Een mondeling akkoord is bindend, maar ook amper te bewijzen. De vraag is hoe vies je het wil spelen dus.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:08 schreef marcie216 het volgende:
Mensen, even een serieuze vraag :
Als wij ons huis aan iemand verkopen, nog niks getekend oid, maar wel een mondeling akkoord. Nu hebben we een kennis, heeft ook in 1x interesse en geeft een hoger bedrag.
Kunnen we er nog onder uit, de makelaar zei tegen ons, zowel koper als verkoper is onder voorbehoud van financiering.
Maar bestaat dat wel? Op google kon ik niks vinden.
VDM misschien?
Dit kan ik bevestigen, studeer Bedrijfskunde-MER en Rechten is een groot deel van mijn opleiding, mondeling akkoord is bindend maar zoals Tim zegt als je het vies wilt spelen moeten zij het nog maar zien te bewijzen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:09 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Een mondeling akkoord is bindend, maar ook amper te bewijzen. De vraag is hoe vies je het wil spelen dus.
Tiggggg resultaten als je zoekt op google trouwens.."mondeling akkoord verkoop huis"
Even serieus. Jij komt naar FOK! voor advies voor dit soort zaken?quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:08 schreef marcie216 het volgende:
Als wij ons huis aan iemand verkopen, nog niks getekend oid, maar wel een mondeling akkoord. Nu hebben we een kennis, heeft ook in 1x interesse en geeft een hoger bedrag.
Kunnen we er nog onder uit, de makelaar zei tegen ons, zowel koper als verkoper is onder voorbehoud van financiering.
VDM misschien?
ja maar of dat wel bestaat? We hebben de rechtsbijstand ook al gebeld, er is niks officieel tot er getekend is zeiden ze, maar ze zeiden ook dat de laatste paar uitspraken allemaal in het voordeel waren voor de koper.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:09 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Een mondeling akkoord is bindend, maar ook amper te bewijzen. De vraag is hoe vies je het wil spelen dus.
Tiggggg resultaten als je zoekt op google trouwens.."mondeling akkoord verkoop huis"
Nee, waar haal je deze onzin vandaan?quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:12 schreef pascal08 het volgende:
[..]
Even serieus. Jij komt naar FOK! voor advies voor dit soort zaken?
Vraag het anders hier: Werk, Geldzaken & Rechtquote:Op zaterdag 1 september 2012 20:13 schreef marcie216 het volgende:
[..]
ja maar of dat wel bestaat? We hebben de rechtsbijstand ook al gebeld, er is niks officieel tot er getekend is zeiden ze, maar ze zeiden ook dat de laatste paar uitspraken allemaal in het voordeel waren voor de koper.
Ik heb het antwoord al van jullie. Mondeling is dus ook gewoon bindend. Bedankt.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:13 schreef WezepAFCA het volgende:
[..]
Vraag het anders hier: Werk, Geldzaken & Recht
Ja hij zei, bel de rechtsbijstand ...quote:
Ja, die kan dit ook zo vertellen. Komt erg vaak voor dit.quote:
Een mondeling akkoord is een overeenkomst maar het gaat om een groot goed, er staat nog niets op papier en er is nog niks ondertekend. Denk ik, dit heb ik nog niet gehad met de opleiding of het met huizen zo gaat maar dat denk ikquote:Op zaterdag 1 september 2012 20:08 schreef marcie216 het volgende:
VDM misschien?
ah oke dankje.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:14 schreef vandermar het volgende:
[..]
Een mondeling akkoord is een overeenkomst maar het gaat om een groot goed, er staat nog niets op papier en er is nog niks ondertekend. Denk ik, dit heb ik nog niet gehad met de opleiding of het met huizen zo gaat maar dat denk ik
dan schieten we er niks meer mee op, en kunnen het net zo goed aan die mensen verkopen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:15 schreef Thorb het volgende:
Als die kennis nou genoeg meer biedt koop je die mensjes gewoon even af.
Want de verkoper kan het niet financieren? Dat is geen grond om er onder uit te komen als verkoper natuurlijkquote:Op zaterdag 1 september 2012 20:15 schreef marcie216 het volgende:
[..]
ah oke dankje.
Maar bestaat er wel dat een verkoper onder voorbehoud van financiering, er onder uit kan komen? Voor de koper wel, maar ook voor de verkoper?
Ik weet niet of een makelaar nog een bepaalde beroepscode heeft. Waarschijnlijk ook nog wel een makelaar van de tegenpartij erbij betrokken?quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:16 schreef vandermar het volgende:
Precies ja, het is moeilijk te bewijzen. Hun woord tegen dat van jou!
Nee de makelaar had tegen ons gezegd, dat wij ook onder voorbehoud van financiering akkoord gingen. Want heeft met hypotheek te maken, als wij dan kunnen aantonen dat we het huis niet kunnen krijgen, zijn we er onder uit.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:17 schreef Thorb het volgende:
[..]
Want de verkoper kan het niet financieren? Dat is geen grond om er onder uit te komen als verkoper natuurlijk
Er zullen vast wel regelingen zijn, moet ik het wetboek even pakken maar heb ik geen zin inquote:Op zaterdag 1 september 2012 20:15 schreef marcie216 het volgende:
[..]
ah oke dankje.
Maar bestaat er wel dat een verkoper onder voorbehoud van financiering, er onder uit kan komen? Voor de koper wel, maar ook voor de verkoper?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |