abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116296522
Sta al paar weken netjes ingeschreven op studielink (zelfs nagevraagd), heb zelfs mn schoolpasje ontvangen.
krijg ik 31 augustus opeens dit bericht op studielink:

Je verzoek tot inschrijving voor onderstaande opleiding is door de onderwijsinstelling geannuleerd

iemand ervaring mee?
alvst bdnkt
  zondag 2 september 2012 @ 09:02:53 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116296547
Heb je de digitale machtiging voor het collegegeld wel ingevuld?
pi_116296554
ja meneer (of mevrouw)
  zondag 2 september 2012 @ 09:10:22 #4
286575 Roces18
Chef de party
pi_116296583
bel de schooladministratie op??
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_116296609
jaa eerste wat ik morgen ga doen....dacht alvast checken of andere hier ook ervaring mee hebben

lees net uit een post van 2010 dat het administratiefout is omdat ze mee aan het klooien zijn naar de overgang of iets dergelijks...
  zondag 2 september 2012 @ 09:15:20 #6
13250 Lod
Sapere aude!
pi_116296621
Bij mij is dat vorig jaar gebeurd omdat ze de naam van de opleiding hadden veranderd. Ik moest me toen opnieuw inschrijven voor de nieuwe opleiding (met behoud van behaalde punten e.d.).
GNU Terry Pratchett
pi_116296634
hmm...was het bij jou ook na 1 september gebeurd?
zit nu aan alle chaos en weetikveel nogwat te denken die er aan zit te komen met ibgroep weer alles regelen...
  zondag 2 september 2012 @ 09:20:26 #8
13250 Lod
Sapere aude!
pi_116296656
Nee, eind juli.
GNU Terry Pratchett
pi_116298304
jaa mijne nou toevallig 31e zonder enig waarschuwing, terwijl ze overal van de daken schreeuwen dat je alles moet regelen voor 1 september....
pi_116298790
Vage shizzle, in principe behoort er helemaal geen verzoek meer aanwezig te zijn gezien het feit dat alles al verwerkt is. Heb je misschien eerder niet per ongeluk 2x ingeschreven? En staat je nieuwe opleiding er nog wel op de lijst?
pi_116300191
quote:
15s.gif Op zondag 2 september 2012 08:58 schreef DontKnowDontCare het volgende:
Sta al paar weken netjes ingeschreven op studielink (zelfs nagevraagd), heb zelfs mn schoolpasje ontvangen.

Je verzoek tot inschrijving voor onderstaande opleiding is door de onderwijsinstelling geannuleerd

iemand ervaring mee?
alvst bdnkt
twee jaar terug had ik me rond 19:30 ingeschreven....de volgende dag rond 11:00 was mijn status onveranderd dus ik bellen met de uni: Zij zeggen trek je verzoek in en doe het opnieuw....nog steeds met weinig resultaat...bleek dat de verzoeken ergens vast waren in het systeem...uiteindelijk had ik na 1,5 week mijn inschrijfbewijzen binnen en was alles oke...ECHTER 3 september (ik helemaal relaxed terug van vakantie en al druk colleges aan het volgen) DE ONDERWIJSINSTELLING HEEFT JE HERINSCHRIJVING GEANNULEERD ik in paniek bellen met de uni bleek dat ze hadden gereageerd op mijn ingetrokken verzoek....dus tja 8 september (na voor 100 euro bellen met de uni en studielink) had de uni zelf mijn herinschrijving weer in studielink geplaatst en was alles (hopelijk....dat merk ik nog wel aan het eind van mijn studie) in orde.

EEN WARE NACHTMERRIE DUS DIE STUDIELINK.
  zondag 2 september 2012 @ 14:44:02 #12
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116304408
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 09:02 schreef kwiwi het volgende:
Heb je de digitale machtiging voor het collegegeld wel ingevuld?
Dit dus. Maandag gelijk, direct, contact opnemen met de school. Waarschijnlijk is dit het probleem.
pi_116304585
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2012 14:44 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dit dus. Maandag gelijk, direct, contact opnemen met de school. Waarschijnlijk is dit het probleem.
Wat bedoelen jullie met digitale machtiging invullen? Ik heb gewoon een machtiging uitgeprint en opgestuurd.... :? Op die machtiging staan gegevens van mijn bankrekening etc. Was er nog iets dat ik moest doen?
  zondag 2 september 2012 @ 14:51:30 #14
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116304645
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 14:49 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Wat bedoelen jullie met digitale machtiging invullen? Ik heb gewoon een machtiging uitgeprint en opgestuurd.... :? Op die machtiging staan gegevens van mijn bankrekening etc. Was er nog iets dat ik moest doen?
Tegenwoordig moet je een machtiging invullen en opsturen, maar ook via studielink moet je een bevestiging geven. Helaas gaat het op dit punt bij veel mensen mis. :)
pi_116304675
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 14:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Tegenwoordig moet je een machtiging invullen en opsturen, maar ook via studielink moet je een bevestiging geven. Helaas gaat het op dit punt bij veel mensen mis. :)
:X hoe moet je via studielink een bevestiging geven?
  zondag 2 september 2012 @ 14:55:22 #16
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116304808
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 14:52 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

:X hoe moet je via studielink een bevestiging geven?
Bij mij was het zo dat je een machtiging kreeg opgestuurd en moest terugsturen, maar tevens via studielink akkoord moest gaan. Als dat is geregeld krijg je een bevestiging van studielink dat je ingeschreven staat.
pi_116304832
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 14:55 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Bij mij was het zo dat je een machtiging kreeg opgestuurd en moest terugsturen, maar tevens via studielink akkoord moest gaan. Als dat is geregeld krijg je een bevestiging van studielink dat je ingeschreven staat.
??? Ik heb net op studielink gekeken en zie dit bij mij:

Is het dan niet in orde?
  zondag 2 september 2012 @ 14:59:24 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116304921
Ik heb helemaal geen machtiging op hoeven sturen? Alleen op studielink de gegevens moeten invullen en bevestigen.
  zondag 2 september 2012 @ 15:01:36 #19
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116305031
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 14:59 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb helemaal geen machtiging op hoeven sturen? Alleen op studielink de gegevens moeten invullen en bevestigen.
Apart. Dan is het zeker bij elke school/universiteit anders? Ik moest namelijk een machtiging invullen en via studielink een bevestiging geven.
  zondag 2 september 2012 @ 15:02:01 #20
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116305056
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 14:56 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

??? Ik heb net op studielink gekeken en zie dit bij mij:

[ afbeelding ]

Is het dan niet in orde?
Dat is het in orde. D'r staat dat je bent ingeschreven. Als je altijd zeker wilt weten gewoon langsgaan bij de administratie. Dat doe ik namelijk altijd. Heb ik vrijdag ook gedaan voor de zekerheid. Gelukkig was alles in orde. Zoniet kun je het gelijk nog regelen.
  zondag 2 september 2012 @ 15:04:37 #21
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116305183
Ik snap er geen zak van.. Bij mij staat "digitale machtiging nog niet bevestigd" maar kan ook nergens vinden waar ik dat dan zou moeten doen :?

O en in m'n berichten staat "Je hebt de digitale machtiging bevestigd" :')
  zondag 2 september 2012 @ 15:07:02 #22
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116305289
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:04 schreef kwiwi het volgende:
Ik snap er geen zak van.. Bij mij staat "digitale machtiging nog niet bevestigd" maar kan ook nergens vinden waar ik dat dan zou moeten doen :?

Studielink heeft veel schoolzaken makkelijker gemaakt, maar het kan wel allemaal wat duidelijker vind ik. :{
pi_116305427
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:04 schreef kwiwi het volgende:

studielink :(

Ik heb nooit van een digitale machtiging gehoord :( zie het ook nergens staan in mijn herinschrijf handleiding:

Volg het stappenplan van Studielink en dien je verzoek in. Nadat je van ons een e-mail hebt ontvangen via Studielink over de hoogte van het te betalen collegegeld kun je kiezen voor de wijze van betaling in Studielink. In geval je via machtiging betaalt is het belangrijk dat je de machtiging uitprint. Gebruik nooit de machtiging van het afgelopen jaar.

De machtiging is te vinden bij “Mijn inschrijvingen” onder het kopje “Betaalacties”. Print, onderteken en stuur de ingevulde machtiging op naar (of lever hem in bij het ESSC):

Zodra je volledig staat ingeschreven ontvang je van de EUR je Bewijs van Inschrijving op je correspondentieadres (het correspondentieadres dat je hebt opgegeven via Studielink). Hiermee is je herinschrijving voor het geselecteerde collegejaar afgerond

-O- Dus kan ik nu een mail binnenkort verwachten net als TS die uit is geschreven? Of kan ik gewoon morgen beginnen met studeren?
pi_116305444
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:07 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Studielink heeft veel schoolzaken makkelijker gemaakt, maar het kan wel allemaal wat duidelijker vind ik. :{
was dat met de digitale machtiging ook zo vorig jaar?
  zondag 2 september 2012 @ 15:09:53 #25
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116305446
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:07 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je ziet door de bomen het bos niet meer vind ik. Het ene moet je bij je onderwijsinstelling doen, het andere bij DUO, weer wat anders bij studielink. En terwijl je digiD hebt om digitaal te ondertekenen moet je blijkbaar ook nog wat terugsturen op papier _O_ :|W
pi_116305473
ik heb de dag voor vrijdag gewoon voor de lol aan administratie gevraagd of ik 100% stond ingeschreven. hun: ja

maar laten we zeggen dat er iets mis is met collegeld, (heb het namelijk alleen online via studielink gedaan want per post ging het niet meer en weet honder procent zeker dat ik alles goed heb gedaan), 1 ze waarschuwen mij niet eens, 2 ze schrijven mij volledig uit op studielink net alsof ik nooit heb bestaan op betreffende school (mijn school account doet het nog btw plus schoolpasje ook gekregen)
bestaat de kans nog dat ik gwn weer kan herinschrijven en alles goed kan regelen?
  zondag 2 september 2012 @ 15:11:32 #27
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116305523
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je ziet door de bomen het bos niet meer vind ik. Het ene moet je bij je onderwijsinstelling doen, het andere bij DUO, weer wat anders bij studielink. En terwijl je digiD hebt om digitaal te ondertekenen moet je blijkbaar ook nog wat terugsturen op papier _O_ :|W
Inderdaad. Vergeet ook niet dat als je een ov-chipkaart en studentenreisproduct moet aanvragen, dat je dan ook nog te maken krijgt met een instantie in Amersfoort, translink volgens mij. :')
  zondag 2 september 2012 @ 15:11:43 #28
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116305541
Oh wacht ik zie wat het probleem is, blijkbaar heeft de UT me vorig jaar voor een master ingeschreven die ik niet gevolgd heb ( :') ), en voor die was geen machtiging bevestigd, voor die van dit jaar wel. Zag de jaartallen er niet achter staan.
Maar dan nog snap ik niet waarom ik niks op papier hoef te doen en anderen wel.
  zondag 2 september 2012 @ 15:12:25 #29
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116305579
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:09 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

was dat met de digitale machtiging ook zo vorig jaar?
Poeh, geen idee. Ik ben er namelijk een jaar tussen uitgeweest. Jaartje gewerkt. Beter bel je maandag/of ga je even langs voor de zekerheid. Ik merk dat je twijfelt. :)
  zondag 2 september 2012 @ 15:13:18 #30
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116305623
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:10 schreef DontKnowDontCare het volgende:
ik heb de dag voor vrijdag gewoon voor de lol aan administratie gevraagd of ik 100% stond ingeschreven. hun: ja

maar laten we zeggen dat er iets mis is met collegeld, (heb het namelijk alleen online via studielink gedaan want per post ging het niet meer en weet honder procent zeker dat ik alles goed heb gedaan), 1 ze waarschuwen mij niet eens, 2 ze schrijven mij volledig uit op studielink net alsof ik nooit heb bestaan op betreffende school (mijn school account doet het nog btw plus schoolpasje ook gekregen)
bestaat de kans nog dat ik gwn weer kan herinschrijven en alles goed kan regelen?
Lijkt me wel, als alles goed geregeld is door jou dan is er gewoon ergens een fout gemaakt waar jij niet de dupe van mag worden.
  zondag 2 september 2012 @ 15:13:26 #31
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116305627
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:11 schreef kwiwi het volgende:
Oh wacht ik zie wat het probleem is, blijkbaar heeft de UT me vorig jaar voor een master ingeschreven die ik niet gevolgd heb ( :') ), en voor die was geen machtiging bevestigd, voor die van dit jaar wel. Zag de jaartallen er niet achter staan.
Maar dan nog snap ik niet waarom ik niks op papier hoef te doen en anderen wel.
Waarschijnlijk regelt elke school/uni zijn administratie op een andere manier. :?
pi_116305685
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:10 schreef DontKnowDontCare het volgende:

Heb je geen machtiging opgestuurd? Op welke uni/hogeschool zit je?
  zondag 2 september 2012 @ 15:14:31 #33
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116305694
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:13 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Waarschijnlijk regelt elke school/uni zijn administratie op een andere manier. :?
Dat zal dan wel... Maar ik snap werkelijk waar niet waarom er niet 1 simpel systeem opgezet kan worden hoor :N
pi_116305766
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:12 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Poeh, geen idee. Ik ben er namelijk een jaar tussen uitgeweest. Jaartje gewerkt. Beter bel je maandag/of ga je even langs voor de zekerheid. Ik merk dat je twijfelt. :)
Dankzij jou bericht over digitale machtiging :'( ik bedoel er staat toch ingeschreven? En er zijn geen acties meer die ik moet ondernemen....dus ik neem aan dat zolang ik niet op 'verzoek tot uitschrijving' klik alles ^O^ is.
pi_116305788
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:14 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Heb je geen machtiging opgestuurd? Op welke uni/hogeschool zit je?
ik heb geen machtiging (per post) opestuurd maar wel alles 100% geregeld op studielinkg stond gwn netjes ingeschreven, overal vinkjes behalve bij: schooljaar nog niet gestart
pi_116305831
ik stond ook ingeschreven @sanasoufi ik denk niet dat jij wordt uitgeschreven anders was het ook op 31e gebeurd....
pi_116305936
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:16 schreef DontKnowDontCare het volgende:

[..]

ik heb geen machtiging (per post) opestuurd maar wel alles 100% geregeld op studielinkg stond gwn netjes ingeschreven, overal vinkjes behalve bij: schooljaar nog niet gestart
En je hebt nooit op: intrekken verzoek tot herinschrijving geklikt (voordat je was ingeschreven?)
pi_116305988
welles op herinschrijven geklikt maar toen stond dat ik al ingeschreven stond dus: pagina sluiten
niks bijzonders
pi_116306030
quote:
15s.gif Op zondag 2 september 2012 08:58 schreef DontKnowDontCare het volgende:

iemand ervaring mee?
alvst bdnkt
*O* Ik denk dat ik het weet! Je hebt geen machtiging verstuurd! Studielink is bedoeld om een machtiging uit te printen die door de onderwijsinstelling is aangemaakt. Deze machtiging moet je instelling in handen krijgen. Zij hebben geen machtiging van jou gehad = geen geld van jou dus :W
  zondag 2 september 2012 @ 15:23:35 #40
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116306082
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:22 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

*O* Ik denk dat ik het weet! Je hebt geen machtiging verstuurd! Studielink is bedoeld om een machtiging uit te printen die door de onderwijsinstelling is aangemaakt. Deze machtiging moet je instelling in handen krijgen. Zij hebben geen machtiging van jou gehad = geen geld van jou dus :W
Wel maandag voor de zekerheid even contact opnemen met de Erasmus, Sana. Ik herinner je d'r alleen aan.
pi_116306125
quote:
6s.gif Op zondag 2 september 2012 15:23 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Wel maandag voor de zekerheid even contact opnemen met de Erasmus, Sana. Ik herinner je d'r alleen aan.
ze kunnen mij niet meer uitschrijven, want er is al 485 euro van mijn rekening afgeschreven zie ik net :r dus dan zouden ze het terug moeten storten _O_
pi_116306132
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:22 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

eerste keer dat ik dit lees niemand die me het ooit heeft verteld plus nergens gelezen. maar het zou es waar kunnen zijn
alleen wat nu? ben uitgeschreven kan ik no wat er aan doen denk je? zou toch lomp zijn aantal mensen per jaar die zo niet over mogen gaan wtf
  zondag 2 september 2012 @ 15:25:01 #43
234802 Stephanti
Stuh-fahn-tie
pi_116306139
Bij ons is het zo dat je alleen als je in termijnen je collegegeld wilt betalen, je die machtiging per brief moet opsturen. Als je je collegegeld in één keer wilt betalen, hoef je alleen online de boel te regelen.

Als je dat hebt geregeld en verder bij studielink ingeschreven staat voor je 1e jaar, of heringeschreven voor een daaropvolgend jaar, moet je alleen nog kijken wat de eisen van je instelling zijn. Dat kan per instelling heel erg verschillen...

Ik hoefde bij mijn vorige opleiding me niet bij de instelling laten herinschrijven elk jaar, maar alleen via studielink. Voor de opleiding die ik nu doe, moest ik het eerste jaar ook allerlei papierwerk opsturen en me voor alle blokken apart inschrijven.
Dit jaar moest ik voor instelling zelf alleen de machtiging versturen en de inschrijving voor de blokken regelen zij (tenzij je een minor of herkansing hebt, dan moet je dat weer zelf doen).

Het is kortom een hoop gedoe om te zorgen dat je goed ingeschreven staat, maar daarom: bellen en doorvragen!
Check verder nog eens goed je mailbox van je instelling, want misschien heb je iets over het hoofd gezien. Ik heb bijvoorbeeld een mail gekregen over het betalen van mijn collegegeld waar een hoop nuttige informatie in stond, maar daar lees je snel overheen als je direct de boel moet regelen.

Succes!
  zondag 2 september 2012 @ 15:26:01 #44
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116306189
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:25 schreef Stephanti het volgende:
Bij ons is het zo dat je alleen als je in termijnen je collegegeld wilt betalen, je die machtiging per brief moet opsturen. Als je je collegegeld in één keer wilt betalen, hoef je alleen online de boel te regelen.
Ik betaal in termijnen en heb ook niks op hoeven sturen.

Zou ook wel apart zijn als dat het verschil zou maken.
  zondag 2 september 2012 @ 15:27:17 #45
234802 Stephanti
Stuh-fahn-tie
pi_116306241
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:26 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik betaal in termijnen en heb ook niks op hoeven sturen.
Dat kan inderdaad, dat wil per instelling nog weleens verschillen.

Maakt de boel er niet bepaald duidelijker op helaas...
pi_116306265
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:24 schreef DontKnowDontCare het volgende:

[..]

eerste keer dat ik dit lees niemand die me het ooit heeft verteld plus nergens gelezen. maar het zou es waar kunnen zijn
alleen wat nu? ben uitgeschreven kan ik no wat er aan doen denk je? zou toch lomp zijn aantal mensen per jaar die zo niet over mogen gaan wtf
Morgen naar de administratie gaan en (net zoals ik in het verleden heb gedaan) huilen en aandringen tot ze je inschrijving op nieuw in studielink zetten en ze je nieuwe inschrijfbewijzen geven.
pi_116306269
all I have are my aantal studiepunten and my balls
voor de rest sta ik uitgeschreven
stel dat ik inderdaad iets vergeten ben
is het dat echt game over? of heb ik nog de tijd om dingen te fixen want ze hebben me gewoon met een bezem van studielink geveegd...........
pi_116306312
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:28 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Morgen naar de administratie gaan en (net zoals ik in het verleden heb gedaan) huilen en aandringen tot ze je inschrijving op nieuw in studielink zetten en ze je nieuwe inschrijfbewijzen geven.
+0.9

-0.1 omdat ik niet ga huilen
lol
  zondag 2 september 2012 @ 15:30:30 #49
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116306358
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:28 schreef DontKnowDontCare het volgende:
all I have are my aantal studiepunten and my balls
voor de rest sta ik uitgeschreven
stel dat ik inderdaad iets vergeten ben
is het dat echt game over? of heb ik nog de tijd om dingen te fixen want ze hebben me gewoon met een bezem van studielink geveegd...........
Volgens mij ligt de uiterlijke datum van inschrijving altijd op 1 oktober (als je je later wil inschrijven moet je met hele goede redenen komen). En aangezien het collegegeld pas eind van de maand afgeschreven wordt, lijkt me toch dat ze nog wel wat ruimte hebben om fouten te corrigeren.
pi_116306411
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:30 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Volgens mij ligt de uiterlijke datum van inschrijving altijd op 1 oktober (als je je later wil inschrijven moet je met hele goede redenen komen). En aangezien het collegegeld pas eind van de maand afgeschreven wordt, lijkt me toch dat ze nog wel wat ruimte hebben om fouten te corrigeren.
ja daar heb je wel gelijk in
dankje
pi_116306432
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:29 schreef DontKnowDontCare het volgende:

[..]

+0.9

-0.1 omdat ik niet ga huilen
lol
2 jaar terug had ik ze echt gek gemaakt :P zodra ik die annulering zag was het alleen maar paniekerig bellen met de administratie en voortdurend langs gaan. Op een gegeven moment besloot de administratie gewoon de hoorn neer te gooien zodra ze mijn stem hoorden :( . En telkens die boze medewerkers: Bel je nou alweer, dit is al de zesde keer vandaag. We lossen het op. Ik langs gaan en publiekelijk uitgescheld worden door zo'n heksachtig mens: Ja, ga nu maar weg dit doen we niet meer hoor.....desondanks bleef ik bellen en huilen en toen na een paar dagen hadden ze mijn inschrijving zelf weer in studielink gezet _O_ en een paar dagen later kreeg ik nieuwe inschrijfbewijzen per post.
pi_116306525
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:30 schreef kwiwi het volgende:

[..]

daar had ik idd geluk mee dat uiterlijk tot 1 oktober was....NU NIET MEER! vanwege de langstudeerboete is iedereen nu verplicht in te schrijven voor 1 september, want de langstudeerboete wordt gemeten op 30 september dus sommige studenten zouden dit dan kunnen ontwijken door 1 oktober pas in te schrijven. Dus vandaar dat het dit jaar echt voor 1 september moest.

TS ze kunnen op studielink echter wel het tijdstip terug zetten naar 31 augustus 23:59 zodat je toch nog op tijd ingeschreven staat bij de instelling en via studielink.
pi_116306542
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:32 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

2 jaar terug had ik ze echt gek gemaakt :P zodra ik die annulering zag was het alleen maar paniekerig bellen met de administratie en voortdurend langs gaan. Op een gegeven moment besloot de administratie gewoon de hoorn neer te gooien zodra ze mijn stem hoorden :( . En telkens die boze medewerkers: Bel je nou alweer, dit is al de zesde keer vandaag. We lossen het op. Ik langs gaan en publiekelijk uitgescheld worden door zo'n heksachtig mens: Ja, ga nu maar weg dit doen we niet meer hoor.....desondanks bleef ik bellen en huilen en toen na een paar dagen hadden ze mijn inschrijving zelf weer in studielink gezet _O_ en een paar dagen later kreeg ik nieuwe inschrijfbewijzen per post.
ja zo kan het ook maar stel dat ik met een niksgunner temaken krijg dan ben ik helemaal de lulo
pi_116306609
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:35 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

daar had ik idd geluk mee dat uiterlijk tot 1 oktober was....NU NIET MEER! vanwege de langstudeerboete is iedereen nu verplicht in te schrijven voor 1 september, want de langstudeerboete wordt gemeten op 30 september dus sommige studenten zouden dit dan kunnen ontwijken door 1 oktober pas in te schrijven. Dus vandaar dat het dit jaar echt voor 1 september moest.

TS ze kunnen op studielink echter wel het tijdstip terug zetten naar 31 augustus 23:59 zodat je toch nog op tijd ingeschreven staat bij de instelling en via studielink.
wat bedoel je precies met tijdstip terug? daar ga ik ze dan morgen ook mee irriteren dat zoiets kan....
ik ben trouwens 31 augustus om 17.05 uitgeschreven
pi_116306685
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:35 schreef DontKnowDontCare het volgende:

[..]

ja zo kan het ook maar stel dat ik met een niksgunner temaken krijg dan ben ik helemaal de lulo
het probleem is natuurlijk ook duo.....als je niet per 1 september ingeschreven staat en je ontvangt wel stufi + ov dan kunnen ze dat geld terug vragen + boete ov.....dus ik zou zeggen: morgen 9:00 bij de administratie aankloppen en HUILEN desnoods ga je theatraal op de grond liggen en roep je: IK WIL NIET MEER LEVEN :'( als jullie me niet opnieuw inschrijven maak ik er een eind aan :'(
  zondag 2 september 2012 @ 15:39:20 #56
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116306708
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:38 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

het probleem is natuurlijk ook duo.....als je niet per 1 september ingeschreven staat en je ontvangt wel stufi + ov dan kunnen ze dat geld terug vragen + boete ov.....dus ik zou zeggen: morgen 9:00 bij de administratie aankloppen en HUILEN desnoods ga je theatraal op de grond liggen en roep je: IK WIL NIET MEER LEVEN :'( als jullie me niet opnieuw inschrijven maak ik er een eind aan :'(
:')
pi_116306749
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:38 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

what the phuck ook dat nog
dat wordt morgen ff acteren dan
irriteer me mateloos aan dit...zonder waarschuwing zomaar uitgeschreven worden...
pi_116306774
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:37 schreef DontKnowDontCare het volgende:

[..]

wat bedoel je precies met tijdstip terug? daar ga ik ze dan morgen ook mee irriteren dat zoiets kan....
ik ben trouwens 31 augustus om 17.05 uitgeschreven
Ik weet eigenlijk ook niet waarom ze dat hadden gedaan (het kon toen immers tot 1 oktober), maar op 8 september zag ik dat ze me opnieuw hadden ingeschreven en dat het verzoek tot inschrijving gedaan was op 31 augustus 23:59.....dus ze hadden de teller terug gezet ofzo.....anders had er 8 september gestaan.....
  zondag 2 september 2012 @ 15:41:13 #59
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116306800
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:40 schreef DontKnowDontCare het volgende:

[..]

irriteer me mateloos aan dit...zonder waarschuwing zomaar uitgeschreven worden...
Inderdaad. Wel vroeg gaan, dan weten ze dat het je het serieus neemt, in plaats van dat je ergens in de middag binnenstapt.
pi_116306880
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:40 schreef DontKnowDontCare het volgende:

[..]

ik had nog geluk dat het op donderdag gebeurde.....bij jou op vrijdag dus kan je helemaal niets doen :r wat zal je een leuk weekend hebben gehad :')
pi_116306937
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:42 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

ik had nog geluk dat het op donderdag gebeurde.....bij jou op vrijdag dus kan je helemaal niets doen :r wat zal je een leuk weekend hebben gehad :')
hahah kwam vannacht pas achter ik check namelijk niet ieder dag mn mail/studielink
maarja heel erg kut dit
pi_116306957
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2012 15:41 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Inderdaad. Wel vroeg gaan, dan weten ze dat het je het serieus neemt, in plaats van dat je ergens in de middag binnenstapt.
jazeker
tentje opzetten in de nacht
pi_116306993
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:40 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk ook niet waarom ze dat hadden gedaan (het kon toen immers tot 1 oktober), maar op 8 september zag ik dat ze me opnieuw hadden ingeschreven en dat het verzoek tot inschrijving gedaan was op 31 augustus 23:59.....dus ze hadden de teller terug gezet ofzo.....anders had er 8 september gestaan.....
hhm oke dat bestaat dus ook nog dankje weet ik het iig
  zondag 2 september 2012 @ 15:45:35 #64
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116307058
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:43 schreef DontKnowDontCare het volgende:

[..]

jazeker
tentje opzetten in de nacht
Als je om negen uur binnenstapt dan is het voldoende.
pi_116307113
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2012 15:41 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

logisch toch? Als je niet staat ingeschreven voor een opleiding, maar je ontvangt wel stufi en je hebt nog steeds een reisproduct dan moet je dat terugbetalen. Nu weet ik weer waarom ze de teller terug hadden gezet trouwens *O* omdat je 31 augustus idd ook nog een verzoek tot inschrijving mag doen . Dus op die manier stond ik bij DUO wel op 1 september ingeschreven. Ik klaagde namelijk ook in de telefoon daarover tegen de administratie toen ze zeiden: Het is toch geen probleem, het komt goed. EN DUO DAN? MIJN OV DAN? Dat komt goed hoor -O-
  zondag 2 september 2012 @ 15:47:48 #66
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116307155
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:42 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Kutgevoel dat je dan het hele weekend meeneemt. Zijn zondag is sowieso naar de filistijnen.
pi_116307160
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:46 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

logisch toch? Als je niet staat ingeschreven voor een opleiding, maar je ontvangt wel stufi en je hebt nog steeds een reisproduct dan moet je dat terugbetalen. Nu weet ik weer waarom ze de teller terug hadden gezet trouwens *O* omdat je 31 augustus idd ook nog een verzoek tot inschrijving mag doen . Dus op die manier stond ik bij DUO wel op 1 september ingeschreven. Ik klaagde namelijk ook in de telefoon daarover tegen de administratie toen ze zeiden: Het is toch geen probleem, het komt goed. EN DUO DAN? MIJN OV DAN? Dat komt goed hoor -O-
duo ga ik morgen ook ff bij halen indd
pi_116307188
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:47 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Kutgevoel dat je dan het hele weekend meeneemt. Zijn zondag is sowieso naar de filistijnen.
als die 1 oktober nou nog steeds uiterlijk datum was.....nou ook dat niet meer lekker
  zondag 2 september 2012 @ 15:49:32 #69
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116307227
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:48 schreef DontKnowDontCare het volgende:

[..]

als die 1 oktober nou nog steeds uiterlijk datum was.....nou ook dat niet meer lekker
Maak wat van je zondag en morgen er acheraan, kerel. :)
pi_116307283
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:48 schreef DontKnowDontCare het volgende:

[..]

STEM SP OF PVDA geen VVD, want Halbe Zijlstra is de veroorzaker van alle ellende. Zonder die langstudeerboete zou het nog steeds tot 1 oktober kunnen, zonder die langstudeerboete zouden onderwijsinstellingen hun onderwijsprogramma's niet wijzigen.

VRESELIJKE MAN :'( hij heeft al 485 euro van me gestolen en dat gaat die nog 9 keer doen }:|
pi_116307319
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:49 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ja precies hij kan nu toch niets doen. Alhoewel ik herinner me nog dat ik in het weekend 22 mails naar de administratie en studieadviseurs en decaan had geschreven hierover :@
pi_116307419
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:51 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Ja precies hij kan nu toch niets doen. Alhoewel ik herinner me nog dat ik in het weekend 22 mails naar de administratie en studieadviseurs en decaan had geschreven hierover :@
hahha
en kan een decaan wat betekenen? of is het uiteindelijk toch de administratie die laatste 'muisklik' geeft
pi_116307426
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:49 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

ja ik hou het wel vol............tot morgen
  zondag 2 september 2012 @ 15:54:37 #74
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116307437
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:54 schreef DontKnowDontCare het volgende:

[..]

ja ik hou het wel vol............tot morgen
Succes
pi_116307462
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2012 15:54 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Succes
dank u
zal het morgen ook ff laten weten hier
  zondag 2 september 2012 @ 15:55:52 #76
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116307495
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:55 schreef DontKnowDontCare het volgende:

[..]

dank u
zal het morgen ook ff laten weten hier
Ben benieuwd. ^O^
pi_116307741
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:53 schreef DontKnowDontCare het volgende:

[..]

hahha
en kan een decaan wat betekenen? of is het uiteindelijk toch de administratie die laatste 'muisklik' geeft
niets, maar de studieadviseur had me geloof ik wel geholpen! Ik zei namelijk dat studeren zinloos voelde als ik zo achterdochtig wat betreft mijn inschrijving zou blijven. Toen heeft ze geloof ik zelf even met de administratie gebeld en voor mij gevraagd of ze voort kunnen maken
pi_116308152
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:01 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

niets, maar de studieadviseur had me geloof ik wel geholpen! Ik zei namelijk dat studeren zinloos voelde als ik zo achterdochtig wat betreft mijn inschrijving zou blijven. Toen heeft ze geloof ik zelf even met de administratie gebeld en voor mij gevraagd of ze voort kunnen maken
kan/weet ff niet hoe ik studieadviseurs van hro moet vinden
doe ik ook morgen wel
zoveel mogelijk mensen irriteren morgen :(
pi_116308295
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:11 schreef DontKnowDontCare het volgende:

[..]

kan/weet ff niet hoe ik studieadviseurs van hro moet vinden
doe ik ook morgen wel
zoveel mogelijk mensen irriteren morgen :(
Suc6 morgen, maar het komt wel goed hoor. Zolang er geen BSA problemen en je gewoon aan alle vereisten voldoet moeten ze het regelen.

Ga maar gewoon van je laatste vakantiedag genieten :)
pi_116316114
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:35 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Het viel mij ook op dat nu ineens de deadline op 1 september ligt terwijl ik dacht dat die vorig jaar op 1 oktober lag.
Waarom niet beter die wet formuleren (andere peildatum gebruiken of iets dergelijks)? Waarom niet enkel voor de langstudeerders die deadline vervroegen?

Ik heb het net nog even uitgeprobeerd, blijkbaar kan je nog steeds een nieuwe opleiding toevoegen. Ik weet niet wat er dan met de verwerking gebeurt maar ik krijg het gebruikelijke scherm wanneer ik klik op "nieuwe opleiding toevoegen" met allerlei invoervelden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 02-09-2012 19:16:37 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_116364989
Is het goed gekomen?
  maandag 3 september 2012 @ 22:10:12 #82
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116365096
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:08 schreef sanasoufi het volgende:
Is het goed gekomen?
O ja, goed schopje.
pi_116366751
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2012 22:10 schreef kwiwi het volgende:

[..]

O ja, goed schopje.
Vraag is voor TS! Wie weet is hij inmiddels gewoon ingeschreven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')