abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116252246
cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!

En voor de rest, kijk in het oude topic :P
S. 2014
J. 2016
pi_116278142
Hai,

Een nieuweling hier, met meteen een vraag. Mijn dochter wordt volgende week 3, dus er moet gebakken worden. Nou ben ik eigenlijk niet van het enorm decoreren, maar op pinterest zag ik Elmo-cupcakes. En ze vindt Elmo echt geweldig! Zou dat te doen zijn voor iemand met nul ervaring in het versieren van cupcakes? En hoe zouden jullie het doen?
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:42:23 #3
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116281326
Geen idee Bleie...Maar Elmo figuurtje moet toch niet zo moeilijk zijn?

Vanmiddag met zoonlief een monchou taart gemaakt;

pi_116283646
Bleie,heb ze zelf nog nooit gemaakt maar als je erop google d vind je vlgs mij vee tips op de leukste taarten forum.
Vlgs mij is t te doen.

Vanavond wilde ik "ff" cake pops maken,iets lastiger dan gedacht ;-) maar goed,al doende leert men.
pi_116284327
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:12 schreef Bleie het volgende:
Hai,

Een nieuweling hier, met meteen een vraag. Mijn dochter wordt volgende week 3, dus er moet gebakken worden. Nou ben ik eigenlijk niet van het enorm decoreren, maar op pinterest zag ik Elmo-cupcakes. En ze vindt Elmo echt geweldig! Zou dat te doen zijn voor iemand met nul ervaring in het versieren van cupcakes? En hoe zouden jullie het doen?
heb je een plaatje van wat je gezien hebt?
S. 2014
J. 2016
pi_116285169
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:12 schreef Bleie het volgende:
Hai,

Weet niet hoe je het van plan bent, als je het netjes wilt spuiten lijkt me dat best lastig al die "haartjes". Maar is ook een versie waarin ze gewoon kokosrasp kleuren, dat lijkt me makkelijk te doen.
pi_116286068
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:54 schreef Myraela het volgende:

[..]

Weet niet hoe je het van plan bent, als je het netjes wilt spuiten lijkt me dat best lastig al die "haartjes". Maar is ook een versie waarin ze gewoon kokosrasp kleuren, dat lijkt me makkelijk te doen.
je hebt de sugarcraftgun waarmee je haren kan maken maar die is wel prijzig een goede goedkoop alternatief is een knoflookpers! maar ik weet niet of je ze idd 3d wil maken?
S. 2014
J. 2016
pi_116286757
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

je hebt de sugarcraftgun waarmee je haren kan maken maar die is wel prijzig een goede goedkoop alternatief is een knoflookpers! maar ik weet niet of je ze idd 3d wil maken?
Lijkt me met beide toch nog een erg priegelwerkje voor een beginner.
pi_116286874
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:25 schreef Myraela het volgende:

[..]

Lijkt me met beide toch nog een erg priegelwerkje voor een beginner.
ook voor n gevorderde hoor ;)

anders kom je inderdaad op iets van suiker uit ofzo
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 1 september 2012 @ 22:52:46 #10
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_116288006
Je kan nog altijd icing een kleurtje geven en deze met een soort stervormig spuitmondje toefjes maken op een cupcake, om vervolgens van marsepein/fondant oogjes te rollen en deze erop te leggen?

Dat kan zelfs de best nitwit nog wel denk k :)

Mijn biscuit is een gevalletje van mwah geworden!

Ik moest bij mijn schoonouders bakken...
Het beslag zag er geweldig uit en ging ook goed de oven in..
Eenmaal de tijd gebakken die moest kwam het biscuit eruit gehaald, bleek die nog niet eens gaar te zijn..
Dus opnieuw 10 minuten ingesteld en vervolgens verder bakken..
Daarna nog niet gaar, maar de oven sloeg 'af (combi-magnetron) en koelde ook snel af dus daarna weer snel instellen.. blijkt dus dat het grill-element aansloeg, dus de bovenkant was bijna in no-time bijna zwartgeblakerd, snel eruit gehaald!

Daarna nogmaals 10 minuten laten bakken, deurtje open voor 'prikkertest' klapte de stop van de keukengroep eruit :X ..

Daarna nog een keertje 10 minuten laten bakken nu leek tie eindelijk gaar!
Prikker was iig aardig droog!

Tot zover: ik bak een biscuit relaas! ;(
Kwam ik er vanavond achter dat ik geen botercreme heb gehaald :X
Dus ik smeer m maar af met een laagje jam, tis niets anders.. :6
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_116297609
Dank voor de input! Ik heb nog wat meer zitten zoeken. Het 'haar' is denk ik echt het lastigste. De mond kan ik wel oplossen met oreo's, ogen eventueel met marshmellows. En morgen eens even kijken bij de Pipoos hier wat die allemaal hebben.
  maandag 3 september 2012 @ 11:23:57 #12
381189 Evy_
I like to Cuddle
pi_116339645
Ik ga me hier eens inlezen, ziet er allemaal super lekker uit.... Wil binnenkort ook eens een taart proberen te maken.
pi_116598595
Niet geweldig geworden, maar dit was t resultaat:

Voor de cupcakes zelf recept gebruikt uit de OP. Cakejes waren heerlijk, bleven wel een beetje klef aan de bovenkant, hoort dat? Verder kant-en-klare oogjes, jellybean als neus en een halve oreo als mond.
pi_116599385
Ik vind het een beetje jammer dat het helemaal glad is en niet echt een "vachtje" heeft. Voor de rest wel tof.
  maandag 10 september 2012 @ 13:38:56 #15
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_116599506
Leuke cupcakes zijn het geworden Bleie. :) Ik herken er alleen niet echt Elmo in, doordat het geen harig rood iets is. :@
  † In Memoriam † maandag 10 september 2012 @ 13:42:43 #16
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_116599604
Ahjoh, kinderen van 3 zien er Elmo in :P
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  maandag 10 september 2012 @ 13:45:07 #17
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_116599666
Oh ja! :D Even teruggelezen en inderdaad, als je 3 bent is het Elmo! :Y
pi_116605944
Nope, als je 3 bent is t ook geen Elmo ;) Als je 7 bent en je tante een plezier wil doen wel O+ . Had ook gehoopt dat t wat hariger zou zijn, maar dat is me niet gelukt. Nou ja, het het ook nog nooit eerder gedaan. Wel leuk werkje, dus ik ga nog weleens een poging doen.
  † In Memoriam † maandag 10 september 2012 @ 16:52:22 #19
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116606530
maar je hebt ze toch ook zo van cookiemonster en dan doen ze dat harige met gekleurde gemalen kokos? zou dat dan ook niet iets voor elmo zijn?

of van dittum:

[ Bericht 56% gewijzigd door lady-wrb op 10-09-2012 17:15:31 ]
pi_116771782
Afgelopen week een Ariel taart gemaakt voor een vriendin van mij. Vulling is chocolade botercreme en aardbeien.

Het is mijn 4e taart dus er is nog werk aan de winkel :)

De ogen & de mond zijn van papier, met fondant zag het echt niet uit dus vandaar ;)

Smile Bigger!
The world needs it!
pi_116781099
Leuk hoor! :Y
pi_116787117
ik scroll altijd door dit topic voor de geweldige foto's( zonder de tekst te lezen) en ik herkende er elmo in hoor ;)
pi_116793349
@Bleie ik zie er wel Elmo in hoor :)

Ik heb een paar weken geleden op verzoek een taartje gemaakt voor een jarige Nijntje fan.

Alleen een beetje onhandig dat Nijntje hoger was als de doos.... Opgelost door de doos niet helemaal dicht te doen en plakband...
  zondag 16 september 2012 @ 14:51:03 #24
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_116848155
Ik heb vandaag voor het eerst cupcakes gemaakt en gedecoreerd. Heb dik 1.5 jaar geleden wel eens een workshop boltaartje versieren gevolgd, maar eigenlijk niks meer mee gedaan

Het resultaat:

Ik ben nog niet helemaal te vrede, de fondant is hier en daar wat te dik en ik zie dat de randjes niet altijd even netjes zijn afgewerkt
Be happy with the little things in life
  zondag 16 september 2012 @ 15:12:38 #25
330855 ejiraM
for the greater good
pi_116848904
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 14:51 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst cupcakes gemaakt en gedecoreerd. Heb dik 1.5 jaar geleden wel eens een workshop boltaartje versieren gevolgd, maar eigenlijk niks meer mee gedaan

Het resultaat:

[ afbeelding ]

Ik ben nog niet helemaal te vrede, de fondant is hier en daar wat te dik en ik zie dat de randjes niet altijd even netjes zijn afgewerkt
Nee dat snap ik, dat je niet tevreden ben.. Als ik jou was zou ik de droom maar opgeven, dit lijkt helmaal nergens naar :6

Nee vet mooi! *O* Dat je voor een eerste keer met zulke kritiekpuntjes komt.. Zelfs als je zei dat je het al een jaar lang wekelijks deed had ik ze nog tof gevonden :)
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')