twee jaar terug had ik me rond 19:30 ingeschreven....de volgende dag rond 11:00 was mijn status onveranderd dus ik bellen met de uni: Zij zeggen trek je verzoek in en doe het opnieuw....nog steeds met weinig resultaat...bleek dat de verzoeken ergens vast waren in het systeem...uiteindelijk had ik na 1,5 week mijn inschrijfbewijzen binnen en was alles oke...ECHTER 3 september (ik helemaal relaxed terug van vakantie en al druk colleges aan het volgen) DE ONDERWIJSINSTELLING HEEFT JE HERINSCHRIJVING GEANNULEERD ik in paniek bellen met de uni bleek dat ze hadden gereageerd op mijn ingetrokken verzoek....dus tja 8 september (na voor 100 euro bellen met de uni en studielink) had de uni zelf mijn herinschrijving weer in studielink geplaatst en was alles (hopelijk....dat merk ik nog wel aan het eind van mijn studie) in orde.quote:Op zondag 2 september 2012 08:58 schreef DontKnowDontCare het volgende:
Sta al paar weken netjes ingeschreven op studielink (zelfs nagevraagd), heb zelfs mn schoolpasje ontvangen.
krijg ik 31 augustus opeens dit bericht op studielink:
Je verzoek tot inschrijving voor onderstaande opleiding is door de onderwijsinstelling geannuleerd
iemand ervaring mee?
alvst bdnkt
Dit dus. Maandag gelijk, direct, contact opnemen met de school. Waarschijnlijk is dit het probleem.quote:Op zondag 2 september 2012 09:02 schreef kwiwi het volgende:
Heb je de digitale machtiging voor het collegegeld wel ingevuld?
Wat bedoelen jullie met digitale machtiging invullen? Ik heb gewoon een machtiging uitgeprint en opgestuurd....quote:Op zondag 2 september 2012 14:44 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dit dus. Maandag gelijk, direct, contact opnemen met de school. Waarschijnlijk is dit het probleem.
Tegenwoordig moet je een machtiging invullen en opsturen, maar ook via studielink moet je een bevestiging geven. Helaas gaat het op dit punt bij veel mensen mis.quote:Op zondag 2 september 2012 14:49 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Wat bedoelen jullie met digitale machtiging invullen? Ik heb gewoon een machtiging uitgeprint en opgestuurd....Op die machtiging staan gegevens van mijn bankrekening etc. Was er nog iets dat ik moest doen?
quote:Op zondag 2 september 2012 14:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet je een machtiging invullen en opsturen, maar ook via studielink moet je een bevestiging geven. Helaas gaat het op dit punt bij veel mensen mis.
Bij mij was het zo dat je een machtiging kreeg opgestuurd en moest terugsturen, maar tevens via studielink akkoord moest gaan. Als dat is geregeld krijg je een bevestiging van studielink dat je ingeschreven staat.quote:Op zondag 2 september 2012 14:52 schreef sanasoufi het volgende:
[..]hoe moet je via studielink een bevestiging geven?
??? Ik heb net op studielink gekeken en zie dit bij mij:quote:Op zondag 2 september 2012 14:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Bij mij was het zo dat je een machtiging kreeg opgestuurd en moest terugsturen, maar tevens via studielink akkoord moest gaan. Als dat is geregeld krijg je een bevestiging van studielink dat je ingeschreven staat.
Apart. Dan is het zeker bij elke school/universiteit anders? Ik moest namelijk een machtiging invullen en via studielink een bevestiging geven.quote:Op zondag 2 september 2012 14:59 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb helemaal geen machtiging op hoeven sturen? Alleen op studielink de gegevens moeten invullen en bevestigen.
Dat is het in orde. D'r staat dat je bent ingeschreven. Als je altijd zeker wilt weten gewoon langsgaan bij de administratie. Dat doe ik namelijk altijd. Heb ik vrijdag ook gedaan voor de zekerheid. Gelukkig was alles in orde. Zoniet kun je het gelijk nog regelen.quote:Op zondag 2 september 2012 14:56 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
??? Ik heb net op studielink gekeken en zie dit bij mij:
[ afbeelding ]
Is het dan niet in orde?
Studielink heeft veel schoolzaken makkelijker gemaakt, maar het kan wel allemaal wat duidelijker vind ik.quote:Op zondag 2 september 2012 15:04 schreef kwiwi het volgende:
Ik snap er geen zak van.. Bij mij staat "digitale machtiging nog niet bevestigd" maar kan ook nergens vinden waar ik dat dan zou moeten doen
O en in m'n berichten staat "Je hebt de digitale machtiging bevestigd"
studielinkquote:Op zondag 2 september 2012 15:04 schreef kwiwi het volgende:
Ik snap er geen zak van.. Bij mij staat "digitale machtiging nog niet bevestigd" maar kan ook nergens vinden waar ik dat dan zou moeten doen
O en in m'n berichten staat "Je hebt de digitale machtiging bevestigd"
was dat met de digitale machtiging ook zo vorig jaar?quote:Op zondag 2 september 2012 15:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Studielink heeft veel schoolzaken makkelijker gemaakt, maar het kan wel allemaal wat duidelijker vind ik.
Je ziet door de bomen het bos niet meer vind ik. Het ene moet je bij je onderwijsinstelling doen, het andere bij DUO, weer wat anders bij studielink. En terwijl je digiD hebt om digitaal te ondertekenen moet je blijkbaar ook nog wat terugsturen op papierquote:Op zondag 2 september 2012 15:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Studielink heeft veel schoolzaken makkelijker gemaakt, maar het kan wel allemaal wat duidelijker vind ik.
Inderdaad. Vergeet ook niet dat als je een ov-chipkaart en studentenreisproduct moet aanvragen, dat je dan ook nog te maken krijgt met een instantie in Amersfoort, translink volgens mij.quote:Op zondag 2 september 2012 15:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je ziet door de bomen het bos niet meer vind ik. Het ene moet je bij je onderwijsinstelling doen, het andere bij DUO, weer wat anders bij studielink. En terwijl je digiD hebt om digitaal te ondertekenen moet je blijkbaar ook nog wat terugsturen op papier![]()
Poeh, geen idee. Ik ben er namelijk een jaar tussen uitgeweest. Jaartje gewerkt. Beter bel je maandag/of ga je even langs voor de zekerheid. Ik merk dat je twijfelt.quote:Op zondag 2 september 2012 15:09 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
was dat met de digitale machtiging ook zo vorig jaar?
Lijkt me wel, als alles goed geregeld is door jou dan is er gewoon ergens een fout gemaakt waar jij niet de dupe van mag worden.quote:Op zondag 2 september 2012 15:10 schreef DontKnowDontCare het volgende:
ik heb de dag voor vrijdag gewoon voor de lol aan administratie gevraagd of ik 100% stond ingeschreven. hun: ja
maar laten we zeggen dat er iets mis is met collegeld, (heb het namelijk alleen online via studielink gedaan want per post ging het niet meer en weet honder procent zeker dat ik alles goed heb gedaan), 1 ze waarschuwen mij niet eens, 2 ze schrijven mij volledig uit op studielink net alsof ik nooit heb bestaan op betreffende school (mijn school account doet het nog btw plus schoolpasje ook gekregen)
bestaat de kans nog dat ik gwn weer kan herinschrijven en alles goed kan regelen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |