abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117381460
Ik ben een leek hoor pvoess, wat bedoel je met NFP?
pi_117381501
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 08:43 schreef danic het volgende:
Ik ben een leek hoor pvoess, wat bedoel je met NFP?
Natural Family Planning. Denk dat ze dat bedoelt. Goed in de gaten houden wanneer je vruchtbaar bent!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117381518
Oh oké, thanks Nicole. Die zou ik niet aandurven denk ik.
pi_117381573
Ja, onthouding of condooms tijdens de ovulatieperiode.
pi_117381689
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 september 2012 08:57 schreef Pvoesss het volgende:
Ja, onthouding of condooms tijdens de ovulatieperiode.
Dat is toch onwijs onbetrouwbaar? of loop ik nu achter?
S. 2014
J. 2016
pi_117381783
Nee hoor :)
Het is helemaal niet zo onbetrouwbaar als het lijkt.
Omdat je temperatuur meet en cervixslijm en heel goed je eigen ovulatie moet kennen :)

De pil (theoretisch): Pearl-index 0,1%
De pil (in praktijk): Pearl-index 2-8%
NFP (theoretisch): Pearl-index 0,4%
NFP (in praktijk ): Pearl-index 1,8%

Dat is betrouwbaarder dan veel andere anticonceptiemiddelen
  zaterdag 29 september 2012 @ 09:30:15 #182
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117381828
Wat me de onzekerste factor lijkt is de levensduur van sperma. Als dat langer is dan de tijdsspanne die ervoor staat, hang je.
pi_117381940
Ja dat klopt, maar ik schiet ook door een pil en spiraaltje heen ik voel me met geen enkele methode veilig gok ik :)
pi_117382036
Pvoess, dat kan ik me wel voorstellen! Een derde is toch ook een hele stap... En als je je lichaam kent moet het goed te doen zijn, lijkt me. Vriendin van mij is ook eerder gestopt met de pil dan ze echt voor een kindje gingen en bij haar werkte NFP ook :).

Ikzelf had altijd een heel regelmatige cyclus, ging op m'n 16e aan de pil, ben ergens tussendoor een half jaar gestopt en toen ook weer vrij regelmatig (tussen 27 en 30 dagen). Nu baal ik echt van het verlies van m'n cyclus dus ik hoop dat 'ie snel weer terug is!

Verwijderen viel overigens erg mee, beetje bloed en nu wachten op een 'menstruatie' waarna mijn cyclus weer zou moeten beginnen. Geen idee hoe lang dat duurt...
Home is where the O+ is...
pi_117382087
Ja een 3e is een hele stap en ik wil heel graag maar er zijn genoeg dingen die mij gevoelsmatig tegenhouden.
pi_117383067
NFP lijkt me ook meer dan alleen een beetje gokken wanneer je eisprong is omdat je altijd een regelmatige cyclus hebt (dat werkt niet, weet ik inmiddels uit ervaring ;) ). Als je ook temperatuurt en cervixslijm in de gaten houdt, lijkt het me wel betrouwbaar.
  zaterdag 29 september 2012 @ 11:07:35 #187
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117383135
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:43 schreef Pvoesss het volgende:
Ja dat klopt, maar ik schiet ook door een pil en spiraaltje heen ik voel me met geen enkele methode veilig gok ik :)
Dan is nfp misschien nog wel de methode waar je het meest zelf grip op hebt inderdaad!
pi_117383275
Ja precies.
Als er een 3e is dan is de keus nog simpeler dan is het tijd voor sterilisatie.
Maar dat is nu nog geen optie want de wens is er bij beide wel.
pi_118121995
Ik denk inderdaad ook dat nfp betrouwbaarder is dan de pil... Volgens mij zijn veel vrouwen veel zorgvuldiger als ze daadwerkelijk op hun cyclus letten dan dat ze de pil slikken.. Misschien heb ik wel teveel I didn't know I was pregnant gekeken :')
pi_118122434
Genoeg mensen die de techniek gebruiken om wel zwanger te worden, je kan het ook precies andersom doen. Ik heb mijn spiraaltje er inmiddels uit *O* *O*
pi_118123474
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:43 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vraag me al een tijdje af hoe dit nu zit met dit soort verhalen. In álle 'officiële' documenten lees je dat de pil extreem betrouwbaar is. Kans op zwangerschap 0,3% bij goed pilgebruik. Toch lijkt het er in de praktijk op dat véél meer vrouwen 'dwars door de pil heen' zwanger raken.

Kloppen de beloftes dan niet of springen deze vrouwen tóch iets nonchalanter met de pil en seks om dan ze voorspiegelen?

[ Bericht 2% gewijzigd door -Spring op 18-10-2012 13:41:20 ]
  † In Memoriam † donderdag 18 oktober 2012 @ 13:37:54 #192
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118123636
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:06 schreef Pvoesss het volgende:
Genoeg mensen die de techniek gebruiken om wel zwanger te worden, je kan het ook precies andersom doen. Ik heb mijn spiraaltje er inmiddels uit *O* *O*
en? viel het mee?
pi_118123699
Ik geloofde dat dwars door de pil zwanger worden nooit zo. Totdat het me nu zelf is gebeurd. En ik heb hem altijd netjes ingenomen en niet ziek geweest ofzo. Later hoorde ik bij de ha dat het veel vaker voorkomt dan de bijsluiter doet geloven. Nu zijn er uiteraard ook genoeg die er over liegen maar ook genoeg die echt zwanger worden tijdens de pil.
pi_118123777
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:39 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik geloofde dat dwars door de pil zwanger worden nooit zo. Totdat het me nu zelf is gebeurd. En ik heb hem altijd netjes ingenomen en niet ziek geweest ofzo. Later hoorde ik bij de ha dat het veel vaker voorkomt dan de bijsluiter doet geloven. Nu zijn er uiteraard ook genoeg die er over liegen maar ook genoeg die echt zwanger worden tijdens de pil.
Da's natuurlijk nooit te checken. :) Volgens de bijsluiter dus 3 op de 1000.
pi_118123871
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:40 schreef -Spring het volgende:

[..]

Da's natuurlijk nooit te checken. :) Volgens de bijsluiter dus 3 op de 1000.
Nee is nooit te checken nee. Maar denk dat die 3 op 1000 eerlijk is en de rest niet dan maar :P
pi_118123908
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:43 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Nee is nooit te checken nee. Maar denk dat die 3 op 1000 eerlijk is en de rest niet dan maar :P
Dat denk ik ook.
pi_118123927
Ik denk dat vele vrouwen dit als een excuus gebruiken :Y
Zeker de wat jongere meiden die massaal door de pil heen schieten.

Het is bij mij dan wel onderzocht, mijn eisprong gaat gewoon door. (ook de prikpil had geen goed effect) Het heeft niet de gewenste invloed. Elke vrouw heeft natuurlijk een andere soort hoeveelheid van hormonen nodig. Ik was echter al helemaal van de leg en de hormonen hadden al zo erg veel invloed op mijn gestel dat ik ook geen zwaardere pil wil/kan/kon nemen. Dan stort ik mijzelf in een depressie :Y
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:37 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

en? viel het mee?
Ja het viel heel erg mee, ik heb mij er zo erg zorgen om gemaakt.
De gynefix zit toch in je baarmoederwand vast en ik was bang voor enorme pijn maar ze draaide hem er zo uit :o
pi_118123977
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:44 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
Echt wij hadden wat dat betreft al miljonair kunnen zijn. Bij de zwagerschap van Leander zei de gyn door het zaad van mijn lief dat de kans om de loterij te winnen groter was, daarna kwam nog Matthias das alweer een winnend lot en nu deze dubbel, door de pil heen en weer met slecht zaad.
pi_118124234
Hier gaat de echte oplossing sterilisatie zijn.
Maar dan wel pas als we zeker weten klaar zijn met kinderen.
Ik vertrouw nergens meer in.
pi_118124386
Ik droomde vannacht dat ik zwanger was. Ik was zo'n 20 weekjes en het was al aardig te zien. Iedereen om me heen maakte hele lieve opmerkingen erover en ik zat helemaal op een roze wolk. En toen ik wakker werd, tja toen was ik eigenlijk alleen maar opgelucht dat ik iig de hele nacht had doorgeslapen voor de verandering. (Veel stress, vaak wakker) En ik was ook een klein beetje verdrietig, maar ik weet ondertussen dat mijn tijd echt wel gaat komen. 9 december slik ik mijn laatste pil. (en dan over op condooms, maar toch)

heb stiekem in de kringloopwinkel vannochtend voor 25 cent het boekje "oei ik groei, minigids" gekocht. Ondanks dat men hier op t forum niet zo te spreken is van de sprongetjes waar ze het steeds over hebben, kon ik hem voor dat kwartje niet laten liggen. Is het niks, dan maakt het alsnog geen reet uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')