quote:Goed, als jij wilt mierenneuken, de moslims die dienst namen bij de Duitsers kwamen in vrijwel alle gevallen uit gebieden die door de Nazi's bezet waren, zo beter?
Er zijn ooit moslims als soldaten voor Hitler ingezet, er zijn ook moslims ingezet voor de Geallieerden, jouw punt is dus?Mijn 'punt' is overduidelijk voor iedereen die ook maar enigzins geletterd is.
Deze moslims kwamen overwegend uit de bezette Russische gebieden overigens en hoe vrijwillig hun bijdrage was is discutabel maar het is wel gebeurd.
Ik zou Kroatie, Bosnie, Albanie, enz. niet werkelijk als bezette Russische gebieden willen betitelen.
Dat gezegd hebbende, Israel is een staat geformeert door terrorisme (1948) en de acties in Libanon, West Bank en Gaza zijn ook als zodanig te betitelen, de betrokkenheid van Sharon bij de moorden in de vluchtelingen kampen Sabra en Shatila is vrij duidelijk.Dat is discutabel, maar het is wel gebeurd.
Dat jij daar je ogen voor sluit, prima, jouw keuze.
Ik kan mijn ogen tenminste sluiten. Er zit geen balk in.
Het terrorisme komt van twee kanten, niet slechts 1, dat is een feit.
Joh...
Dat neemt niet weg dat net zo veel moslims, mischien wel meer gezien de grote Indiase regimenten van de Engelsen en de berbers die in dienst waren van de Fransen, tegen de Duitsers vochten.
Dus wat is je punt, dat sommige moslims voor Hitler vochten? Ongetwijfeld waar, en het tegenovergestelde ook, er waren ook Nederlanders die voor Hitler vochtten..houdt dat in dat alle Nederlanders joden haten?
PS: leer aub fatsoenlijk quoten, maakt het makkelijker om te reageren.
quote:Gelooft u mij, het is nog veel makkelijker wanneer je tegenspeler enig idee heeft waar je over spreekt.
Op dinsdag 20 augustus 2002 15:12 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Goed, als jij wilt mierenneuken, de moslims die dienst namen bij de Duitsers kwamen in vrijwel alle gevallen uit gebieden die door de Nazi's bezet waren, zo beter?
Dat neemt niet weg dat net zo veel moslims, mischien wel meer gezien de grote Indiase regimenten van de Engelsen en de berbers die in dienst waren van de Fransen, tegen de Duitsers vochten.
Dus wat is je punt, dat sommige moslims voor Hitler vochten? Ongetwijfeld waar, en het tegenovergestelde ook, er waren ook Nederlanders die voor Hitler vochtten..houdt dat in dat alle Nederlanders joden haten?
PS: leer aub fatsoenlijk quoten, maakt het makkelijker om te reageren.
quote:Discussie gesloten dan.
Op dinsdag 20 augustus 2002 15:38 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Gelooft u mij, het is nog veel makkelijker wanneer je tegenspeler enig idee heeft waar je over spreekt.
Bijv. de rol van de oom van Arafat. Maar meer zeg ik niet.
quote:Dat er rond 1948 enkele fanatieke Joodse organisaties bomaanslagen hebben gepleegd, houdt niet automatisch in dat Israël daardoor door terrorisme geformeerd is.
Op dinsdag 20 augustus 2002 14:09 schreef Tia_Tijger het volgende:Dat gezegd hebbende, Israel is een staat geformeert door terrorisme (1948)
quote:Hoe Israël aan deze gebieden kwam, heeft een militaire reden (veelal (preventieve) zelfverdediging), en geen 'terroristische reden'. Dat er door het leger een aantal acties zijn geweest die echt niet door de beugel kunnen, ontken ik niet. Maar vreemd is dat niet, in oorlogstijd. Waar gehakt wordt, vallen spaanders.
en de acties in Libanon, West Bank en Gaza zijn ook als zodanig te betitelen
quote:Ik ben niet op de hoogte van de details. Wat ik zo weet, is dat Sharon als legerleider (?) in ieder geval wel (deel)verantwoordelijkheid zal dragen voor de (opzettelijke?) fouten die daar zijn gemaakt.
de betrokkenheid van Sharon bij de moorden in de vluchtelingen kampen Sabra en Shatila is vrij duidelijk.
quote:Niet volgens de woordelijke definitie.
Het terrorisme komt van twee kanten, niet slechts 1, dat is een feit.
In principe is het in ons belang om israel te steunen. Maar tegenw elke prijs? Het Israel?palestina conflict begint voor Europa en Amerika een steeds hogere prijs te krijgen. Mijn mening is dat we dat aan Israel duidelijk moeten maken. Sharon moet inbinden en een akkoord met de Palestijenen sluiten door het opgeven van de nederzetteingenpolitiek. Doet hij dan niet, dan is het onvermijdelijk dat israel de steun zal verliezen evan eerst Europa en tenslotte ook Amerika want de tegoeden van de pro-Israel-lobby zullen eens opdrogen.
Zolang arafat niet bereid is tegen extremisten op te treden is geen enkel akkoord een lang leven beschonken.
quote:En dat is wel een feit!
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:06 schreef sp3c het volgende:Zolang arafat niet bereid is tegen extremisten op te treden is geen enkel akkoord een lang leven beschonken.
quote:Bron: NOS teletekst
DEN HAAG Israel en de Palestijnen
hebben sinds het aantreden van premier
Sharon in het diepste geheim in Den
Haag besprekingen gevoerd.Dat zegt de
diplomaat Marcel Kurpershoek in Vrij Nederland.Buitenlandse Zaken heeft het
bericht bevestigd,maar wil inhoudelijk
niets over de zaak kwijt.
Oud-minister Van Aartsen heeft zich
hard ingezet voor het overleg.Minister
van Buitenlandse Zaken van Israel
Simon Peres en onder andere
de Palestijn Saeb Erekat namen aan de
gesprekken deel.
Uitgangspunt van de besprekingen was de
oprichting van een Palestijnse staat,
zoals afgesproken in Camp David in '99.
quote:Haganah, Stern Gang, Irgin, clubje van Noam Federman, aanslag op King David Hotel en Deir Yassin enzo.Die zijn allemaal al eerder besproken in eerdere topics.
Op dinsdag 20 augustus 2002 13:14 schreef sp3c het volgende:Wat wel vaststaat is dat de palestijnen (arabieren die er toen woonden iig) dat wel waren ik noem maar die slachtpartij in 1929 die ik al eerder heb gepost.
http://www.hebron.org.il/1929/tarpat.htm
quote:In het boek "Gezworen Vrienden" van Frans Peeters staat veel informatie over die militaire hulp.
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:37 schreef sp3c het volgende:
Nederland heeft al tijd al achter de schermen veel met israel samengewerkt denk maar aan de centurion tanks die zonder toestemming van defensie aan de IDF zijn geschonken of recentelijker het upgraden van de walrus klasse onderzeeers (ongeveer in 2008) wat waarschijnlijk in combinatie met de Israelische (duitse) dolphin class subs gaat gebeuren.
quote:en dus mag het hier niet
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:54 schreef schatje het volgende:[..]
Haganah, Stern Gang, Irgin, clubje van Noam Federman, aanslag op King David Hotel en Deir Yassin enzo.Die zijn allemaal al eerder besproken in eerdere topics.
edit-schatje kijk eens even een paar posts hierboven? -edit
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 20-08-2002 20:25]
quote:Wat een brutale onoplettendheid van mij.
Op dinsdag 20 augustus 2002 20:16 schreef schatje het volgende:
Opvallend nieuwsbericht op NOS teletekst.edit-schatje kijk eens even een paar posts hierboven? -edit
quote:Het complete bericht: http://nu.nl/document?n=61184
Israëlisch leger valt vluchtelingenkamp binnenUitgegeven: 21-8-2002 7:57
Laatst gewijzigd: 21-8-2002 12:44GAZA - Israëlische soldaten hebben met behulp van pantserwagens en gevechtshelikopters woensdagmorgen een Palestijnse vluchtelingenkamp in Khan Younis in de Gazastrook aangevallen. Daarbij is een Palestijn gedood en raakten er vier gewond.
Ik snap dit dus niet, he? Hebben ze eindelijk een akkoor bereikt over Israelische terugtrekking, doen ze weer dit. ![]()
Het is, zoals ik al vaker heb gezegd, typisch een actie van Sharon, die natuurlijk denkt: "Goh, met die overeenkomst dreigt er stabiliteit. Dat zou funest zijn voor mijn positie! Snel, de vlam in de pan!"
quote:Nou en, zij hadden het ook niet ondertekend, en hadden bovendien nog geen aanslagen aanslagen gepleegd sinds het akkoord. De staat Israel was niet alleen de eerste na het akkoord met deze actie, ze waren tevens een van de twee partijen die dat akkoord hadden ondertekend!
Op woensdag 21 augustus 2002 14:13 schreef sp3c het volgende:
welk akkoord
Hamas en Jihad verwierpen het geloof ik binnen een uur.
Zo zie je maar weer hoeveel de handtekeningen van Israelische politici waard zijn.
quote:Hamas en Jihad zijn geen onderhandelingspartners. Het legitieme Palestijnse bestuur wel.
Op woensdag 21 augustus 2002 14:13 schreef sp3c het volgende:
welk akkoord
Hamas en Jihad verwierpen het geloof ik binnen een uur.
Israël heeft zich teruggetrokken uit Bethlehem, en nog niet uit de Gazastrook. Ik weet niet waarom niet, en ook niet welke afspraken over terugtrekkingsfases en -termijnen zijn gemaakt.
Feit is dat de Palestijnse Autoriteit nog niet de scepter zwaait in Gaza. Wanneer dan op dinsdag een Israëlische militair wordt doodgeschoten door Hamas, dan vind ik het niet raar wanneer Israël besluit om nog maar even die 2 huizen aan de rand te vernietigen. Omdat dat een schuilplaats voor Palestijnse schutters is.
Jammer dat bij die actie een Palestijn om 't leven is gekomen. Maar ik gok dat dat geen eerzaam Palestijns burger was die toevallig in de weg liep.
quote:Staat in het getekende akkoord op welke termijn Israël zich zal terugtrekken? Staat in het akkoord dat tot die tijd soldaten niet zullen terugschieten wanneer ze beschoten worden? Staat in het akkoord dat Israël tot die tijd de terroristen (Hamas, etc) met rust zal laten?
Op woensdag 21 augustus 2002 14:19 schreef motown het volgende:Nou en, zij hadden het ook niet ondertekend, en hadden bovendien nog geen aanslagen aanslagen gepleegd sinds het akkoord. De staat Israel was niet alleen de eerste na het akkoord met deze actie, ze waren tevens een van de twee partijen die dat akkoord hadden ondertekend!
Zo zie je maar weer hoeveel de handtekeningen van Israelische politici waard zijn.
Als ik het artikel lees, dan lees ik had Hamas dinsdag die soldaat doodschoot. Israël was dus niet de eerste.
quote:Wanneer zijn er trouwens weer Palestijnse verkiezingen? Ik durf vraagtekens te zetten bij de legitimiteit van dit (corrupte en machtsgeile) Palestijnse Bestuur.
Op woensdag 21 augustus 2002 14:20 schreef Tia_Tijger het volgende:Hamas en Jihad zijn geen onderhandelingspartners. Het legitieme Palestijnse bestuur wel.
quote:
Op deze manier kun je vrede totaal vergeten, ja, akkoord tekenen en een paar uur dagen later ter preventie/vergelding heli's en tanks pantserwagens inzetten schiet niet erg op.
quote:In eerste instantie werden er alleen 2 leegstaande huizen vernietigd die door snipers gebruikt werden om op burgers te schieten, de palestijnen begonnen vervolgens zelf te schieten en explosieven/handgranaten te gooien.
Hamas en Jihad zijn geen onderhandelingspartners. Het legitieme Palestijnse bestuur wel.
Op deze manier kun je vrede totaal vergeten, ja, akkoord tekenen en een paar uur later heli's en tanks inzetten schiet niet erg op.
de Israelische troepen zijn ook gewoon weer teruggetrokken en ook is men nog steeds bezig met het implementeren van het 'gaza first' plan wat inhoud dat de IDF zich terugtrekt.
quote:werd vanuit gebouwen op kolonisten geschoten.
De staat Israel was niet alleen de eerste na het akkoord met deze actie, ze waren tevens een van de twee partijen die dat akkoord hadden ondertekend!
Als ik van jullie reactie's uit ga dan zijn jullie het er dus mee eens dat onderhandelen met arafat zinloos is, je kan wel verdragen met hem sluiten, maar zijn mensen hoeven niet naar hem te luisteren want dat zijn zogenaamd andere groeperingen ... tja dit zeg ik ook al sinds jaar en dag mooi dat het de pro palestijnse mensen ook eens duidelijk begint te worden.
quote:Bron: NOS
JERUZALEM De Israelische politie heeft
vier vermoedelijke Hamas-leden opgepakt die verantwoordelijk zouden zijn voor
zeven grote aanslagen in Israel.In
totaal werden daarbij 35 mensen gedood.
Volgens de politie pleegde de groep de
aanslag op de Hebreeuwse Universiteit.
Daarbij kwamen op 31 juli 9 mensen om,
onder wie 5 Amerikanen.Op 9 maart zou
het viertal een cafe hebben laten
exploderen.Er vielen toen 11 doden
Israel captured East Jerusalem in 1967
The long-time former Jerusalem mayor Teddy Kollek has said the Palestinians should be given control of some parts of the city, including Muslim holy sites, to help bring peace to the Middle East.
He was speaking a day after Israeli security forces announced they had broken up a cell of the militant group Hamas in East Jerusalem.
...................
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |