Mensen met hobby's

Het is temeer een skill dat je in de loop der jaren opbouwt en waar je goed in wordt. Vanuit stilstaande positie een salto maken of foutloos dwarsfluit spelen krijgt van mij wel meer respect dan een verslag van je laatste gamesessie.
Het is geen kwestie van tegen elkaar opbieden welke hobby toffer is om te doen, maar iemand met vardigheden/gedrevenheid die ik zelf niet bezit is toch wel interessanter om mee te praten toch?
Ik ken skaters die de halve wereld afreizen om enkel dat ene stukje asfalt te proeven. Mijn huisgenoot is van de zomer naar fucking Belgrado gefietst. Ik ken een jongen die helemaal into schaaldieren is. Hij heeft momenteel één van de grootste krabbenverzameling EVAH in zijn ouderlijk huis, ruim 7000 zeebeesten in potjes en doosjes en sterk water in grote kasten. Echt insane. Zelfs het museum komt bij hem raad vragen als ze ergens niet uitkomen.
Zelf ben ik helemaal gek van vuurwerk en ik kan je echt van alles vertellen over verschillende kruitmengsels en welke functie verschillende stoffen in die mengsels hebben of welk papier of touw je het beste kan gebruiken voor ..... etc.
Maar het boeit niemand ene zeug omdat het gros zich enkel beperkt tot de aanschaf en afsteken van consumentenvuurwerk, de laatste drie dagen van het jaar. Er hangt een schimmig idee omheen van illegale praktijken, vandalisme en afgerukte ledematen en wie zich er na zijn 17e nog mee bezig houdt is autist of onvolwassen, of zo.
Maar boeiend. Ik ben in mijn element, net als ieder ander, of je nou een gamer bent of barbieverzamelaar. Het enige dat ik zonde vind aan degene die het houdt bij een frisse wandeling door het park is dat er zo veel meer is waar je helemaal los op kan gaan. Maar goed, ieder zijn ding toch