quote:Op zondag 2 september 2012 18:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De vraag was wat je van Samsom vindt, niet om een pro-SP babbel te gaan houden
Dat vind ik dus van de PVDA. en van Samsom.quote:Op zondag 2 september 2012 18:40 schreef Babbelegoegje het volgende:
, als PVDA, die met haar nieuwe, van de SP overgenomen, punten nu denkt te scoren, nadat ze de SP kort daarvoor op die punten juist hard had aangevallen, wat niet getuigd van de wil, om Nederland samen wat menselijker en socialer te maken, maar meer duidt op een concurrentiestrijd van hun kant, hetgeen niet wijst op de oprechte sociale bedoelingen van de PVDA. Even doordenken en terugkijken is dus wel gewenst voor je weer 'terugstapt' naar de PVDA, misschien was je nu op SP overgestapt, omdat je vorige keer op het mooie kontje van Bos was gevallen en je daaraan flink hebt bezeerd. Maar nu dreig je te vallen op de mooie lippen van Samsom. En dat maakt misschien straks wel weer meer kapot dan je lief is.
,
[..]
Nee dat is wat je van de PvdA vindt, niet wat je van Samsom vindt... Daar lees ik helemaal niks over..quote:Op zondag 2 september 2012 18:56 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
Dat vind ik dus van de PVDA. en van Samsom.
"Maar nu dreig je te vallen op de mooie lippen van Samsom. En dat maakt misschien straks wel weer meer kapot dan je lief is."quote:Op zondag 2 september 2012 19:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee dat is wat je van de PvdA vindt, niet wat je van Samsom vindt... Daar lees ik helemaal niks over..
Dank voor je meningquote:Op zondag 2 september 2012 19:08 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
"Maar nu dreig je te vallen op de mooie lippen van Samsom. En dat maakt misschien straks wel weer meer kapot dan je lief is."
Oké, Samsom heeft mooie lippen, zeggen ze. Hij draagt ook een mooie das tegenwoordig.
Samsom is een mooiprater en een draaikont, helaas vallen mensen nog te vaak op grote bekken en gladde praatjes.
Dit pleidooi komt, met alle respect, een beetje zielig over. Ik denk eigenlijk dat de SP eerder in de peilingen zo flink is gestegen omdat Roemer het goed deed. Maar nu in de debatten valt Roemer een beetje door de mand, terwijl Samsom die debatten juist wint. Drie stuks achter elkaar, zelfs.quote:Op zondag 2 september 2012 18:40 schreef Babbelegoegje het volgende:
Ik denk, dat mensen dit voor de verkiezingen weer even goed moeten beseffen, Zowel VVD, die met plezier de strijd tussen de linkse- en links midden partijen aanziet en er het liefst nog even met een pookje in zou porren, als PVDA, die met haar nieuwe, van de SP overgenomen, punten nu denkt te scoren, nadat ze de SP kort daarvoor op die punten juist hard had aangevallen, wat niet getuigd van de wil, om Nederland samen wat menselijker en socialer te maken, maar meer duidt op een concurrentiestrijd van hun kant, hetgeen niet wijst op de oprechte sociale bedoelingen van de PVDA. Even doordenken en terugkijken is dus wel gewenst voor je weer 'terugstapt' naar de PVDA, misschien was je nu op SP overgestapt, omdat je vorige keer op het mooie kontje van Bos was gevallen en je daaraan flink hebt bezeerd. Maar nu dreig je te vallen op de mooie lippen van Samsom. En dat maakt misschien straks wel weer meer kapot dan je lief is.
Hoe groter de PvdA wordt, des te dominanter is hun positie in een nieuw kabinet. De kans dat de PvdA straks met de VVD moet samenwerken, is sowieso reëel. De VVD zal niet over rechts kunnen. De PVV staat buitenspel, het CDA is te klein en "FC Kunduz" lijkt geen meerderheid te halen.quote:Op zondag 2 september 2012 18:40 schreef Babbelegoegje het volgende:
En elflettterig bevestigt het hiermee zelf ook al, PVDA zal weer naar rechts draaien.En hij geeft hiermee zelf al aan, hoe onbetrouwbaar Samsom eigenlijk is met zijn mooie sociale plannen.
quote:Op zondag 2 september 2012 19:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit pleidooi komt, met alle respect, een beetje zielig over. Ik denk eigenlijk dat de SP eerder in de peilingen zo flink is gestegen omdat Roemer het goed deed. Maar nu in de debatten valt Roemer een beetje door de mand, terwijl Samsom die debatten juist wint. Drie stuks achter elkaar, zelfs.
En wat Samsom doet, is het PvdA-verhaal vertellen; niet meer en niet minder. Dat verhaal spreekt kiezers kennelijk aan, anders kon Samsom nooit zo goed scoren.
[..]
Hoe groter de PvdA wordt, des te dominanter is hun positie in een nieuw kabinet. De kans dat de PvdA straks met de VVD moet samenwerken, is sowieso reëel. De VVD zal niet over rechts kunnen. De PVV staat buitenspel, het CDA is te klein en "FC Kunduz" lijkt geen meerderheid te halen.
Wellicht is een centrum-links kabinet haalbaar, met PvdA, SP en CDA als basis. Maar dan moet het CDA niet al te klein worden. Eventueel kan GroenLinks en/of de ChristenUnie er nog bij, of anders D66.
Wat jij doet, is de PvdA verwijten dat ze meer in het centrum van de macht staan dan de SP. Dat is bizar, want het is algemeen bekend. De PvdA staat links van het midden, de SP is een linkse partij. De SP plaatst zich toch zélf op de uiterst linkse flank? Het is hun eigen programma, hun eigen koers.
Ah, daar is de draaikont weer. Tijdje niet gelezen, maar nu duikt -ie dan weer op.quote:Op zondag 2 september 2012 19:08 schreef Babbelegoegje het volgende:
"Maar nu dreig je te vallen op de mooie lippen van Samsom. En dat maakt misschien straks wel weer meer kapot dan je lief is."
Oké, Samsom heeft mooie lippen, zeggen ze. Hij draagt ook een mooie das tegenwoordig.
Samsom is een mooiprater en een draaikont, helaas vallen mensen nog te vaak op grote bekken en gladde praatjes.
Precies. En ik vind het heel verstandig dat Samsom zich niet uit zijn tent laat lokken om uitspraken te doen als "mijn/onze voorkeur gaat uit naar [vul maar in]". Veeeel verstandiger de verkiezingsuitslag af te wachten en dan te bezien wat de mogelijkheden zijn om daar vervolgens een favoriet uit te kiezen (mochten er meerdere opties zijn, maar dat denk ik wel).quote:Op zondag 2 september 2012 20:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ah, daar is de draaikont weer. Tijdje niet gelezen, maar nu duikt -ie dan weer op.
Welke partij roept ook alweer bij hoog en laag dat de AOW-leeftijd 65 moet blijven, en laat vervolgens, zonder de achterban te raadplegen, een heel ander voorstel door het CPB doorrekenen?
Ja, Samsom is een goede prater, maar draaien zie ik hem niet doen. Ik zie hem juist hameren op het PvdA-programma. Verder heeft de PvdA alleen de PVV uitgesloten als het aankomt op samenwerking. Of samenwerking over links haalbaar is, hangt af van de uitslag op 12 september. Als links te weinig zetels haalt, zal het land toch geregeerd moeten worden. En dan staat de PvdA nu eenmaal meer in het politieke midden dan de SP.
Nou, nou, dat is nogal sterk uitgedrukt he.. Hoe komt dat zo, de man is nog geen half jaar fractievoorzitter en sinds een maand of vier lijsttrekker?quote:Op zondag 2 september 2012 22:27 schreef CecilBDemented het volgende:
Ik vind het een smerige tering lijer!
Hmm, ik denk dat je dan pech hebt.. Want noem eens een werkbare coalitie (uitgaande van de huidige peilingen en met de huidige uitgesproken piketpaaltjes) waar de PvdA niet voor nodig is?quote:Op zondag 2 september 2012 23:32 schreef Shispeed het volgende:
ik vind het een verschrikkelijke etterbal, hoewel ik hem moet nageven dat hij wel redelijk goed kan debatteren.
FC Kunduz, wellicht uitgedund waar mogelijk, bij voorkeur GroenLinks eruit wieberen.quote:Op zondag 2 september 2012 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hmm, ik denk dat je dan pech hebt.. Want noem eens een werkbare coalitie (uitgaande van de huidige peilingen en met de huidige uitgesproken piketpaaltjes) waar de PvdA niet voor nodig is?
Die hebben vooralsnog geen meerderheid.. Dus: try again...quote:Op zondag 2 september 2012 23:38 schreef Shispeed het volgende:
[..]
FC Kunduz, wellicht uitgedund waar mogelijk, bij voorkeur GroenLinks eruit wieberen.
Terecht. Want D'66 is toch echt héél anders, en veel rechtser ookquote:Op zondag 2 september 2012 23:42 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik ben echt onder de indruk van Samsom. Hij weet op een rustige en duidelijke manier, zonder geschreeuw, het PvdA-gedachtegoed naar voren te brengen.
Heb mijn hele leven PvdA gestemd, wilde naar D66...nu twijfel ik weer
Dat komt omdat PVDA stemmers ook het licht niet hebben uitgevondenquote:Op zondag 2 september 2012 14:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ha, ha, hij is zo amateuristisch dat hij alle debatten (tot nu toe) wint en als een speer stijgt in de peilingen.. Heeeel amateuristisch dus, LOL
Jaja, we vallen hier in herhalingen, dat 65 blijft 65 heb ik ook al tig keer uitgelegd. Maar dat schijnt te moeilijk te zijn om dat te begrijpen. De PVDA heeft punten van de SP zo overgenomen en gebruikt die nu, omdat ze scoren. Maar, stem gerust op de PVDA en ziet, en ervaar zelf, waar het weer toe zal leiden. Onze tijd komt nog wel...quote:Op zondag 2 september 2012 20:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ah, daar is de draaikont weer. Tijdje niet gelezen, maar nu duikt -ie dan weer op.
Welke partij roept ook alweer bij hoog en laag dat de AOW-leeftijd 65 moet blijven, en laat vervolgens, zonder de achterban te raadplegen, een heel ander voorstel door het CPB doorrekenen?
Ja, Samsom is een goede prater, maar draaien zie ik hem niet doen. Ik zie hem juist hameren op het PvdA-programma. Verder heeft de PvdA alleen de PVV uitgesloten als het aankomt op samenwerking. Of samenwerking over links haalbaar is, hangt af van de uitslag op 12 september. Als links te weinig zetels haalt, zal het land toch geregeerd moeten worden. En dan staat de PvdA nu eenmaal meer in het politieke midden dan de SP.
Jullie zouden blij met hem moeten zijn, Manco.quote:Op maandag 3 september 2012 01:56 schreef Manco299 het volgende:
[..]
Dat komt omdat PVDA stemmers ook het licht niet hebben uitgevonden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |