Heel matig inderdaad. Gesink moet beter, al zak je met 1'55 nog niet compleet door het ijsquote:
Omdat je het bewust 3x niets vindt en alles nog even door het oneindige heen negatief maakt.quote:
Alles na de top 4 (nu misschien top 5 met Moreno erbij) is wisselvallig, daar kan het nog alle kanten uit.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:47 schreef BlaZ het volgende:
Gesink gaat hier zo uit de top 10 vallen in de komende 3 etappes
Overdrijft? Heb ze in jaren niets zien presteren in de grote rondes, en elke keer weer een ander smoesje.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heel matig inderdaad.
[..]
Omdat je het bewust 3x niets vindt en alles nog even door het oneindige heen negatief maakt.
Je overdrijft. En nee, Gesink was niet goed en Mollema is gewoon slecht
Het is een Vuelta voor renners als Rodriguez. Zet exact dezelfde Rodriguez in de Tour en hij eindigt met moeite in de top 10.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:52 schreef Marcoss het volgende:
Overigens is het natuurlijk fantastisch wat Rodriguez hier doet, maar een echt goede Contador had Rodriguez nooit meer terug laten komen vandaag..
Talansky onbekend?quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:52 schreef Dreassic het volgende:
[..]
Overdrijft? Heb ze in jaren niets zien presteren in de grote rondes, en elke keer weer een ander smoesje.
Afgelopen tours konden jullie je tenminste nog achter valpartijen verschuilen.
Maar nu niet, niet vallen, puur op klasse geklopt.
Als zelfs een onbekende zoals Talansky voor je eindigt, weet je dat er wat goed mis zit.
Maar blijkbaar mag dat niet gezegd worden.
Jullie?quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:52 schreef Dreassic het volgende:
[..]
Overdrijft? Heb ze in jaren niets zien presteren in de grote rondes, en elke keer weer een ander smoesje.
Afgelopen tours konden jullie je tenminste nog achter valpartijen verschuilen.
Maar nu niet, niet vallen, puur op klasse geklopt.
Als zelfs een onbekende zoals Talansky voor je eindigt, weet je dat er wat goed mis zit.
Maar blijkbaar mag dat niet gezegd worden.
Hij is erg wisselvallig tot nu toe deze Vuelta. Maar dat betekent ook dat een top 6/10 plaats nog niet helemaal bekeken is.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:52 schreef marcodej het volgende:
Toch onverwacht, deze tik van Gesink. Had ik niet meer verwacht na die goeie rit waarin hij 4e werd.
Verliest toch ruim 40 seconden op een hoop mannen. Ik hoop dat het puur zijn slechte dag was.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Alles na de top 4 (nu misschien top 5 met Moreno erbij) is wisselvallig, daar kan het nog alle kanten uit.
Nee precies, ik had na die muurtjes in ieder geval de verwachting dat hij tot ver bij het elitegroepje had kunnen blijven. Om dan meteen bij de eerste snok gelost te worden is teleurstellend.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:52 schreef marcodej het volgende:
Toch onverwacht, deze tik van Gesink. Had ik niet meer verwacht na die goeie rit waarin hij 4e werd.
quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jullie?
Daarnaast Talansky onbekend noemen
Leuk en aardig, maar dat is hij natuurlijk wel. Als je voor deze Vuelta had gezegd dat Talansky voor Gesink gaat eindigen, had iedereen "Huh?" gezegd.quote:
Die muur was wel een beetje in zijn voordeel met zijn kleine verzet.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:52 schreef marcodej het volgende:
Nou, want die heeft toch wel een heel indrukwekkende palmaresquote:Op zaterdag 1 september 2012 17:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daarnaast Talansky onbekend noemen
Dan had iedereen "troll" gezegd.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:57 schreef marcodej het volgende:
Leuk en aardig, maar dat is hij natuurlijk wel. Als je vaor deze Vuelta had gezegd dat Talansky voor Gesink gaat eindigen, had iedereen "Huh?" gezegd.
Het lijkt er anders meer en meer op dat Gesink echt stukken zwakker is geworden in het hooggebergte. Hoeveel goede bergetappes heeft hij nou de afgelopen jaren gereden? Twee keer in de Dauphiné deed hij het behoorlijk, na een week sparen...Oh ja, ook California, waar hij te vroeg piekte en het behoorlijk deed.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:52 schreef marcodej het volgende:
Hij eindigt er 1 rit voor, maar staat nog steeds achter hem in het klassement natuurlijk. En natuurlijk had niemand dat verwacht, maar Talansky onbekend noemen, slaat nergens op.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
[..]
Leuk en aardig, maar dat is hij natuurlijk wel. Als je vaor deze Vuelta had gezegd dat Talansky voor Gesink gaat eindigen, had iedereen "Huh?" gezegd.
Mensen die renners alleen kennen als ze dikke vette uitslagen rijdenquote:Op zaterdag 1 september 2012 17:57 schreef kibo het volgende:
[..]
Nou, want die heeft toch wel een heel indrukwekkende palmares
Ik denk dat je gelijk hebt, dat hij teveel op de (vlakke) tijdrit heeft getraind, waarin hij sterk is verbeterd. Maar dat gaat vaak ten koste van je klimcapaciteiten.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:58 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Het lijkt er anders meer en meer op dat Gesink echt stukken zwakker is geworden in het hooggebergte. Hoeveel goede bergetappes heeft hij nou de afgelopen jaren gereden? Twee keer in de Dauphiné deed hij het behoorlijk, na een week sparen...
Ik weet niet wat hij in zijn trainingen veranderd heeft, maar Gesink was een renner die het hele jaar goed was, altijd bij de besten in de bergen hoorde, en af en toe een uitschieter in tijdritten en korte heuvels had. Hij is nu ietsje beter in de tijdritten, maar bergop is hij ongeveer terug op het niveau waar hij was als neo-prof.
Rodriguez rijdt tot nu toe erg slim, maar zijn voorsprong is zo klein dat één zwak momentje hem fataal kan zijn. Contador doet het ook niet echt slim tot nu toe door steeds lang te wachten met aanvallen, wat direct in de kaarten van Rodriguez speelt. Maar ja, misschien is Contador op dit moment wel gewoon niet sterk genoeg voor een lange aanval.
Zelfs als neoprof reed ie beter omhoog.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:58 schreef Ereinion het volgende:
Hij is nu ietsje beter in de tijdritten, maar bergop is hij ongeveer terug op het niveau waar hij was als neo-prof.
Mensen die elke renner die aan een grote ronde heeft meegedaan "bekend" noemenquote:Op zaterdag 1 september 2012 17:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
![]()
Mensen die renners alleen kennen als ze dikke vette uitslagen rijden
Klopt, maar als je had gezegd dat Roche of Ten Dam dat zou doen had iedereen dat ook gezegd. Het is niet alsof het een of andere nobody is.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
[..]
Leuk en aardig, maar dat is hij natuurlijk wel. Als je voor deze Vuelta had gezegd dat Talansky voor Gesink gaat eindigen, had iedereen "Huh?" gezegd.
Het is gewoon teleurstellend.
Ik zat net te denken dat Contador wel eens van een stuk verder vol zou moeten gaan. Kilometer of 6 van de finish of zo. Alles of niets op Bola del Mundo.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:58 schreef Ereinion het volgende:
Rodriguez rijdt tot nu toe erg slim, maar zijn voorsprong is zo klein dat één zwak momentje hem fataal kan zijn. Contador doet het ook niet echt slim tot nu toe door steeds lang te wachten met aanvallen, wat direct in de kaarten van Rodriguez speelt. Maar ja, misschien is Contador op dit moment wel gewoon niet sterk genoeg voor een lange aanval.
Ja, want we kennen Talansky van een grote ronde, nou goed.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:59 schreef kibo het volgende:
[..]
Mensen die elke renner die aan een grote ronde heeft meegedaan "bekend" noemen
Ja ben bang dat het ook daar aan ligt, hoop dat het gewoon aan die val ligt in de winter. Maar in 2011 liet die eigenlijk ook niet zien dat die in de bergen meetelt inderdaad.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, dat hij teveel op de (vlakke) tijdrit heeft getraind, waarin hij sterk is verbeterd. Maar dat gaat vaak ten koste van je klimcapaciteiten.
De familie van Talansky kan Nederlands en heeft zijn wikipediapagina bewerkt?quote:Andrew Talansky (Miami, FL, 23 november 1988) is een Amerikaans wielrenner die anno 2011 uitkomt voor Team Garmin-Cervélo.
Hij werd in 2010 Amerikaans kampioen tijdrijden bij de beloften en mocht daarop stage lopen bij de Amerikaanse professionele ploeg Garmin-Transitions, waardoor hij deel kon nemen aan grote wedstrijden als de Ronde van de Aostavallei, waar hij knap als tiende in het eindklassement eindigde, en de Ronde van de Toekomst, waar hij tweede werd. In 2011 mocht hij vanwege de goede resultaten een contract tekenen bij de ploeg.
Hij is zijn ouderwetse klimvermogen vooralsnog kwijt ja. Maar dan nog was het erg tegenvallend vandaag. Ook met een verminderd klimvermogen moet hij het beter kunnen doen dan dit.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:58 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Het lijkt er anders meer en meer op dat Gesink echt stukken zwakker is geworden in het hooggebergte. Hoeveel goede bergetappes heeft hij nou de afgelopen jaren gereden? Twee keer in de Dauphiné deed hij het behoorlijk, na een week sparen...Oh ja, ook California, waar hij te vroeg piekte en het behoorlijk deed.
Ik weet niet wat hij in zijn trainingen veranderd heeft, maar Gesink was een renner die het hele jaar goed was, altijd bij de besten in de bergen hoorde, en af en toe een uitschieter in tijdritten en korte heuvels had. Hij is nu ietsje beter in de tijdritten, maar bergop is hij ongeveer terug op het niveau waar hij was als neo-prof.
Talansky was 2e in Romandie, vlak na Wiggins. Dat was een statement en lijkt me genoeg om wat status te hebben bij alles wat een beetje wielerliefhebber is.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:59 schreef kibo het volgende:
[..]
Mensen die elke renner die aan een grote ronde heeft meegedaan "bekend" noemen
Dat is wel opvallend inderdaad, ook als je bijvoorbeeld het verschil zag tussen Tirreno/Baskenland 2010 en Tirreno/Baskenland 2011. In 2010 hoorde hij bergop telkens bij de besten (in Baskenland misschien wel de beste), maar gaf hij zijn goede positie weer helemaal weg in de tijdrit. In 2011 zat hij bergop er telkens net niet bij, maar kwam hij door goede tijdritten alsnog 2x op het podium terecht.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, dat hij teveel op de (vlakke) tijdrit heeft getraind, waarin hij sterk is verbeterd. Maar dat gaat vaak ten koste van je klimcapaciteiten.
Daarvoor moet ie dan toch echt naar een andere ploeg.quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:13 schreef knep het volgende:
Gesink lijkt me inderdaad iemand die een flinke basis nodig heeft door een goede winter.
Daarna graag vol inzetten op Romandie, Giro en Vuelta.
Omdat Gesink nog steeds de beste Nederlandse ronderenner is en het grootste talent. Persoonlijk vind ik Mollema wat overschat voor de echte top.quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toch opvallend dat het altijd over Gesink gaat en zelden over Mollema. Terwijl die eerste het uiteindelijk een pak beter doet en veel meer excuses heeft, mocht dat niet zo zijn (de impact van die zware breuk op zijn seizoen).
Mollema was natuurlijk dicht bij een podiumplaats in de Vuelta vorig jaar, maar ik denk dat zijn terrein toch vooral de korte rittenkoersen van een week zal blijken te zijn. Gesink zie ik als alles meezit nog wel eens het podium van een grote ronde halen. Als Hesjedal dat kan, waarom Gesink niet? Ik zeg niet dat ie een grote ronde gaat winnen, maar podium moet toch best wel eens kunnen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:21 schreef marcodej het volgende:
[..]
Omdat Gesink nog steeds de beste Nederlandse ronderenner is en het grootste talent. Persoonlijk vind ik Mollema wat overschat voor de echte top.
Gesink > Mollema.
Mja, vorig jaar 2de in de Tirreno, 3de in Baskenland, 2de in Quebec, winst in Oman, dit jaar winst in Californië, 4de in Zwitserland en nu op weg naar top-6 in de Vuelta. Zó slecht is het allemaal ook weer niet..quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:24 schreef Ereinion het volgende:
Bij Mollema is het ook zo dat hij nu een maand of 4 onder zijn niveau rijdt, bij Gesink (met uitschieters naar boven) een jaar of 2. Mollema had vorig jaar een fantastisch najaar, en dit voorjaar was ook verreweg het beste uit zijn carrière. Daarna is het allemaal een stuk minder, maar het is wel begrijpelijk dat hij wat meer krediet heeft (en ik denk dat, terecht, de verwachtingen bij Gesink ook hoger zijn).
En zelfs al zijn de resultaten minder, toch laat Gesink veel meer zien. Mollema rijdt top 10 in een hoop klassiekers, maar was eigenlijk totaal niet aanwezig in die koersen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, vorig jaar 2de in de Tirreno, 3de in Baskenland, 2de in Quebec, winst in Oman, dit jaar winst in Californië, 4de in Zwitserland en nu op weg naar top-6 in de Vuelta. Zó slecht is het allemaal ook weer niet..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |