quote:
Op vrijdag 31 augustus 2012 11:43 schreef Geo4kant het volgende:[..]
Oke, wat acht je de gemiddelde levensduur dan? Voordat je een nieuwe haalt?
Ik moet maar eens het Panasonic topic door spitten en bij wat winkels langs gaan om te kijken naar het beeld en design
En een kijken of ik alsnog gordijnen kan monteren mocht het nodig zijn of lamellen vervangen door rolgordijnen. Maar jij zweert dus bij Panasonic

dan moet ik niet aan jouw kennis twijfelen en gewoon gaan rond kijken naar zulke toestellen (hopend dat ze die specifieke hebben) en de beslissen maken
Thanks again!
Volgens mij werd er verwacht dat plasma tegenwoordig 30 jaar meegaat. Dat is voor gemiddeld 4 uur per dag televisie kijken. Natuurlijk is dat wat er verwacht wordt want het is een schatting die ze doen. Kan best dat het 20 jaar is, maar zelfs dat is nog veel als je ziet dat mensen hun televisie vandaag de dag na gemiddeld 6 jaar alweer vervangen.
Een tip als je naar de winkel toe gaat om het beeld te bekijken. Kies een winkel uit waar de thuissituatie zo echt als mogelijk is. Meestal hebben de echte speciaalzaken dat wel waar ze een goede demo kunnen geven. Als de winkel TL verlichting heeft, dan is het eigenlijk meteen al een No Go. TL verlichting doet een plasma televisie namelijk niet veel goed en laat de kleuren vrij lelijk worden en doet het beeld "trillen". Het liefst gewoon gloeilampen of LED verlichting.
Als het aan mij ligt, zou ik op dit moment inderdaad plasma nemen net zoals veel andere mensen. Er zijn ook genoeg mensen hier op FOK! die uiteindelijk een Panasonic plasma hebben genomen en er ontzettend blij mee zijn.
Users als Xaobotnik, Riparius, Yi-Long, Klonk en heel veel plasma bezitters, zouden het je allemaal aanbevelen.
Je zou eens de search kunnen gebruiken om de televisie topics te bekijken. Veel plasma bezitters en kopers die er ontzettend tevreden mee zijn.