Dit is een hele goede uitlegquote:Op zondag 23 maart 2014 09:45 schreef Pharkus het volgende:
Ik ken het fenomeen weggeefwinkels een beetje, ik geloof niet dat daar financiėle vergoedingen een rol spelen. Degene die ik ken zitten in een (anti)kraak winkelpand en draaien op vrijgevigheid en vrijwilligers. Ze krijgen gratis spullen en geven deze weer weg aan mensen die er interesse in hebben.
quote:Op zondag 23 maart 2014 08:58 schreef frederik het volgende:
Ik heb 4 aanmeldingen (Renn, Amarantha, iemand in mijn DM, en Gridjuh)
Renn heeft hier aangegeven een ander die het nodiger denkt te hebben voor te laten gaan
Bij de aanmelding van Amarantha vraag ik me af of dat binnen de regels van FHF valt (maar nog geen antwoord op gehad)
Diegene in mijn DM zit zelf krap (valt dus zeker binnen de regels van FHF), en was ook "op tijd" (die 24 uur die ik reageerde op Renn)
Grindjuh valt dus af omdat er anderen voorgaan.
Het is op dit moment dus even afwachten, hoe die insteek van die weggeefwinkel is. Als dat is als bij Amarantha zelf op de koffie komen dan gaat de doos naar Amarantha, als die winkel groter van opzet is, en amarantha daar alleen een vrijwilligster is dan gaat de koffie naar degene in mijn DM.
Klopt. En we hebben een hoekje met 2 computers en internet en daar kunnen mensen gratis internetten en een kop koffie of thee pakken. Je zou het een beetje kunnen zien als goed doel maar zo willen we het zelf absoluut niet noemen. We doen gewoon graag wat voor andere mensenquote:Op zondag 23 maart 2014 10:28 schreef Ireth het volgende:
Mijn 2 centen...
Ik kan die weggeefwinkel ook wel vergelijken met FHF. Mensen hebben spullen over en dat wordt aangeboden voor anderen. Alleen ipv op een platform als Fok, gebeurt dat nu op een lokatie. En Amarantha is daar de moderator.
Amarantha, stuur het adres van die weggeefwinkel maar in een PM, dan stuur ik de doos morgen (of overmorgen) opquote:Op zondag 23 maart 2014 10:42 schreef Amarantha het volgende:
Ik snap het trouwens best als dit niet onder de doelgroep valt
Ah super lief. Dankje!quote:Op zondag 23 maart 2014 22:52 schreef frederik het volgende:
[..]
Amarantha, stuur het adres van die weggeefwinkel maar in een PM, dan stuur ik de doos morgen (of overmorgen) op
stuur je adres maar (je bent de eerste), dan zal ik hem morgen posten (lukt nu niet meer)quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:51 schreef Sweetylicious het volgende:
Ik heb een pm gestuurd, heb interesse
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:00 schreef Amarantha het volgende:
Wat een held ben je tochWij hebben de koffie nog lang niet op haha! En we zijn er nog elke dag blij mee
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:23 schreef frederik het volgende:
Dat held zijn valt wel mee hoor, zoveel hoef ik er niet voor te laten (de koffie kan ik laten staan op het werk, of mee nemen naar huis). En ik eet door die porto echt geen boterham minder hoor.
Ach, je doet het dan toch maar. De meesten zouden er niet aan denken/het te veel moeite vinden e.d.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:23 schreef frederik het volgende:
Dat held zijn valt wel mee hoor, zoveel hoef ik er niet voor te laten (de koffie kan ik laten staan op het werk, of mee nemen naar huis). En ik eet door die porto echt geen boterham minder hoor.
Ik doe liever niet aan aanmeldingen (anders heb ik straks een lijst voor meer dan een jaar, met de voor mij daarbij behorende morele verplichtingen om die lijst in elk geval te voorzien van koffie, zonder dat ik halverwege die lijst andere plannen kan gaan maken met de koffie).quote:Op vrijdag 27 juni 2014 23:43 schreef Poesopstokje het volgende:
Mag ik me alvast aanmelden voor een volgend pakketje?
Okéquote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:25 schreef frederik het volgende:
[..]
Ik doe liever niet aan aanmeldingen (anders heb ik straks een lijst voor meer dan een jaar, met de voor mij daarbij behorende morele verplichtingen om die lijst in elk geval te voorzien van koffie, zonder dat ik halverwege die lijst andere plannen kan gaan maken met de koffie).
Planning is op dit moment om over ongeveer 12 weken weer een doos vol te hebben (nu eerst 3 weken vakantie, en daarna een week of 8 om een doos te kunnen vullen), maar dat zal ik tzt wel melden (als er niet halverwege die doos iets tussenkomt)
super tof dat je dit doet, maar ik vraag mij dan af. Hoe kom je aan zoveel koffie/thee? (als je dit niet wilt beantwoorden is dat ook goedquote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:25 schreef frederik het volgende:
[..]
Ik doe liever niet aan aanmeldingen (anders heb ik straks een lijst voor meer dan een jaar, met de voor mij daarbij behorende morele verplichtingen om die lijst in elk geval te voorzien van koffie, zonder dat ik halverwege die lijst andere plannen kan gaan maken met de koffie).
Planning is op dit moment om over ongeveer 12 weken weer een doos vol te hebben (nu eerst 3 weken vakantie, en daarna een week of 8 om een doos te kunnen vullen), maar dat zal ik tzt wel melden (als er niet halverwege die doos iets tussenkomt)
Ik werk inderdaad in een koffiefabriek, en een onderdeel van onze arbeidsvoorwaarden is dat wij elke week 500 gram koffie plus thee mee mogen nemen naar huis. Ook de gepensioneerden hebben vergelijkbare rechten (die krijgen 4 keer per jaar een doos met 6kg koffie en 200 zakjes thee thuisgestuurd).quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:36 schreef rboy14 het volgende:
[..]
super tof dat je dit doet, maar ik vraag mij dan af. Hoe kom je aan zoveel koffie/thee? (als je dit niet wilt beantwoorden is dat ook goed) werk je in een fabriek en krijg je restanten mee ofzo of is het gewoon een beloning voor je werk?
super tof (ik val in herhalingquote:Op zondag 29 juni 2014 00:02 schreef frederik het volgende:
[..]
Ik werk inderdaad in een koffiefabriek, en een onderdeel van onze arbeidsvoorwaarden is dat wij elke week 500 gram koffie plus thee mee mogen nemen naar huis. Ook de gepensioneerden hebben vergelijkbare rechten (die krijgen 4 keer per jaar een doos met 6kg koffie en 200 zakjes thee thuisgestuurd).
Restanten zijn er af en toe wel, maar die zet ik niet op FHF.
Ik heb het pakketje ontvangen, erg bedankt!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:02 schreef frederik het volgende:
[..]
stuur je adres maar (je bent de eerste), dan zal ik hem morgen posten (lukt nu niet meer)
Ik denk dat die mensen dan meerdere kopjes per dag drinken, want wij drinken elke ochtend een kopje koffie (3 personen en dan gebruiken we ongeveer 6 eetlepels koffie) en doen ongeveer 2 weken met een pakje..quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:40 schreef frederik het volgende:
Ik verbaas me erover dat mensen zo lang met hun koffie kunnen doen. Collega's gebruiken hun 2 pakjes in de week zover ik weet wel, mensen waar ik de koffie vroeger aan leverde hadden er zelfs niet genoeg aan. En hier hebben de meeste mensen de portie niet eens op als ik weer een nieuwe vracht heb.
Het is nog vlugger vergeven dan het lijkt. Na het eten bleek ik om 18.05 al een PM gehad te hebben.quote:
Amen!quote:
Ten eerste is het zoals Mord_Sith al aangeeft even het topic lezen, nergens zijn nespresso cups aangeboden. Ten tweede is het bij mijn weten ook geen optie om dat wel als inhoud van de doos te maken, wij hebben namelijk helemaal geen nespresso cups in het assortiment.quote:
Of je in de doelgroep valt kun je zelf denk ik het beste bepalen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 22:43 schreef PureEvil het volgende:
Hai. Ik heb best interesse in chocopoeder. (tenminste, is dat poeder wat je met water of met melk moet aanmaken?)
alleen, ik val denk niet in de doelgroep ?
uit mijn hoofd 4 van de 15 pakjes (ze liggen in de voorraadkast)quote:Op zondag 9 november 2014 20:05 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoe ver ben je met koffie sparen?
Dan kan ik dit topic blijven F5-en![]()
(Pond koffie kost tegenwoordig minimaal ¤3,29)
quote:Op zondag 9 november 2014 20:12 schreef frederik het volgende:
[..]
uit mijn hoofd 4 van de 15 pakjes (ze liggen in de voorraadkast)
2 pakjes in de week,het duurt dus nog wel een paar wekenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |