Ik ben 16 en als het in de klas over politiek gaat is het altijd "GEERT WILDERRRRRS!". Ook op vwo dus.quote:Op maandag 3 september 2012 18:30 schreef YazooW het volgende:
Zou het misschien een idee zijn om mensen vanaf hun 16e al stemrecht te geven?
We zijn los, ik ben er klaar voor.quote:Op maandag 3 september 2012 10:15 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hopen dat het net zo'n succes wordt als bij de PP
ik ga mijn best doen!
Europa is belangrijk maar ook complex. Politici durven in verkiezingstijd niet altijd het eerlijke verhaal te vertellenquote:Op maandag 3 september 2012 18:33 schreef Thomas B. het volgende:
Beste meneer Verhoeven,
In de aanloop naar de campagne leek Europa een prominente rol te gaan spelen. Tot op heden is daar weinig van gebleken, niet bij uw partij en al helemaal niet bij anderen. Dit terwijl Europese integratie en de Eurocrisis m.i. juist nu een stevig debat vereisen. De meeste onderwerpen die nu aan bod komen zijn pure bijzaak als je ze beschouwt in het licht van de politieke en economische crisis in Europa. Waarom durven partijen hun vingers in deze campagne niet aan het onderwerp te branden?
Durft de D66 dat wel ?quote:Op maandag 3 september 2012 18:34 schreef Kees_Verhoeven het volgende:
[..]
Europa is belangrijk maar ook complex. Politici durven in verkiezingstijd niet altijd het eerlijke verhaal te vertellen
Op de kandidatenlijst van D66 staan ook 4 brabanders en een amersfoorter (ik). En Alexander Pechtold komt uit Wageningenquote:Op maandag 3 september 2012 18:33 schreef 99.999 het volgende:
Ik vraag me af hoe de kandidatenlijst is samengesteld en dan gericht op de herkomst van de kandidaten. Er is wel verschrikkelijk de nadruk gelegd op kandidaten uit de Randstad. Waren er buiten de Randstad zo weinig geschikte mensen te vinden?
:quote:Op maandag 3 september 2012 18:30 schreef Drommeldaris het volgende:
vraag:
Tot in hoeverre zitten er echt speerpunten in het programma van D66? Zaken die jullie belangrijker vinden dan andere zaken. Afgezien van de voor de hand liggende opties onderwijs en het begrotingstekort terug brengen naar 3%.
Het kwam mij vrij eenzijdig samengesteld over maar dat is een kwaaltje van meer partijen. Bedankt voor het antwoord en veel plezier met deze sessiequote:Op maandag 3 september 2012 18:36 schreef Kees_Verhoeven het volgende:
[..]
Op de kandidatenlijst van D66 staan ook 4 brabanders en een amersfoorter (ik). En Alexander Pechtold komt uit Wageningen
En voor studenten?quote:Op maandag 3 september 2012 18:37 schreef Kees_Verhoeven het volgende:
[..]
:
Belangrijke standpunten zijn: dat we verder willen bouwen aan Europa, maar bijvoorbeeld ook pal staan voor internetvrijheid. De vvd bijvoorbeeld niet...
Maar dat is gemakkelijk. Complexe onderwerpen uit de weg gaan en over bijzaken blijven praten. Wanneer kunnen we deze discussie dan wel eens eerlijk gaan voeren?quote:Op maandag 3 september 2012 18:34 schreef Kees_Verhoeven het volgende:
[..]
Europa is belangrijk maar ook complex. Politici durven in verkiezingstijd niet altijd het eerlijke verhaal te vertellen
Het is altijd de vraag wanneer je met een maatregel moet beginnen. Maar Nederlanders worden tien jaar ouder dan in de jaren 50. Er had al lang wat moeten gebeuren. Wij willen daarom nu geleidelijk beginnenquote:Op maandag 3 september 2012 18:31 schreef Wespensteek het volgende:
Volgens het CPB loopt bij D’66 de werkloosheid ten opzichte van het basis pad tot 2017 extra op met 1,3% terwijl het basis pad al uitgaat van een werkloosheid van 5,25%. Ook geeft het CPB aan dat de evenwichtswerkloosheid in 2025 wordt bereikt. Het CPB schrijft ook met betrekking tot de AOW-leeftijd: “In 2022 komt de pensioenleeftijd daarmee op 67 uit. In het basis pad is dat 65,5 jaar in 2017 en 66 jaar in 2019.”
Kan D’66 niet beter wachten met het ophogen van de AOW leeftijd totdat de werkloosheid echt is gedaald, nu moeten ouderen doorwerken terwijl anderen een uitkering moeten krijgen?
D66 doet dat wel. Europa heeft het zwaar en we moeten het samen oplossen. Dat betekent dat we stappen moeten durven nemen. Zodat de problemen echt worden opgelost. Dat vraagt om een eerlijke uitleg maar alleen pvv en d66 zijn echt duidelijk.quote:Op maandag 3 september 2012 18:39 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Maar dat is gemakkelijk. Complexe onderwerpen uit de weg gaan en over bijzaken blijven praten. Wanneer kunnen we deze discussie dan wel eens eerlijk gaan voeren?
Vrijheid, verantwoordelijkheid, daadkrachtquote:Op maandag 3 september 2012 18:37 schreef motorbloempje het volgende:
Als u drie woorden mocht kiezen om te omschrijven waarom men op D66 moet stemmen, welke 3 woorden zouden dat zijn?
durft en doet de D66 dat dan wel?quote:Op maandag 3 september 2012 18:34 schreef Kees_Verhoeven het volgende:
[..]
2 miljard investeren in onderwijs. Zodat er meer docenten per student zijn: betere kwaliteit van het onderwijsquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |