Cool.quote:
De eerste vraag bijvoorbeeld is toch niet zo moeilijk ?quote:Op maandag 3 september 2012 20:26 schreef GGMM het volgende:
Ik heb bij alle vragen geen flauw idee
Quizzen zijn m'n ding niet.
Alle drie goed.quote:
Doe maar 10 snorrenquote:Op maandag 3 september 2012 21:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Alle drie goed.
De speler van het WK was Henk van Leeuwen.
Nog 10 vragen over een vedette ? Dan een bekendere.
Of iets anders ?
Ruud Gullitquote:
En post er nu 10 en laat ze raden door onsquote:Op maandag 3 september 2012 21:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ruud Gullit
Berry van Aerle
Abe van den Ban
Ronald Spelbos
Ed de Goeij
Kipiani
Schuster
Barry Hulshof
Eric Gerets
Rudie Völler
Wat bedoel jequote:Op maandag 3 september 2012 21:52 schreef debeterebob het volgende:
[..]
En post er nu 10 en laat ze raden door ons
Kan even duren.quote:Op maandag 3 september 2012 21:58 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zoek 10 foto's van bekende snorren en dan raden wij ze
Is goed. Eentje heb ik sowieso goed, dat weet ik nu alquote:Op maandag 3 september 2012 21:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kan even duren.
Zal eens kijken. Ik zal er 5 proberen.
opgezocht: Banquote:Op maandag 3 september 2012 22:00 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Is goed. Eentje heb ik sowieso goed, dat weet ik nu al
4e is Edward Sturing?quote:Op maandag 3 september 2012 22:18 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Neequote:
Twee goed.quote:
O.a Torino.quote:Op maandag 3 september 2012 22:36 schreef Bos81 het volgende:
Ik schaam me een beetje dat ik de bovenste niet herken![]()
Goedquote:Op maandag 3 september 2012 23:54 schreef Bos81 het volgende:
Tsjech zal wel Panenka zijn.
Ajacied zegt me zo even niets
Nee.quote:
Schoenaker natuurlijkquote:Op maandag 3 september 2012 23:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee.
Dick S.... Zat bij de WK-78 selectie waar ie als middenvelder Wim van Hanegem verving. Hij speelde geen minuut.
5 Beslissende gemiste strafschoppen (bijv EC 1 finale 88 ) En dan de wedstrijd geven waarop wij de misser moeten raden..quote:
Finale EK-88 Nederland-Ruslandquote:Op dinsdag 4 september 2012 00:04 schreef Bos81 het volgende:
[..]
5 Beslissende belangrijke gemiste strafschoppen (bijv EC 1 finale 88 ) En dan de wedstrijd geven waarop wij de misser moeten raden..
quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Finale EK-88 Nederland-Rusland
Halve finale WK-86 West-Duitsland-Frankrijk
Finale EC-1-88 PSV-Benfica
Halve Finale EK-92 Nederland-Denemarken
Finale WK-94 Brazilië-Italië
Belanov
Platini?
Veloso
van Basten
Roberto Baggio
Belanovquote:Op dinsdag 4 september 2012 00:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Finale EK-88 Nederland-Rusland
Halve finale WK-86 West-Duitsland-Frankrijk
Finale EC-1-88 PSV-Benfica
Halve Finale EK-92 Nederland-Denemarken
Finale WK-94 Brazilië-Italië
Tigana?quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:59 schreef tong80 het volgende:
Alleen West-Duitsland Frankrijk nog.
Met Platini was je warm.
Juistquote:
82quote:Op dinsdag 4 september 2012 01:16 schreef Mark het volgende:
Ik kan nergens vinden dat Frankrijk in die wedstrijd een strafschop gemist heeft
quote:Op donderdag 6 september 2012 13:07 schreef tong80 het volgende:
Welke Duitser speelde voor Atletico Madrid, Real Madrid en Barcelona ? Bernd Schuster
Wie maakte het Duitse Doelpunt van de 20e eeuw ?
Welke Duitser speelde 4 WK's maar werd nooit wereldkampioen ?
Welke Duitser werd met een Nederlandse club europees kampioen ? Horst Blankenburg
Wie zei : 'Het Volksparkstadion is van Oranje' ? Evert ten Napel
Noem drie coaches die Duits waren of Duits spraken die een Nederlandse club trainden. Fritz Korbach, Ernst Happel en Georg kessler
Welke wedstrijd staat bekend als 'Het wonder van Bern' ? WK-finale 1950
Noem vier ex-Bondscoaches van (West) Duitsland. Derwall, Beckenbauer, Klinsmann, Low
Welke Duitse international zit tegenwoordig op de bank bij Bayern München.
Welke Duitser uit de WK-74 finale had ook voor Nederland kunnen kiezen ? Rainer Bonhoff
Wie maakte het Duitse Doelpunt van de 20e eeuw ?quote:
Volgens mij speelden de Duitsers tegen de Hongaren in de finalequote:Op donderdag 6 september 2012 13:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Welke wedstrijd staat bekend als 'Het wonder van Bern' ? Zwitserland - Duitsland 1954
Uiteraardquote:Op donderdag 6 september 2012 13:42 schreef Mark het volgende:
[..]
Volgens mij speelden de Duitsers tegen de Hongaren in de finale
Juistquote:
Juistquote:Op donderdag 6 september 2012 13:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Welke wedstrijd staat bekend als 'Het wonder van Bern' ? Zwitserland - Duitsland 1954
Noem vier ex-Bondscoaches van (West) Duitsland. Derwall, Beckenbauer, Klinsmann Vogts
Welke Duitse international zit tegenwoordig op de bank bij Bayern München. Schweinsteiger
Correct. Hij is altijd kwaad gebleven dat ie in 1954 niet werd geselecteerd.quote:Op donderdag 6 september 2012 13:44 schreef Mark het volgende:
4x WK maar geen wereldkampioen, dat moet dus iemand zijn die actief was van 1958 - 1970
quote:
Juist.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:00 schreef Mark het volgende:
Uwe SeelerVoor het doelpunt van de eeuw wordt het gokken: Klinsmann?
Die sprong niet zo hoog.quote:
Een nog betere spits. Het was zijn handelsmerk.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:34 schreef Mark het volgende:
Volgens mij heb ik Allofs ook wel zo zien scoren
Eén van die voornamen is goed.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:41 schreef Mark het volgende:
Volgens mij heb ik wederom de 2 Klausen omgedraaid
Ik ken geen Duitse voetballer die Hugo heet van voren?quote:
Klaus.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:46 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik ken geen Duitse voetballer die Hugo heet van voren?
Engeland doen nu ?quote:Op donderdag 6 september 2012 16:59 schreef Mark het volgende:
Ik haal die twee dus ALTIJD door elkaar, Allofs en Fischer
quote:Op donderdag 6 september 2012 21:18 schreef tong80 het volgende:
Geoff Hurst schoot Engeland naar de wereldtitel. Bobby Charlton werd voetballer van het jaar. Bobby Moore werd later sir Bobby Moore. Maar wie zou eigenlijk de ster van Engeland moeten gaan worden op het WK-66 ?
Welke Engelsman werd europees voetballer van het jaar in een jaar dat Engeland niet mee deed aan het WK ? Stanley Matthews
Welke Engelse spits zonder voortanden speelde bij AC Milan ? Stiles?
Welke Engelse club won vaker de EC-1 dan het landskampioenschap ? Nottingham forest?
Naar welke Schotse voetballer is Dennis Bergkamp vernoemd ? Law?
Hoe wordt Glasgow Rangers-Celtic genoemd ? The old Firm
De bijnamen van : Newcastle United, Arsenal, Jacky Charlton, Liverpool en Hibernians Magpies, Gunners, The Giraffe, Reds
Waarom moest Paul Gascoinge huilen op het WK-90 ? Hij kreeg in de halve finale een gele kaart, wat een schorsing voor de finale zou betekenen
Wie was na Fabio Capello tijdelijk coach van Engeland ? Stuart Pierce
Wie waren The Busby Babes ? Het team van Man u dat in de jaren 60
de EC 1 won
Juistquote:
Jim...Grea...quote:
Daar hebben we het gewoon nooit meer overquote:Op vrijdag 7 september 2012 10:56 schreef Zorro het volgende:
En nog even over Duitsland: opvallend dat niemand Helmut Schon noemde als oud-bondscoach vind ik opvallen. Toch de coach in de WK-finale tegen Nederland.
O, eehh... waarover?quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:57 schreef Mark het volgende:
[..]
Daar hebben we het gewoon nooit meer over
Correct.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:56 schreef Zorro het volgende:
Hibs
Jordan is toch een Schot???
En nog even over Duitsland: opvallend dat niemand Helmut Schon noemde als oud-bondscoach. Toch de coach in de WK-finale tegen Nederland.
Oh, en Jimmy Greaves moet dan die ander zijn?
Stop.
Juistquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:29 schreef Mark het volgende:
De eerste is Nii Lamptey en de laatste Johan Boskamp. Voor meeste interlands gok ik op Grote Jan (Ceulemans). 3x kampioen met PSV is Timmy Simons
Goedquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:30 schreef Mark het volgende:
En voor de wedstrijden: Siberie is denk ik Belgie - USSSR op het WK 1986, die tweede kunnen er een hoop zijn, en de laatste is Nederland - Belgie in 1985
Goedquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:31 schreef Mark het volgende:
Overeenkomst tussen Staelens en Vercauteren is dat ze een Nederlandse spits een rode kaart aannaaiden (Kluivert en Kieft)
Ook al goedquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:35 schreef Mark het volgende:
Is die tweede quote van Rik ook op het WK 1986? Belgie - Spanje zou ik dan zeggen
Goethals: was dat met Olympique Marseille?quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:16 schreef tong80 het volgende:
[b]Hij heet het stadion van Standard Luik ?
Hoe heette vroeger België-Nederland ?
Welke club was betrokken bij een groot omkopingsschandaal ?
Met welke club werd Raymond Goethals europees kampioen ?
4e vraag denk ik Mechelen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:48 schreef Zorro het volgende:
Wie is Belgisch record-international ? van Moer?
Hij heet het stadion van Standard Luik ? Sclessin
Hoe heette vroeger België-Nederland ? Derby der Lage Landen
Welke club was betrokken bij een groot omkopingsschandaal ? Standard / Waterschei
Wie was de eerste nederlander die in België voetballer van het jaar werd ? Rensenbrink
Juistquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:39 schreef Mark het volgende:
Nog over:
[..]
Goethals: was dat met Olympique Marseille?
Goedquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:48 schreef Zorro het volgende:
Hij heet het stadion van Standard Luik ? Sclessin
Hoe heette vroeger België-Nederland ? Derby der Lage Landen
Welke club was betrokken bij een groot omkopingsschandaal ? Standard / Waterschei
Precies Haan en Tahamata waren er ook bij betrokken.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:51 schreef Zorro het volgende:
Dat was toch Geretes die names Standard een omkoping wilde doen bij Waterschei? En daardoor ook zijn transfer naar AC Milaan zag mislukken, tenminste, ontbonden worden? PSV was er goed mee
quote:Op vrijdag 7 september 2012 20:27 schreef tong80 het volgende:
Brazilië
Welke Braziliaan scoorde iedere wedstrijd op een WK tot en met de finale ?
Wat is de volledige naam van Pelé ? Edson Arantas do Nascimento![]()
Wie werd op het WK-82 een ster, terwijl ie eigenlijk speelde door blessures van anderen ? Zico?
Wie was de Witte Pelé ?
Wie speelden meer dan 30 wedstrijden samen en verloren nooit in een interland ? Pele en Garrincha?
Welk voetbaldrama voltrok zich ooit in het Maracana stadion ? Wedstrijd Uruguay - Brazilie in de finalepoule van het WK 1950. Voor het oog van 100.000 Brazilianen verloor Brazilie die wedstrijd en werd Uruguay wereldkampioen. Huilende mensen overal..
Bij welke eerste-divisie club speelde ooit de Braziliaanse international Reinaldo ?
België-Brazilië in de jaren 50. Welke Belg overtrof de Brazilianen ? Coppens?
Welk Nederlands voedsel lustte Romario niet ? Appelmoes?
Hoe wordt de derby Flamengo-Fluminense genoemd ?
Wie is Mansveldquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:41 schreef tong80 het volgende:
Vier namen van clubs waar Mansveld voor speelde. Uit 3 van de grootste steden van Nederland
Welke ploeggenoot zat wel in de selectie voor het WK-74 ? H...v...L...
Mansveld heeft een europa-cup record voor een laatste man. Welk record ? Iets met scoren
ADO stond in EC-2 de eerste wedstrijd ooit met 4-0 voor tegen een Engelse club. Ze haalden toch de volgende ronde niet. Welke club ? London
Net als zijn vader leerde Aad Mansveld het vak van verwarmingsmonteur wat hij tot 1968 uitvoerde. (Pas in 1970 werd Mansveld fulltime profvoetballer.) Sinds zijn achtste jaar was hij al lid van de Haagse voetbalvereniging ADO en op zijn vijftiende koos hij voor een profcarričre bij de club. Op 20-jarige leeftijd maakte hij als voorstopper zijn debuut in het eerste profelftal van ADO en speelde, 191 wedstrijden en scoorde 23 doelpunten in dat elftal. Als voorstopper ontwikkelde Aad Mansveld zijn grootste kwaliteiten: het inschuiven op het middenveld, het schot van lange afstand en de feilloze pass over tientallen meters. Ook werd hij gevreesd door het opzetten van een-tweetjes met zijn middenvelders (Dick Advocaat, Piet de Zoete) teneinde tot scoringspogingen te komen. Een gelijkenis met de stijl van Franz Beckenbauer ligt daarbij voor de hand. Als aanvoerder van het team was hij het boegbeeld, een situatie waaraan hij als risicominnend voetballer enigszins moest wennen. Een voorbeeld dat hierin vaak wordt geciteerd is zijn opzettelijke handsbal in een wedstrijd tegen Ajax teneinde ervoor te zorgen dat Ajax de wedstrijd won. Dit was nodig omdat ADO in 1968 de KNVB beker van Ajax had gewonnen en deel kon nemen aan het toenmalige Europa Cup II-toernooi als Ajax kampioen zou worden. Door de handsbal kreeg Ajax een penalty, scoorde en won met moeite de wedstrijd.quote:
Nu jij held :quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:02 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ken je Aad Mansveld niet? Clubicoon van ADO.
quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nu jij held :
Welke Braziliaan scoorde iedere wedstrijd op een WK tot en met de finale ? na even nadenken weet ik dat het Jairzinho is
Wie werd op het WK-82 een ster, terwijl ie eigenlijk speelde door blessures van anderen ?Misschien de onlangs overleden Socrates?
Wie was de Witte Pelé ?
Bij welke eerste-divisie club speelde ooit de Braziliaanse international Reinaldo ?
Fla-Fluquote:Op zaterdag 8 september 2012 23:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nu jij held :
1. Jair Ventura Filha(Jairzinho)quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nu jij held :
Welke Braziliaan scoorde iedere wedstrijd op een WK tot en met de finale ?
Wie werd op het WK-82 een ster, terwijl ie eigenlijk speelde door blessures van anderen ?
Wie was de Witte Pelé ?
Aparte combinatiequote:Op zondag 9 september 2012 01:46 schreef zuurtjuuh het volgende:
1. Jair Ventura Filha(Jairzinho)
2. Voor mijn tijd
Die eerste wist ik toevalligquote:
Dat wist ik zelfs niet.quote:
Jammer van het googlenquote:Op zondag 9 september 2012 01:46 schreef zuurtjuuh het volgende:
[..]
1. Jair Ventura Filha(Jairzinho)
2. Voor mijn tijd
3. Arjen Robben. nee uh.... Zico
4. Telstar
5. Fla-Flu
Done!
Goed. Zico idd. Scholten was de witte Socrates.quote:Op zondag 9 september 2012 10:41 schreef Zorro het volgende:
Wie werd op het WK-82 een ster, terwijl ie eigenlijk speelde door blessures van anderen ? Falcao?
Wie was de Witte Pelé ? Socrates (Ik dacht Zico, maar ik zie dat zuurtjuuh Zico al genoemd heeft)
Oh ja, dat record ook nog natuurlijk.quote:Op maandag 10 september 2012 10:48 schreef Zorro het volgende:
Wat heeft Rob Rensenbrink gemeen met Ruud Gullit en Rinus Israel ? De eerste letter van zijn voornaam
Welk WK-record heeft Rob Rensenbrink ? 1000e WK doelpunt
Deze nogquote:Op maandag 10 september 2012 10:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat heeft Rob Rensenbrink gemeen met Ruud Gullit en Rinus Israel ?
Welk WK-record heeft Rob Rensenbrink ?
Wat ging Rob Rensenbrink doen na zijn voetbalcarriere ?
quote:Op maandag 10 september 2012 10:48 schreef Zorro het volgende:
Welk WK-record heeft Rob Rensenbrink ? 1000e WK doelpunt
Amsterdammers die niet voor Ajax voetbalden.quote:Op maandag 10 september 2012 10:23 schreef tong80 het volgende:
[b]Wat heeft Rob Rensenbrink gemeen met Ruud Gullit en Rinus Israel ?
Zijn er meer. Maar ik reken hem goed. Tevens international werden.quote:Op maandag 10 september 2012 10:59 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Amsterdammers die niet voor Ajax voetbalden.
tegen het altijd lastige belgiequote:Op maandag 10 september 2012 17:57 schreef Bos81 het volgende:
Tegen welk land speelde Nederland zijn eerste WK-Wedstrijd?
Neequote:Op maandag 10 september 2012 18:44 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
tegen het altijd lastige belgie
volgens mij welquote:
sorry las het verkeerdquote:Op maandag 10 september 2012 18:54 schreef Bos81 het volgende:
Geen idee of het een instinkertje is. het was op het WK in 1934
Zwitserland en gingen we niet naar Rome ?quote:Op maandag 10 september 2012 17:57 schreef Bos81 het volgende:
quote:Op maandag 10 september 2012 19:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zwitserland en gingen we niet naar Rome ?
Tegen Duutslaaandquote:Op maandag 10 september 2012 17:57 schreef Bos81 het volgende:
Luxemburg?quote:Op maandag 10 september 2012 22:17 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Spuit elf en het verkeerde antwoord
1. Hun vaders waren ook international (Martin Koeman en Finn Laudrup)quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:29 schreef tong80 het volgende:
Wat hebben Brian Laudrup en Michael Laudrup gemeen met Ronald Koeman en Erwin Koeman qua interlandvoetbal ?
Welke voetballende tweeling heeft samen bijna een evenhoog IQ als een judoka ? En welke judoka ?
Hoe heet de stokende broer van Johan Cruijff ?
Welke broer van doelman Ruud Hesp brak zijn been ? En door wie werd dat breen gebroken ?
Wat hebben Frank de Broer en Ronald de Boer gemeen met de vakanties van Richard Witschge en Rob Witschge ?
Welke zoon van een Ajax-voorzitter uit de topsport is vandaag overleden. Hoe heet de voorzitter ?
Noem 4 van Pragen die met topsport te maken hebben gehad.
Welk familielid van Rai de Braziliaanse international is vorig jaar overleden ?
Welke broer van een winnaar EK-88 miste het WK-74 omdat zijn vrouw in verwachting was ?
Welke broer van Remco verloor een oog in een café-gevecht ?
Rest goed.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:52 schreef Bos81 het volgende:
[..]
1. Hun vaders waren ook international (Martin Koeman en Finn Laudrup)
2.
3.
4. Danny Hesp ? De dader nog.
5
6
7, Jaap en Michael waren ajax-voorzitter.. ? Nog 2 van Pragen. Die zijdelings met sport hebben te maken.
8. Socrates
9. Moet wel Gerrie Muhren zijn
10. Remco Broere
quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:31 schreef Mark het volgende:
2. De judoka zal mark Huizinga zijn (slimme jongen), de tweeling weet ik niet Huizinga goed. De tweeling ligt voor de hand.
3. Hennie? Juist.
4. Danny Hesp, door Fred van der Hoorn Juist
5 Zelfde bestemming?
6 Ton Harmsen, vader van Sven Harmsen Juist
7, Jaap en Michael waren ajax-voorzitter.. ? Marga was verslaggeefster en je had geloof ik ook nog Hein Hein ken ik niet. Je moet aan een andere sport denken.
Tuurlijk. Waren net niet zwakbegaafd bij de IQ test.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:46 schreef Romanus het volgende:
Die tweeling kan niet anders dan René en Willy van de Kerkhof zijn.
Ik heb toch al Socrates gezegdquote:Op dinsdag 11 september 2012 21:46 schreef tong80 het volgende:
Welk familielid van Rai de Braziliaanse international is vorig jaar overleden ? Filosoof
Mijn excuses. Was even in Plato verdiept. De legendarische Poolse spits.quote:
quote:Op dinsdag 11 september 2012 22:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mijn excuses. Was even in Plato verdiept. De legendarische Poolse spits.
Ik word oud Mark.quote:Op woensdag 12 september 2012 01:03 schreef Mark het volgende:
[..]En Fred van der Hoorn had je ook al goedgekeurd.
quote:Op donderdag 13 september 2012 13:21 schreef tong80 het volgende:
Wat was de eerste profclub van Maradona ?
In welk land liet Maradona zich helpen aan zijn hartprobleem en zijn verslavingen ?
Wat is de voornaam van de broer van Maradona die ook prof werd ?
Welke coach nam Maradona niet mee naar het WK-78 ?
Hoeveel balcontacten had Maradona nodig bij zijn solo op het WK-86 tegen Engeland ?
Hoe noemde Maradona zijn handsdoelpunt tegen Engeland op het WK-86 ? Hand van God
Tegen welk land kreeg Maradona rood op het WK-82 ? Brazilië?
Wie brak ooit het been van Maradona ? Goikoetxea of hoe je het spelt
Wat is de bijnaam van Maradona ? Pluisje
Met welke spits werd Maradona jeugd-en normaal wereldkampioen ? Valdano?
quote:Op donderdag 13 september 2012 13:21 schreef tong80 het volgende:
Wat was de eerste profclub van Maradona ? Boca Juniors?
In welk land liet Maradona zich helpen aan zijn hartprobleem en zijn verslavingen ? Cuba
Wat is de voornaam van de broer van Maradona die ook prof werd ?
Welke coach nam Maradona niet mee naar het WK-78 ? Menotti
Hoeveel balcontacten had Maradona nodig bij zijn solo op het WK-86 tegen Engeland ?
Hoe noemde Maradona zijn handsdoelpunt tegen Engeland op het WK-86 ? De hand van God
Tegen welk land kreeg Maradona rood op het WK-82 ? Brazilie
Wie brak ooit het been van Maradona ? Goichoechea, de slager van Bilbao
Wat is de bijnaam van Maradona ? Pluisje
Met welke spits werd Maradona jeugd-en normaal wereldkampioen ? Caniggia?
Dat was een middenvelder.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:53 schreef Mark het volgende:
Dan roep ik bij de laatste Burrachaga
Ja was te laat voor de Metroquote:
Argentinos Juniorsquote:Op donderdag 13 september 2012 14:17 schreef tong80 het volgende:
Eerste club is met Boca Juniors half goed.
Broertje speelde niet als een wervelwind.
De balcontacten waren net volwassen.
Ik weet echt niet wie je bedoelt tong:quote:Op donderdag 13 september 2012 13:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat was een middenvelder.
R....D....
Maar die is nooit wereldkampioen bij de profs geweest. Heeft alleen in 82 op het WK gespeeld.quote:
Klopt. Verkeerde vraagstelling.quote:Op donderdag 13 september 2012 15:21 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Maar die is nooit wereldkampioen bij de profs geweest. Heeft alleen in 82 op het WK gespeeld.
En Kluivert was hulptrainer in de jeugd bij een NEC-icoon.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:24 schreef Da_Sandman het volgende:
Dan kwam 'ie voor Litmanen, moest gokken.
Is dat hulptrainer ?quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
Kluivert was toch spitsentrainer bij NEC?
Lijkt me wel.quote:
Voor wie kwam Kluivert er in.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:25 schreef ValHallen het volgende:
Kanu was ook invaller in de finale toch?
Mario Been
Ok reken ik hem goed, Ik bedoelde Jack de Gier in het tweede.quote:
Oh zo. Had ik niet gewetenquote:Op vrijdag 14 september 2012 13:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ok reken ik hem goed, Ik bedoelde Jack de Gier in het tweede.
quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:47 schreef tong80 het volgende:
Naar wie is Dennis Bergkamp vernoemd ? Dennis Law?
Op wiens voorzet scoorde Bergkamp op het EK-96 ? vd Sar
Waardoor ontstond de vliegangst van Bergkamp ?
Welke universitaire opleiding heeft Bergkamp afgerond ?
Tegen wie scoorde Dennis Bergkamp zijn doelpunt van het jaar in Engeland ? Newcastle?
Wat is er uniek aan de doelpunten van de maand qua Bergkamp ? Scoorde ooit nummers 1 en 2 en 3
Wie was de doelman waartegen ie zijn wonderdoelpunt tegen Argentinië op het WK-98 scoorde ? Roa
Welke speler maakte na de testimonial van Bergkamp zijn come-back ?
Noem drie bijnamen van Bergkamp in Engeland God, The non-flying dutchman, Iceberg(kamp)
Bergkamp scoorde een belangrijk lobje tegen Engeland op weg naar het WK-94, wie gaf de voorzet ? Jan Wouters
Alles goed.quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:37 schreef tong80 het volgende:
Waardoor ontstond de vliegangst van Bergkamp ?
Welke universitaire opleiding heeft Bergkamp afgerond ?
Welke speler maakte na de testimonial van Bergkamp zijn come-back ?
Plus zijn nachtmerrie van de SLM ramp kwam weer boven. Waarbij ie vrienden verloor.quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Was geen noodlanding, maar een tussenlanding. Op dat moment dacht een journalist grappig te zijn door te zeggen dat hij een bom bij zich had. Gevolg was dat het hele vliegtuig binnenstebuiten werd gekeerd.
quote:Op maandag 17 september 2012 09:07 schreef tong80 het volgende:
Noem de Russische europees voetballers van het jaar. In ieder geval Yashin, Blochin en ik gok Belanov
Wie was de secundant van Platini bij Juventus ? Boniek
Welke Rus werd als profspeler betrapt op winkeldiefstal ?
Welke legendarische Pool overleed bij een auto-ongeluk ?
Welke Hongaar was bondscoach van Nederland ? Fadrhonc
Wie is de Maradona van de Karpaten ? Hagi
Vul de voorhoede aan...Stoichkow, Penev en...... ? Balakov?
Welke Oost-Blokker kreeg in zijn eerste wedstrijden in de eredivisie snel 2 rode kaarten ?
Hoe heet de legendarische Russische coach uit de jaren 70/80 ? Lobanovsky
Wie is de Joegoslavische aanvoerder die als eerste Oostblokker de EC-1 omhoog hield ?
Ach ja, vraag verkeerd gelezen. Ik zat de aanvoerder van Steaua Boekarest te zoeken, als eerste Oost-europese winnaar van de EC1quote:Op maandag 17 september 2012 11:02 schreef Da_Sandman het volgende:
Wie is de Joegoslavische aanvoerder die als eerste Oostblokker de EC-1 omhoog hield ?
Velibor Vasovic
Ik breek er ook al m'n hersens over. Weet zeker dat ik het recent ergens voorbij heb zien/horen komen.quote:Op maandag 17 september 2012 11:05 schreef Mark het volgende:
Die winkeldiefstal zat laatst nog in die documentaire. Was dat ook Belanov?
quote:Op maandag 17 september 2012 11:02 schreef Mark het volgende:
Kostadinov! Die mist in de voorhoede. Pfew, dat was peinzen.
quote:Op maandag 17 september 2012 11:02 schreef Da_Sandman het volgende:
Velibor Vasovic
Tuurlijkquote:Op maandag 17 september 2012 11:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik breek er ook al m'n hersens over. Weet zeker dat ik het recent ergens voorbij heb zien/horen komen.
Belanov zou goed kunnen. Klinkt wel bekend in de oren.
Kan dit ook Chivu zijn geweest?quote:Op maandag 17 september 2012 10:53 schreef tong80 het volgende:
Je gaat goed Mark. Deze nog :
Welke Oost-Blokker kreeg in zijn eerste wedstrijden in de eredivisie snel 2 rode kaarten ?
Zeg maar als er hintjes worden gevraagd.
Ik weet niet zeker of hij ze beiden in competitie wedstrijden kreeg.quote:Op maandag 17 september 2012 11:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Wilde inderdaad net Kiwoe zeggen. Dat zal wel goed zijn. Kezman kreeg natuurlijk die hele snelle rode kaart op 't EK, daar was ik mee in de war.
quote:
Zaten ook Europese wedstrijden tussen. Geloof dat ie er in een half jaar een stuk of zes kreeg toen.quote:Op maandag 17 september 2012 11:17 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of hij ze beiden in competitie wedstrijden kreeg.
Misschien had ik de vraag anders moeten stellen. Maar ik doe m'n best.quote:Op maandag 17 september 2012 11:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zaten ook Europese wedstrijden tussen. Geloof dat ie er in een half jaar een stuk of zes kreeg toen.
Ik ken lato, ik ken Boniek, ik ken Smolarek, maar voor die tijd is het terra incognitaquote:Op maandag 17 september 2012 11:20 schreef tong80 het volgende:
Roem is vergankelijk. K....D....is vergeten
Zal later zijn palmares eens posten.
Deyna?quote:Op maandag 17 september 2012 11:20 schreef tong80 het volgende:
Roem is vergankelijk. K....D....is vergeten
Zal later zijn palmares eens posten.
In 1969 and 1970 his team won the Polish Championship.[5] On April 24, 1968, he also played for the national team of Poland for the first time in a match against Turkey in Chorzów. Together with his team he won the gold medal in the 1972 Summer Olympics in Munich,[6] and the bronze in Football World Cup 1974, after a match against Brazil.[7] In 1972 he was also the Top Goalscorer of the Olympic Games, with a total of nine goals.[8] In 1976 Summer Olympics his team yet again reached the finals and won the silver medal.[6] Additionally, he was ranked third in the European Footballer of the Year for 1974, behind Johann Cruyff and Franz Beckenbauer respectively.quote:Op maandag 17 september 2012 11:23 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Deyna?
Bij grootste uit Polen, denk ik meestal aan Boniek.
Heb het al eens eerder gepost. Ik wil niet overkomen als opa, intgendeel. Maar roem is vergankelijk. Sand_Man.quote:Op maandag 17 september 2012 11:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Ah, wel eens van gehoord. Maar daarmee is alles gezegd.
Ach, roem vergankelijk. Zo veel roem heeft hij in NL niet gehad denk ik dan.quote:Op maandag 17 september 2012 11:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb het al eens eerder gepost. Ik wil niet overkomen als opa, intgendeel. Maar roem is vergankelijk. Sand_Man.
Lees maar over de halve finale van het WK-74.quote:Op maandag 17 september 2012 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ach, roem vergankelijk. Zo veel roem heeft hij in NL niet gehad denk ik dan.
Ja, maar dat zeg ik ook niet he... In NL is hij niet bekend. Wij kennen Boniek en Lato.quote:Op maandag 17 september 2012 11:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Lees maar over de halve finale van het WK-74.
Polen was DE ploeg van het toernooi, samen met Nederland. De Duitsers zouden het afleggen tegen de Polen op een normaal veld.
Spreek voor hezelf qua WIJquote:Op maandag 17 september 2012 11:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, maar dat zeg ik ook niet he... In NL is hij niet bekend. Wij kennen Boniek en Lato.
Ik spreek over wij omdat wij in NL, dus over het algemeen, Boniek en Lato als bekendste Poolse voetballers beschouwen. En nee, ik ken al die oude Polen niet. Dat is ver voor mijn tijd verderquote:Op maandag 17 september 2012 12:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Spreek voor hezelf qua WIJ
Ken je Tomashewscki ?
Twee goed, één half (bondscoach was idd McCarthy)quote:Op maandag 17 september 2012 12:39 schreef Da_Sandman het volgende:
Waarom misten Redondo en Caniggia het WK-98? Weigerden hun haar af te knippen, wat van Passarella moest
Ferguson staat bekend om zijn woede uitbarstingen. Naar welke speler gooide hij een schaar? Bedoel je niet de schoen naar Beckham?
Waarom miste Roy Keane het WK-2002 en met welke bondscoach had hij ruzie? Bondscoach was McCarthy, geen idee meer waarom hij niet mee ging
quote:Op maandag 17 september 2012 12:28 schreef ValHallen het volgende:
Voetbalruzies:
Welke Nederlandse voetballers kregen ruzie met bondscoach Marco van Basten? Van Bommel en van Nistelrooy
Cruijff had als trainer ook weleens ruzie. Welke speler had openlijk op een trainigsveld ruzie met hem en vertrok snel daarna naar het buitenland? Frank Rijkaard
Jepquote:Op maandag 17 september 2012 12:54 schreef Da_Sandman het volgende:
En dreigde Rooney niet met City (ligt wel zo voor de hand)?
Was daarna. Hij maakte flink wat stennis op het trainingskamp vlak voor het WK. Vond de tactiek en selectiekeuze van McCarthy niks en liet dat in het openbaar merken. Kreeg ook nog slaande ruzie met een ploegmaat en ging toen eigenlijk al weg, McCarthy haalde hem over om te blijven maar is alsnog weggegaan. En Ierland kon geen spelers meer inschrijven voor het WK.quote:Op maandag 17 september 2012 13:44 schreef Mark het volgende:
Keane stelde zichzelf toch niet meer beschikbaar? Of was dat pas daarna?
Wat was de reden voor het vertrek van Wayne Rooney bij Everton?quote:Op maandag 17 september 2012 13:52 schreef tong80 het volgende:
Ik ben te laat. Welke vraag staat nog open ?
Ietsa met een tabloid denk ik. Triootje met bekende hoer ?quote:Op maandag 17 september 2012 13:54 schreef Mark het volgende:
[..]
Wat was de reden voor het vertrek van Wayne Rooney bij Everton?
Bijna, bijna. Rooney kreeg voor zijn 16e(!) verjaardag een bezoek aan de hoeren cadeau van zijn vader. Rooney vertelde dit in vertrouwen tegen Moyes, de trainer van Everton. Moyes kon zijn mond echter niet houden en het verhaal werd de wereld in geholpen. Eigenlijk wilde Rooney zijn hele carriére bij Everton blijven.quote:Op maandag 17 september 2012 13:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ietsa met een tabloid denk ik. Triootje met bekende hoer ?
Duncan Edwardsquote:Op maandag 17 september 2012 18:26 schreef tong80 het volgende:
Wie zou de beste voetballer ter wereld zijn geworden voor de vliegramp met Man U. ?
Je weet vast nog wel meer antwoorden.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:20 schreef Mark het volgende:
Ik beperk me even tot het WK: de beste prestatie was 2e (Zweden in 1958)
quote:Op woensdag 19 september 2012 11:18 schreef tong80 het volgende:
Welke Scandinavische club was ooit finalist in de EC-1 ?
In welke sport was Jari Litmanen nog meer een uitblinker ? ijshockey
Welke Zweed werd tijdens het WK-94 door de Amerikanen qua uiterlijk vergeleken met OJ Simpson ? Dahlin
Welke Scandinaviër heeft als buitenlander het meest gescoord in de Eredivisie ? Kindvall
Hoe noemde Herman Kuiphof Ove Kindvall ?
Wat is de beste prestatie van een Scandinavisch land op een WK ?
Uit welke landen kwamen de ouders van Henke larsson ?
Welke Nederlander trainde de Zweedse topclub FF Malmö ?
Wie is de lange Zweed die voor Valencia speelde ? Carew
Welke Noor was international en tevens schaakgrootmeester ?
In welke sport was Jari Litmanen nog meer een uitblinker ? ijshockeyquote:
Foei tongquote:Op woensdag 19 september 2012 11:23 schreef tong80 het volgende:
Juist
Je hebt gelijk. Kutfoutquote:
Die laatste dus niet, Mark corrigeerde mij zojuist alquote:Op woensdag 19 september 2012 11:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
In welke sport was Jari Litmanen nog meer een uitblinker ? ijshockey
Welke Zweed werd tijdens het WK-94 door de Amerikanen qua uiterlijk vergeleken met OJ Simpson ? Dahlin
Juist
Juist. En Herman Kuiphof werd toen Tsjuiphof genoemdquote:
Excuses. Maar wel nummertje 38 in mijn Chineze restaurant.quote:
Andere club.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:25 schreef Mark het volgende:
Voor de eerste vraag gok ik op Goteborg
quote:Op woensdag 19 september 2012 11:27 schreef DonRaja het volgende:
Henke Larsson is volgens mij Zweeds/Kaapverdisch
Ja. In het mooie licht-blauwe shirt.quote:
1978/79 wo 30-5-1979 Nottingham Forest FC 1-0 Malmö FF Olympiastadion, München, West-Duitslandquote:Op woensdag 19 september 2012 11:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja. In het mooie licht-blauwe shirt.
Malmo is Frans Thijssenquote:Op woensdag 19 september 2012 13:04 schreef tong80 het volgende:
Welke Nederlander trainde de Zweedse topclub FF Malmö ? Kappen en draaien.
Welke Noor was international en tevens schaakgrootmeester ? Te moeilijk denk ik. Wel een echte voetbalkwisvraag.
quote:
7x met 4 teams.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:11 schreef tong80 het volgende:
Hoe vaak werd Zlatan landskampioen en met hoeveel clubs ?
Bijna goedquote:
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:19 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Juve is toch ingetrokken, die tel ik niet
Is lastig zonder Googlequote:Op maandag 5 november 2012 16:15 schreef tong80 het volgende:
Geef de vooramen van deze broeder-duo's.
Förster
Overmars
Groot
Neville Gary -
Allofs Klaus -
Metgod John - Edward
Hoeness Uli -
Charlton Bobby - Jack
De Nooijer Gerard - Dennis
De zusjes
Alle 5 goedquote:
Goedquote:Op maandag 5 november 2012 16:20 schreef zolderraam het volgende:
Förster
Overmars
Groot
gary en phil Neville
Allofs
john en edwardMetgod
Hoeness
bobby en jacky Charlton
dennis en gerald De Nooijer
De zusjes
Alleen de Försters nogquote:Op maandag 5 november 2012 16:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Marc en Edwin Overmars
Henk en Cees Groot
Phil en Gary Neville
Klaus en Thomas Allofs
John en Edward Metgod
Dieter en Uli Hoeness
Jackie en Bobby Charlton
Dennis en Gérard de Nooijer
Rene van Rijswijk, Patrick Pothuizen en Marcel Koning
Förster geen idee.
De broertjes Ru......quote:
Forum Opties | |