abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116369286
Ach, de CU is ook niet echt zeer zichtbaar in de media..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 4 september 2012 @ 00:33:48 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_116372083
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:03 schreef Elfletterig het volgende:

Ook het (overigens terechte) pleidooi van Buma voor moraal wil maar niet op de politieke agenda komen.

Uit de mond van een CDA politicus is moraal natuurlijk ook volkomen ongeloofwaardig na wat het CDA allemaal uitgevreten heeft de laatste regeringen

-Nederland de Irak oorlog inrommelen
-Doen aan leugens en manipulatie
-De wijze waarop omgegaan wordt met hun eigen mensen als Klink, Ferrier, Koppejan en de "mastodonten"
-Het vervolgen van cartoonisten
-Het leven van Mauro verneuken
-Vriendjespolitiek (benoeming Donner, De Hoop Scheffer)
-Steunen van dubieuze bezuinigingen (Griffierechten, Geestelijke gezondheidszorg)

Nee voor hoogstaande moraal moet je bij het CDA zijn }:|

Daar moet weer een nieuwe generatie voor komen om dat op te poetsen

[ Bericht 4% gewijzigd door Hexagon op 04-09-2012 00:49:48 ]
pi_116372389
Hoewel de nieuwe lijn, meer richting het midden, me aansprak en ook Buma mijn voorkeur had, ben ik als CDA-lid dit keer niet van plan CDA te gaan stemmen op 12 september. Het CDA is totaal onzichtbaar, de nieuwe lijn komt totaal niet uit de verf en ook Buma, die ik normaliter een prima debater vind, komt er nergens tussen. Het CDA heeft nu geen duidelijk profiel, ik heb op dit moment simpelweg geen idee wat de exacte standpunten zijn. Die langstudeerboete is het perfecte voorbeeld. Eerst de grote instigator, dan in de campagne ineens tegen, maar dan niet met een alternatief komen want ze zijn ook tegen het sociaal leenstel.

Laat de fractie maar lekker in de oppositie plaatsnemen, dan komt dat profiel vanzelf wel. Heeft gewoon zijn tijd nodig.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 4 september 2012 @ 00:53:04 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_116372517
Ik denk dat het voor het CDA een stuk scheelt als er een nieuwe generatie politici in de kamer zit dadelijk en degenen die verantwoordelijk zijn voor de grote verliezen afgevoerd zijn.

In die zin heeft Ruth Peetoom er goed aan gedaan het grootste deel van de ouwe hap bij het grof vuil te zetten. Dat biedt wel weer perspectief voor het CDA.
pi_116372661
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 00:53 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat het voor het CDA een stuk scheelt als er een nieuwe generatie politici in de kamer zit dadelijk en degenen die verantwoordelijk zijn voor de grote verliezen afgevoerd zijn.

In die zin heeft Ruth Peetoom er goed aan gedaan het grootste deel van de ouwe hap bij het grof vuil te zetten. Dat biedt wel weer perspectief voor het CDA.

Dat is een goed begin inderdaad. Al vind ik Mona Keijzer toch ook nog meer van hetzelfde wat betreft de "oude" politici van het CDA, een persoon die toch als een potentieel toekomstig CDA lijsttrekker wordt gezien.

Ook de stap terug naar het midden lijkt mij uiterst verstandig. Ik heb in de afgelopen 10 jaar veel mensen van de linkerflank van het CDA bij die partij zien vertrekken. Oa een oom van mij was actief CDA lid en is daar zo'n 7 jaar geleden vertrokken bijvoorbeeld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_116372778
Ik heb ook sterk de indruk dat ze erg blij zijn met hun huidige profiel. PvdA/VVD/SP/PVV zijn in een gevecht gewikkeld waarbij ze alle vier onder de modder zitten. CDA hoopt op oude achterban die niet kan kiezen tussen die andere vier.

Verder is Buma ook geen aansprekende persoonlijkheid of iemand die een debat op charismatische wijze kan winnen. Misschien kost dat tijd maar nu in zijn kwetsbare dagen gewoon koest houden, dat is het devies.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 4 september 2012 @ 01:11:53 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_116372820
Ik vermoed eigenlijk dat Mona Keijzer een soort verlengstuk van Ruth Peetoom is. Nu houdt ze zich nog redelijk kleurloos maar wanneer HB van het toneel is verdwenen ze de agenda van Peetoom zal gaan vertolken in de kamer.
pi_116377541
Ook Trouw heeft een artikel over de onzichtbaarheid van het CDA:
Niemand kijkt nog naar Sybrand Buma

De strekking: het CDA is helemaal niet meer met deze verkiezingen bezig, maar met de toekomst: zichzelf opnieuw uitvinden.

Ik vraag me trouwens af wat er straks gebeurt wanneer het CDA nodig blijkt te zijn om een bepaalde coalitie mogelijk te maken.
pi_116381242
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 00:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Uit de mond van een CDA politicus is moraal natuurlijk ook volkomen ongeloofwaardig na wat het CDA allemaal uitgevreten heeft de laatste regeringen

-Nederland de Irak oorlog inrommelen
-Doen aan leugens en manipulatie
-De wijze waarop omgegaan wordt met hun eigen mensen als Klink, Ferrier, Koppejan en de "mastodonten"
-Het vervolgen van cartoonisten
-Het leven van Mauro verneuken
-Vriendjespolitiek (benoeming Donner, De Hoop Scheffer)
-Steunen van dubieuze bezuinigingen (Griffierechten, Geestelijke gezondheidszorg)

Nee voor hoogstaande moraal moet je bij het CDA zijn }:|

Daar moet weer een nieuwe generatie voor komen om dat op te poetsen
Dit dus. Als er een partij is die echt stil moet zijn over moraal dan is het het cda wel.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_116397043
Buma voorlopig wel sterk in het Carredebat, vooral in het eentweetje met Gijzen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')