abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 september 2012 @ 08:09:03 #1
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116296310
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
  zondag 2 september 2012 @ 08:09:49 #2
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116296312
Nou dan hier ook nog maar ff, gefeliciteerd Poppedein, met je grote dame!

*O* *O*
  zondag 2 september 2012 @ 09:11:05 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_116296592
Gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116296604
Gefeliciteerd Poppedein!!!
pi_116296610
gefeliciteerd poppedein *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_116297261
Gefeliciteerd Poppedein
Fake it till you make it...
pi_116297911
Poppedein gefeliciteerd!!
pi_116300698
pi_116300723
Gefeliciteerd Poppedein!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116325785
Ohhh ik kom hier nog veel te weinig :@ Wat ontzettend lief jullie felicitaties! Dankjulliewel! Ze was zo verschrikkelijk jarig, geweldig om te zien hoe bewust ze zich daar inmiddels van was. Miss middelpunt O+ En voor t eerst vond ik t niet raar dat ze "al" 3 werd, want ze was al zo ontzettend 3, ze wordt zo groot... Maar dat ik alweer 3(!!) jaar haar moeder ben, dat t alweer bijna 4 jaar geleden is dat ik voor t eerst zwanger werd, ik vind t ongelooflijk, het lijkt gisteren!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_116326037
Poppedein gefeliciteerd met je grote dame :D Fotooo's :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_116337233
Poppedein, ik ben weliswaar te laat, maar toch een welgemeend gefeliciteer! :D

En idd, FOTO'S!!
pi_116338285
Uitstelgedrag bij het naar bed gaan. Isabeau heeft het tot een kunst verheven.

-Nieuw water x 1256412
-Andere/meer knuffels
-Nog een kusje
-mama kom je even bij mij liggen
-papa moet ook nog een kusje
-mag ik even kijken hoe donker het buiten is? ( :') )
-ik moet even kijken of alle kindjes wel binnen zijn ( :') )

We zijn net terug van een weekje Italië. Isabeau heeft genoten. Broer en zus om zich heen en neefjes en nichtjes. Het zal wel weer even zwaar afkicken worden alleen met ons.
  maandag 3 september 2012 @ 10:45:36 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_116338795
Isabeau O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116338957
Bekende tijdrekmanieren sorbootje. Hier wordt altijd een kus in je broekzak gestopt voor de oma's en opa's en buurtkinderen, de kassamedewerkster van de buurtsuper en wie ze ook maar kan bedenken. Om dan na 5 minuten boos te worden omdat ze zeker weet dat ze iemand is vergeten en dus opnieuw wil beginnen... :')

En boos worden kan ze. "Mama ikke HEEL BOOS!!!" Inclusief stampvoeten. Ze heeft nu ontdekt dat we het heel vervelend vinden als ze beneden gaat zitten gillen omdat ze boos is wanneer de tuindeuren open staan. En daar maakt ze dankbaar gebruik van... Dus moet ze dan naar haar kamer om uit-te-bozen. Waarop ze al haar speelgoed van de trap gooit. En dit weekend bedacht ze dat naar beneden spugen dan ook wel leuk is... Al denken wij daar heel anders over :( :X Echt ik kan soms best wat extra geduld gebruiken hier :@
pi_116339033
Pfoe Stiemie, pittige tante! Zo bont maakt mijn exemplaar het nog niet. (afkloppen)

Afgelopen week zei ineens out of the blue: "Gofferdomme!"

Dus toen heb ik haar verteld dat dat een lelijk woord is en dat ze dat beter niet kan zeggen. Nu zegt ze minstens tien keer op een dag: "Hé mama, gofferdomme is een heel lelijk woord hè? Dat moet ik niet zeggen hè?"
Nou ja, beter zo dan gewoon gvd's in het rond strooien.
pi_116339051
Zei d'r zus: "Gadverdamme!"
Isabeau: "Hé hé, dat zeggen we niet! Dat is een heel lelijk woord!"

O+
  maandag 3 september 2012 @ 11:00:49 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116339091
Oef Stimie, dat kan ik me heel goed voorstellen! :o

Oscar begint hier dan met 'dan ben ik niet meer jouw vliend'! :D O+ En dan gaat het naar 'anners gooi ik jouw auto stuk'. :P Gelukkig blijft het bij een hoop gedreig, hoewel hij gisteren een goed begin maakte met het stuk schoppen van de kamerdeur. :o :@
Voor het eerst in tijden zat hij weer eens op de gang en dat ik hem daar straal negeerde viel niet in goede aarde. ;)

Voor wat betreft slapen *klopklop* gaat het bij ons de laatste tijd echt verbazingwekkend goed.
In de vakantie was hij weer aardig verknocht geraakt aan een fles melk 's avonds, maar toen ik na 10 dagen afwezigheid hem naar bed bracht en zei 'zo, en nu is het klaar met de melk, die is voor in de ochtend, je kan water krijgen als je dat wil' was dat na 1 keer mopperen ook ok en zelfs die hoeft niet meer elke avond.

Zindelijkheid lijkt heel ver weg. Hij was er heel erg mee bezig, zelfs aangegeven dat hij moest poepen enzo, maar ineens is het weer helemaal over... Nou ja goed, het zal vanzelf wel een keer komen. :)
pi_116339115
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:57 schreef Sorbootje het volgende:
Afgelopen week zei ineens out of the blue: "Gofferdomme!"

Dus toen heb ik haar verteld dat dat een lelijk woord is en dat ze dat beter niet kan zeggen. Nu zegt ze minstens tien keer op een dag: "Hé mama, gofferdomme is een heel lelijk woord hè? Dat moet ik niet zeggen hè?"
Nou ja, beter zo dan gewoon gvd's in het rond strooien.
:D

Hier mogen ze mekaar niet uitmaken voor dom, dombo of stom. Dus zegt mijn peuter regelmatig: "Nou Linne jij bent echt niette dombo... WELLUS!!!!" Tsja dan krijg je daarna dus de discussie of ze nou wel of niet gezegd heeft dat haar zus... Vanaf nu hebben we thuis dus verboden woorden }:|
  maandag 3 september 2012 @ 11:05:06 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116339182
Oscar heeft de laatste dagen een heel naar brutaal toontje en er kwam zelfs een 'wat denk je nou joh' uit richting Sasha. Dus ik uitleggen dat ik dat helemaal niet aardig vond klinken en dat ik het niet meer wilde horen en toen kwam er een hele ingewikkelde uitleg over dat hij dat niet gezegd had maar een ander jongetje bij de BSO en wat ik ook zei, ineens had hij het niet meer gezegd. 8)7 En dan laat ik me soms nog meeslepen in die oeverloze discussie ook he... :o :@
pi_116339272
En ik vind het zo moeilijk wat ik dan moet doen he? Ik zet haar bijvoorbeeld na 2 waarschuwingen op de trap omdat ze met eten gooit. Dan gaat ze gillen (oke dat probeer ik te negeren, doe de tuindeur dicht...) dat werkt dus niet, dus gaat ze alles wat op de trap ligt aan schoenen en spullen die naar boven moeten de kamer ingooien (er komt inmiddels licht stoom uit mijn oren, maar we blijven negeren) dus gaat ze zittend op de trap overal tegenaan schoppen etc tot ik het echt niet meer trek en ze naar boven moet.

Boven zet ik haar in haar kamer, op bed en zeg dat als ze stil is dat ik haar dan kom halen. Eerder dring ik totaal niet tot haar door. Vervolgens krijg ik bij het verlaten van de kamer soms al vanalles naar me gegooid. Zodra ik beneden ben, gaat de kamerdeur open en begint het naar beneden gooien en spugen. Echt soms weet ik het ECHT even niet meer

Bestaat er echt geen nog niet ontdekte pre-pre-pre pubertijd zo rond het derde jaar?
pi_116339276
Van harte nog Poppedein!

Klinkt heerlijk Sorbo :D En grinn, herkenbaar manieren van uitstellen om te gaan slapen :D

Vloeken doet de mijne niet voor zover ik weet.. Ik ben er zelf ook wel enorm alert op, heel af en toe floept er wat uit..

Hij is vandaag voor het eerst naar school, vanaf nu 2 ochtenden in de week. Ik vind het maar spannend, zo'n kleine uk op school. (Zijn kdv doet mee met de Startgroeppilot)

Verder is hij zo eigenwijs als het maar kan. Bij álles. Er is níks dat hij van me aanneemt. Alles wat ik zeg wordt ontkend.. *zucht* Dat is ook een fase toch?
pi_116339321
Hahaha, bekend, dat laatste, BE. Vooral B vergeet nogal eens de 'discussie' af te kappen' en dan staan ze koppig tegenover elkaar ja-nee te roepen :')

Wij zijn nog op vakantie, en wat hebben we het fijn! S is de hele tijd aan het spelen met kindjes in e speeltuin. Wij hoeven er dan niet bij te blijven, sterker nog, dat mogen we niet :D dus zitten we voor de caravan te lezen of bij het zwembad een beetje te internetten. Hoe relaxt O+ ik heb gewoon al 4,5 boek gelezen :o geen idee hoe lang dat geleden is. Slapen gaat hier ook geweldig, maar na een hele dag buiten spelen, rennen, konijntjes voeren en bezig zijn, is ze zo moe, dat ze binnen een paar minuten slaapt. Wel pas tussen 21-21.30 uur, maar ze slaapt ook tot 8.30 uur.

Kortom, we hebben dus echt ontzettend vakantie. We zouden morgen vertrekken, maar de caravan is niet vuurde, dus we hebben besloten tot donderdag te blijven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_116339487
Stiemie, had jij met je oudste niet ergens paard gereden bij jullie in de buurt? Vanaf welke leeftijd was dat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 3 september 2012 @ 11:18:52 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116339495
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:09 schreef Stiemie het volgende:
En ik vind het zo moeilijk wat ik dan moet doen he? Ik zet haar bijvoorbeeld na 2 waarschuwingen op de trap omdat ze met eten gooit. Dan gaat ze gillen (oke dat probeer ik te negeren, doe de tuindeur dicht...) dat werkt dus niet, dus gaat ze alles wat op de trap ligt aan schoenen en spullen die naar boven moeten de kamer ingooien (er komt inmiddels licht stoom uit mijn oren, maar we blijven negeren) dus gaat ze zittend op de trap overal tegenaan schoppen etc tot ik het echt niet meer trek en ze naar boven moet.

Boven zet ik haar in haar kamer, op bed en zeg dat als ze stil is dat ik haar dan kom halen. Eerder dring ik totaal niet tot haar door. Vervolgens krijg ik bij het verlaten van de kamer soms al vanalles naar me gegooid. Zodra ik beneden ben, gaat de kamerdeur open en begint het naar beneden gooien en spugen. Echt soms weet ik het ECHT even niet meer

Bestaat er echt geen nog niet ontdekte pre-pre-pre pubertijd zo rond het derde jaar?
Bij de triple P cursus gaven ze aan dat er soms mss een tussenstapje moet zijn tussen waarschuwen en naar de gang brengen, dus een krukje ergens in de woonkamer met een timer erbij, een zandloper of kleurenklok is handig want dan kunnen ze zelf zien hoe lang het nog duurt.
Als ze daar zitten negeer ik ze volledig, wat ze ook zeggen. Komen ze eraf of gaan ze met dingen spelen gaat het piepertje opnieuw aan.

Gisteren kwam oscar er drie keer af en gaat hij naar de gang alwaar het piepertjesgebeuren opnieuw van start gaat. 2 minuten, maar als hij de kamerdeur open gooit ( :') ) gaat het ding opnieuw aan etc. etc.
En hij mag pas weer open als hij twee minuten daar op z'n billen zit zonder krijsen en gillen.
(Gisteren ben ik dus op de grond voor de deur gaan zitten. :@ )

Ik zat, als ik jouw verhaal lees, te denken dat je mss zelfs in eerste instantie de stap van de trap over zou kunnen slaan, want ze lijkt nu in de gaten te hebben dat het pas echt menens is als ze naar haar kamer moet. Pas dan negeren jullie haar volledig tot ze stil is. En dus weet ze ook dat ze tot die tijd door kan gaan met wat ze doet...

En als ik het zo lees weet ze ook wel prima dat ze niet met eten mag gooien, dus ik zou daar geen twee keer meer voor waarschuwen. Met eten gooien is naar je kamer. En daar af laten koelen tot ze weer normaal mee kan komen doen. Zo heeft ze niet meer de 'lol' van de aandacht die ze krijgt met haar gedrag want ze is in een keer klaar. Lik op stuk.

Klinkt heel rigoreus, en er zullen best mensen zijn die dit not-done vinden, maar bij ons werkt het dus wel. Ik waarschuw één keer en dan volgt de consequentie bijvoorbeeld: niet in de plassen bij opa en oma op de jeu de boules-baan anders gaan we naar huis, toch doen -> meteen op de fiets en naar huis, de keer daarop gebeurde het dus niet meer want ze vinden het er veel te leuk.

Wij hebben een aantal basis-regels, ook nav Triple P, en voor die dingen wordt over het algemeen niet meer gewaarschuwd, maar levert meteen 2 minuten op het krukje op als het mis gaat.
- handen en voeten bij je houden
- met je bestek eten
- niet zomaar weglopen (regel door Sasha verzonnen, moest erbij op de lijst)
- buiten spelen met de bal (dat gaat niet vaak mis, maar we wilden ook een regel erop die niet veel moeite kost)
- en de laatste weet ik dus niet eens meer. :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')