abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116226166
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:55 schreef Dimens het volgende:
Tegenwoordig lijkt het alsof je geen hobbys meer mag hebben. Als je een hobby hebt, is er altijd wel iemand die het belachelijk maakt waardoor je er niet meer fijn over voelt.
Herkenbaar, in het geval van de hobby 'radiotje spelen'. Krijg je van die draaiende ogen te zien. Maar daar speelt m'n geslacht wel een grote rol bij, dat is iets wat je als vrouw gewoon niet dóet. :N

Óf mensen denken dat ik iets in de trant van "de groetjes aan Mien uit Schubbekutteveen, en hier is op haar verzoek de nieuwe Frrrransje Bauer!" in de microfoon ga lopen blèren (terwijl de zender uberhaupt geen presentatie heeft, en ook in geen 100.000 jaar zoiets gaat draaien). :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2012 11:33:58 ]
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:05:55 #62
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_116227511
Lang trompet gespeeld bij een harmonie. Toch wel leuk hoor, zo'n vereniging. Mijn ma borduurt nog! :D
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_116227589
Een vriend van me repareert molens in zijn vrije tijd. _O_
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:21:43 #64
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_116228069
Aanbid mij, want ik heb vele hobby's ;)
Ik ben van mening dat hobby's iemand deels "definieert". Mensen hebben ook na al die tijden nog steeds respect voor iemand met oprechte passie in een hobby. Je kunt jezelf erin kwijt als je je verveelt en dat is sowieso altijd beter dan "verveeltopic nummer 3000" openen op Fok! :')

Mensen, neem een hobby!!

tot zover mijn betoog :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:25:14 #65
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_116228208
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:55 schreef Dimens het volgende:
Tegenwoordig lijkt het alsof je geen hobbys meer mag hebben. Als je een hobby hebt, is er altijd wel iemand die het belachelijk maakt waardoor je er niet meer fijn over voelt.
Zijn die mensen niet gewoon eeeh.. jaloers??? :')
Jaloers dat jij je tijd beter kunt besteden dan op de hoek een jointje roken of achter de computer zitten Fok!ken ? :D
Jaloers dat je iets kunt dat zij niet kunnen? Een vriend van mij speelt schitterend piano. Chopin e.d. Dus hij in een cafe een stukje spelen, mensen vol aandacht, respect. Er is natuurlijk altijd een gast die het moet denigreren: "Ach, dat is gewoon een kwestie van oefenen"... JA EEH DUH?? :')
Niemand waardeerde het ook en hij droop snel af :')
pi_116228389
Mensen die beweren dat muziek geen hobby is hebben nog nooit goed naar muziek geluisterd. ;(
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:34:03 #67
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_116228565
Ik leg graag een puzzel in elkaar nadat ik flink heb lopen zuipen. Schaken is ook een favoriet.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_116228575
Je kan zelfs met de typische hobby's een gepassioneerde verhaal over vertellen.
Iedereen kan foto's maken, muziek luisteren en films kijken, maar je hebt mensen die zich daarin verdiepen.

-Mensen die met regelmaat uren gaan reizen om voor hun plezier (gratis) een uurtje een model fotograferen. Ze gaan ook voor hun plezier naar een ander land puur om foto's te maken. Dan heb ik niet over dat je op vakantie gaat en dat je wat beeldjes en gebouwen om je heen een foto maakt en op facebook pronkt dat je daar geweest was.
-Mensen die de enorm veel muziekartiesten kennen (en hun geschiedenis), tot de details weten hoe iemand speelt, je uren kunnen vertellen over hun ervaringen met muziek luisteren en hun gevoel beschrijven als ze ernaar luisteren.
-Uitgebreid vertellen over verschillende componisten, regisseurs, acteurs, het editten, welke boodschap een film wil geven (verschillende complot theorieën erover hebben), weten welke technieken er gebruikt worden, etc, etc.

Je ziet mensen die voor de lol een uitgebreide review schrijven over de kleinste details. Wat is daar niet mooi aan?
Is kennis nu overrated?
En waarom staat sport in de OP? Alleen omdat veel mensen het doen?
Je wilt dat iedereen een unieke hobby heeft? Er zijn veel mensen die klakkeloos van anderen overnemen, zoals kleding, meubilair (was er nog een topic over) en levensstijl. Sommige mensen kiezen bewust een standaard hobby om bij andere mensen te horen omdat het veilig is. Dat soort mensen hebben meestal geen 'unieke' hobby.
Sowieso vind ik het overrated, iedereen moet tegenwoordig een hobby hebben. Als je weinig dingen je boeiend lijkt en liever tijd wil besteden aan hele andere dingen (wat TS niet als hobby ziet), so be it.

Wat Dimens zegt, je wordt al snel uitgelachen als je een hobby hebt wat anders is. Je ziet nu al in het topic users een andere user uitlachen zodra ze het woord 'anime' lezen.
Sommige hobby's die nu afgestreept zijn in het topic, krijg ik het gevoel dat ze het afstrepen, door gebrek aan kennis van dat onderwerp of het niet begrijpen waarom iemand zoiets leuk kan vinden.

Daarbij wil ik toevoegen dat sommige mensen het fijn vinden om een hobby te hebben wat je kan delen. Soms is het eenzaam als je over iets met passie over praat en de persoon die er naar luistert het niet begrijpt of boeit. Niet iedereen is zoals jij die er graag naar luistert en over wil praten, TS.

Volgens mij ligt het niet aan de hobby, maar aan de mensen die de hobby beoefenen. Ik zie bijna alles wat je in je vrije tijd met alle plezier (wat je geweldig lijkt om te doen) en met regelmaat doet, als een hobby. Als je het leuk vind om alle kleren uit je kast te halen, om alleen alles opnieuw te vouwen als een hobby ziet, waarom niet.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_116228628
HJ schiet graag een fazant of hertje op het familielandgoed in Engeland met zijn dubbelloops Holland & Holland.

En duimkruid vergaren is voor mij louter recreatief dus die kan er ook wel bij naast exuberant genieten.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:37:34 #70
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_116228701
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:35 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:
HJ schiet graag een fazant of hertje op het familielandgoed in Engeland met zijn dubbelloops Holland & Holland.

En duimkruid vergaren is voor mij louter recreatief dus die kan er ook wel bij naast exuberant genieten.
niet grappig, maar goed :) Comedy is denk ik geen hobby van je ;)
pi_116228754
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:29 schreef Tchock het volgende:
Mensen die beweren dat muziek geen hobby is hebben nog nooit goed naar muziek geluisterd. ;(
^O^
pi_116228976
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:32 schreef female81 het volgende:

[..]

Herkenbaar, in het geval van de hobby 'radiotje spelen'. Krijg je van die draaiende ogen te zien. Maar daar speelt m'n geslacht wel een grote rol bij, dat is iets wat je als vrouw gewoon niet dóet. :N

Óf mensen denken dat ik iets in de trant van "de groetjes aan Mien uit Schubbekutteveen, en hier is op haar verzoek de nieuwe Frrrransje Bauer!" in de microfoon ga lopen blèren (terwijl de zender uberhaupt geen presentatie heeft, en ook in geen 100.000 jaar zoiets gaat draaien). :')
Ik vind het juist wel gaaf.
pi_116229169
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:25 schreef Michielos het volgende:

[..]

Zijn die mensen niet gewoon eeeh.. jaloers??? :')
Jaloers dat jij je tijd beter kunt besteden dan op de hoek een jointje roken of achter de computer zitten Fok!ken ? :D
Jaloers dat je iets kunt dat zij niet kunnen? Een vriend van mij speelt schitterend piano. Chopin e.d. Dus hij in een cafe een stukje spelen, mensen vol aandacht, respect. Er is natuurlijk altijd een gast die het moet denigreren: "Ach, dat is gewoon een kwestie van oefenen"... JA EEH DUH?? :')
Niemand waardeerde het ook en hij droop snel af :')
Dat zou best wel eens kunnen maar ik vind het echt ontzettend jammer wel. Maar het hoeft niet altijd zo te zijn.

Ik had vroeger als hobby dat ik de Donald Duck las. Helaas vonden vrienden dat niet kunnen en begonnen mij dan uit te lachen en opmerkingen daarover te maken. Daar trok ik mij niet zoveel van aan maar toen mijn ouders er iets van zeiden en vonden dat ik te oud was voor die kinderachtige strips, heb ik alles de deur uit gedaan. Nu heb ik niet echt meer een hobby.
pi_116229428
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:44 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik vind het juist wel gaaf.
Goed om een keer een uitzondering te zien. :)

Bij mede-zendamateurs is gelukkig wel wat meer respect, zodra duidelijk is dat je de hobby serieus neemt. Tja, die doen het zelf ook, die snappen de lol ervan...

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2012 12:58:36 ]
pi_116229563
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:35 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:
Dit kan ik best wel begrijpen. Wanneer ik in Engeland ben, schiet ik ook graag een dier. Mensen kunnen dat niet begrijpen dat ik graag iets doodschiet en trekken te snel een oordeel. "Je bent een moordenaar.", "Je bent harteloos.".
Het gaat niet eens puur om het doden van het dier maar om alles eromheen. Er komt ontzettend veel spanning en adrenaline bij kijken wat het echt ontzettend leuk maakt. Dat moment dat je de trekker overhaalt, de adrenaline die dan door je lichaam raast is echt ontzettend. Er gaat van alles door je hoofd en je bent scherp.

En als je het konijn of de fazant dan geschoten hebt, want dat is nog een hele kunst, dan ben je zo trots als een pauw. _O_

Ik heb trouwens nog nooit een dier geschoten om vervolgens daar te laten liggen. Elk dier is gegeten en het doden is dus niet nutteloos geweest.
pi_116229596
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:49 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dat zou best wel eens kunnen maar ik vind het echt ontzettend jammer wel. Maar het hoeft niet altijd zo te zijn.

Ik had vroeger als hobby dat ik de Donald Duck las. Helaas vonden vrienden dat niet kunnen en begonnen mij dan uit te lachen en opmerkingen daarover te maken. Daar trok ik mij niet zoveel van aan maar toen mijn ouders er iets van zeiden en vonden dat ik te oud was voor die kinderachtige strips, heb ik alles de deur uit gedaan. Nu heb ik niet echt meer een hobby.
Ik heb een vriendin die gek is op donald duck. Naast het lezen, verzamelt ze ook graag donald duck spullen zoals beeldjes. Ze is 25 of 26 nu.
Erg schattig en leuk hoe ze straalt als ze erover praat. O+
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:02:34 #77
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_116229622
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 13:01 schreef Lithia het volgende:

[..]

Ik heb een vriendin die gek is op donald duck. Naast het lezen, verzamelt ze ook graag donald duck spullen zoals beeldjes. Ze is 25 of 26 nu.
donald duck is sowieso awesome. Iedereen met een hobby/passie is sowieso awesome _O_
pi_116229846
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 13:01 schreef Lithia het volgende:

[..]

Ik spaarde de stripjes en ging regelmatig naar tweedehands winkels om te kijken of er nog Donald Duckjes waren die ik nog niet had.

Ik denk dat ik in totaal zo'n 1200 Donald Duckies waarvan een aantal jaartallen helemaal compleet. Ik heb toen zelf de 3 complete 3 jaartallen 1971, 1972 en 1973 samengebonden in een groot boek. Eens in de zoveel tijd kon ik die dan weer helemaal opnieuw lezen.
Het begon trouwens bij plaatjes kijken omdat ik vroeger nog niet kon lezen. Langzaam is dat opgebouwd totdat ik hele strips gewoon las. Hoe vaak ik al die stripjes wel niet gelezen heb en als ik de mogelijkheid zou hebben, zou ik ze zo weer gaan lezen. _O_

Uiteindelijk alles verkocht voor ¤50,-
pi_116230095
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 13:02 schreef Michielos het volgende:

[..]

donald duck is sowieso awesome. Iedereen met een hobby/passie is sowieso awesome _O_
Ook mensen zonder een hobby/passie kunnen awesome zijn. Of ze vinden dingen 'wel leuk' of ze hebben nog niets gevonden. Of het boeit het gewoon niet.
Dit komt misschien politiek correct over, maarja.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 13:08 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik spaarde de stripjes en ging regelmatig naar tweedehands winkels om te kijken of er nog Donald Duckjes waren die ik nog niet had.

Ik denk dat ik in totaal zo'n 1200 Donald Duckies waarvan een aantal jaartallen helemaal compleet. Ik heb toen zelf de 3 complete 3 jaartallen 1971, 1972 en 1973 samengebonden in een groot boek. Eens in de zoveel tijd kon ik die dan weer helemaal opnieuw lezen.
Het begon trouwens bij plaatjes kijken omdat ik vroeger nog niet kon lezen. Langzaam is dat opgebouwd totdat ik hele strips gewoon las. Hoe vaak ik al die stripjes wel niet gelezen heb en als ik de mogelijkheid zou hebben, zou ik ze zo weer gaan lezen. _O_

Uiteindelijk alles verkocht voor ¤50,-
:D damn, indrukwekkend. Jammer dat je door de sociale druk, alles had verkocht.
pi_116230132
Waarschijnlijk heb je het ergens in dit topic al wel gezegd, maar... wat is je eigen hobby dan?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:22:36 #81
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_116230413
Ik hou van breien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You dont believe me ? Read this line again.
pi_116231629
Waarom is een hobby zoals gamen dan een verkeerde hobby?
Moderne manieren om jezelf bezig mee te houden is niet persee verkeerd.

Als diegene zelf toch maar voldoening heeft hieraan?
pi_116232595
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 13:49 schreef Redbullkid het volgende:
Waarom is een hobby zoals gamen dan een verkeerde hobby?
Vraag dat de dames die ooit aan Take Me Out hebben meegedaan. :D

Volgens mij waren die redelijk eensgezind daarover.
pi_116232900
Ik denk dat een boel mensen zich tegenwoordig schamen voor een hobby. Als een hobby afwijkt van wat de grote massa doet, wordt het al snel als fout of sullig gezien, denk ik.
pi_116233009
Retro computers
Fietsen
Gamen
Fotograferen
En ja: Donald ducks verzamelen (niet actief maar doe het wel )

In heb in elk geval nog een beetje hobby achtige dingen :')
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_116233111
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:15 schreef female81 het volgende:

[..]

Vraag dat de dames die ooit aan Take Me Out hebben meegedaan. :D

Volgens mij waren die redelijk eensgezind daarover.
Als je het een afknapper vind dat een jongen zo nu en dan gamed, dan kan je net zo goed gelijk pot worden.

Gelukkig vallen de dames die zo kortzichtig zijn (zoals bij Take me out) niet bij mijn ideaalbeeld van een vrouw :). Dus ik heb niks te vrezen.
pi_116233168
Verder game ik (bijna?) nooit, dus geen persoonlijke afkeer ofzo. Het is meer het principe. Die dames van take me out drukken je al weg omdat je een verkeerde schoenmerk aanhebt -_-..
pi_116233256
Mijn hobby is treinen spotten.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:31:50 #89
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_116233373
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:27 schreef Redbullkid het volgende:
Verder game ik (bijna?) nooit, dus geen persoonlijke afkeer ofzo. Het is meer het principe. Die dames van take me out drukken je al weg omdat je een verkeerde schoenmerk aanhebt -_-..
Als je naar zoiets gaat, doe je toch ook geen action schoenen aan man :')
pi_116233481
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:31 schreef Michielos het volgende:

[..]

Als je naar zoiets gaat, doe je toch ook geen action schoenen aan man :')
Nee zeeman, als een BAAS! :7

"Ja ik druk hem weg want ja ik vind dat shirt niks" -_-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')