Je kan zelfs met de typische hobby's een gepassioneerde verhaal over vertellen.
Iedereen kan foto's maken, muziek luisteren en films kijken, maar je hebt mensen die zich daarin verdiepen.
-Mensen die met regelmaat uren gaan reizen om voor hun plezier (gratis) een uurtje een model fotograferen. Ze gaan ook voor hun plezier naar een ander land puur om foto's te maken. Dan heb ik niet over dat je op vakantie gaat en dat je wat beeldjes en gebouwen om je heen een foto maakt en op facebook pronkt dat je daar geweest was.
-Mensen die de enorm veel muziekartiesten kennen (en hun geschiedenis), tot de details weten hoe iemand speelt, je uren kunnen vertellen over hun ervaringen met muziek luisteren en hun gevoel beschrijven als ze ernaar luisteren.
-Uitgebreid vertellen over verschillende componisten, regisseurs, acteurs, het editten, welke boodschap een film wil geven (verschillende complot theorieën erover hebben), weten welke technieken er gebruikt worden, etc, etc.
Je ziet mensen die voor de lol een uitgebreide review schrijven over de kleinste details. Wat is daar niet mooi aan?
Is kennis nu overrated?
En waarom staat sport in de OP? Alleen omdat veel mensen het doen?
Je wilt dat iedereen een unieke hobby heeft? Er zijn veel mensen die klakkeloos van anderen overnemen, zoals kleding, meubilair (was er nog een topic over) en levensstijl. Sommige mensen kiezen bewust een standaard hobby om bij andere mensen te horen omdat het veilig is. Dat soort mensen hebben meestal geen 'unieke' hobby.
Sowieso vind ik het overrated, iedereen moet tegenwoordig een hobby hebben. Als je weinig dingen je boeiend lijkt en liever tijd wil besteden aan hele andere dingen (wat TS niet als hobby ziet), so be it.
Wat Dimens zegt, je wordt al snel uitgelachen als je een hobby hebt wat anders is. Je ziet nu al in het topic users een andere user uitlachen zodra ze het woord 'anime' lezen.
Sommige hobby's die nu afgestreept zijn in het topic, krijg ik het gevoel dat ze het afstrepen, door gebrek aan kennis van dat onderwerp of het niet begrijpen waarom iemand zoiets leuk kan vinden.
Daarbij wil ik toevoegen dat sommige mensen het fijn vinden om een hobby te hebben wat je kan delen. Soms is het eenzaam als je over iets met passie over praat en de persoon die er naar luistert het niet begrijpt of boeit. Niet iedereen is zoals jij die er graag naar luistert en over wil praten, TS.
Volgens mij ligt het niet aan de hobby, maar aan de mensen die de hobby beoefenen. Ik zie bijna alles wat je in je vrije tijd met alle plezier (wat je geweldig lijkt om te doen) en met regelmaat doet, als een hobby. Als je het leuk vind om alle kleren uit je kast te halen, om alleen alles opnieuw te vouwen als een hobby ziet, waarom niet.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P