 11:55:43 #229
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_116379010
Tot je 12e kun je niet strafrechtelijk worden vervolgd en dat is al zo sinds 1905.
pi_116379306
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:48 schreef mossad_agent het volgende:
Maar ik dacht dat je tot je 18e niet strafrechtelijk kon worden vervolgd?
18 jaar is idd over het algemeen de grens tussen volwassenen- en jeugdstrafrecht. Maar omdat die grens maar een arbitraire lijn is die weinig zegt over de echte geestelijke volwassenheid kan een rechter daarvan afwijken bij jongeren tussen de 16 en 21 jaar.
pleased to meet you
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:19:16 #231
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_116379753
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:04 schreef moussie het volgende:

[..]

18 jaar is idd over het algemeen de grens tussen volwassenen- en jeugdstrafrecht. Maar omdat die grens maar een arbitraire lijn is die weinig zegt over de echte geestelijke volwassenheid kan een rechter daarvan afwijken bij jongeren tussen de 16 en 21 jaar.
Oh idd, ik zie nu dat het onder het jeugdstafrecht valt en dat 12 maanden dan het maximum is.
pi_116379960
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:19 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Oh idd, ik zie nu dat het onder het jeugdstafrecht valt en dat 12 maanden dan het maximum is.
12 maanden is het maximum tot 16 jaar, tussen 16 en 18 jaar is dat 24 maanden. Deze 15-jarige heeft dus het absolute maximum gekregen dat een rechter kan geven op die leeftijd.
pleased to meet you
pi_116384084
:r Topstraf.... De vader van het vermoorde meisje hoeft zijn wraak slechts 1 jaar uit te stellen....
  dinsdag 4 september 2012 @ 15:19:17 #234
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116384501
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 08:41 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Welke partij is er dan wel voor het levenslang opsluiten van kinderen?
Geen idee. Ik constateer alleen dat de VVD meer dan genoeg tijd heeft gehad de afgelopen 30 jaar om straffen strenger te maken, en dat ze daar absoluut niets aan gedaan hebben. Lege beloftes voor de schapen die politici op hun woord geloven en niet naar de daden kijken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 4 september 2012 @ 15:20:02 #235
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116384522
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 08:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De maatschappij tegen dergelijke moordachtige gekken beschermen misschien?
Ja, maar dat is niet beschaafd natuurlijk.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_116384628
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:20 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja, maar dat is niet beschaafd natuurlijk.
Sterker nog, dat is sharia.
  dinsdag 4 september 2012 @ 15:30:14 #237
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116384823
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:03 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik geef hem ook geen ongelijk dat hij daar wel anders over denkt...
Dit soort ingrijpende gebeurtenissen daar oordeel ik liever niet over, maar nogmaals beschaving, daar ben ik trots op.
Beschaving is psychopaten vrijlaten zodat ze nieuwe slachtoffers kunnen maken. De maatschappij beschermen tegen dit soort gestoorde criminelen is barbaars.

Een meisje doodsteken is beschaafd, dat willen voorkomen is barbaars.

Hoe krijg je het uit je keyboard...
  dinsdag 4 september 2012 @ 15:33:18 #238
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116384906
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:28 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

We hebben de laatste jaren al aanpassingen van het strafrecht gehad. Straffen zijn verhoogd en rechters straffen los daarvan ook steeds zwaarder.

Ik zie nog niet echt positieve effecten. Ik heb niet het idee dat mensen zich 'beter' voelen nu de laatste jaren een stuk strenger gestraft wordt. Sterker, ik heb het idee dat het ongenoegen over de hoogte (of laagte) van de straffen nog nooit zo uitgesproken is geweest en de roep om hogere straffen, hoewel van alle tijden, nog nooit zo sterk.

Los daarvan is er natuurlijk wel een bepaalde ironie: mensen die het sterkst hun ongenoegen uitspreken over dingen als de sharia, zijn vaak wel voor maatregelen die ervoor zorgen dat we dichter bij de idee van de sharia komen te staan.
Wat een enorme onzin. Er wordt nog steeds veel te laag gestraft, zoals in dit geval.

En het willen beschermen van de maatschappij tegen gestoorde moordenaars heeft echt helemaal niets met sharia te maken.
  dinsdag 4 september 2012 @ 15:35:38 #239
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116384972
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:19 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Gelukkig.

Misschien omdat we moord een stuk ernstiger vinden dan diefstal. Maar goed, als jij daartussen geen verschil wil maken, ben je er ook voor om winkeldieven dezelfde straf te geven als moordenaars? Daar komt jouw betoog namelijk op neer.
  dinsdag 4 september 2012 @ 15:58:20 #240
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_116385750
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:33 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wat een enorme onzin. Er wordt nog steeds veel te laag gestraft, zoals in dit geval.
Je gaat wederom niet op het argument in. Als de straffen nu hoger zijn dan een paar jaar geleden, dan zou je toch verwachten dat mensen die zijn voor hogere straffen nu meer tevreden zijn over hoe er gestraft wordt dan een paar jaar geleden. Ik constateer dat ik die ontwikkeling niet heb waargenomen.

Daar mag je het mee oneens zijn, maar kom zoals gezegd met normale argumenten.

quote:
En het willen beschermen van de maatschappij tegen gestoorde moordenaars heeft echt helemaal niets met sharia te maken.
Dat klopt. Waar heb ik gezegd dat dat wel het geval is?

Ik zeg dat het op zich ironisch is dat mensen die zwaar tegen de sharia zijn, over het algemeen ook voor ontwikkelingen zijn die maakt dat we dichter bij de idee van de sharia (vergelding) komen te staan. Net zoals we voor invoering van het jeugdstrafrecht dichter bij de idee van de sharia stonden dan we nu staan, zonder dat we toen ook "iets" met de sharia zelf te maken hadden. Tot ongeveer 30 jaar voor de invoering van ons huidig Wetboek van Strafrecht werden er bijvoorbeeld nog kinderen van van 5 en 9 jaar tot 7,5 jaar cel veroordeeld wegens diefstal volgens de dan voor iedereen geldende strafwet. Dat mag je normaal vinden of absurd, maar ik denk niet dat je kunt ontkennen dat dat dichter bij de idee van vergelding binnen de sharia ligt dan het huidig jeugdstrafrecht.

quote:
Beschaving is psychopaten vrijlaten zodat ze nieuwe slachtoffers kunnen maken. De maatschappij beschermen tegen dit soort gestoorde criminelen is barbaars.

Een meisje doodsteken is beschaafd, dat willen voorkomen is barbaars.

Hoe krijg je het uit je keyboard...
Opnieuw een straw man, maar dit is extra tragisch. Niet de poster die je aanhaalt maar jij krijgt het blijkbaar uit je keyboard.

Ik ben het trouwens gedeeltelijk met je eens geworden over zwaarder straffen door je manier van argumenteren, maar dan alleen voor wat betreft de mensen die jou lezen hebben geleerd.
pi_116388578
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:35 schreef Viajero het volgende:

[..]

Misschien omdat we moord een stuk ernstiger vinden dan diefstal. Maar goed, als jij daartussen geen verschil wil maken, ben je er ook voor om winkeldieven dezelfde straf te geven als moordenaars? Daar komt jouw betoog namelijk op neer.
Wat jij dus wil is de hele wetgeving veranderen voor die uitzondering, en dat terwijl die uitzondering al gepakt wordt door de PIJ-regelgeving ..
pleased to meet you
  dinsdag 4 september 2012 @ 17:28:14 #242
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116388668
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:24 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat jij dus wil is de hele wetgeving veranderen voor die uitzondering, en dat terwijl die uitzondering al gepakt wordt door de PIJ-regelgeving ..
Ja. Wetgeving wordt vaak genoeg aangepast, en moord door psychopaten vind ik ernstig genoeg om de wet aan te passen.

Als we nooit wetten mogen aanpassen dan zouden we ook nog vrouwen die we lastig vinden beschuldigen van hekserij en op de brandstapel gooien.

Echt, het argument dat de wet nou eenmaal zo is en niet aangepast kan worden is wel een van de zwakste die ik op fok gehoord heb, ik kan niet geloven dat je dat zelf vindt...
pi_116388952
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:28 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja. Wetgeving wordt vaak genoeg aangepast, en moord door psychopaten vind ik ernstig genoeg om de wet aan te passen.

Als we nooit wetten mogen aanpassen dan zouden we ook nog vrouwen die we lastig vinden beschuldigen van hekserij en op de brandstapel gooien.

Echt, het argument dat de wet nou eenmaal zo is en niet aangepast kan worden is wel een van de zwakste die ik op fok gehoord heb, ik kan niet geloven dat je dat zelf vindt...
Lol, moet je nou echt met heksenverbrandingen aankomen om een punt te maken?

Ik zeg dat het niet nodig is om de wet aan te passen, er zijn al mogelijkheden om deze uitzonderingen langer vast te zetten. Zo kan een rechter die jeugd-TBS verlengen tot die 21 is, die mogelijkheid biedt de huidige wet.

En wees eens eerlijk, wat heb je liever, dat deze 15-jarige wordt opgesloten in een jeugdinrichting waar die onder leeftijdsgenoten zit en de hulp krijgt die die nodig heeft .. of opsluiten voor x jaar in een gevangenis? In de eerste situatie heeft die nog een kans om erover heen te groeien, en in het tweede geval .. tja, ik zou hem niet tegen willen komen als die dan weer vrij komt ...
pleased to meet you
  dinsdag 4 september 2012 @ 17:41:19 #244
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116389064
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Lol, moet je nou echt met heksenverbrandingen aankomen om een punt te maken?

Ik zeg dat het niet nodig is om de wet aan te passen, er zijn al mogelijkheden om deze uitzonderingen langer vast te zetten. Zo kan een rechter die jeugd-TBS verlengen tot die 21 is, die mogelijkheid biedt de huidige wet.

En wees eens eerlijk, wat heb je liever, dat deze 15-jarige wordt opgesloten in een jeugdinrichting waar die onder leeftijdsgenoten zit en de hulp krijgt die die nodig heeft .. of opsluiten voor x jaar in een gevangenis? In de eerste situatie heeft die nog een kans om erover heen te groeien, en in het tweede geval .. tja, ik zou hem niet tegen willen komen als die dan weer vrij komt ...
Ah, het is of jeugdinrichting en behandeling of gevangenis en geen behandeling? Dat heb ik nooit gezegd.

Jeugdinrichting met behandeling, en als hij 18 wordt gevangenis met behandeling. En dan als hij 35 is eens gaan kijken of hij eventueel een kans verdient, en daarbij het risico op nieuwe slachtoffers niet ondergeschikt maken aan de belangen van deze moordenaar.
pi_116389774
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:41 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ah, het is of jeugdinrichting en behandeling of gevangenis en geen behandeling? Dat heb ik nooit gezegd.

Jeugdinrichting met behandeling, en als hij 18 wordt gevangenis met behandeling. En dan als hij 35 is eens gaan kijken of hij eventueel een kans verdient, en daarbij het risico op nieuwe slachtoffers niet ondergeschikt maken aan de belangen van deze moordenaar.
Wat je nu impliceert - hoe langer iemand vastzit, hoe minder risico - is onzin. Ook als hij op zijn 35e vrijkomt is het risico op herhaling niet minder groot of groter dan wanneer hij op zijn 21e vrijkomt. Dat lijkt me vooral afhankelijk van andere aspecten.
pi_116390299
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:41 schreef Viajero het volgende:

[..]

Zucht, dat de rechter van de wet geen hogere straf mag opleggen betekent niet dat er geen mogelijkheden zijn om deze jongeman desnoods zijn hele leven vast te zetten. Als ik aannemelijk kan maken dat jij een gevaar bent voor jezelf en/of de samenleving kan dat ook, en daarvoor hoef je nog niet eens een misdrijf begaan te hebben.

Anyway, wat denk jij dat er zou gebeuren als je een 15-jarige zou vertellen dat die zeker 20 jaar vast zit, zo niet langer. Zou die nog aanspreekbaar zijn? Ergens aan mee willen werken? Ik bedoel maar, je kan een 15-jarige dan misschien wel berechten als een volwassene, maar dat betekent niet dat die dat ook is. Zes jaar, tot je 21ste, dat is nog te behappen op die leeftijd, en dan heb je nog een toekomst waar je naar toe kan werken, het is dus nog zinvol om aan jezelf te werken (wat dan ook de bedoeling is van jeugd-strafrecht en jeugddetentie). Maar als het vooruitzicht 20 jaar is, langer dan je leven, dan ben je met je 35 jaar stokoud en is je leven over, waarom zou je aan wat dan ook meewerken, een toekomst heb je toch niet meer?
pleased to meet you
pi_116391273
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Zucht, dat de rechter van de wet geen hogere straf mag opleggen betekent niet dat er geen mogelijkheden zijn om deze jongeman desnoods zijn hele leven vast te zetten. Als ik aannemelijk kan maken dat jij een gevaar bent voor jezelf en/of de samenleving kan dat ook, en daarvoor hoef je nog niet eens een misdrijf begaan te hebben.

Anyway, wat denk jij dat er zou gebeuren als je een 15-jarige zou vertellen dat die zeker 20 jaar vast zit, zo niet langer. Zou die nog aanspreekbaar zijn? Ergens aan mee willen werken? Ik bedoel maar, je kan een 15-jarige dan misschien wel berechten als een volwassene, maar dat betekent niet dat die dat ook is. Zes jaar, tot je 21ste, dat is nog te behappen op die leeftijd, en dan heb je nog een toekomst waar je naar toe kan werken, het is dus nog zinvol om aan jezelf te werken (wat dan ook de bedoeling is van jeugd-strafrecht en jeugddetentie). Maar als het vooruitzicht 20 jaar is, langer dan je leven, dan ben je met je 35 jaar stokoud en is je leven over, waarom zou je aan wat dan ook meewerken, een toekomst heb je toch niet meer?
doe eens niet zo redelijk, levenslang opsluiten is de enige optie
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:10:25 #248
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116391396
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat je nu impliceert - hoe langer iemand vastzit, hoe minder risico - is onzin. Ook als hij op zijn 35e vrijkomt is het risico op herhaling niet minder groot of groter dan wanneer hij op zijn 21e vrijkomt. Dat lijkt me vooral afhankelijk van andere aspecten.
Waarom uberhaupt vastzetten dan? Gewoon direct weer vrijlaten, als het toch geen verschil maakt. Serieus, als het geen verschil maakt, waarom dan uberhaupt vasthouden?
pi_116391432
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:10 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waarom uberhaupt vastzetten dan? Gewoon direct weer vrijlaten, als het toch geen verschil maakt. Serieus, als het geen verschil maakt, waarom dan uberhaupt vasthouden?
Kom op, je kan beter. Je weet dat er meer is dan zwart en wit. Ik geloof in je!
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:12:45 #250
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116391466
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Je hebt de keuze tussen 20 jaar zitten mokken of op een bepaald punt in de gevangenis je leven weer op te pakken. Mocht je dat niet willen dan kom je ook niet vrij. Ik zeg niet dat er een garantie is dat hij vrijkomt, ik zeg dat we daar over 20 jaar naar gaan kijken.

Je vergeet compleet dat hij een meisje heeft doodgestoken. Ik vergeet dat niet, en baseer daar mijn standpunten op. Hij is niet zielig, hij is een gestoorde crimineel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')