abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 september 2012 @ 18:47:05 #26
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_116430200
Deze zwevende kiezer heeft de Piratenpartij ook ontdekt. :) Ik moet bekennen dat ik ze eerst niet helemaal serieus nam omdat ze toch nog redelijk one-issue zijn, maar omdat ik het niet zie zitten om wéér de gevestigde orde te gaan steunen die elkaar toch alleen maar naar de mond praten als puntje bij paaltje komt, ben ik alle kleinere partijen eens aan het bestuderen. Voorlopig zeg ik, waarom zouden we dit niet eens proberen?
  woensdag 5 september 2012 @ 18:48:16 #27
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_116430234
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:19 schreef trancethrust het volgende:

[..]

``waar mogelijk is wordt op termijn ook commercieel auteursrecht afgeschaft'' bron: PP programma. De PP is nog wel zo realistisch dat je met een zwart/wit benadering niets voorelkaar krijgt.

[..]

Je kan inderdaad niet vrijheid hebben voor iedereen, vooral niet in de informatiesamenleving, en zeker niet voor zowel instituten (overheid, bedrijven, etc) als individuen. De Piratenpartij kiest echter consistent voor vrijheid van de burger, in tegenstelling tot wat nu standaard is.

[..]

Iets genaamd het health impact fund (zie ook http://mazzy.nl/FRACK-lezing_farmapatenten.pdf) en

[..]

Dat hebben ze nooit geclaimd, en het kan inderdaad meer kosten als de implementatie suboptimaal is; maar laat dat nou net een van de andere speerpunten van de PP zijn. Bovendien is goedkoper werken niet de voornaamste reden voor open-source te kiezen; stimulering is juist een groot doel.

[..]

Het punt is dat dit systeem een zwak punt van de samenleving is, gezien uit beveiliging. Niemand zegt dat een backupsysteem makkelijk te creeeren is. `Niet down kunnen' is naief; geen enkel systeem is failproof.

[..]

Een overheid heeft geen keuze zich daarmee te bemoeien; dat is wat ze nu ook al volop doen (subsidies voor medicijnonderzoek, instanties als de ECB, etc.) De PP stelt louter voor je anders ermee te bemoeien, daarom is het een aparte politieke partij.

Je stelt de juiste vragen, maar je mag best verder in het partijprogramma duiken; bovenstaande staat daar allemaal in. Men heeft toch echt behoorlijk over de standpunten nagedacht, en de speerpunten zijn onderhand uitgewerkt tot iets dat zeker haalbaar lijkt, en ethisch is. Het is simpelweg nooit eerder gezien, in die zin is het erg progressief allemaal.
Moet zeggen dat dit best goede stof is tot nadenken betere argumenten dan ik had verwacht... ga me hier nog wat in verdiepen.
Vooralsnog denk ik dat de piratenpartij "te" innovatief is voor het moment met teveel grote veranderingen waarvan de uitwerking op de maatschappij onbekend zijn. :)
pi_116430412
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:48 schreef Stofzuigerzak het volgende:

[..]

Moet zeggen dat dit best goede stof is tot nadenken betere argumenten dan ik had verwacht... ga me hier nog wat in verdiepen.
Vooralsnog denk ik dat de piratenpartij "te" innovatief is voor het moment met teveel grote veranderingen waarvan de uitwerking op de maatschappij onbekend zijn. :)
En met 1 zetel zullen ze echt niet alles uit gaan voere, wees maar niet bang :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_116431448
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

1 zetel is wel genoeg om de rest er in ieder geval over na te laten denken/praten. Kijk wat de PvdD heeft bereikt.

Een stem op de PP is meer waard dan een stem op één van de grote. Kan net dé doorslaggevende factor zijn in wel een zetel of geen zetel. Ik ga dus voor de PP ipv D66 dit jaar.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_116432482
Toen ze begonnen waren ze inderdaad vrij one-issue partij.. ze zeiden zelfs dat ze over andere standpunten moesten nadenken. Maar volgensmij zijn ze het tegenwoordig niet meer, ze hebben in ieder geval een mening/standpunt voor allerlei andere onderwerpen.
  woensdag 5 september 2012 @ 20:28:36 #31
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_116434127
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:47 schreef DecoAoreste het volgende:
Deze zwevende kiezer heeft de Piratenpartij ook ontdekt. :) Ik moet bekennen dat ik ze eerst niet helemaal serieus nam omdat ze toch nog redelijk one-issue zijn, maar omdat ik het niet zie zitten om wéér de gevestigde orde te gaan steunen die elkaar toch alleen maar naar de mond praten als puntje bij paaltje komt, ben ik alle kleinere partijen eens aan het bestuderen. Voorlopig zeg ik, waarom zouden we dit niet eens proberen?
Dat was ook mijn overweging, daardoor ben ik bij de PP terecht gekomen.
Life is what you make it.
pi_116436915
Eentje uit de oude doos. :Y)
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_116438521
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:28 schreef Prutzenberg het volgende:
[ afbeelding ]
Geniaal :), dankje
  woensdag 5 september 2012 @ 22:12:15 #34
293353 Stofzuigerzak
pi_116439492
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Elke zetel telt kijk naar de positie van de SGP in de laatste verkiezing had mogelijk noodzakelijk geweest voor de meerderheid.

Overigens is een punt waar ik wel achtersta waarvan ik niet weet of deze bij de PP hoort het betalen voor diensten en niet voor producten. Wij consumeren veel "informatie" ipv het product te kopen kun je het als een dienst consumeren. Voor ¤10 per maand onbeperkt muziek luisteren ipv voor 1 CD betalen en "illegaal" downloaden stimulteren.
pi_116441582
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:12 schreef Stofzuigerzak het volgende:

[..]

Elke zetel telt kijk naar de positie van de SGP in de laatste verkiezing had mogelijk noodzakelijk geweest voor de meerderheid.

Overigens is een punt waar ik wel achtersta waarvan ik niet weet of deze bij de PP hoort het betalen voor diensten en niet voor producten. Wij consumeren veel "informatie" ipv het product te kopen kun je het als een dienst consumeren. Voor ¤10 per maand onbeperkt muziek luisteren ipv voor 1 CD betalen en "illegaal" downloaden stimulteren.
Volgensmij schaart PP het hele downloaden onder het 'thuiskopie'. Dat iedereen gewoon tv/radio mag opnemen dus ook geldt voor het downloaden. Maar dit is wat ik een keer las... wie weet niet eens PP, maar ik vermoed van wel

Scroll even naar de bovenste posts, informatief!
  woensdag 5 september 2012 @ 22:57:10 #36
293353 Stofzuigerzak
pi_116441858
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:52 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Volgensmij schaart PP het hele downloaden onder het 'thuiskopie'. Dat iedereen gewoon tv/radio mag opnemen dus ook geldt voor het downloaden. Maar dit is wat ik een keer las... wie weet niet eens PP, maar ik vermoed van wel

Scroll even naar de bovenste posts, informatief!
Dus een bioscoop mag onbeperkt films vertonen onder het thuiskopie recht .... LOL... doei BIOS!!! ^O^ :W
  donderdag 6 september 2012 @ 01:18:57 #37
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_116446988
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:28 schreef Prutzenberg het volgende:
[ afbeelding ]
Goeie, deze kende ik nog niet. Sowieso is Fred Teeven zo ongeveer de grootste klootviool die er rondloopt in de politiek, dus alles wat tegen hem gericht is ben ik een groot voorstander van :)
pi_116447811
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:57 schreef Stofzuigerzak het volgende:

[..]

Dus een bioscoop mag onbeperkt films vertonen onder het thuiskopie recht .... LOL... doei BIOS!!! ^O^ :W
Nee, commercieel gebruik valt uiteraard niet onder het thuiskopierecht.
pi_116453648
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_116458278
In de recente peilingen staan ze allemaal op 0 zetels. Ben heel benieuwd of ze het gaan redden dit keer.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_116463327
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:24 schreef switchboy het volgende:

[..]

1 zetel is wel genoeg om de rest er in ieder geval over na te laten denken/praten. Kijk wat de PvdD heeft bereikt.

Een stem op de PP is meer waard dan een stem op één van de grote. Kan net dé doorslaggevende factor zijn in wel een zetel of geen zetel. Ik ga dus voor de PP ipv D66 dit jaar.
Bedoelde ook niet dat ze geen invloed zouden kunnen hebben :) Heb de vorige keer PP gestemd, ben laatst lid geworden en mijn stem hebben ze deze keer zeker weer.

Wilde meer zeggen dat Dhr. S.Zak niet bang hoeft te zijn dat zijn hele doemscenario uit zou komen omdat men met 1 zetel niet alles voor het zeggen heeft.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 7 september 2012 @ 13:31:10 #42
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_116496701
Ah, hier is de discussie. Ik ben eruit, ik stem PP :Y)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_116496901
Nee mensen, stem voor absolute vrijheid, stem Libertarische Partij!
pi_116497368
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:36 schreef Libertarisch het volgende:
Absolute vrijheid bestaat niet, Icarus. ;)
  vrijdag 7 september 2012 @ 13:50:31 #45
117234 petertjeprik
A witty saying proves nothing
pi_116497376
quote:
Inhoudelijk zeer sterk. Bij nee was ik om.
A creation of importance can only be produced when its author isolates himself, it is a child of solitude - J.W. von Goethe
pi_116497457
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:31 schreef Qwea het volgende:
Ah, hier is de discussie. Ik ben eruit, ik stem PP :Y)
Gefeliciteerd! Lijkt me heerlijk, die zekerheid.
* Prutzenberg zweeft nog steeds. Als hij niet uitkijkt beland hij nog bij SOPN. :P
pi_116497494
quote:
absolute vrijheid houd in dat ik ook vrij ben jou te onderdrukken. het resultaat van té veel vrijheid is dat de minderheid de vrijheid krijgt om de grote meerderheid alle vrijheid af te nemen. stem dus niet libertarisch, en hou die promotie graag buiten het topic voor de piraten partij.
danku!
pi_116497583
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:53 schreef Asphias het volgende:

[..]

absolute vrijheid houd in dat ik ook vrij ben jou te onderdrukken. het resultaat van té veel vrijheid is dat de minderheid de vrijheid krijgt om de grote meerderheid alle vrijheid af te nemen. stem dus niet libertarisch, en hou die promotie graag buiten het topic voor de piraten partij.
danku!
campagnetijd he :P Nou nee, niemand heeft het recht om wie dan ook te onderdrukken;.
pi_116497601
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:52 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Lijkt me heerlijk, die zekerheid.
* Prutzenberg zweeft nog steeds. Als hij niet uitkijkt beland hij nog bij SOPN. :P
de keuze tussen d66 zo groot mogelijk, omdat we dan een stabiele regering met de juiste hervormingen kunnen krijgen, of de piratenpartij die ene zetel gunnen, zodat privacy weer goed op de agenda komt, of niet?

zit zelf ook met die kwestie. ik leun nu naar de PP, maar het kan zo dat ik in het stemhokje toch maar voor d66 ga.
pi_116497660
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:56 schreef Asphias het volgende:

[..]

de keuze tussen d66 zo groot mogelijk, omdat we dan een stabiele regering met de juiste hervormingen kunnen krijgen, of de piratenpartij die ene zetel gunnen, zodat privacy weer goed op de agenda komt, of niet?

zit zelf ook met die kwestie. ik leun nu naar de PP, maar het kan zo dat ik in het stemhokje toch maar voor d66 ga.
Het is bij mij nog veel erger: Ik heb gisterenavond zelfs overwogen om op Samsom te stemmen. Gelukkig was dat na twee minuten weer over.
Ik denk dat het toch PP gaat worden. Die ene stem kan Dirk beter gebruiken dan Alexander.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')